ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
- azaas
- Δημοσιεύσεις: 211
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 15, 2009 7:12 pm
- Τοποθεσία: Athens, Greece
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Αυτά είναι!!!!!!!! Άντε να πει και ο "μικρός κι ανόητος" τη γνώμη του... Αντικειμενική αξιολόγηση σε μηχανές μπορεί να υπάρξει κατά την ταπεινή μου γνώμη... αυτό βέβαια μόνο σε περιπτώσεις που έχουμε στα χέρια μας εργαστηριακές μελέτες και η σύγκριση δεν γίνεται στο επίπεδο " ποιός την έφτιαξε, για ποιά εταιρία την έφτιαξε, αν φόραγε μεταξωτά γάντια την ώρα που την έφτιαχνε " ή κάτι παρόμοιο!
Η 7750 τόσα χρόνια έχει αποδειχτεί "σκυλί " - συγνώμη εάν δεν το έγραψα καλά αλλά είναι μια από τις λέξεις που παίζει να μην έχω γράψει ποτέ στα ελληνικά - και έχει φορεθεί από ρολόγια σε όλα τα μήκη και πλάτη της ωρολογοποιίας! Οι χρόνοι που δίνει είναι ωραιότατοι και η αντοχή της αδιαμφισβήτητη! Τώρα, εάν έχει υπάρξει όντως σχόλιο τύπου, όπως αναφέρει ο Κωστής, που να αναφέρει την ύπραξή της σε ρολόι σαν μειονέκτημα, τοτε..... *ουδέν σχόλιο*.
Περιμένω με αγωνία την συνέχεια του θέματος - παρεπιπτόντως welcome ΜΑΔΙΑΣ - και πάνω απ'όλα θέλω να δω με ποιούς χρονογράφους θα παίξει η σύγκριση!!! Δεν ξέρω βέβαια, μπορεί και να κάνω και κάποιο λάθος, αλλά κατα τη γνώμη μου θα πρέπει να συγκρίνουμε όμοια πράγματα, οπότε υποθέτω οτι εάν είναι να εξετάσουμε την 7750 αυτό θα γίνει κατ'αντιπαράθεση με άλλους χρονογράφους.
Όπως και να'χει... ωραιότατο το θέμα!
Φιλικά Κωνσταντίνος
Η 7750 τόσα χρόνια έχει αποδειχτεί "σκυλί " - συγνώμη εάν δεν το έγραψα καλά αλλά είναι μια από τις λέξεις που παίζει να μην έχω γράψει ποτέ στα ελληνικά - και έχει φορεθεί από ρολόγια σε όλα τα μήκη και πλάτη της ωρολογοποιίας! Οι χρόνοι που δίνει είναι ωραιότατοι και η αντοχή της αδιαμφισβήτητη! Τώρα, εάν έχει υπάρξει όντως σχόλιο τύπου, όπως αναφέρει ο Κωστής, που να αναφέρει την ύπραξή της σε ρολόι σαν μειονέκτημα, τοτε..... *ουδέν σχόλιο*.
Περιμένω με αγωνία την συνέχεια του θέματος - παρεπιπτόντως welcome ΜΑΔΙΑΣ - και πάνω απ'όλα θέλω να δω με ποιούς χρονογράφους θα παίξει η σύγκριση!!! Δεν ξέρω βέβαια, μπορεί και να κάνω και κάποιο λάθος, αλλά κατα τη γνώμη μου θα πρέπει να συγκρίνουμε όμοια πράγματα, οπότε υποθέτω οτι εάν είναι να εξετάσουμε την 7750 αυτό θα γίνει κατ'αντιπαράθεση με άλλους χρονογράφους.
Όπως και να'χει... ωραιότατο το θέμα!
Φιλικά Κωνσταντίνος
- antonis_ch
- Δημοσιεύσεις: 7929
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 15, 2009 9:09 am
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 391 times
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Το οτι χρησιμοποιειται τοσα χρονια απο παρα πολλες εταιρειες του χωρου και εταιρειες με ιστορια και κυρος εμενα μου φτανει...Την εμπιστευομαι οπως ειπε και ο Νικος!
Φιλικα,
Αντωνης
Φιλικα,
Αντωνης
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Καλά αγαπητέ Παναγιώτη,
όταν έλεγες ότι η ανάλυσή σου θα είναι "αντικειμενική", εννοούσες ότι θα ρωτήσεις τους συμφορουμίτες σου για το πόσο να αξιολογήσεις τους διαφορετικούς τομείς;
Και για πες μου, εκτός από τον Blackbird, που θα είχε ένα νόημα στο πλαίσιο ενός φόρουμ (γιατί δεν μπορώ να συγκρίνω την άποψή του με αυτήν του Philippe Dufour, που αν θέλεις του τηλεφωνώ αύριο και σου την δίνω, όσο και αν τον συμπαθώ τον Δημήτρη (ούτε αυτός θα το ήθελε άλλωστε)), ποιόν άλλον θα ρωτήσεις;
Μάλλον "αντικειμενικά" εννοείς οτι θα ανακυρηξεις το ρολοι ενος φορουμ..?
Υποκειμενικά
Κωστής
όταν έλεγες ότι η ανάλυσή σου θα είναι "αντικειμενική", εννοούσες ότι θα ρωτήσεις τους συμφορουμίτες σου για το πόσο να αξιολογήσεις τους διαφορετικούς τομείς;
Και για πες μου, εκτός από τον Blackbird, που θα είχε ένα νόημα στο πλαίσιο ενός φόρουμ (γιατί δεν μπορώ να συγκρίνω την άποψή του με αυτήν του Philippe Dufour, που αν θέλεις του τηλεφωνώ αύριο και σου την δίνω, όσο και αν τον συμπαθώ τον Δημήτρη (ούτε αυτός θα το ήθελε άλλωστε)), ποιόν άλλον θα ρωτήσεις;
Μάλλον "αντικειμενικά" εννοείς οτι θα ανακυρηξεις το ρολοι ενος φορουμ..?
Υποκειμενικά
Κωστής
- Stardrive
- Δημοσιεύσεις: 329
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 7:28 pm
- Τοποθεσία: Lagrange point
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Ας δούμε τα πράγματα λίγο διαφορετικά.
Έχει πραγματικά σημασία αν αντικειμενικά υπάρχει καλύτερη μηχανή;;
Ας πούμε ότι έχει και είναι η (Χ). Ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Ας πούμε ότι δεν καταλήξαμε τελικά στη (Χ) αλλά στη (Ζ) και στη (Ψ). Ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Ας πούμε ακόμη ότι δεν υπάρχει αντικειμενικά καλύτερη μηχανή και ότι η (Α) υπερτερεί εκεί και η (Β) εκεί και η (Γ) αλλού. Ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Το καλύτερο έχει άλλο μέτρο σύγκρισης σε μένα και άλλο σε κάποιον άλλον.
Και αν ακόμη εργαστηριακά αποδειχθεί, ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Για μένα το αποτέλεσμα είναι πως κάθε τι που εμπεριέχεται στο γνωστικό μας πεδίο είναι ατελές με τον ένα η τον άλλο τρόπο. Δεν έχουμε ικανό χρόνο στη διάθεσή μας να συμπεριλάβουμε όλα όσα θα έπρεπε για να απαντήσουμε. Στηριζόμαστε μόνο στη παρατήρηση και στη μέχρι τώρα εμπειρία μας.
Αλλά και πάλι μπορεί κάποιος να συμπεριλάβει το σύνολο των γνώσεων των παρατηρήσεων και των εμπειριών όλων σε μία πρόταση η έστω σε ένα τόμο. Μα και αν ακόμη γίνει την αμέσως επόμενη στιγμή γεγονότα και εμπειρίες και... και... θα έχουν προστεθεί... οπότε και πάλι κάπου θα έχουμε μείνει πίσω....
Υπάρχουν λοιπόν κατά τη γνώμη μου καλές (θέλετε πολύ καλές και σε αυτό συμφωνώ) μηχανές όπως η 7750 και η αγαπημένη μου 2824-2 και υπάρχουν λιγότερο καλές έως για πέταμα μηχανές. Ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Και πάλι από την αρχή....
Το καλύτερο ανήκει στο χώρο του ιδεατού το πολύ καλό στο χώρο του χειροπιαστού.
Φιλικά Βασίλης.
Υ.Γ.
Παρατήρηση- απορία . Τόσα μυαλά τόσο καιρό γιατί δεν βρήκαν κάτι αντίστοιχο (σε παραγωγή σε αξιοπιστία σε αντοχή σε χρόνους σε ...) της 7750. Η μήπως βρήκαν αλλά είναι καλά κρυμμένο κάπου για αργότερα.... (πάντα μου άρεσαν οι θεωρίες συνωμοσίας)
Παρατήρηση- απορία 2. Είτε η 7750 είναι η καλύτερη μηχανή, είτε το αντίστροφο, ειλικρινά πέστε μου θα αφαιρεθεί κάτι από την αξία της μέσα σας..... ειλικρινά όμως....
Έχει πραγματικά σημασία αν αντικειμενικά υπάρχει καλύτερη μηχανή;;
Ας πούμε ότι έχει και είναι η (Χ). Ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Ας πούμε ότι δεν καταλήξαμε τελικά στη (Χ) αλλά στη (Ζ) και στη (Ψ). Ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Ας πούμε ακόμη ότι δεν υπάρχει αντικειμενικά καλύτερη μηχανή και ότι η (Α) υπερτερεί εκεί και η (Β) εκεί και η (Γ) αλλού. Ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Το καλύτερο έχει άλλο μέτρο σύγκρισης σε μένα και άλλο σε κάποιον άλλον.
Και αν ακόμη εργαστηριακά αποδειχθεί, ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Για μένα το αποτέλεσμα είναι πως κάθε τι που εμπεριέχεται στο γνωστικό μας πεδίο είναι ατελές με τον ένα η τον άλλο τρόπο. Δεν έχουμε ικανό χρόνο στη διάθεσή μας να συμπεριλάβουμε όλα όσα θα έπρεπε για να απαντήσουμε. Στηριζόμαστε μόνο στη παρατήρηση και στη μέχρι τώρα εμπειρία μας.
Αλλά και πάλι μπορεί κάποιος να συμπεριλάβει το σύνολο των γνώσεων των παρατηρήσεων και των εμπειριών όλων σε μία πρόταση η έστω σε ένα τόμο. Μα και αν ακόμη γίνει την αμέσως επόμενη στιγμή γεγονότα και εμπειρίες και... και... θα έχουν προστεθεί... οπότε και πάλι κάπου θα έχουμε μείνει πίσω....
Υπάρχουν λοιπόν κατά τη γνώμη μου καλές (θέλετε πολύ καλές και σε αυτό συμφωνώ) μηχανές όπως η 7750 και η αγαπημένη μου 2824-2 και υπάρχουν λιγότερο καλές έως για πέταμα μηχανές. Ωραία αλλά το αποτέλεσμα ποιό είναι;;;
Και πάλι από την αρχή....
Το καλύτερο ανήκει στο χώρο του ιδεατού το πολύ καλό στο χώρο του χειροπιαστού.
Φιλικά Βασίλης.
Υ.Γ.
Παρατήρηση- απορία . Τόσα μυαλά τόσο καιρό γιατί δεν βρήκαν κάτι αντίστοιχο (σε παραγωγή σε αξιοπιστία σε αντοχή σε χρόνους σε ...) της 7750. Η μήπως βρήκαν αλλά είναι καλά κρυμμένο κάπου για αργότερα.... (πάντα μου άρεσαν οι θεωρίες συνωμοσίας)
Παρατήρηση- απορία 2. Είτε η 7750 είναι η καλύτερη μηχανή, είτε το αντίστροφο, ειλικρινά πέστε μου θα αφαιρεθεί κάτι από την αξία της μέσα σας..... ειλικρινά όμως....
Time is always present ticking or not
Η ευρυμάθεια δεν σε κάνει απαραίτητα καλύτερο άνθρωπο.
Η ευρυμάθεια δεν σε κάνει απαραίτητα καλύτερο άνθρωπο.
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Ξερετε οτι δεν αντεχω τον πειρασμο ,να πω δυο λογια πανω στις παρατηρησεις σας
(τα πιο πολλα ,στο thread που εχω ανοιξει στο mywatch)
Πρωτα στον φιλο azaas
Φιλε μου azaas, δεν θα αξιολογησω χρονομετρα ,ουτε ειδικα τον 7750.
Θα αξιολογησω ολους τους μηχανισμους που υπαρχουν και εχουν βγει απο καταβολης της ωρολογοποιιας, αλλα και αυτους που θα βγουν τα επομενα 100 χρονια. Γι αυτο κανε υπομονη.
Φιλε stardrive
Oταν θα πας με 20.000 ευρω στην τσεπη (σου ευχομαι να πας με 100.000) να αγορασεις ενα αιωνιο ημερολογιο και βρισκεσαι αναμεσα σε καμμια δεκαρια υποψηφιους, τοτε ελα παλι να μου πεις: "τι σημασια εχει ποιος ειναι ο καλυτερος μηχανισμος;;; "
Αν παλι δεν σε απασχολει να αξιολογησεις με τεχνικα κριτηρια τους τομεις που σε ενδιαφερουν ε.. τοτε τι να πω . Κανε......κληρωση .
Τελος στους συμφορουμιτες και στον VIWOW
Φιλοι μου, η μηχανη του ρολογιου μας, δεν ανηκει (ευτυχως) στον χωρο του υπερφυσικου.Αποτελει υλικη κατασκευη που διεπεται απο φυσικους νομους και κατασκευαζεται με συγκεκριμενους τροπους. Η αξιολογηση της με τα σωστα κριτηρια ειναι οχι μονο δυνατη αλλα και επιβεβλημενη. Δεν αποτελει δε προνομιο λιγων τυχερων η πεφωτισμενων ανθρωπων , αλλα μπορει να γινει κτημα ολων μας γιατι στηριζεται σε επιστημονικα -τεχνικα κριτηρια. Η τελικη επιλογη βεβαια εξαρταται απο τις προτεραιοτητες
και αναγκες του καθενος. Αλλα πως θα ξερουμε κατα ποσο αυτες ικανοποιουνται αν προηγουμενως δεν αξιολογησουμε -βαθμολογησουμε (συγκριτικα με τον ανταγωνισμο παντα)τα κριτηρια που αναφερονται σ αυτες τις προτεραιοτητες;
Ξερετε, οταν εκανα τα πρωτα μου βηματα στον χωρο της ΥΩ ,κοιταζα πολλες φορες την μηχανη σαν ενα μαγικο κουτι που ειχε μεσα του αγνωστα πραγματα. Στηνπροσπαθεια μου να μαθω τι και πως , εψαχνα, ρωτουσα και διαβαζα την γνωμη των ειδικων, πουσυνηθως την υιοθετουσα χωρις να μπορω να την αμφισβητησω.
Τωρα ομως ,μετα απο λιγα χρονια ενασχολησης, εχω κανει ενα μικρο βημα μπροστα.
Σεβομαι και ακουω τη γνωμη του Στηκα, του Walt Odets, του Dufour και του F. Muller, αλλα εχω την δυνατοτητα να διαμορφωσω την δικη μου ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ και κυριως να την στηριξω με επιχειρηματα.
Και θα ηθελα να βοηθησω και αλλους φιλους που βρισκονται εκει που ημουν εγω πριν λιγα χρονια ,να κανουν το ιδιο.
Καλες οι αποψεις του ΜΑΔΙΑ , του george η του Στηκα, αλλα καλυτερες ακομα αυτες που προκυπτουν αποτη δικη σου βαθεια γνωση για το αντικειμενο και τη δικη σου κριση.
Σεβομαι τον σπουδαιο ωρολογοποιο Dufour ,και σιγουρα η αποψη του ειναι πολυ πιο βαρυνουσα απο τη δικη μου. Ομως περα απο την αποψη αυτη -ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΕΙ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ- εγω ΕΧΩ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ την δυνατοτητα να κρινω μονος μου πχ το φινιρισμα της μηχανης μου ,αλλα θελω να εχω και τα επιχειρηματα- αν χρειαστει-να αντικρουσω τον οποιονδηποτε.
Χωρις βαθεια γνωση ,φιλοι μου , θα ειμαστε αναγκασμενοι τις πιο πολλες φορες να καταπινουμε "αμασητη" τη γνωμη του οποιουδηποτε .........Μαδια.
(τα πιο πολλα ,στο thread που εχω ανοιξει στο mywatch)
Πρωτα στον φιλο azaas
Φιλε μου azaas, δεν θα αξιολογησω χρονομετρα ,ουτε ειδικα τον 7750.
Θα αξιολογησω ολους τους μηχανισμους που υπαρχουν και εχουν βγει απο καταβολης της ωρολογοποιιας, αλλα και αυτους που θα βγουν τα επομενα 100 χρονια. Γι αυτο κανε υπομονη.
Φιλε stardrive
Oταν θα πας με 20.000 ευρω στην τσεπη (σου ευχομαι να πας με 100.000) να αγορασεις ενα αιωνιο ημερολογιο και βρισκεσαι αναμεσα σε καμμια δεκαρια υποψηφιους, τοτε ελα παλι να μου πεις: "τι σημασια εχει ποιος ειναι ο καλυτερος μηχανισμος;;; "
Αν παλι δεν σε απασχολει να αξιολογησεις με τεχνικα κριτηρια τους τομεις που σε ενδιαφερουν ε.. τοτε τι να πω . Κανε......κληρωση .
Τελος στους συμφορουμιτες και στον VIWOW
Φιλοι μου, η μηχανη του ρολογιου μας, δεν ανηκει (ευτυχως) στον χωρο του υπερφυσικου.Αποτελει υλικη κατασκευη που διεπεται απο φυσικους νομους και κατασκευαζεται με συγκεκριμενους τροπους. Η αξιολογηση της με τα σωστα κριτηρια ειναι οχι μονο δυνατη αλλα και επιβεβλημενη. Δεν αποτελει δε προνομιο λιγων τυχερων η πεφωτισμενων ανθρωπων , αλλα μπορει να γινει κτημα ολων μας γιατι στηριζεται σε επιστημονικα -τεχνικα κριτηρια. Η τελικη επιλογη βεβαια εξαρταται απο τις προτεραιοτητες
και αναγκες του καθενος. Αλλα πως θα ξερουμε κατα ποσο αυτες ικανοποιουνται αν προηγουμενως δεν αξιολογησουμε -βαθμολογησουμε (συγκριτικα με τον ανταγωνισμο παντα)τα κριτηρια που αναφερονται σ αυτες τις προτεραιοτητες;
Ξερετε, οταν εκανα τα πρωτα μου βηματα στον χωρο της ΥΩ ,κοιταζα πολλες φορες την μηχανη σαν ενα μαγικο κουτι που ειχε μεσα του αγνωστα πραγματα. Στηνπροσπαθεια μου να μαθω τι και πως , εψαχνα, ρωτουσα και διαβαζα την γνωμη των ειδικων, πουσυνηθως την υιοθετουσα χωρις να μπορω να την αμφισβητησω.
Τωρα ομως ,μετα απο λιγα χρονια ενασχολησης, εχω κανει ενα μικρο βημα μπροστα.
Σεβομαι και ακουω τη γνωμη του Στηκα, του Walt Odets, του Dufour και του F. Muller, αλλα εχω την δυνατοτητα να διαμορφωσω την δικη μου ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ και κυριως να την στηριξω με επιχειρηματα.
Και θα ηθελα να βοηθησω και αλλους φιλους που βρισκονται εκει που ημουν εγω πριν λιγα χρονια ,να κανουν το ιδιο.
Καλες οι αποψεις του ΜΑΔΙΑ , του george η του Στηκα, αλλα καλυτερες ακομα αυτες που προκυπτουν αποτη δικη σου βαθεια γνωση για το αντικειμενο και τη δικη σου κριση.
Σεβομαι τον σπουδαιο ωρολογοποιο Dufour ,και σιγουρα η αποψη του ειναι πολυ πιο βαρυνουσα απο τη δικη μου. Ομως περα απο την αποψη αυτη -ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΕΙ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ- εγω ΕΧΩ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ την δυνατοτητα να κρινω μονος μου πχ το φινιρισμα της μηχανης μου ,αλλα θελω να εχω και τα επιχειρηματα- αν χρειαστει-να αντικρουσω τον οποιονδηποτε.
Χωρις βαθεια γνωση ,φιλοι μου , θα ειμαστε αναγκασμενοι τις πιο πολλες φορες να καταπινουμε "αμασητη" τη γνωμη του οποιουδηποτε .........Μαδια.
- warover
- Δημοσιεύσεις: 1025
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 4:38 am
- Τοποθεσία: Χανια~Ηρακλειο
- Has thanked: 0
- Been thanked: 34 times
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Ειμαι σίγουρος ότι θα διαφωνούσαμε σε πολλά τεχνικά σημεία και ίσως να είχε ενδιαφέρον αλλα δυστυχώς όπως αναφέρατε και στην αρχή του ποστ σας γράφουμε σε διαφορετικά φόρουμ
ΥΓ
Υπόσχομαι σύντομα στα μέλη να ανοίξω πολλά τεχνικά θέματα με παρουσιάσεις video και CAD
ΥΓ
Υπόσχομαι σύντομα στα μέλη να ανοίξω πολλά τεχνικά θέματα με παρουσιάσεις video και CAD
- Stardrive
- Δημοσιεύσεις: 329
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 7:28 pm
- Τοποθεσία: Lagrange point
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Καλώς κάνεις και εκφράζεσαι, τι φυσιολογικότερο.ΜΑΔΙΑΣ έγραψε:Ξερετε οτι δεν αντεχω τον πειρασμο ,να πω δυο λογια πανω στις παρατηρησεις σας
Φίλε ΜαδιαΜΑΔΙΑΣ έγραψε: Φιλε stardrive
Oταν θα πας με 20.000 ευρω στην τσεπη (σου ευχομαι να πας με 100.000) να αγορασεις ενα αιωνιο ημερολογιο και βρισκεσαι αναμεσα σε καμμια δεκαρια υποψηφιους, τοτε ελα παλι να μου πεις: "τι σημασια εχει ποιος ειναι ο καλυτερος μηχανισμος;;; "
Αν παλι δεν σε απασχολει να αξιολογησεις με τεχνικα κριτηρια τους τομεις που σε ενδιαφερουν ε.. τοτε τι να πω . Κανε......κληρωση .
Ειλικρινά για μένα δεν έχει σημασία ποιός είναι ο καλύτερος μηχανισμός, Θεωρώ ότι το Άγιο Δισκοπότηρο, υπήρξε μεν, αλλά εφευρέθη δε.
Σίγουρα υπάρχουν "απόλυτα" κριτήρια, και σίγουρα δικαιούσαι να έχεις την δική σου εμπεριστατωμένη άποψη, όμως επαναλαμβάνω τα σημερινά κριτήρια είναι σημερινά, τα αυριανά δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί.
Δεν διαφωνώ με τον τρόπο που σκέπτεσαι, αλλά επίτρεψέ μου να έχω τον δικό μου. Βλέπω τα πράγματα διαφορετικά, ίσως γιατί πάντοτε εκτιμούσα τις ειλικρινείς προσπάθειες με στόχο το "ανέφικτο". Έτσι λοιπόν η αγορά ενός ρολογιού με διηνεκές ημερολόγιο δεν έχει κάνει μόνο με την μηχανική η την αισθητική αρτιότητα, έχει να κάνει και με αυτά, κυρίως όμως έχει να κάνει με αυτά τα μηνύματα που υποσυνείδητα καταγράφονται και πολύ αργότερα εξηγούνται.
Σίγουρα όταν έχεις μπροστά σου δέκα αξιόλογους καλούς μηχανισμούς, υπάρχει ένα θέμα..., είναι δεδομένο ότι όποιον και να επιλέξεις, μπορεί να μην είναι ο καλύτερος, θα είναι ένας καλός μηχανισμός, που έγινε πραγματικότητα, μέσα από μία μακρά διαδικασία.....
Αυτή η διαδικασία μπορεί μεν να κριθεί με επιστημονικα -τεχνικα κριτηρια, αλλά κατά την γνώμη μου όχι μόνο με αυτά.
Διαφορά φιλοσοφικής προσέγγισης ίσως..... ένα είναι σίγουρο η μικρομηχανική, η μεταλλουργία και οι ιδέες έχουν πολύ μέλλον ακόμη ....πολύ.....
Φιλικά πάντα
Time is always present ticking or not
Η ευρυμάθεια δεν σε κάνει απαραίτητα καλύτερο άνθρωπο.
Η ευρυμάθεια δεν σε κάνει απαραίτητα καλύτερο άνθρωπο.
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Φιλε warover
ειμαι προθυμος να ακουσω τις οποιεσδηποτε ενστασεις σου ,μολις ολοκληρωσω και το δευτερο κεφαλαιο αξιολογησης που θα ανοιξω δηλ τους μηχανισμους.
Και να εισαι σιγουρος οτι αν πειστω οτι καπου εχω λαθος ,θα ξαναφιλτραρω τις θεσεις μου και θα ξανατοποθετηθω στο συγκεκριμενο σημειο χωρις κανενα προβλημα.
Ο "εγωισμος" ειναι προνομιο των ηλιθιων, και εγω θεωρω τον εαυτο μου σκεπτομενο και οχι ηλιθιο.
Αλλωστε μιλωντας και διαβαζοντας ανθρωπους-γνωστες εχω μαθει ολα αυτα που ξερω για το αντικειμενο και σκοπευω να μαθω ακομα περισσοτερα.
Φιλικα - Παναγιωτης
ειμαι προθυμος να ακουσω τις οποιεσδηποτε ενστασεις σου ,μολις ολοκληρωσω και το δευτερο κεφαλαιο αξιολογησης που θα ανοιξω δηλ τους μηχανισμους.
Και να εισαι σιγουρος οτι αν πειστω οτι καπου εχω λαθος ,θα ξαναφιλτραρω τις θεσεις μου και θα ξανατοποθετηθω στο συγκεκριμενο σημειο χωρις κανενα προβλημα.
Ο "εγωισμος" ειναι προνομιο των ηλιθιων, και εγω θεωρω τον εαυτο μου σκεπτομενο και οχι ηλιθιο.
Αλλωστε μιλωντας και διαβαζοντας ανθρωπους-γνωστες εχω μαθει ολα αυτα που ξερω για το αντικειμενο και σκοπευω να μαθω ακομα περισσοτερα.
Φιλικα - Παναγιωτης
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
Φιλε stardrive
απο ολα οσα ειπες , θα συμφωνησω απολυτα με "τις ειλικρινεις προσπαθειες με στοχο το ανεφικτο" γιατι αυτο ειναι και το αλατοπιπερο της ζωης.
Τελος θα συμφωνησω και στο οτι σε μια αγορα παιζουν ρολο και αλλα κριτηρια εκτος απο τα καθαρα τεχνικα -ορθολογικα. Εγω ομως θα μεινω σ αυτα γιατι ειμαι μηχανολογος και τα αλλα θα αφησω να τα αναλυσει καποιος ειδικοτερος απο εμενα.
Ολοι μας παντως εχουμε αγορασει πολλες φορες με βαση το συναισθημα και οχι τη λογικη
αν και δεν ξερω κατα ποσο θα ισχυε αυτο για μια μηχανη. (για το ρολοι παντως σαν συνολο θα το δεχομουν καλυτερα)
Σε χαιρετω - Παναγιωτης
απο ολα οσα ειπες , θα συμφωνησω απολυτα με "τις ειλικρινεις προσπαθειες με στοχο το ανεφικτο" γιατι αυτο ειναι και το αλατοπιπερο της ζωης.
Τελος θα συμφωνησω και στο οτι σε μια αγορα παιζουν ρολο και αλλα κριτηρια εκτος απο τα καθαρα τεχνικα -ορθολογικα. Εγω ομως θα μεινω σ αυτα γιατι ειμαι μηχανολογος και τα αλλα θα αφησω να τα αναλυσει καποιος ειδικοτερος απο εμενα.
Ολοι μας παντως εχουμε αγορασει πολλες φορες με βαση το συναισθημα και οχι τη λογικη
αν και δεν ξερω κατα ποσο θα ισχυε αυτο για μια μηχανη. (για το ρολοι παντως σαν συνολο θα το δεχομουν καλυτερα)
Σε χαιρετω - Παναγιωτης
Re: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ;
ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ ΤΕΧΝΗ, Ή ΑΘΛΗΜΑ;
(Δεν μπορείτε να πείτε, μπορεί να μην έχω πολλά ποστ, αλλά έχω το πρώτο ποστ με τίτλο!)
Πιστεύω ότι όλη αυτή η προσπάθεια (;) του ΜΑΔΙΑ να ανακηρύξει την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ (συμπεριλαμβανομένου και του επόμενου αιώνα, απ’ ότι μαθαίνω, γεγονός που μπορεί να του αποφέρει πολλά λεφτά, αν πουλήσει τις πληροφορίες στα εργοστάσια!!), είναι εντελώς αντίθετη με αυτό που εγώ τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι ως Ωρολογοποιία.
Και εξηγώ: Αν παρατηρήσετε ο μόνος χώρος στον οποίο υπάρχει σκληρή και συνεχής αναμέτρηση για την ανάδειξη του καλύτερου, είναι ο αθλητισμός. Αναμετρήσεις γίνονται στον αθλητισμό ανά σχολείο, ανά πόλη, ανά κράτος, ανά ομάδα κρατών, ανά ήπειρο, ανά τον πλανήτη κοκ. Εκεί θέλουμε απαραίτητα να ξέρουμε ποιος είναι ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ και αυτός μάλιστα αναδεικνύεται ακόμη και κατά τύχη, αν συμβεί κάποιος που προπορεύεται σε όλη την κούρσα, την τελευταία στιγμή να «πατήσει το κορδόνι του» και να πέσει κάτω. Ισχύει αυτό που δείχνει το photo finish.
Στον χώρο της Τέχνης δεν υπάρχει αυτού του είδους η αναμέτρηση. Δεν διαγωνίζονται και δεν ανακοινώνονται πουθενά ο καλύτερος ζωγραφικός πίνακας (όλων των εποχών, ακόμη πιο πολύ), το καλύτερο γλυπτό, το καλύτερο αρχιτεκτονικό δημιούργημα, η καλύτερη Όπερα, το καλύτερο θεατρικό έργο, η καλύτερη Σονάτα, το καλύτερο Ποίημα, το καλύτερο βιβλίο, η καλύτερη χορογραφία, η καλύτερη σκηνογραφία, η καλύτερη φωτογραφία κλπ. Οι μόνοι χώροι της Τέχνης που υπάρχει κάποιου είδους αναμέτρηση είναι ο κινηματογράφος (Κάννες, Βενετία, Θεσσαλονίκη κλπ) και η σύγχρονη ποπ μουσική (Eurovision) και αυτό βέβαια υφίσταται για συγκεκριμένους λόγους προβολής. Και πολλοί γελούν!!!...
Σε όλες τις παραπάνω Τέχνες υπάρχει απ’ ευθείας αναμέτρηση μόνο σε μαθητικό επίπεδο, όπου υπάρχει και βαθμολόγηση. Πιστεύω ότι πρόκειται για μια «ποδοσφαιρική» αντίληψη περί Ωρολογοποιίας, το να πει έστω κάποιος ότι θα βαθμολογήσει τους μηχανισμούς και μάλιστα με τρόπο αντικειμενικό και διαπερνώντας τους αιώνες!! Θα ήθελα να σημειώσω ότι αυτά που γράφω και σε αυτό το ποστ, αλλά και σε προηγούμενα δεν πηγάζουν από κάποιον «φόβο», όπως άφησες φίλε Παναγιώτη να εννοηθεί σε κείμενό σου, όπου αναφέρεις ότι περίμενες αντιδράσεις, πρόταση που έχει σαφώς αυτοκολακευτικό στόχο. Το να λέμε κάτι παράδοξο (και είναι παράδοξο, αφού μιλάς για κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ και από κανέναν, συμπεριλαμβανομένου του Αστεροσκοπείου του Neuchâtel, το οποίο να πάρει η ευχή, κάτι «σκαμπάζει» και αυτό από ρολόγια!!!!) και μετά να «ηρωοποιούμε» την διάθεσή μας, γιατί κάποιοι διαφωνούν, δεν είναι δόκιμο.
Ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της Ιστορίας της Τέχνης είναι η περιβόητη «Διακήρυξη της Βαïμάρης» του Walter Gropius, το ιδρυτικό κείμενο της Σχολής του Bauhaus το 1919. Σε αυτό ο μέγιστος Αρχιτέκτων παρουσιάζει το Έργο Τέχνης ως το Δημιούργημα που βγαίνει από τα χέρια του καλλιτέχνη και του τεχνίτη παράλληλα και υψώνεται προς τον Ουρανό. Δεν λέει μετά ότι όλοι αυτοί θα κριθούν από έναν ΜΑΔΙΑ, να μας πει τι αξίζει ο καθένας.
Στην Ωρολογοποιία για μένα υπάρχει ένα άλλο «κλίμα». Δεν λέω ότι όλοι είναι φίλοι και ότι χαίρονται για την επιτυχία των ανταγωνιστών τους, αλλά αυτό δεν υφίσταται και σε καμία άλλη μορφή Τέχνης. Όμως στην Ωρολογοποιία, υπάρχει μια αλληλοεκτίμηση. Πολλοί είναι φίλοι μεταξύ τους και τα τελευταία χρόνια ιδίως, που αρκετοί αλλάζουν εργοστάσιο κάθε λίγα χρόνια, υπάρχει και μια μεταφορά τεχνογνωσίας που δεν υπήρχε παλιά. Δεν είναι όμως τόσο αυτό, όσο η διάθεση των φίλων του ρολογιού που δεν «κολλάει» με αυτή την λογική. Το ρολόι αποτελεί μια πολύ προσωπική υπόθεση, γιατί αντίθετα από τον πίνακα ζωγραφικής, το φοράς. Θα φανταζόμουν κάποιον που αγαπάει την ζωγραφική να αγοράζει έναν πίνακα που δεν του αρέσει, επειδή εκτιμάει τον ζωγράφο, αλλά κάποιον να αγοράζει ένα ρολόι που δεν θα φόραγε επειδή έμαθε για την αξία του, είναι σχεδόν αδύνατο. Είναι προφανές λοιπόν ότι ακόμη και να ήταν εφικτό να συγκρίνει κανείς τα ρολόγια μεταξύ τους, δεν θα είχε καμία πρακτική αξία το αποτέλεσμα. Τέτοιου είδους σύγκριση δεν έχουν κάνει ούτε τα μεγαλύτερα περιοδικά αυτοκινήτου της Γερμανίας, τα οποία πραγματοποιούν απίστευτα ποιοτικά τεστ, εδώ και δεκαετίες.
Από το κείμενό σου, φίλε Παναγιώτη αποδεικνύεις μάλιστα ότι η μη επαγγελματική ενασχόλησή σου με την ωρολογοποιία, κάνει τα συμπεράσματά σου ακόμη πιο υποκειμενικά. Θα σχολιάσω λοιπόν συγκεκριμένα κάποια από τα λόγια σου για να καταλάβετε όλοι τι εννοώ. Αρχικά να σας θυμίσω ότι οι σπουδές ωρολογοποιίας μαζί με την κατάλληλη εξειδίκευση που απαιτείται πριν σε προσλάβει για να μοντάρεις μηχανές (και όχι για αρχιτεχνίτη) μια καλή εταιρεία είναι διάρκειας 10 χρόνων, οπότε οι σπουδές σου στην μηχανολογία, έχουν τόση σχέση με το θέμα, όση θα είχαν για εγχείρηση ανοικτής καρδιάς (υπό την έννοια ότι και ο ανθρώπινος οργανισμός είναι ένα «εργοστάσιο»!! Όταν ρώτησα γιατί δεν κατασκευάζουν το Trois Ponts d’Or στον αρχιτεχνίτη της Girard-Perregaux σε τσέπης, μου είπε ότι έχουν καμιά δεκαριά παραγγελίες, αλλά αυτός για να εισάγει έναν ωρολογοποιό σε αυτήν την κατασκευή θέλει να τον έχει τουλάχιστον 12 χρόνια πριν κοντά του στα απλά Tourbillon και με τις μεταγραφές των τελευταίων χρόνων, αυτό είναι σπάνιο. Δηλαδή αυτός που θα το φτιάξει θα πρέπει να είναι 30 χρόνια στην Ωρολογοποιία!!
Θα εξηγήσω άμεσα από ποια γνώση σε στερεί η γνώση σου στην μηχανολογία γενικότερα. Γνώση την οποία θα είχες αν ήσουν ωρολογοποιός ή αν συνομιλούσες με μερικούς από τους σημαντικότερους ωρολογοποιούς. Γράφεις στον φίλο Stardrive:
«…Oταν θα πας με 20.000 ευρω στην τσεπη (σου ευχομαι να πας με 100.000) να αγορασεις ενα αιωνιο ημερολογιο και βρισκεσαι αναμεσα σε καμμια δεκαρια υποψηφιους, τοτε ελα παλι να μου πεις: "τι σημασια εχει ποιος ειναι ο καλυτερος μηχανισμος;;;…»
Να σε ενημερώσω λοιπόν και εγώ ότι όταν θα αγοράσεις το qp των 38.300 ευρώ της IWC που αγόρασα εγώ και πεις στον Kurt Klauss που το σχεδίασε και το έφτιαξε, ότι «Kurt μου το qp μου έχει «αιώνιο ημερολόγιο»» (αφού θα κάνει πρώτο λάθος στην ημερομηνία το 2500μΧ και στην ένδειξη Σελήνης το 2580μΧ, θα σου απαντήσει «Μα νόμιζα ότι γνωρίζατε από μηχανισμούς. Το ρολόι σας κάθε φορά που θα το στέλνετε για καθάρισμα και έλεγχο, το ρυθμίζουμε από την αρχή. Οπότε για να διαπιστώσετε ότι πράγματι η σελήνη του κάνει λάθος μια ημέρα στα 577 χρόνια, θα πρέπει να το αφήσετε 577 χρόνια χωρίς καθάρισμα και λίπανση!! Εσείς τι λέτε; Θα δουλεύει ακόμη;» Πως θα έκρινες λοιπόν τον μηχανισμό αυτό, χωρίς να γνωρίζεις το ανωτέρω, όταν το σύγκρινες με τον qp Lange που θα χάσει μια ημέρα στα 122,6 χρόνια; Πως θα σύγκρινες το Aeternitas πριν μάθεις από εμένα ότι το έφτιαξε ο Golay και όχι ο Franck Muller;
Και σαφώς δεν κάνει κανείς «κλήρωση». Έχουμε όλοι τα γούστα μας, τα απωθημένα μας, τις απόψεις μας, μια εικόνα για το τι ρολόι μας αντιπροσωπεύει κοκ. Εσύ τι θα προτιμούσες να κάνουμε; Να πάρουμε το ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ; Και αν βγάλεις εσύ ΚΑΛΥΤΕΡΟ κανένα του Harrison, τι να κάνω; Να πάω στο Μουσείο που βρίσκεται να το κλέψω και μετά να πάρω τριαξονικό να το μεταφέρω κάθε ημέρα για να βλέπω την ώρα;
«Στον χώρο του υπερφυσικού» δεν ανήκουν και τα αυτοκίνητα, τα ποδήλατα, τα αεροπλάνα, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι κουζίνες, τα ψυγεία, τα ραδιόφωνα, οι ενισχυτές, τα ηχεία, οι καρέκλες, τα τραπέζια, τα ασανσέρ, τα τηλέφωνα, οι αναπτήρες, τα σκάφη, οι τοστιέρες, οι μοτοσικλέτες και πολλά άλλα. Έχεις δει εσύ ποτέ γενική βαθμολόγηση, σε όλη την ιστορία ενός προϊόντος από τα παραπάνω και ακόμη περισσότερο μοτοσικλέτες μαζί με ποδήλατα, μοτοποδήλατα, βάρκες και αεροπλάνα, αφού εσύ θα βάλεις το Swatch με το ρολόι του Harrison και το Tourbillon του Breguet με τον 7750 και επιπλέον την ανάδειξη του ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟΒΑΡΚΟΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ;
Ή μήπως αυτά δεν «....Αποτελουν υλικη κατασκευη που διεπεται απο φυσικους νομους και κατασκευαζεται με συγκεκριμενους τροπους. Η αξιολογηση της με τα σωστα κριτηρια ειναι οχι μονο δυνατη αλλα και επιβεβλημενη. Δεν αποτελει δε προνομιο λιγων τυχερων η πεφωτισμενων ανθρωπων , αλλα μπορει να γινει κτημα ολων μας γιατι στηριζεται σε επιστημονικα -τεχνικα κριτηρια…»
Την Ελληνική και να την χειρίζομαι ξέρω και να την καταλαβαίνω. Το «Δεν αποτελεί (η αξιολόγηση) προνόμιο λίγων τυχερών ή πεφωτισμένων ανθρώπων…» θα έπρεπε να ακολουθεί το «μπορεί να γίνει ΑΠΟ (και όχι ΚΤΗΜΑ) όλων μας γιατί στηρίζεται..». Γιατί εσύ δεν φιλοδοξείς να «γίνει κτήμα» σου, που είναι λογικό και κανείς δεν σου στερεί το δικαίωμα. Εσύ την ΚΑΝΕΙΣ χωρίς να είσαι «τυχερός» ή «πεφωτισμένος» και μάλιστα με την συνδρομή άλλων που επίσης δεν ξέρουν.
Τώρα το «συγκριτικά με τον ανταγωνισμό» πως θα το επιτύχεις αφού θα συγκρίνεις ανόμοια ρολόγια από ολόκληρη την Ιστορία της Ωρολογοποιίας; Θα θεωρήσεις το Duomètre ανταγωνιστικό του Tourbillon του Breguet και του 861;
Την «βαθεια γνωση για το αντικειμενο και τη δικη σου κριση», από πού την αντλείς;
.
Και τέλος με ΕΞΟΡΓΙΖΕΙ ότι ο Philippe Dufour, που έχει παρουσιάσει τα τελευταία 15 χρόνια τρία ακριβώς μοντέλα (που θεωρούνται από τους ανταγωνιστές του σημείο αναφοράς και αριστουργήματα) προκύπτει «ύποπτος» για προώθηση συμφερόντων, ενώ κάποιος που υπογράφει με το ψευδώνυμο ΜΑΔΙΑΣ (και δεν είναι προσωπικό, αλλά πρέπει να καταλαβαίνουμε και τι λέμε και ποιους σπιλώνουμε, βγάζοντας τον εαυτό μας «λάδι») και η δημόσια παρουσία του στον χώρο της ΥΩ είναι η συμμετοχή του σε ένα φόρουμ στην Ελλάδα τους τελευταίους 3 μήνες, με την ακεραιότητα που προφανώς (;) έχει, θέλει να μας «βοηθήσει» να μην μας «πιάσει κορόιδο» ο «πονηρούλης» Dufour και μας βάλει όλους να αγοράσουμε από ένα Simplicity (αντίστοιχο του Calatrava με τριπλάσια τιμή και σαφώς το πιο καλό στο φινίρισμα ρολόι στον κόσμο).
Σας χαρίζω την πρόταση του ΜΑΔΙΑ ολόκληρη:
«…Σεβομαι τον σπουδαιο ωρολογοποιο Dufour ,και σιγουρα η αποψη του ειναι πολυ πιο βαρυνουσα απο τη δικη μου. Ομως περα απο την αποψη αυτη -ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΕΙ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ- εγω ΕΧΩ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ την δυνατοτητα να κρινω μονος μου πχ το φινιρισμα της μηχανης μου ,αλλα θελω να εχω και τα επιχειρηματα- αν χρειαστει-να αντικρουσω τον οποιονδηποτε…»
Με τον «οποιονδήποτε» δεν εννοείς τον Dufour, αφού δεν θα χρειαστεί (και ευτυχώς για εσένα) να τον αντιμετωπίσεις. Άντε να εννοείς τον george_....
Αλλά δεν μου είπες, πως τον σέβεσαι, αφού παρακάτω λες ότι μπορεί να προωθεί και συμφέροντα πολλές φορές; Και μάλιστα με κεφαλαία. Έτσι μπαίνει η παρανοική υποψία που δεν ταιριάζει με την δημόσια εικόνα του ανθρώπου; Με τα κεφαλαία τονίζεις την (αβάσιμη και προσβλητική) υποψία;
Επίσης να σου θυμίσω (επειδή κάπου κάλεσες τον κόσμο να πάρει τις λούπες για να συνδράμει στο τεστ-βαθμολόγηση-ανάδειξη του ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ) ότι τα ρολόγια δεν ελέγχονται με την λούπα, αλλά με το μικροσκόπιο και βέβαια με όργανα που κάνουν τόσα λεφτά ώστε κορυφαία εργοστάσια δεν έχουν.
«…Χωρις βαθεια γνωση ,φιλοι μου , θα ειμαστε αναγκασμενοι τις πιο πολλες φορες να καταπινουμε "αμασητη" τη γνωμη του οποιουδηποτε .........Μαδια….»
Τώρα ο ΜΑΔΙΑΣ θα μας δώσει την απαραίτητη γνώση, ώστε να τσεκάρουμε την γνώση του ΜΑΔΙΑ!!! (Αρκά σούρχομαι. Θα κάνω και εγώ κόμικ, με τέτοιες ατάκες έτοιμες)
Ήθελα να ανοίξω ένα τόπικ και να εξηγήσω, επειδή φίλε Παναγιώτη, έγραψες κάπου ότι σέβεσαι και εμένα και τον george_, ότι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Καταλαβαίνω ότι τα λογοπαίγνια τέτοιου τύπου έχουν πλάκα. Αλλά μέχρι εκεί. Η τακτική να επιλέγουμε για «αντίπαλο» κάποιον που μόνο και μόνο ότι τον παρουσιάζουμε σαν αντίπαλο μας «ανεβάζει» είναι γνωστή, αλλά υποτιμάει την νοημοσύνη μας. Ούτε ένα άρθρο (ακόμη και αν ήταν καλογραμμένο, που δεν το είδα) αλλά ούτε και το copy-paste, αντικαθιστούν ή ανταγωνίζονται την συνεχή παρουσία κάποιου 15 χρόνια σε έναν χώρο με σταθερότητα και εγκυρότητα. Έγραψα και αλλού ότι είπε η Κανέλη ότι η δημοσιογραφία έχει έσοδα και έξοδα και δεν έχει καμία σχέση με το να γράφει κανείς σε ένα φόρουμ ανώνυμα την γνώμη του. Και αυτό που σίγουρα δεν έχει καμία σχέση είναι η μέθοδος.
Θεωρώ το θέμα για την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ, άσχετο και προσβλητικό για την έννοια και την ουσία της Ωρολογοποιίας. Δεν μπορώ να πω περισσότερα, γιατί ετοιμάζω ένα θέμα για το τεύχος Νοεμβρίου, που αν προχωρούσα παραπάνω θα αποκάλυπτα και δεν είναι λογικό. Αν ποτέ ήθελα να κάνω ένα τέτοιο θέμα όμως, θα έκανα το εξής: Θα ρωτούσα τους 5-6 μεγαλύτερους ωρολογοποιούς στον κόσμο για να πουν την γνώμη τους. Ανάμεσα σε αυτούς θα έβαζα και κάποιους που δεν έχουν πρόβλημα να πουν χοντρές αλήθειες: Gerald Dubois, Sylvain Golay, Kurt Klauss (έφτιαξε εκτός όλα τα IWC και τα Lange), είναι στην σύνταξη! O Franck Muller είναι σπίτι του και την εταιρεία του την έχουν άλλοι! Το ίδιο και ο Roger Dubuis! Ο George Daniels και ο Gerald Genta είναι πάνω από 80. Ο Philippe Dufour αρνήθηκε μπροστά μου να πουλήσει το δεύτερο Grande et Petite Sonnerie του, αξίας 140.000.000 δρχ, μπροστά μου το 1999 στην έκθεσή μου στο Hilton σε φίλο μου συλλέκτη, επειδή κατάλαβε ότι αυτός είχε πολλά ρολόγια και δεν θα το φορούσε κάθε μέρα. Ο Svend Andersen κόντεψε να χάσει μια πώληση του πρώτου ερωτικού ρολογιού του με ελληνική παράσταση, που είχε κάνει ειδικά για την έκθεσή μου, γιατί οι πάμπλουτη πελάτης ήθελε να της αλλάξει το λουράκι και αυτός επέμενε ότι το μαύρο λουρί δεν θα του πάει!!! Τι λες εσύ; Υποστηρίζουν συμφέροντα; Μετά θα έπαιρνα την γνώμη super Προέδρων που το θέμα το έχουν φάει με το «κουτάλι». Ο Jean Claude Biver πήρε μια εταιρεία την Hublot από τα 4 εκατομμύρια τζίρο τον χρόνο και την πήγε σε 3 χρόνια στα 250 με ένα ρολόι. Το Big Bang. Λες να μην σκέφτηκε τι μηχανή θα βάλει μέσα, ή ο μηχανολόγος που του έφτιαξε το ασανσέρ και τον καυστήρα στο σπίτι του να μην του είπε τα «μυστικά». Ή λες τόσα χρόνια στο ΔΣ του Swatch Group και Πρόεδρος της Ω, να μην ξέρει από Lemania και 7750; Τέλος υπάρχουν και άνθρωποι που χρόνια συμμετέχουν σε επιτροπές για την εκλογή του ρολογιού της χρονιάς, καθώς και εξπέρ των Οίκων Δημοπρατήσεων, που σου λένε τι μηχανή έχει το ρολόι, πριν το δουν. Είχα φέρει τους δύο πιο σημαντικούς του Antiquorum στην έκθεσή μου το 2005. Μετά θα άφηνα τον αναγνώστη να «πάρει» από τις απίστευτες πληροφορίες ότι θέλει!!! Δεν είναι λοιπόν η γνώμη ή η γνώση μου, απέναντι στην γνώμη ή την γνώση ενός που με ψευδώνυμο γράφει ότι νάναι και αν γίνει ρόμπα θα αλλάξει ψευδώνυμο και θα συνεχίσει να γράφει. Είναι μια μεθοδική δημοσιογραφία που έχει συνέπεια, παρελθόν και μέλλον (το οποίο εξαρτάται από την εγκυρότητα) απέναντι στην ψυχοθεραπεία και την συλλογή διάσπαρτων γνώσεων και την αντιγραφή τους σε ένα φόρουμ, ή στην καλύτερη περίπτωση, την απλή παράθεση της γνώμης μας σε ένα φόρουμ.
Επιπλέον είμαι σίγουρος ότι περισσότερα από τα μισά σημαντικά ρολόγια που κατασκευάστηκαν ποτέ δεν τα γνωρίζεις καν. Και σε προ(σ)καλώ να δημοσιεύσεις αύριο την λίστα των υπό σύγκριση μηχανισμών. Το καλοκαίρι ενδείκνυται για ψάρεμα. Τα φόρουμ, όχι!!!
Φιλικά
Κωστής
ΥΓ. Επειδή κατά καιρούς κάποιοι προσβάλλονται, θα ζητήσω να με καταλάβετε πως αισθάνομαι, όταν βλέπω για να «διευκολύνουμε» την δική μας εγγυρότητα, να ρίχνουμε σπόντες για έναν ωρολογοποιό υπόδειγμα, όπως είναι ο Dufour. Μόνο να δεις την φυσιογνωμία του, καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για πραγματικό «εργάτη»-καλλιτέχνη της ΥΩ. Άμα ξέρεις και τα ρολόγια του....
(Δεν μπορείτε να πείτε, μπορεί να μην έχω πολλά ποστ, αλλά έχω το πρώτο ποστ με τίτλο!)
Πιστεύω ότι όλη αυτή η προσπάθεια (;) του ΜΑΔΙΑ να ανακηρύξει την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ (συμπεριλαμβανομένου και του επόμενου αιώνα, απ’ ότι μαθαίνω, γεγονός που μπορεί να του αποφέρει πολλά λεφτά, αν πουλήσει τις πληροφορίες στα εργοστάσια!!), είναι εντελώς αντίθετη με αυτό που εγώ τουλάχιστον αντιλαμβάνομαι ως Ωρολογοποιία.
Και εξηγώ: Αν παρατηρήσετε ο μόνος χώρος στον οποίο υπάρχει σκληρή και συνεχής αναμέτρηση για την ανάδειξη του καλύτερου, είναι ο αθλητισμός. Αναμετρήσεις γίνονται στον αθλητισμό ανά σχολείο, ανά πόλη, ανά κράτος, ανά ομάδα κρατών, ανά ήπειρο, ανά τον πλανήτη κοκ. Εκεί θέλουμε απαραίτητα να ξέρουμε ποιος είναι ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ και αυτός μάλιστα αναδεικνύεται ακόμη και κατά τύχη, αν συμβεί κάποιος που προπορεύεται σε όλη την κούρσα, την τελευταία στιγμή να «πατήσει το κορδόνι του» και να πέσει κάτω. Ισχύει αυτό που δείχνει το photo finish.
Στον χώρο της Τέχνης δεν υπάρχει αυτού του είδους η αναμέτρηση. Δεν διαγωνίζονται και δεν ανακοινώνονται πουθενά ο καλύτερος ζωγραφικός πίνακας (όλων των εποχών, ακόμη πιο πολύ), το καλύτερο γλυπτό, το καλύτερο αρχιτεκτονικό δημιούργημα, η καλύτερη Όπερα, το καλύτερο θεατρικό έργο, η καλύτερη Σονάτα, το καλύτερο Ποίημα, το καλύτερο βιβλίο, η καλύτερη χορογραφία, η καλύτερη σκηνογραφία, η καλύτερη φωτογραφία κλπ. Οι μόνοι χώροι της Τέχνης που υπάρχει κάποιου είδους αναμέτρηση είναι ο κινηματογράφος (Κάννες, Βενετία, Θεσσαλονίκη κλπ) και η σύγχρονη ποπ μουσική (Eurovision) και αυτό βέβαια υφίσταται για συγκεκριμένους λόγους προβολής. Και πολλοί γελούν!!!...
Σε όλες τις παραπάνω Τέχνες υπάρχει απ’ ευθείας αναμέτρηση μόνο σε μαθητικό επίπεδο, όπου υπάρχει και βαθμολόγηση. Πιστεύω ότι πρόκειται για μια «ποδοσφαιρική» αντίληψη περί Ωρολογοποιίας, το να πει έστω κάποιος ότι θα βαθμολογήσει τους μηχανισμούς και μάλιστα με τρόπο αντικειμενικό και διαπερνώντας τους αιώνες!! Θα ήθελα να σημειώσω ότι αυτά που γράφω και σε αυτό το ποστ, αλλά και σε προηγούμενα δεν πηγάζουν από κάποιον «φόβο», όπως άφησες φίλε Παναγιώτη να εννοηθεί σε κείμενό σου, όπου αναφέρεις ότι περίμενες αντιδράσεις, πρόταση που έχει σαφώς αυτοκολακευτικό στόχο. Το να λέμε κάτι παράδοξο (και είναι παράδοξο, αφού μιλάς για κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ και από κανέναν, συμπεριλαμβανομένου του Αστεροσκοπείου του Neuchâtel, το οποίο να πάρει η ευχή, κάτι «σκαμπάζει» και αυτό από ρολόγια!!!!) και μετά να «ηρωοποιούμε» την διάθεσή μας, γιατί κάποιοι διαφωνούν, δεν είναι δόκιμο.
Ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της Ιστορίας της Τέχνης είναι η περιβόητη «Διακήρυξη της Βαïμάρης» του Walter Gropius, το ιδρυτικό κείμενο της Σχολής του Bauhaus το 1919. Σε αυτό ο μέγιστος Αρχιτέκτων παρουσιάζει το Έργο Τέχνης ως το Δημιούργημα που βγαίνει από τα χέρια του καλλιτέχνη και του τεχνίτη παράλληλα και υψώνεται προς τον Ουρανό. Δεν λέει μετά ότι όλοι αυτοί θα κριθούν από έναν ΜΑΔΙΑ, να μας πει τι αξίζει ο καθένας.
Στην Ωρολογοποιία για μένα υπάρχει ένα άλλο «κλίμα». Δεν λέω ότι όλοι είναι φίλοι και ότι χαίρονται για την επιτυχία των ανταγωνιστών τους, αλλά αυτό δεν υφίσταται και σε καμία άλλη μορφή Τέχνης. Όμως στην Ωρολογοποιία, υπάρχει μια αλληλοεκτίμηση. Πολλοί είναι φίλοι μεταξύ τους και τα τελευταία χρόνια ιδίως, που αρκετοί αλλάζουν εργοστάσιο κάθε λίγα χρόνια, υπάρχει και μια μεταφορά τεχνογνωσίας που δεν υπήρχε παλιά. Δεν είναι όμως τόσο αυτό, όσο η διάθεση των φίλων του ρολογιού που δεν «κολλάει» με αυτή την λογική. Το ρολόι αποτελεί μια πολύ προσωπική υπόθεση, γιατί αντίθετα από τον πίνακα ζωγραφικής, το φοράς. Θα φανταζόμουν κάποιον που αγαπάει την ζωγραφική να αγοράζει έναν πίνακα που δεν του αρέσει, επειδή εκτιμάει τον ζωγράφο, αλλά κάποιον να αγοράζει ένα ρολόι που δεν θα φόραγε επειδή έμαθε για την αξία του, είναι σχεδόν αδύνατο. Είναι προφανές λοιπόν ότι ακόμη και να ήταν εφικτό να συγκρίνει κανείς τα ρολόγια μεταξύ τους, δεν θα είχε καμία πρακτική αξία το αποτέλεσμα. Τέτοιου είδους σύγκριση δεν έχουν κάνει ούτε τα μεγαλύτερα περιοδικά αυτοκινήτου της Γερμανίας, τα οποία πραγματοποιούν απίστευτα ποιοτικά τεστ, εδώ και δεκαετίες.
Από το κείμενό σου, φίλε Παναγιώτη αποδεικνύεις μάλιστα ότι η μη επαγγελματική ενασχόλησή σου με την ωρολογοποιία, κάνει τα συμπεράσματά σου ακόμη πιο υποκειμενικά. Θα σχολιάσω λοιπόν συγκεκριμένα κάποια από τα λόγια σου για να καταλάβετε όλοι τι εννοώ. Αρχικά να σας θυμίσω ότι οι σπουδές ωρολογοποιίας μαζί με την κατάλληλη εξειδίκευση που απαιτείται πριν σε προσλάβει για να μοντάρεις μηχανές (και όχι για αρχιτεχνίτη) μια καλή εταιρεία είναι διάρκειας 10 χρόνων, οπότε οι σπουδές σου στην μηχανολογία, έχουν τόση σχέση με το θέμα, όση θα είχαν για εγχείρηση ανοικτής καρδιάς (υπό την έννοια ότι και ο ανθρώπινος οργανισμός είναι ένα «εργοστάσιο»!! Όταν ρώτησα γιατί δεν κατασκευάζουν το Trois Ponts d’Or στον αρχιτεχνίτη της Girard-Perregaux σε τσέπης, μου είπε ότι έχουν καμιά δεκαριά παραγγελίες, αλλά αυτός για να εισάγει έναν ωρολογοποιό σε αυτήν την κατασκευή θέλει να τον έχει τουλάχιστον 12 χρόνια πριν κοντά του στα απλά Tourbillon και με τις μεταγραφές των τελευταίων χρόνων, αυτό είναι σπάνιο. Δηλαδή αυτός που θα το φτιάξει θα πρέπει να είναι 30 χρόνια στην Ωρολογοποιία!!
Θα εξηγήσω άμεσα από ποια γνώση σε στερεί η γνώση σου στην μηχανολογία γενικότερα. Γνώση την οποία θα είχες αν ήσουν ωρολογοποιός ή αν συνομιλούσες με μερικούς από τους σημαντικότερους ωρολογοποιούς. Γράφεις στον φίλο Stardrive:
«…Oταν θα πας με 20.000 ευρω στην τσεπη (σου ευχομαι να πας με 100.000) να αγορασεις ενα αιωνιο ημερολογιο και βρισκεσαι αναμεσα σε καμμια δεκαρια υποψηφιους, τοτε ελα παλι να μου πεις: "τι σημασια εχει ποιος ειναι ο καλυτερος μηχανισμος;;;…»
Να σε ενημερώσω λοιπόν και εγώ ότι όταν θα αγοράσεις το qp των 38.300 ευρώ της IWC που αγόρασα εγώ και πεις στον Kurt Klauss που το σχεδίασε και το έφτιαξε, ότι «Kurt μου το qp μου έχει «αιώνιο ημερολόγιο»» (αφού θα κάνει πρώτο λάθος στην ημερομηνία το 2500μΧ και στην ένδειξη Σελήνης το 2580μΧ, θα σου απαντήσει «Μα νόμιζα ότι γνωρίζατε από μηχανισμούς. Το ρολόι σας κάθε φορά που θα το στέλνετε για καθάρισμα και έλεγχο, το ρυθμίζουμε από την αρχή. Οπότε για να διαπιστώσετε ότι πράγματι η σελήνη του κάνει λάθος μια ημέρα στα 577 χρόνια, θα πρέπει να το αφήσετε 577 χρόνια χωρίς καθάρισμα και λίπανση!! Εσείς τι λέτε; Θα δουλεύει ακόμη;» Πως θα έκρινες λοιπόν τον μηχανισμό αυτό, χωρίς να γνωρίζεις το ανωτέρω, όταν το σύγκρινες με τον qp Lange που θα χάσει μια ημέρα στα 122,6 χρόνια; Πως θα σύγκρινες το Aeternitas πριν μάθεις από εμένα ότι το έφτιαξε ο Golay και όχι ο Franck Muller;
Και σαφώς δεν κάνει κανείς «κλήρωση». Έχουμε όλοι τα γούστα μας, τα απωθημένα μας, τις απόψεις μας, μια εικόνα για το τι ρολόι μας αντιπροσωπεύει κοκ. Εσύ τι θα προτιμούσες να κάνουμε; Να πάρουμε το ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ; Και αν βγάλεις εσύ ΚΑΛΥΤΕΡΟ κανένα του Harrison, τι να κάνω; Να πάω στο Μουσείο που βρίσκεται να το κλέψω και μετά να πάρω τριαξονικό να το μεταφέρω κάθε ημέρα για να βλέπω την ώρα;
«Στον χώρο του υπερφυσικού» δεν ανήκουν και τα αυτοκίνητα, τα ποδήλατα, τα αεροπλάνα, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι κουζίνες, τα ψυγεία, τα ραδιόφωνα, οι ενισχυτές, τα ηχεία, οι καρέκλες, τα τραπέζια, τα ασανσέρ, τα τηλέφωνα, οι αναπτήρες, τα σκάφη, οι τοστιέρες, οι μοτοσικλέτες και πολλά άλλα. Έχεις δει εσύ ποτέ γενική βαθμολόγηση, σε όλη την ιστορία ενός προϊόντος από τα παραπάνω και ακόμη περισσότερο μοτοσικλέτες μαζί με ποδήλατα, μοτοποδήλατα, βάρκες και αεροπλάνα, αφού εσύ θα βάλεις το Swatch με το ρολόι του Harrison και το Tourbillon του Breguet με τον 7750 και επιπλέον την ανάδειξη του ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟΒΑΡΚΟΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ;
Ή μήπως αυτά δεν «....Αποτελουν υλικη κατασκευη που διεπεται απο φυσικους νομους και κατασκευαζεται με συγκεκριμενους τροπους. Η αξιολογηση της με τα σωστα κριτηρια ειναι οχι μονο δυνατη αλλα και επιβεβλημενη. Δεν αποτελει δε προνομιο λιγων τυχερων η πεφωτισμενων ανθρωπων , αλλα μπορει να γινει κτημα ολων μας γιατι στηριζεται σε επιστημονικα -τεχνικα κριτηρια…»
Την Ελληνική και να την χειρίζομαι ξέρω και να την καταλαβαίνω. Το «Δεν αποτελεί (η αξιολόγηση) προνόμιο λίγων τυχερών ή πεφωτισμένων ανθρώπων…» θα έπρεπε να ακολουθεί το «μπορεί να γίνει ΑΠΟ (και όχι ΚΤΗΜΑ) όλων μας γιατί στηρίζεται..». Γιατί εσύ δεν φιλοδοξείς να «γίνει κτήμα» σου, που είναι λογικό και κανείς δεν σου στερεί το δικαίωμα. Εσύ την ΚΑΝΕΙΣ χωρίς να είσαι «τυχερός» ή «πεφωτισμένος» και μάλιστα με την συνδρομή άλλων που επίσης δεν ξέρουν.
Τώρα το «συγκριτικά με τον ανταγωνισμό» πως θα το επιτύχεις αφού θα συγκρίνεις ανόμοια ρολόγια από ολόκληρη την Ιστορία της Ωρολογοποιίας; Θα θεωρήσεις το Duomètre ανταγωνιστικό του Tourbillon του Breguet και του 861;
Την «βαθεια γνωση για το αντικειμενο και τη δικη σου κριση», από πού την αντλείς;
.
Και τέλος με ΕΞΟΡΓΙΖΕΙ ότι ο Philippe Dufour, που έχει παρουσιάσει τα τελευταία 15 χρόνια τρία ακριβώς μοντέλα (που θεωρούνται από τους ανταγωνιστές του σημείο αναφοράς και αριστουργήματα) προκύπτει «ύποπτος» για προώθηση συμφερόντων, ενώ κάποιος που υπογράφει με το ψευδώνυμο ΜΑΔΙΑΣ (και δεν είναι προσωπικό, αλλά πρέπει να καταλαβαίνουμε και τι λέμε και ποιους σπιλώνουμε, βγάζοντας τον εαυτό μας «λάδι») και η δημόσια παρουσία του στον χώρο της ΥΩ είναι η συμμετοχή του σε ένα φόρουμ στην Ελλάδα τους τελευταίους 3 μήνες, με την ακεραιότητα που προφανώς (;) έχει, θέλει να μας «βοηθήσει» να μην μας «πιάσει κορόιδο» ο «πονηρούλης» Dufour και μας βάλει όλους να αγοράσουμε από ένα Simplicity (αντίστοιχο του Calatrava με τριπλάσια τιμή και σαφώς το πιο καλό στο φινίρισμα ρολόι στον κόσμο).
Σας χαρίζω την πρόταση του ΜΑΔΙΑ ολόκληρη:
«…Σεβομαι τον σπουδαιο ωρολογοποιο Dufour ,και σιγουρα η αποψη του ειναι πολυ πιο βαρυνουσα απο τη δικη μου. Ομως περα απο την αποψη αυτη -ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΩΘΕΙ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ- εγω ΕΧΩ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ την δυνατοτητα να κρινω μονος μου πχ το φινιρισμα της μηχανης μου ,αλλα θελω να εχω και τα επιχειρηματα- αν χρειαστει-να αντικρουσω τον οποιονδηποτε…»
Με τον «οποιονδήποτε» δεν εννοείς τον Dufour, αφού δεν θα χρειαστεί (και ευτυχώς για εσένα) να τον αντιμετωπίσεις. Άντε να εννοείς τον george_....
Αλλά δεν μου είπες, πως τον σέβεσαι, αφού παρακάτω λες ότι μπορεί να προωθεί και συμφέροντα πολλές φορές; Και μάλιστα με κεφαλαία. Έτσι μπαίνει η παρανοική υποψία που δεν ταιριάζει με την δημόσια εικόνα του ανθρώπου; Με τα κεφαλαία τονίζεις την (αβάσιμη και προσβλητική) υποψία;
Επίσης να σου θυμίσω (επειδή κάπου κάλεσες τον κόσμο να πάρει τις λούπες για να συνδράμει στο τεστ-βαθμολόγηση-ανάδειξη του ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ) ότι τα ρολόγια δεν ελέγχονται με την λούπα, αλλά με το μικροσκόπιο και βέβαια με όργανα που κάνουν τόσα λεφτά ώστε κορυφαία εργοστάσια δεν έχουν.
«…Χωρις βαθεια γνωση ,φιλοι μου , θα ειμαστε αναγκασμενοι τις πιο πολλες φορες να καταπινουμε "αμασητη" τη γνωμη του οποιουδηποτε .........Μαδια….»
Τώρα ο ΜΑΔΙΑΣ θα μας δώσει την απαραίτητη γνώση, ώστε να τσεκάρουμε την γνώση του ΜΑΔΙΑ!!! (Αρκά σούρχομαι. Θα κάνω και εγώ κόμικ, με τέτοιες ατάκες έτοιμες)
Ήθελα να ανοίξω ένα τόπικ και να εξηγήσω, επειδή φίλε Παναγιώτη, έγραψες κάπου ότι σέβεσαι και εμένα και τον george_, ότι θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Καταλαβαίνω ότι τα λογοπαίγνια τέτοιου τύπου έχουν πλάκα. Αλλά μέχρι εκεί. Η τακτική να επιλέγουμε για «αντίπαλο» κάποιον που μόνο και μόνο ότι τον παρουσιάζουμε σαν αντίπαλο μας «ανεβάζει» είναι γνωστή, αλλά υποτιμάει την νοημοσύνη μας. Ούτε ένα άρθρο (ακόμη και αν ήταν καλογραμμένο, που δεν το είδα) αλλά ούτε και το copy-paste, αντικαθιστούν ή ανταγωνίζονται την συνεχή παρουσία κάποιου 15 χρόνια σε έναν χώρο με σταθερότητα και εγκυρότητα. Έγραψα και αλλού ότι είπε η Κανέλη ότι η δημοσιογραφία έχει έσοδα και έξοδα και δεν έχει καμία σχέση με το να γράφει κανείς σε ένα φόρουμ ανώνυμα την γνώμη του. Και αυτό που σίγουρα δεν έχει καμία σχέση είναι η μέθοδος.
Θεωρώ το θέμα για την ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ, άσχετο και προσβλητικό για την έννοια και την ουσία της Ωρολογοποιίας. Δεν μπορώ να πω περισσότερα, γιατί ετοιμάζω ένα θέμα για το τεύχος Νοεμβρίου, που αν προχωρούσα παραπάνω θα αποκάλυπτα και δεν είναι λογικό. Αν ποτέ ήθελα να κάνω ένα τέτοιο θέμα όμως, θα έκανα το εξής: Θα ρωτούσα τους 5-6 μεγαλύτερους ωρολογοποιούς στον κόσμο για να πουν την γνώμη τους. Ανάμεσα σε αυτούς θα έβαζα και κάποιους που δεν έχουν πρόβλημα να πουν χοντρές αλήθειες: Gerald Dubois, Sylvain Golay, Kurt Klauss (έφτιαξε εκτός όλα τα IWC και τα Lange), είναι στην σύνταξη! O Franck Muller είναι σπίτι του και την εταιρεία του την έχουν άλλοι! Το ίδιο και ο Roger Dubuis! Ο George Daniels και ο Gerald Genta είναι πάνω από 80. Ο Philippe Dufour αρνήθηκε μπροστά μου να πουλήσει το δεύτερο Grande et Petite Sonnerie του, αξίας 140.000.000 δρχ, μπροστά μου το 1999 στην έκθεσή μου στο Hilton σε φίλο μου συλλέκτη, επειδή κατάλαβε ότι αυτός είχε πολλά ρολόγια και δεν θα το φορούσε κάθε μέρα. Ο Svend Andersen κόντεψε να χάσει μια πώληση του πρώτου ερωτικού ρολογιού του με ελληνική παράσταση, που είχε κάνει ειδικά για την έκθεσή μου, γιατί οι πάμπλουτη πελάτης ήθελε να της αλλάξει το λουράκι και αυτός επέμενε ότι το μαύρο λουρί δεν θα του πάει!!! Τι λες εσύ; Υποστηρίζουν συμφέροντα; Μετά θα έπαιρνα την γνώμη super Προέδρων που το θέμα το έχουν φάει με το «κουτάλι». Ο Jean Claude Biver πήρε μια εταιρεία την Hublot από τα 4 εκατομμύρια τζίρο τον χρόνο και την πήγε σε 3 χρόνια στα 250 με ένα ρολόι. Το Big Bang. Λες να μην σκέφτηκε τι μηχανή θα βάλει μέσα, ή ο μηχανολόγος που του έφτιαξε το ασανσέρ και τον καυστήρα στο σπίτι του να μην του είπε τα «μυστικά». Ή λες τόσα χρόνια στο ΔΣ του Swatch Group και Πρόεδρος της Ω, να μην ξέρει από Lemania και 7750; Τέλος υπάρχουν και άνθρωποι που χρόνια συμμετέχουν σε επιτροπές για την εκλογή του ρολογιού της χρονιάς, καθώς και εξπέρ των Οίκων Δημοπρατήσεων, που σου λένε τι μηχανή έχει το ρολόι, πριν το δουν. Είχα φέρει τους δύο πιο σημαντικούς του Antiquorum στην έκθεσή μου το 2005. Μετά θα άφηνα τον αναγνώστη να «πάρει» από τις απίστευτες πληροφορίες ότι θέλει!!! Δεν είναι λοιπόν η γνώμη ή η γνώση μου, απέναντι στην γνώμη ή την γνώση ενός που με ψευδώνυμο γράφει ότι νάναι και αν γίνει ρόμπα θα αλλάξει ψευδώνυμο και θα συνεχίσει να γράφει. Είναι μια μεθοδική δημοσιογραφία που έχει συνέπεια, παρελθόν και μέλλον (το οποίο εξαρτάται από την εγκυρότητα) απέναντι στην ψυχοθεραπεία και την συλλογή διάσπαρτων γνώσεων και την αντιγραφή τους σε ένα φόρουμ, ή στην καλύτερη περίπτωση, την απλή παράθεση της γνώμης μας σε ένα φόρουμ.
Επιπλέον είμαι σίγουρος ότι περισσότερα από τα μισά σημαντικά ρολόγια που κατασκευάστηκαν ποτέ δεν τα γνωρίζεις καν. Και σε προ(σ)καλώ να δημοσιεύσεις αύριο την λίστα των υπό σύγκριση μηχανισμών. Το καλοκαίρι ενδείκνυται για ψάρεμα. Τα φόρουμ, όχι!!!
Φιλικά
Κωστής
ΥΓ. Επειδή κατά καιρούς κάποιοι προσβάλλονται, θα ζητήσω να με καταλάβετε πως αισθάνομαι, όταν βλέπω για να «διευκολύνουμε» την δική μας εγγυρότητα, να ρίχνουμε σπόντες για έναν ωρολογοποιό υπόδειγμα, όπως είναι ο Dufour. Μόνο να δεις την φυσιογνωμία του, καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για πραγματικό «εργάτη»-καλλιτέχνη της ΥΩ. Άμα ξέρεις και τα ρολόγια του....