Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
- Vagos.ts
- Δημοσιεύσεις: 622
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 07, 2013 10:53 pm
- Has thanked: 187 times
- Been thanked: 494 times
Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Ο Κώστας μου ζήτησε να ανεβάσω αυτό το θέμα και αφού πήρε και snowflake με spring drive δεν μπορούσα να του χαλάσω το χατήρι!
O πιο πολυσυζητημένος και μυστηριώδης μηχανισμός στον κόσμο σήμερα είναι ο Seiko Spring Drive. Οι περισσότεροι τον συνδέουν με τη high-end μάρκα το Grand Seiko, ενω τώρα ο spring drive είναι διαθέσιμoς και σε άλλα Seikos, όπως το Ananta, τα Galante και τα Credor. Όμως, παρά την επιτυχία και τη φήμη αυτού του ριζοσπαστικού μηχανισμού και του σχεδιασμού του, πολύ λίγοι συλλέκτες ρολογιών καταλαβαίνουν πραγματικά πώς λειτουργεί.
Εισαγωγή
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: τι είναι spring drive; Είναι μια ριζικά νέα σχεδίαση για ένα μηχανισμό ρολογιού. Στην πραγματικότητα, είναι η πιο ριζική αλλαγή της ωρολογοποιίας από την κυκλοφορία του quartz που έκανε το ντεμπούτο του στο πρώτο ρολόι χειρός, το 1969, και όχι συμπτωματικά, η επανάσταση του quartz είχε επίσης δημιουργηθεί από τη Seiko.
Υπεραπλουστευμένα, ο spring drive συνδυάζει την ακρίβεια του χαλαζία με τη μηχανική ομορφιά ενός μηχανικού μηχανισμού ώστε να δημιουργηθεί κάτι εντελώς νέο. Σχεδόν ολόκληρος ο μηχανισμός είναι μηχανικός, δεν διαφέρει ουσιαστικά από τη μηχανισμό 9S55 των Grand Seiko. Αλλά ένα μικρό, αλλά πολύ σημαντικό, κομμάτι της μηχανικής κίνησης έχει αντικατασταθεί: το escapement. Στη θέση του βρίσκεται σήμερα ο ρυθμιστής tri-Synchro regulator, το κλειδί για ολόκληρο το σχεδιασμό. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μηχανισμοί είναι κατασκευασμένοι όμορφα, αυτόματοι ή χειροκίνητοι, σχεδόν εντελώς μηχανικοί αλλά και εξαιρετικά ακριβείς. Ο spring drive έχει επίσης κι άλλα μοναδικά πλεονεκτήματα: η κίνηση του δευτερολεπτοδείκτη είναι απόλυτα ομαλή και το ρολόι είναι αθόρυβο.
Πώς γίνεται;
Ας ξεκινήσουμε με το εύκολο μέρος, το οποίο είναι συγχρόνως πραγματικά περίπλοκο. Αυτό το μέρος είναι η μηχανική πλευρά, που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του μηχανισμού spring drive.
Εδώ μπορούμε να δούμε το ρότορα, ένα βάρος ταλάντωσης που χρησιμοποιήθηκε για να κουρδίζει το ρολόι με την κίνηση του χρήστη. Ίσως να αναρωτιέστε πώς αυτό το συστατικό διαφέρει στο μηχανισμό του spring drive από ένα άλλο high-end αυτόματο ρολόι, και η απάντηση θα ήταν ότι δεν διαφέρει. Όπως σχεδόν όλα τα Seiko, εκτός από την 9S65 και 9S85, ο spring drive χρησιμοποιεί τον απίστευτα κομψό "μαγικό μοχλό (magic lever )" που κουρδίζει το σύστημα.
[size=8pt]Magic Lever[/size]
Αυτό το σύστημα επιτρέπει στον ρότορα να κουρδίζει το ρολόι ανεξάρτητα από το αν ο δρομέας μετακινείται δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα με ένα ελάχιστο αριθμό εξαρτημάτων και πολυπλοκότητας. Σχεδόν όλοι οι μηχανισμοί spring drive είναι αυτόματοι, αλλά υπάρχει ένας μικρός αριθμός που είναι κουρδιστοί.
Η κινητήρια δύναμη (mainspring) είναι επίσης λίγο πολύ ίδια με εκείνη ενός συνηθισμένου high-end μηχανικού ρολογιού. Xρησιμοποιεί την τεχνολογία της Seiko, κράμα Spron, η οποία επιτρέπει, όπως ο 9S65, να επιτευχθεί ένα εντυπωσιακό απόθεμα ισχύος 72 ωρών, αλλά είναι λειτουργικά πανομοιότυπο με οποιοδήποτε άλλο high-end μηχανικό ρολόι.
Έτσι, ο spring drive, μέχρι στιγμής, είναι απλώς ένας συνηθισμένος high-end αυτόματος μηχανισμός. Εκεί που είναι όλες οι αλλαγές είναι στον ρυθμιστή tri-Synchro regulator (TSR). O TSR ρυθμίζει τρία διαφορετικά είδη ενέργειας - κινητική, ηλεκτρική και ηλεκτρομαγνητική. Αλλά πριν καταλάβουμε γιατί αυτό είναι τόσο σημαντικό, θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά στο συμβατικό σχεδιασμό που αντικαθιστά.
Αυτό που ψάχνουμε είναι στον τροχό ισορροπίας (balance wheel) από το μηχανισμό του Grand Seiko 9S65. Αυτό είναι βασικά το ίδιο σχέδιο που θα βρείτε σε πολλά μεγάλα ρολόγια, όπως Zenith, A. Lange & Sohne, ETA και Vacheron Constantin για να αναφέρουμε μόνο μερικά. Ο τροχός ισορροπίας ταλαντεύεται μπρος και πίσω πολύ γρήγορα, και κάθε ταλάντευση και επιστροφή, επιτρέπει στη διαφυγή να προχωρήσει ένα βήμα, παρέχοντας στιγμιαία ενέργεια στο υπόλοιπο ρολόι με αποτέλεσμα την κίνηση των δεικτών . Το escapement , εν ολίγοις, είναι το τμήμα του μηχανικoύ ρολογιού που κρατά το χρόνο - όλα τα εξαρτήματα πριν από αυτό λειτουργούν γι’αυτό, και όλα τα εξαρτήματα μετά από αυτό ελέγχονται από αυτό. Είναι ο εγκέφαλος.
Παρ’ όλη την ομορφιά και ακρίβεια του, ο μηχανισμός των ρολογιών είναι πολύ ευαίσθητος σε κάθε είδους περιβαλλοντικές επιδράσεις που του προκαλούν αστάθεια. Αλλαγή στη θέση του ρολογιού σημαίνει ότι ο μηχανισμός επηρεάζεται από τη βαρύτητα με διαφορετικούς τρόπους, προκαλώντας τελικά το ρολόι να συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά όταν είναι σε διαφορετικές θέσεις σε σχέση με τη γη. Η δόνηση μπορεί να προκαλέσει στο μηχανισμό να επιταχυνθεί. Το ποσό της ενέργειας στο mainspring, το οποίο διαφέρει από πλήρη σε σχεδόν άδειο, προσδίδει επίσης περισσότερη ενέργεια στο escapement και επηρεάζει τη χρονομέτρηση. Αλλά υπάρχει και η κατασκευαστική ανοχή των επιμέρους εξαρτημάτων που πρέπει να ληφθεί υπόψη, καθώς πρέπει να γίνει απίστευτα λεπτομερής δουλειά, προκειμένου να επιτευχθούν αποτελέσματα σε επίπεδο χρονόμετρου.
Όπως και σε ένα συμβατικό μηχανισμό το escapement, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς ο TSR λειτουργεί. Οι περισσότεροι άνθρωποι το αντιλαμβάνονται σαν το «πεντάλ του γκαζιού" σε ένα αυτοκίνητο, το οποίο δίνει ισχύ ακριβώς όταν χρειάζεται για να κινήσει τα εξαρτήματα στο σωστό ρυθμό. Στην πραγματικότητα, τα μηχανικά ρολόγια και ο spring drive λειτουργούν αντίθετα - το γκάζι είναι πάντα φουλ πατημένο, αλλά το escapement και ο TSR λειτουργούν σαν το πεντάλ του φρένου, αφήνοντας το φρένο όσες φορές ακριβώς χρειάζεται σε ένα δευτερόλεπτο (ή το σωστό ποσό ενέργειας σε έναν spring drive) ώστε να κινήσει το υπόλοιπο του μηχανισμού με ακρίβεια. Έτσι, το escapement και o TSR είναι βασικά δύο διαφορετικά είδη συστήματος πέδησης – αν τα αφαιρέσουμε και κρατήσουμε τον υπόλοιπο μηχανισμό ανέπαφο, οι δείκτες θα γυρνάνε γρήγορα και ανεξέλεγκτα έως ότου το mainspring ξεμείνει από ενέργεια.
O πιο πολυσυζητημένος και μυστηριώδης μηχανισμός στον κόσμο σήμερα είναι ο Seiko Spring Drive. Οι περισσότεροι τον συνδέουν με τη high-end μάρκα το Grand Seiko, ενω τώρα ο spring drive είναι διαθέσιμoς και σε άλλα Seikos, όπως το Ananta, τα Galante και τα Credor. Όμως, παρά την επιτυχία και τη φήμη αυτού του ριζοσπαστικού μηχανισμού και του σχεδιασμού του, πολύ λίγοι συλλέκτες ρολογιών καταλαβαίνουν πραγματικά πώς λειτουργεί.
Εισαγωγή
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: τι είναι spring drive; Είναι μια ριζικά νέα σχεδίαση για ένα μηχανισμό ρολογιού. Στην πραγματικότητα, είναι η πιο ριζική αλλαγή της ωρολογοποιίας από την κυκλοφορία του quartz που έκανε το ντεμπούτο του στο πρώτο ρολόι χειρός, το 1969, και όχι συμπτωματικά, η επανάσταση του quartz είχε επίσης δημιουργηθεί από τη Seiko.
Υπεραπλουστευμένα, ο spring drive συνδυάζει την ακρίβεια του χαλαζία με τη μηχανική ομορφιά ενός μηχανικού μηχανισμού ώστε να δημιουργηθεί κάτι εντελώς νέο. Σχεδόν ολόκληρος ο μηχανισμός είναι μηχανικός, δεν διαφέρει ουσιαστικά από τη μηχανισμό 9S55 των Grand Seiko. Αλλά ένα μικρό, αλλά πολύ σημαντικό, κομμάτι της μηχανικής κίνησης έχει αντικατασταθεί: το escapement. Στη θέση του βρίσκεται σήμερα ο ρυθμιστής tri-Synchro regulator, το κλειδί για ολόκληρο το σχεδιασμό. Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μηχανισμοί είναι κατασκευασμένοι όμορφα, αυτόματοι ή χειροκίνητοι, σχεδόν εντελώς μηχανικοί αλλά και εξαιρετικά ακριβείς. Ο spring drive έχει επίσης κι άλλα μοναδικά πλεονεκτήματα: η κίνηση του δευτερολεπτοδείκτη είναι απόλυτα ομαλή και το ρολόι είναι αθόρυβο.
Πώς γίνεται;
Ας ξεκινήσουμε με το εύκολο μέρος, το οποίο είναι συγχρόνως πραγματικά περίπλοκο. Αυτό το μέρος είναι η μηχανική πλευρά, που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του μηχανισμού spring drive.
Εδώ μπορούμε να δούμε το ρότορα, ένα βάρος ταλάντωσης που χρησιμοποιήθηκε για να κουρδίζει το ρολόι με την κίνηση του χρήστη. Ίσως να αναρωτιέστε πώς αυτό το συστατικό διαφέρει στο μηχανισμό του spring drive από ένα άλλο high-end αυτόματο ρολόι, και η απάντηση θα ήταν ότι δεν διαφέρει. Όπως σχεδόν όλα τα Seiko, εκτός από την 9S65 και 9S85, ο spring drive χρησιμοποιεί τον απίστευτα κομψό "μαγικό μοχλό (magic lever )" που κουρδίζει το σύστημα.
[size=8pt]Magic Lever[/size]
Αυτό το σύστημα επιτρέπει στον ρότορα να κουρδίζει το ρολόι ανεξάρτητα από το αν ο δρομέας μετακινείται δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα με ένα ελάχιστο αριθμό εξαρτημάτων και πολυπλοκότητας. Σχεδόν όλοι οι μηχανισμοί spring drive είναι αυτόματοι, αλλά υπάρχει ένας μικρός αριθμός που είναι κουρδιστοί.
Η κινητήρια δύναμη (mainspring) είναι επίσης λίγο πολύ ίδια με εκείνη ενός συνηθισμένου high-end μηχανικού ρολογιού. Xρησιμοποιεί την τεχνολογία της Seiko, κράμα Spron, η οποία επιτρέπει, όπως ο 9S65, να επιτευχθεί ένα εντυπωσιακό απόθεμα ισχύος 72 ωρών, αλλά είναι λειτουργικά πανομοιότυπο με οποιοδήποτε άλλο high-end μηχανικό ρολόι.
Έτσι, ο spring drive, μέχρι στιγμής, είναι απλώς ένας συνηθισμένος high-end αυτόματος μηχανισμός. Εκεί που είναι όλες οι αλλαγές είναι στον ρυθμιστή tri-Synchro regulator (TSR). O TSR ρυθμίζει τρία διαφορετικά είδη ενέργειας - κινητική, ηλεκτρική και ηλεκτρομαγνητική. Αλλά πριν καταλάβουμε γιατί αυτό είναι τόσο σημαντικό, θα πρέπει να ρίξετε μια ματιά στο συμβατικό σχεδιασμό που αντικαθιστά.
Αυτό που ψάχνουμε είναι στον τροχό ισορροπίας (balance wheel) από το μηχανισμό του Grand Seiko 9S65. Αυτό είναι βασικά το ίδιο σχέδιο που θα βρείτε σε πολλά μεγάλα ρολόγια, όπως Zenith, A. Lange & Sohne, ETA και Vacheron Constantin για να αναφέρουμε μόνο μερικά. Ο τροχός ισορροπίας ταλαντεύεται μπρος και πίσω πολύ γρήγορα, και κάθε ταλάντευση και επιστροφή, επιτρέπει στη διαφυγή να προχωρήσει ένα βήμα, παρέχοντας στιγμιαία ενέργεια στο υπόλοιπο ρολόι με αποτέλεσμα την κίνηση των δεικτών . Το escapement , εν ολίγοις, είναι το τμήμα του μηχανικoύ ρολογιού που κρατά το χρόνο - όλα τα εξαρτήματα πριν από αυτό λειτουργούν γι’αυτό, και όλα τα εξαρτήματα μετά από αυτό ελέγχονται από αυτό. Είναι ο εγκέφαλος.
Παρ’ όλη την ομορφιά και ακρίβεια του, ο μηχανισμός των ρολογιών είναι πολύ ευαίσθητος σε κάθε είδους περιβαλλοντικές επιδράσεις που του προκαλούν αστάθεια. Αλλαγή στη θέση του ρολογιού σημαίνει ότι ο μηχανισμός επηρεάζεται από τη βαρύτητα με διαφορετικούς τρόπους, προκαλώντας τελικά το ρολόι να συμπεριφέρεται εντελώς διαφορετικά όταν είναι σε διαφορετικές θέσεις σε σχέση με τη γη. Η δόνηση μπορεί να προκαλέσει στο μηχανισμό να επιταχυνθεί. Το ποσό της ενέργειας στο mainspring, το οποίο διαφέρει από πλήρη σε σχεδόν άδειο, προσδίδει επίσης περισσότερη ενέργεια στο escapement και επηρεάζει τη χρονομέτρηση. Αλλά υπάρχει και η κατασκευαστική ανοχή των επιμέρους εξαρτημάτων που πρέπει να ληφθεί υπόψη, καθώς πρέπει να γίνει απίστευτα λεπτομερής δουλειά, προκειμένου να επιτευχθούν αποτελέσματα σε επίπεδο χρονόμετρου.
Όπως και σε ένα συμβατικό μηχανισμό το escapement, είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πώς ο TSR λειτουργεί. Οι περισσότεροι άνθρωποι το αντιλαμβάνονται σαν το «πεντάλ του γκαζιού" σε ένα αυτοκίνητο, το οποίο δίνει ισχύ ακριβώς όταν χρειάζεται για να κινήσει τα εξαρτήματα στο σωστό ρυθμό. Στην πραγματικότητα, τα μηχανικά ρολόγια και ο spring drive λειτουργούν αντίθετα - το γκάζι είναι πάντα φουλ πατημένο, αλλά το escapement και ο TSR λειτουργούν σαν το πεντάλ του φρένου, αφήνοντας το φρένο όσες φορές ακριβώς χρειάζεται σε ένα δευτερόλεπτο (ή το σωστό ποσό ενέργειας σε έναν spring drive) ώστε να κινήσει το υπόλοιπο του μηχανισμού με ακρίβεια. Έτσι, το escapement και o TSR είναι βασικά δύο διαφορετικά είδη συστήματος πέδησης – αν τα αφαιρέσουμε και κρατήσουμε τον υπόλοιπο μηχανισμό ανέπαφο, οι δείκτες θα γυρνάνε γρήγορα και ανεξέλεγκτα έως ότου το mainspring ξεμείνει από ενέργεια.
- Rating: 15.38%
- Vagos.ts
- Δημοσιεύσεις: 622
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 07, 2013 10:53 pm
- Has thanked: 187 times
- Been thanked: 494 times
Re: Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Escapement - TSR
Σε ένα μηχανικό escapement κάθε στροφή του τροχού ισορροπίας κινεί το pallet fork, στα δεξιά, το οποία ξεκλειδώνει και κλειδώνει τον τροχό διαφυγής, στα αριστερά. Αυτή η παλινδρομική κίνηση προκαλεί το χαρακτηριστικό ήχο «τικ-τακ» και την κίνηση του δευτερολεπτοδείκτη. Αυτή η κίνηση δεν είναι πραγματικά συνεχής, προχωρεί ακριβώς τόσα βήματα σε ένα δευτερόλεπτο όσα τροφοδοτεί ο μηχανισμός- στα περισσότερα μηχανικά ρολόγια ένας δευτερολεπτοδείκτης κινείται ακριβώς 8 φορές σε ένα δεύτερο. Αυτή η ομαλή κίνηση του δευτερολεπτοδείκτη, είναι η υπογραφή σχεδόν όλων των μηχανικών ρολογιών και συχνά αναφέρεται ως μία από τις ιδιότητες (η σημαντικότερη) που κάνουν τα μηχανικά ρολόγια αισθητικά ανώτερα από του χαλαζία, στα οποία σχεδόν πάντα, κινείται μόνο μία φορά ανά δευτερόλεπτο για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Αυτή η λειτουργία επιτυγχάνεται στο spring drive μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικού φρένου. Απλουστευμένα, ένας ηλεκτρομαγνήτης ελέγχεται για να δώσει ακριβώς το σωστό ποσό της αντίστασης στον glide wheel (θα αναλυθεί παρακάτω), για να λειτουργεί με τέλεια ακρίβεια.
Οι τεχνικές λεπτομέρειες για το πώς ακριβώς λειτουργεί είναι λίγο πιο περίπλοκες. Βασικά, ένας ισχυρός μόνιμος μαγνήτης στερεώνεται στον τροχό ολίσθησης ( glide wheel), που ονομάζεται «στάτης». Αυτό είναι η πραγματική λαμπρότητα του σχεδιασμού, γιατί συνδυάζει κομψά μηχανισμούς διαφορετικών λειτουργιών, σε ένα πολύ μικρό αριθμό τμημάτων. Αυτός ο απλός μικρός μόνιμος μαγνήτης είναι βασικά το hairspring ενός spring drive, αν μπορούμε ακόμη να κάνουμε τέτοιες συγκρίσεις. Αλλά είναι, επίσης, κάτι πολύ περισσότερο - είναι ένα σημαντικό μέρος της ηλεκτρικής γεννήτριας, το φρένο, και του αισθητήρα που ανιχνεύει την ταχύτητα.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε βάθος σε αυτές τις λειτουργίες και να δούμε ακριβώς πώς δουλεύουν. Όταν παίρνετε ένα σταματημένο ρολόι spring drive και το κουρδίσετε, ο τροχός ολίσθησης (και ό, τι άλλο) επιτρέπεται να κινηθεί ελεύθερα για μια στιγμή. Μπορείτε να το δείτε στην πραγματικότητα αφού ο δευτερολεπτοδείκτης κινείται πάρα πολύ γρήγορα για λίγο. Αυτή η ταχεία κίνηση παράγει την αρχική ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για να τροφοδοτήσει το υπόλοιπο του TSR. Πώς λειτουργεί αυτό; Λοιπόν, όπως βασικά οποιαδήποτε συμβατική ηλεκτρική γεννήτρια , σύρμα κινείται εντός ενός μαγνητικού πεδίου, ή το αντίθετο σε αυτή την περίπτωση, η οποία παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Αλλά πού πάει αυτό το ηλεκτρικό ρεύμα;
Αυτή η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ολοκληρωμένου κυκλώματος (IC) και του ηλεκτρομαγνητικού φρένου. Ας ξεκινήσουμε με το πρώτο, IC. Εάν ο tri-Synchro ρυθμιστής είναι ο εγκέφαλος του spring drive, τότε το ολοκληρωμένο κύκλωμα είναι ο εγκέφαλος του tri-Synchro ρυθμιστή. Αυτή η ηλεκτρική ενέργεια παρέχει την πηγή που το κύκλωμα χρειάζεται για να λειτουργήσει το ίδιο αλλά και το χαλαζία ταλαντωτή κρυστάλλου, ο οποίος είναι η «αναφορά» του συστήματος - η ταχύτητα του τροχού ολίσθησης όπου τελικά ελέγχεται από τις πληροφορίες από το χαλαζία. Αυτό είναι το μόνο στοιχείο του συνόλου του mainspring που σχετίζεται με τους συμβατικούς μηχανισμούς quartz. Από αυτή την άποψη, είναι βασικά o ίδιoς με οποιοδήποτε μηχανισμό quartz, αλλά η διαφορά είναι τι κάνει ο spring drive με τις πληροφορίες που λαμβάνει. Ο στάτης παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες, βασικά στέλνοντας ένα παλμό μία φορά ανά περιστροφή. Τώρα έχουμε δύο πηγές πληροφοριών: ό,τι συλλέγεται από τον τροχό ολίσθησης και το υλικό που συλλέχθηκε από το χαλαζία. Ένα κύκλωμα σύγκρισης φάσης "συγκρίνει" τις κυματομορφές από το καθένα. Ο στόχος είναι να είναι απόλυτα συγχρονισμένες.
Αλλά αν η ακρίβεια του spring drive τελικά επιτυγχάνεται από ένα κρύσταλλο χαλαζία, γιατί αυτό υπερβαίνει τόσο εύκολα τις συνήθεις επιδόσεις ακρίβειας των quartz ρολογιών; Η Seiko «καλλιεργεί» το σύνολο των κρυστάλλων χαλαζία στο σπίτι και το Grand Seiko παίρνει την πρώτη επιλογή - δηλαδή η Seiko δοκιμάζει όλους τους κρυστάλλους και το Grand Seiko παίρνει τον καλύτερο από τους καλύτερους. Στη συνέχεια, οι κρύσταλλοι περνάνε από μια διαδικασία γήρανσης 3 μηνών. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένη απόδοση σε σχέση με ένα συνηθισμένο χαλαζία. Οι καλύτεροι κρύσταλλοι από την εν λόγω παρτίδα επιλέγονται για το μηχανισμό Grand Seiko 9R15, μία καλύτερων επιδόσεων έκδοση του 9R65 που είναι σχεδιασμένα για 33% μεγαλύτερη ακρίβεια. Η ποιότητα του χαλαζία που χρησιμοποιείται στον spring drive είναι πιθανά ταυτόσημη με εκείνη που χρησιμοποιείται στον εκπληκτικά ακριβή μηχανισμό χαλαζία 9F, το οποίο ξεπερνά τη spring drive 9Κ / 5R σε μεγάλο βαθμό, λόγω thermocompensation.
Αρκεί να πω, ακόμα και ο ταλαντωτής από χαλαζία τoυ ρυθμιστή tri-Synchro είναι απλός και συνηθισμένος...
Σε ένα μηχανικό escapement κάθε στροφή του τροχού ισορροπίας κινεί το pallet fork, στα δεξιά, το οποία ξεκλειδώνει και κλειδώνει τον τροχό διαφυγής, στα αριστερά. Αυτή η παλινδρομική κίνηση προκαλεί το χαρακτηριστικό ήχο «τικ-τακ» και την κίνηση του δευτερολεπτοδείκτη. Αυτή η κίνηση δεν είναι πραγματικά συνεχής, προχωρεί ακριβώς τόσα βήματα σε ένα δευτερόλεπτο όσα τροφοδοτεί ο μηχανισμός- στα περισσότερα μηχανικά ρολόγια ένας δευτερολεπτοδείκτης κινείται ακριβώς 8 φορές σε ένα δεύτερο. Αυτή η ομαλή κίνηση του δευτερολεπτοδείκτη, είναι η υπογραφή σχεδόν όλων των μηχανικών ρολογιών και συχνά αναφέρεται ως μία από τις ιδιότητες (η σημαντικότερη) που κάνουν τα μηχανικά ρολόγια αισθητικά ανώτερα από του χαλαζία, στα οποία σχεδόν πάντα, κινείται μόνο μία φορά ανά δευτερόλεπτο για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Αυτή η λειτουργία επιτυγχάνεται στο spring drive μέσω ενός ηλεκτρομαγνητικού φρένου. Απλουστευμένα, ένας ηλεκτρομαγνήτης ελέγχεται για να δώσει ακριβώς το σωστό ποσό της αντίστασης στον glide wheel (θα αναλυθεί παρακάτω), για να λειτουργεί με τέλεια ακρίβεια.
Οι τεχνικές λεπτομέρειες για το πώς ακριβώς λειτουργεί είναι λίγο πιο περίπλοκες. Βασικά, ένας ισχυρός μόνιμος μαγνήτης στερεώνεται στον τροχό ολίσθησης ( glide wheel), που ονομάζεται «στάτης». Αυτό είναι η πραγματική λαμπρότητα του σχεδιασμού, γιατί συνδυάζει κομψά μηχανισμούς διαφορετικών λειτουργιών, σε ένα πολύ μικρό αριθμό τμημάτων. Αυτός ο απλός μικρός μόνιμος μαγνήτης είναι βασικά το hairspring ενός spring drive, αν μπορούμε ακόμη να κάνουμε τέτοιες συγκρίσεις. Αλλά είναι, επίσης, κάτι πολύ περισσότερο - είναι ένα σημαντικό μέρος της ηλεκτρικής γεννήτριας, το φρένο, και του αισθητήρα που ανιχνεύει την ταχύτητα.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε βάθος σε αυτές τις λειτουργίες και να δούμε ακριβώς πώς δουλεύουν. Όταν παίρνετε ένα σταματημένο ρολόι spring drive και το κουρδίσετε, ο τροχός ολίσθησης (και ό, τι άλλο) επιτρέπεται να κινηθεί ελεύθερα για μια στιγμή. Μπορείτε να το δείτε στην πραγματικότητα αφού ο δευτερολεπτοδείκτης κινείται πάρα πολύ γρήγορα για λίγο. Αυτή η ταχεία κίνηση παράγει την αρχική ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για να τροφοδοτήσει το υπόλοιπο του TSR. Πώς λειτουργεί αυτό; Λοιπόν, όπως βασικά οποιαδήποτε συμβατική ηλεκτρική γεννήτρια , σύρμα κινείται εντός ενός μαγνητικού πεδίου, ή το αντίθετο σε αυτή την περίπτωση, η οποία παράγει ηλεκτρική ενέργεια. Αλλά πού πάει αυτό το ηλεκτρικό ρεύμα;
Αυτή η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ολοκληρωμένου κυκλώματος (IC) και του ηλεκτρομαγνητικού φρένου. Ας ξεκινήσουμε με το πρώτο, IC. Εάν ο tri-Synchro ρυθμιστής είναι ο εγκέφαλος του spring drive, τότε το ολοκληρωμένο κύκλωμα είναι ο εγκέφαλος του tri-Synchro ρυθμιστή. Αυτή η ηλεκτρική ενέργεια παρέχει την πηγή που το κύκλωμα χρειάζεται για να λειτουργήσει το ίδιο αλλά και το χαλαζία ταλαντωτή κρυστάλλου, ο οποίος είναι η «αναφορά» του συστήματος - η ταχύτητα του τροχού ολίσθησης όπου τελικά ελέγχεται από τις πληροφορίες από το χαλαζία. Αυτό είναι το μόνο στοιχείο του συνόλου του mainspring που σχετίζεται με τους συμβατικούς μηχανισμούς quartz. Από αυτή την άποψη, είναι βασικά o ίδιoς με οποιοδήποτε μηχανισμό quartz, αλλά η διαφορά είναι τι κάνει ο spring drive με τις πληροφορίες που λαμβάνει. Ο στάτης παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες, βασικά στέλνοντας ένα παλμό μία φορά ανά περιστροφή. Τώρα έχουμε δύο πηγές πληροφοριών: ό,τι συλλέγεται από τον τροχό ολίσθησης και το υλικό που συλλέχθηκε από το χαλαζία. Ένα κύκλωμα σύγκρισης φάσης "συγκρίνει" τις κυματομορφές από το καθένα. Ο στόχος είναι να είναι απόλυτα συγχρονισμένες.
Αλλά αν η ακρίβεια του spring drive τελικά επιτυγχάνεται από ένα κρύσταλλο χαλαζία, γιατί αυτό υπερβαίνει τόσο εύκολα τις συνήθεις επιδόσεις ακρίβειας των quartz ρολογιών; Η Seiko «καλλιεργεί» το σύνολο των κρυστάλλων χαλαζία στο σπίτι και το Grand Seiko παίρνει την πρώτη επιλογή - δηλαδή η Seiko δοκιμάζει όλους τους κρυστάλλους και το Grand Seiko παίρνει τον καλύτερο από τους καλύτερους. Στη συνέχεια, οι κρύσταλλοι περνάνε από μια διαδικασία γήρανσης 3 μηνών. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένη απόδοση σε σχέση με ένα συνηθισμένο χαλαζία. Οι καλύτεροι κρύσταλλοι από την εν λόγω παρτίδα επιλέγονται για το μηχανισμό Grand Seiko 9R15, μία καλύτερων επιδόσεων έκδοση του 9R65 που είναι σχεδιασμένα για 33% μεγαλύτερη ακρίβεια. Η ποιότητα του χαλαζία που χρησιμοποιείται στον spring drive είναι πιθανά ταυτόσημη με εκείνη που χρησιμοποιείται στον εκπληκτικά ακριβή μηχανισμό χαλαζία 9F, το οποίο ξεπερνά τη spring drive 9Κ / 5R σε μεγάλο βαθμό, λόγω thermocompensation.
Αρκεί να πω, ακόμα και ο ταλαντωτής από χαλαζία τoυ ρυθμιστή tri-Synchro είναι απλός και συνηθισμένος...
- Rating: 15.38%
- Vagos.ts
- Δημοσιεύσεις: 622
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 07, 2013 10:53 pm
- Has thanked: 187 times
- Been thanked: 494 times
Re: Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Τροχός ολίσθησης (Glide wheel)
Πάμε να δούμε και να κατανοήσουμε λίγο τον τροχό ολίσθησης (glide wheel).
Βγάζοντας εκτός το σύστημα αυτόματου κουρδίσματος και αφαιρώντας τη γέφυρα, μπορούμε να παρακολουθήσουμε τη ροή της μηχανικής ενέργειας μέσω του ελατηρίου μετάδοσης κίνησης (mainspring).
Όπως φαίνεται παραπάνω, το βαρέλι, με το mainspring, τοποθετείται στο σημείο "Α". Παρατηρήστε την τρύπα με το jewel, στην άγκυρα του βαρελιού, για να μειώσει την τριβή. Η μηχανική ενέργεια από το βαρέλι μεταφέρεται προς τους τροχούς "Β", "C", "D", και "Ε" και στο glide wheel"F".
Είναι ο τροχός ολίσθησης (glide wheel)"F" που είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση του χρόνου του ρολογιού.
Ο τροχός ολίσθησης (glide wheel) δεν πρέπει να συγχέεται με τον τροχό ισορροπίας (balance wheel) ενός συμβατικού μηχανικού ρολογιού, είναι εντελώς διαφορετικά. Αντί για την ταλάντωση εμπρός και πίσω κάτω από την επίδραση ενός hairspring, περιστρέφεται συνεχώς, και σιωπηλά, σε μία κατεύθυνση ακριβώς οκτώ περιστροφές ανά δευτερόλεπτο. Ο τροχός ολίσθησης παρέχει διαρκή σταθερότητα και μονιμότητα του ρυθμού, σημαντικές βελτιώσεις σε σύγκριση με ένα συμβατικό τροχό ισορροπίας.
Προκειμένου να ελέγχεται σε μια τέτοια απαιτητικά ταχύτητα περιστροφής, ένας καθαρός στάτης σιδήρου (ένας ισχυρός μόνιμος μαγνήτης) "Α" (επάνω) προσαρμόζεται στον τροχό ολίσθησης.
Ο στάτης εξυπηρετεί διάφορους ρόλους στη λειτουργία του μηχανισμού Spring Drive. Πρώτον, κατά την αρχική εκκίνηση του ρολογιού, ο τροχός ολίσθησης (και του στάτη) αφήνεται να περιστρέφεται ελεύθερα για ένα δευτερόλεπτο μέχρι να παράξει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να ενεργοποιήσει το κύκλωμα ελέγχου. Μετά την αρχική εκκίνηση και το κύκλωμα ελέγχου να αναλάβει τον έλεγχο του ρολογιού, ο στάτης λειτουργεί ως τροχοπέδη για τη ρύθμιση της ταχύτητας του τροχού ολίσθησης κατά οκτώ περιστροφές ανά δευτερόλεπτο. Αν δεν υπήρχε ο στάτης, ο τροχός ολίσθησης θα περιστρέφεται ελεύθερα σε αρκετές χιλιάδες στροφές ανά λεπτό. Ο στάτης στέλνει επίσης ένα παλμό ανά περιστροφή στο κύκλωμα ελέγχου που δηλώνει την ακριβή ταχύτητα του τροχού ολίσθησης, επιτρέποντας οκτώ διορθώσεις ανά δευτερόλεπτο, όταν απαιτείται.
Αφαιρώντας λίγα περισσότερα εξαρτήματα μπορούμε να δούμε το κύκλωμα ελέγχου (παραπάνω).
Ο τροχός ολίσθησης, με το στάτορα, τοποθετείται στο σημείο "Α". Δύο πηνία "Β" περιβάλλουν το στάτη, χωρίς να το αγγίζουν, η Seiko βελτίωσε την απόδοση αυτών των πηνίων με την ανάπτυξη μιας μεθόδου για το κούρδισμά τους ιδιαίτερα σφιχτά και όμοια. Αυτά τα πηνία, σε συνδυασμό με το στάτη, εξυπηρετούν δύο σκοπούς: ενεργούν ως ένα ηλεκτρονικό φρένο για τον έλεγχο της ταχύτητας του τροχού ολίσθησης, και παράγουν την ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για να τροφοδοτήσει το κύκλωμα ελέγχου "C." Είναι το κύκλωμα ελέγχου το οποίο είναι ο εγκέφαλος του συστήματος, μέσω ανάδραση από τον στάτορα, υπαγορεύοντας όταν ο τροχός ολίσθησης πρέπει να επιβραδυνθεί ελαφρά ή να αφήνεται να περιστραφεί ελαφρώς γρηγορότερα.
Υποθέτω ότι θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο στάτης, τα πηνία, και το κύκλωμα ελέγχου είναι το cruise-control που κρατά τον τροχό ολίσθησης να περιστρέφεται σε ακριβώς οκτώ περιστροφές ανά δευτερόλεπτο!
Ένα μικρό παράθυρο προσφέρει μια ωραία θέα του τροχού ολίσθησης. Προσέξτε την απότομη κλίση των πλακών και γέφυρων. Μολονότι η κλίση γίνεται με μηχανή, προσθέτει μια ομορφιά στο ρολόι.
Για σύγκριση, η άνω σειρά των εξαρτημάτων ανωτέρω είναι τα κύρια συστατικά του κινητήριου ελατηρίου, ενώ η κάτω γραμμή είναι εκείνη ενός συμβατικού μηχανικό ρολόι.
Το Spring Drive έχει απόθεμα ενέργειας 72 ωρών, περίπου 24 ώρες περισσότερο από άλλα ρολόγια με μονό βαρέλι. Μια σειρά από γρανάζια μεταδίδει την πληροφορία ισχύος από το βαρέλι προς το καντράν.
Πάμε να δούμε και να κατανοήσουμε λίγο τον τροχό ολίσθησης (glide wheel).
Βγάζοντας εκτός το σύστημα αυτόματου κουρδίσματος και αφαιρώντας τη γέφυρα, μπορούμε να παρακολουθήσουμε τη ροή της μηχανικής ενέργειας μέσω του ελατηρίου μετάδοσης κίνησης (mainspring).
Όπως φαίνεται παραπάνω, το βαρέλι, με το mainspring, τοποθετείται στο σημείο "Α". Παρατηρήστε την τρύπα με το jewel, στην άγκυρα του βαρελιού, για να μειώσει την τριβή. Η μηχανική ενέργεια από το βαρέλι μεταφέρεται προς τους τροχούς "Β", "C", "D", και "Ε" και στο glide wheel"F".
Είναι ο τροχός ολίσθησης (glide wheel)"F" που είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση του χρόνου του ρολογιού.
Ο τροχός ολίσθησης (glide wheel) δεν πρέπει να συγχέεται με τον τροχό ισορροπίας (balance wheel) ενός συμβατικού μηχανικού ρολογιού, είναι εντελώς διαφορετικά. Αντί για την ταλάντωση εμπρός και πίσω κάτω από την επίδραση ενός hairspring, περιστρέφεται συνεχώς, και σιωπηλά, σε μία κατεύθυνση ακριβώς οκτώ περιστροφές ανά δευτερόλεπτο. Ο τροχός ολίσθησης παρέχει διαρκή σταθερότητα και μονιμότητα του ρυθμού, σημαντικές βελτιώσεις σε σύγκριση με ένα συμβατικό τροχό ισορροπίας.
Προκειμένου να ελέγχεται σε μια τέτοια απαιτητικά ταχύτητα περιστροφής, ένας καθαρός στάτης σιδήρου (ένας ισχυρός μόνιμος μαγνήτης) "Α" (επάνω) προσαρμόζεται στον τροχό ολίσθησης.
Ο στάτης εξυπηρετεί διάφορους ρόλους στη λειτουργία του μηχανισμού Spring Drive. Πρώτον, κατά την αρχική εκκίνηση του ρολογιού, ο τροχός ολίσθησης (και του στάτη) αφήνεται να περιστρέφεται ελεύθερα για ένα δευτερόλεπτο μέχρι να παράξει αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να ενεργοποιήσει το κύκλωμα ελέγχου. Μετά την αρχική εκκίνηση και το κύκλωμα ελέγχου να αναλάβει τον έλεγχο του ρολογιού, ο στάτης λειτουργεί ως τροχοπέδη για τη ρύθμιση της ταχύτητας του τροχού ολίσθησης κατά οκτώ περιστροφές ανά δευτερόλεπτο. Αν δεν υπήρχε ο στάτης, ο τροχός ολίσθησης θα περιστρέφεται ελεύθερα σε αρκετές χιλιάδες στροφές ανά λεπτό. Ο στάτης στέλνει επίσης ένα παλμό ανά περιστροφή στο κύκλωμα ελέγχου που δηλώνει την ακριβή ταχύτητα του τροχού ολίσθησης, επιτρέποντας οκτώ διορθώσεις ανά δευτερόλεπτο, όταν απαιτείται.
Αφαιρώντας λίγα περισσότερα εξαρτήματα μπορούμε να δούμε το κύκλωμα ελέγχου (παραπάνω).
Ο τροχός ολίσθησης, με το στάτορα, τοποθετείται στο σημείο "Α". Δύο πηνία "Β" περιβάλλουν το στάτη, χωρίς να το αγγίζουν, η Seiko βελτίωσε την απόδοση αυτών των πηνίων με την ανάπτυξη μιας μεθόδου για το κούρδισμά τους ιδιαίτερα σφιχτά και όμοια. Αυτά τα πηνία, σε συνδυασμό με το στάτη, εξυπηρετούν δύο σκοπούς: ενεργούν ως ένα ηλεκτρονικό φρένο για τον έλεγχο της ταχύτητας του τροχού ολίσθησης, και παράγουν την ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για να τροφοδοτήσει το κύκλωμα ελέγχου "C." Είναι το κύκλωμα ελέγχου το οποίο είναι ο εγκέφαλος του συστήματος, μέσω ανάδραση από τον στάτορα, υπαγορεύοντας όταν ο τροχός ολίσθησης πρέπει να επιβραδυνθεί ελαφρά ή να αφήνεται να περιστραφεί ελαφρώς γρηγορότερα.
Υποθέτω ότι θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο στάτης, τα πηνία, και το κύκλωμα ελέγχου είναι το cruise-control που κρατά τον τροχό ολίσθησης να περιστρέφεται σε ακριβώς οκτώ περιστροφές ανά δευτερόλεπτο!
Ένα μικρό παράθυρο προσφέρει μια ωραία θέα του τροχού ολίσθησης. Προσέξτε την απότομη κλίση των πλακών και γέφυρων. Μολονότι η κλίση γίνεται με μηχανή, προσθέτει μια ομορφιά στο ρολόι.
Για σύγκριση, η άνω σειρά των εξαρτημάτων ανωτέρω είναι τα κύρια συστατικά του κινητήριου ελατηρίου, ενώ η κάτω γραμμή είναι εκείνη ενός συμβατικού μηχανικό ρολόι.
Το Spring Drive έχει απόθεμα ενέργειας 72 ωρών, περίπου 24 ώρες περισσότερο από άλλα ρολόγια με μονό βαρέλι. Μια σειρά από γρανάζια μεταδίδει την πληροφορία ισχύος από το βαρέλι προς το καντράν.
- Rating: 15.38%
- Vagos.ts
- Δημοσιεύσεις: 622
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 07, 2013 10:53 pm
- Has thanked: 187 times
- Been thanked: 494 times
Re: Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Άρα; Μηχανικό ή Quartz;
Τελικά, αυτό είναι ένα θέμα σημασιολογίας, αλλά η απάντηση είναι πολύ πιο απλή από ό,τι οι περισσότεροι προτείνουν. Η απάντηση στο ερώτημα "είναι o spring drive μηχανικός ή quartz" είναι "όχι". Δεν είναι τίποτα από τα δύο. Ο spring drive είναι spring drive.
Επιτρέψτε μου να εξηγήσω.
Ο spring drive δεν μπορεί να είναι ένας μηχανικός μηχανισμός, διότι η παραδοχή θα ήταν ότι είναι εντελώς μηχανικός, πράγμα που δεν είναι. Είναι σχεδόν εντελώς μηχανικός, αλλά το πιο σημαντικό μέρος της όλης κίνησης είναι ο ρυθμιστής tri-synchro (TSR), που ονομάστηκε έτσι επειδή ρυθμίζει την κινητική (μηχανικά), ηλεκτρική και ηλεκτρομαγνητική ενέργεια. Είναι εν μέρει ηλεκτρονικός και ως εκ τούτου, δεν μπορεί να είναι αμιγώς μηχανικός.
Γιατί το θέλω;
Ίσως το πιο μοναδικό πλεονέκτημα τoυ spring drive, όμως, είναι η ομορφιά του δευτερολεπτοδείκτη. Είναι κυριολεκτικά η μόνη κίνηση δευτερολεπτοδείκτη που είναι πραγματικά συνεχής. Ακόμα και οι υψηλής συχνότητας μηχανισμοί, όπως ο El Primero της Zenith ή το 9S85 Grand Seiko, ή υψηλής συχνότητας ηλεκτρονικά ρολόγια, όπως Bulova's Precisionist ή Accutron, παρέχουν μόνο την ψευδαίσθηση της ομαλότητας. Στην πραγματικότητα, όπως μπορείτε να ακούσετε προσεκτικά, απλά χτυπάνε πολύ γρήγορα.
Ο spring drive δεν χτυπάει. Δεν υπάρχει τροχός ισορροπίας να περιστρέφεται πέρα δώθε όπως ένα μηχανικό. Ο τροχός ολίσθησης περιστρέφεται πάντοτε προς την ίδια κατεύθυνση. Ως αποτέλεσμα, η μοναδική φορά που ο δευτερολεπτοδείκτη σταματά, είναι όταν το ρολόι είναι σταματημένο. Ενώ ο τροχός ολίσθησης επιβραδύνεται 8 φορές ανά δευτερόλεπτο και η ταχύτητα επιβραδύνεται, το γεγονός ότι δεν έχει σταματήσει, και η υψηλή συχνότητα με την οποία συμβαίνει σημαίνει ότι δεν παρατηρείται από ανθρώπινο μάτι, ακόμα και σε σούπερ αργή κίνηση. Κατά συνέπεια, ο spring drive συνήθως θεωρείται ότι έχει το πιο όμορφο sweep δευτερόλεπτων από κάθε ρολόι που έγινε ποτέ. Ως μια ενδιαφέρουσα παρενέργεια, είναι επίσης απόλυτα σιωπηλός, χωρίς το χαρακτηριστική τικ όπως όλα τα άλλα αναλογικά μοντέλα. Αυτός είναι ο λόγος που η Seiko τον αποκαλεί «η σιωπηλή επανάσταση».
Συμπέρασμα
Προσπάθησα να ρίξω τουλάχιστον μια επιφανειακή ματιά στο μηχανισμό spring drive, τί είναι, πώς λειτουργεί, και πώς μπορούμε να τον ορίσουμε.
Ο spring drive είναι η προσπάθεια της Seiko να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα του quartz, που κατά κύριο λόγο είναι η ακρίβεια και η σταθερότητα, με την ομορφιά ενός μηχανικού, να δημιουργήσει κάτι εντελώς νέο. Πέτυχαν και το αποτέλεσμα έχει ένα όμορφο πλεονέκτημα που κανένα από τα συστατικά του στοιχεία έχουν: μια απόλυτα ομαλή και αθόρυβη κίνηση δευτερολεπτοδείκτη.
Ο μηχανισμός είναι έξω για περισσότερο από μια δεκαετία τώρα, έτσι το αποτελέσμα είναι ότι δουλεύει πολύ καλά. Ο spring drive δεν είναι το τέλος της ιστορίας, φυσικά, η Grand Seiko εξακολουθεί να αγαπά τα quartz αλλά και τα μηχανικά της ρολόγια πάρα πολύ.
Ο Seiko Spring Drive είναι ένα επαναστατικός μηχανισμός. Χωρίς αμφιβολία άλλες εταιρείες ρολογιών θα το μελετήσουν και τελικά η τεχνολογία θα αντιγραφεί. Πολύ εντυπωσιακός το λιγότερο που μπορούμε να πούμε.
Στα παραπάνω ποστ έκανα μια μίνι έρευνα και μετέφρασα κάποια κείμενα για αυτόν τον εκπληκτικό μηχανισμό.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες αλλά και να θαυμάσετε την συνεχόμενη κίνηση του δευτερολεπτοδείκτη.
Καλή ανάγνωση!
https://www.youtube.com/watch?v=B-YqqzZ2Ltc&feature=youtu.be
http://people.timezone.com/rdecorte/Springdrive/SDmovieClip.wmv
http://www.seikospringdrive.com
https://timelessluxwatches.com/reviews/ ... ive-works/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.thenakedwatchmaker.com/deco ... -snowflake" onclick="window.open(this.href);return false;
Vag
Τελικά, αυτό είναι ένα θέμα σημασιολογίας, αλλά η απάντηση είναι πολύ πιο απλή από ό,τι οι περισσότεροι προτείνουν. Η απάντηση στο ερώτημα "είναι o spring drive μηχανικός ή quartz" είναι "όχι". Δεν είναι τίποτα από τα δύο. Ο spring drive είναι spring drive.
Επιτρέψτε μου να εξηγήσω.
Ο spring drive δεν μπορεί να είναι ένας μηχανικός μηχανισμός, διότι η παραδοχή θα ήταν ότι είναι εντελώς μηχανικός, πράγμα που δεν είναι. Είναι σχεδόν εντελώς μηχανικός, αλλά το πιο σημαντικό μέρος της όλης κίνησης είναι ο ρυθμιστής tri-synchro (TSR), που ονομάστηκε έτσι επειδή ρυθμίζει την κινητική (μηχανικά), ηλεκτρική και ηλεκτρομαγνητική ενέργεια. Είναι εν μέρει ηλεκτρονικός και ως εκ τούτου, δεν μπορεί να είναι αμιγώς μηχανικός.
Γιατί το θέλω;
Ίσως το πιο μοναδικό πλεονέκτημα τoυ spring drive, όμως, είναι η ομορφιά του δευτερολεπτοδείκτη. Είναι κυριολεκτικά η μόνη κίνηση δευτερολεπτοδείκτη που είναι πραγματικά συνεχής. Ακόμα και οι υψηλής συχνότητας μηχανισμοί, όπως ο El Primero της Zenith ή το 9S85 Grand Seiko, ή υψηλής συχνότητας ηλεκτρονικά ρολόγια, όπως Bulova's Precisionist ή Accutron, παρέχουν μόνο την ψευδαίσθηση της ομαλότητας. Στην πραγματικότητα, όπως μπορείτε να ακούσετε προσεκτικά, απλά χτυπάνε πολύ γρήγορα.
Ο spring drive δεν χτυπάει. Δεν υπάρχει τροχός ισορροπίας να περιστρέφεται πέρα δώθε όπως ένα μηχανικό. Ο τροχός ολίσθησης περιστρέφεται πάντοτε προς την ίδια κατεύθυνση. Ως αποτέλεσμα, η μοναδική φορά που ο δευτερολεπτοδείκτη σταματά, είναι όταν το ρολόι είναι σταματημένο. Ενώ ο τροχός ολίσθησης επιβραδύνεται 8 φορές ανά δευτερόλεπτο και η ταχύτητα επιβραδύνεται, το γεγονός ότι δεν έχει σταματήσει, και η υψηλή συχνότητα με την οποία συμβαίνει σημαίνει ότι δεν παρατηρείται από ανθρώπινο μάτι, ακόμα και σε σούπερ αργή κίνηση. Κατά συνέπεια, ο spring drive συνήθως θεωρείται ότι έχει το πιο όμορφο sweep δευτερόλεπτων από κάθε ρολόι που έγινε ποτέ. Ως μια ενδιαφέρουσα παρενέργεια, είναι επίσης απόλυτα σιωπηλός, χωρίς το χαρακτηριστική τικ όπως όλα τα άλλα αναλογικά μοντέλα. Αυτός είναι ο λόγος που η Seiko τον αποκαλεί «η σιωπηλή επανάσταση».
Συμπέρασμα
Προσπάθησα να ρίξω τουλάχιστον μια επιφανειακή ματιά στο μηχανισμό spring drive, τί είναι, πώς λειτουργεί, και πώς μπορούμε να τον ορίσουμε.
Ο spring drive είναι η προσπάθεια της Seiko να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα του quartz, που κατά κύριο λόγο είναι η ακρίβεια και η σταθερότητα, με την ομορφιά ενός μηχανικού, να δημιουργήσει κάτι εντελώς νέο. Πέτυχαν και το αποτέλεσμα έχει ένα όμορφο πλεονέκτημα που κανένα από τα συστατικά του στοιχεία έχουν: μια απόλυτα ομαλή και αθόρυβη κίνηση δευτερολεπτοδείκτη.
Ο μηχανισμός είναι έξω για περισσότερο από μια δεκαετία τώρα, έτσι το αποτελέσμα είναι ότι δουλεύει πολύ καλά. Ο spring drive δεν είναι το τέλος της ιστορίας, φυσικά, η Grand Seiko εξακολουθεί να αγαπά τα quartz αλλά και τα μηχανικά της ρολόγια πάρα πολύ.
Ο Seiko Spring Drive είναι ένα επαναστατικός μηχανισμός. Χωρίς αμφιβολία άλλες εταιρείες ρολογιών θα το μελετήσουν και τελικά η τεχνολογία θα αντιγραφεί. Πολύ εντυπωσιακός το λιγότερο που μπορούμε να πούμε.
Στα παραπάνω ποστ έκανα μια μίνι έρευνα και μετέφρασα κάποια κείμενα για αυτόν τον εκπληκτικό μηχανισμό.
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες αλλά και να θαυμάσετε την συνεχόμενη κίνηση του δευτερολεπτοδείκτη.
Καλή ανάγνωση!
https://www.youtube.com/watch?v=B-YqqzZ2Ltc&feature=youtu.be
http://people.timezone.com/rdecorte/Springdrive/SDmovieClip.wmv
http://www.seikospringdrive.com
https://timelessluxwatches.com/reviews/ ... ive-works/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.thenakedwatchmaker.com/deco ... -snowflake" onclick="window.open(this.href);return false;
Vag
- Rating: 15.38%
-
- Δημοσιεύσεις: 1405
- Εγγραφή: Πέμ Αύγ 04, 2011 2:39 pm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 342 times
-
- Δημοσιεύσεις: 1107
- Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 22, 2017 1:40 am
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 1129 times
Re: Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Πολύ αναλυτικο άρθρο, μπράβο Βαγγελη..Τι σκέφτηκαν να φτιάξουν οι αθεοφοβοι βρε..
- nick10
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 10985
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 31, 2009 5:12 pm
- Has thanked: 6612 times
- Been thanked: 11115 times
- Επικοινωνία:
Re: Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Βαγγέλη, εξαιρετικό άρθρο και άκρως ενδιαφέρον άρθρο, μπράβο σου για τον χρόνο και την προσππάθεια να γράψεις ένα τόσο μακροσκελές και επεξηγηματικό κείμενο για το spring drive
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Fb: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Το γούστο μου είναι απλό, διαλέγω πάντα το καλύτερο...
Fb: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Το γούστο μου είναι απλό, διαλέγω πάντα το καλύτερο...
- Megalos
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 43127
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 40279 times
- Been thanked: 8757 times
Re: Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Βαγγελη μου πολυ συγχαρητηρια και πολλα ευχαριστω
το αρθρο σου σιγουρα θα κοσμει το φορουμ οσο λιγα ποστ ...πολυ καλη δουλεια και φωτογραφιες αγαπητε μου !
και χαιρομαι που μπορεσα να αποκτησω ενα ρολοι το οποιο εχει αυτον τον υπεροχο μηχσνισμο ετσι οπως μας τον περιεγραψες ...
και παλι πολλα συγχαρητηρια
το αρθρο σου σιγουρα θα κοσμει το φορουμ οσο λιγα ποστ ...πολυ καλη δουλεια και φωτογραφιες αγαπητε μου !
και χαιρομαι που μπορεσα να αποκτησω ενα ρολοι το οποιο εχει αυτον τον υπεροχο μηχσνισμο ετσι οπως μας τον περιεγραψες ...
και παλι πολλα συγχαρητηρια
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
- Vagos.ts
- Δημοσιεύσεις: 622
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 07, 2013 10:53 pm
- Has thanked: 187 times
- Been thanked: 494 times
Re: Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Να είστε καλά, κύριοι!
Είναι όντως αξιοθαύμαστος μηχανισμός και με έχει γοητεύσει όσο λίγοι! Αυτος ήταν και ο σκοπός που αποφάσισα να ψάξω το πώς δουλεύει και να μεταφράσω όσες πληροφορίες μπορούσα!
Χαίρομαι που βρήκατε ενδιαφέροντα όσα έγραψα, το χάρηκα πολύ αυτό το θέμα! Σίγουρα οι γνώσεις μου δε φτάνουν για να καταλάβω όλες τις ορολογίες αλλά μέσα από το ψάξιμο μαθαίνω κάτι περισσότερο και είναι χαρά μου να το μοιράζομαι!
Είναι όντως αξιοθαύμαστος μηχανισμός και με έχει γοητεύσει όσο λίγοι! Αυτος ήταν και ο σκοπός που αποφάσισα να ψάξω το πώς δουλεύει και να μεταφράσω όσες πληροφορίες μπορούσα!
Χαίρομαι που βρήκατε ενδιαφέροντα όσα έγραψα, το χάρηκα πολύ αυτό το θέμα! Σίγουρα οι γνώσεις μου δε φτάνουν για να καταλάβω όλες τις ορολογίες αλλά μέσα από το ψάξιμο μαθαίνω κάτι περισσότερο και είναι χαρά μου να το μοιράζομαι!
- Rating: 7.69%
- pontioz
- Δημοσιεύσεις: 2248
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 15, 2009 2:14 am
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1232 times
Re: Seiko Spring Drive: Ανάλυση λειτουργίας
Μπράβο και πάλι μπράβο και ευχαριστώ για το χρόνο σου!!!
Ούτε ζελατίνες στα ρόλεξ, ούτε επενδύσεις, ούτε ποιος την έχει μεγαλύτερη.
Με αυτά καταλαβαίνουμε το "γιατί" σε αυτό που βλέπουμε.
Σπάνιο...
Ούτε ζελατίνες στα ρόλεξ, ούτε επενδύσεις, ούτε ποιος την έχει μεγαλύτερη.
Με αυτά καταλαβαίνουμε το "γιατί" σε αυτό που βλέπουμε.
Σπάνιο...
- Rating: 7.69%
Ρε σεις το πρόβλημα είναι καθαρά σεξουαλικό.
Πισγιουνίκ.