Μπέρδεμα
Μπέρδεμα
Με αφορμή την συζήτηση για τα moonphase και τον ενθουσιασμό μου όταν είδα το Seiko spring drive (το απλό και το ananta) καθώς και την τιμή τους… (σε αντιπαραβολή με το pam 112) μπήκα στην διαδικασία να διαβάσω λίγα πράγματα για τον μηχανισμό….(άρθρα γενικώς και συζητήσεις σε άλλα φόρουμ). Και μπερδεύτηκα αρκετά θα έλεγα.
Η γεύση που μου έμεινε από το διάβασμα αυτό είναι ότι …ναι …ωραία τα spring drive και τα kinetic και η seiko και όλο της το σόϊ αλλά …δεν γίνεται να τα βάλουμε δίπλα στα μηχανικά και στην παράδοση των μηχανικών ρολογιών και ούτε φυσικά να τα πληρώσουμε τόσο. Δεν θέλω να αρχίσω τα φιλοσοφικά (πως θα το βλεπαμε το θέμα δηλαδή εάν το Τόκιο ήταν Ελβετικό Καντόνι ή εάν η Ελβετία μπορούσε /ήθελε να εξεύρει νέες τεχνολογίες για τα ρολόγια τους κλπ. κλπ. και δεν το επέλεξε ….). Απλά θέλω να ρωτήσω γιατί υπάρχει αυτή η αναγκαία συνθήκη που λέει ότι άπαξ και υπάρχει ηλεκτρικο/ηλεκτρονικό κύκλωμα μέσα σε ένα μηχανισμό τον καθιστά άμεσα υποδεέστερο από ένα αμιγώς μηχανικό.
Επίσης αυτοί οι ιαπωνέζικοι μηχανισμοί spring drive, kinetic που τοποθετούνται αξιοκρατικα? Πάνω από τα quartz και κάτω από τα αυτόματα?
Για πιο λόγο δηλαδή δεν έχει τόση βαρύτητα ένας μηχανισμός που έχει πολλές μη ελβετικές καινοτομίες και χρόνια ανάπτυξης ενώ ένας ελβετικός φινιρισμένος αρκετά παλαιός – παραδεδομένος και εύκολος σχετικά μηχανισμός κάνει περίπου τα ίδια λεφτά.
Δεν καταλαβαίνω πιο είναι το ύψιστο και το ανυπέρβλητο στοιχείο της ωρολογοποιίας το οποίο διαχωρίζει αυτούς τους δύο μηχανισμούς, η ακρίβεια, η αξιοπιστία, η αντοχή στον χρόνο,η πολυπλοκότητα η καινοτομία….μπορούμε να τα βάλουμε αυτά σε σειρά ή προτεραιότητα? (μιλώ πάντα σε σχέση με τον μηχανισμό …μην πιάσουμε κύρος, παραδόσεις, μαρκετινγκ κλπ.)
Εάν θέλετε ακόμα και ανάμεσα στους αμιγώς μηχανικούς μηχανισμούς ……..δικαιολογείται κάπως η οικονομική διαφορά ανάμεσα σε ένα tourbillion (που έχει ένα σκασμό λεφτά) με ένα lemania ….είναι η πολυπλοκότητα και η ισορρόπηση των στοιχείων του μηχανισμού?
Τώρα βέβαια υπάρχει και η άποψη που λέει: “άντε ρε παλικάρι …..παίξε κάνα τάβλι να χαλαρώσεις και εσύ να ηρεμήσουμε και εμείς….και πάρε ότι ρημάδι ρολόι θες”
Απλά όποιος έχει διάθεση να με ξεστραβώσει λίγο …ψυχικό θα κάνει…..
Η γεύση που μου έμεινε από το διάβασμα αυτό είναι ότι …ναι …ωραία τα spring drive και τα kinetic και η seiko και όλο της το σόϊ αλλά …δεν γίνεται να τα βάλουμε δίπλα στα μηχανικά και στην παράδοση των μηχανικών ρολογιών και ούτε φυσικά να τα πληρώσουμε τόσο. Δεν θέλω να αρχίσω τα φιλοσοφικά (πως θα το βλεπαμε το θέμα δηλαδή εάν το Τόκιο ήταν Ελβετικό Καντόνι ή εάν η Ελβετία μπορούσε /ήθελε να εξεύρει νέες τεχνολογίες για τα ρολόγια τους κλπ. κλπ. και δεν το επέλεξε ….). Απλά θέλω να ρωτήσω γιατί υπάρχει αυτή η αναγκαία συνθήκη που λέει ότι άπαξ και υπάρχει ηλεκτρικο/ηλεκτρονικό κύκλωμα μέσα σε ένα μηχανισμό τον καθιστά άμεσα υποδεέστερο από ένα αμιγώς μηχανικό.
Επίσης αυτοί οι ιαπωνέζικοι μηχανισμοί spring drive, kinetic που τοποθετούνται αξιοκρατικα? Πάνω από τα quartz και κάτω από τα αυτόματα?
Για πιο λόγο δηλαδή δεν έχει τόση βαρύτητα ένας μηχανισμός που έχει πολλές μη ελβετικές καινοτομίες και χρόνια ανάπτυξης ενώ ένας ελβετικός φινιρισμένος αρκετά παλαιός – παραδεδομένος και εύκολος σχετικά μηχανισμός κάνει περίπου τα ίδια λεφτά.
Δεν καταλαβαίνω πιο είναι το ύψιστο και το ανυπέρβλητο στοιχείο της ωρολογοποιίας το οποίο διαχωρίζει αυτούς τους δύο μηχανισμούς, η ακρίβεια, η αξιοπιστία, η αντοχή στον χρόνο,η πολυπλοκότητα η καινοτομία….μπορούμε να τα βάλουμε αυτά σε σειρά ή προτεραιότητα? (μιλώ πάντα σε σχέση με τον μηχανισμό …μην πιάσουμε κύρος, παραδόσεις, μαρκετινγκ κλπ.)
Εάν θέλετε ακόμα και ανάμεσα στους αμιγώς μηχανικούς μηχανισμούς ……..δικαιολογείται κάπως η οικονομική διαφορά ανάμεσα σε ένα tourbillion (που έχει ένα σκασμό λεφτά) με ένα lemania ….είναι η πολυπλοκότητα και η ισορρόπηση των στοιχείων του μηχανισμού?
Τώρα βέβαια υπάρχει και η άποψη που λέει: “άντε ρε παλικάρι …..παίξε κάνα τάβλι να χαλαρώσεις και εσύ να ηρεμήσουμε και εμείς….και πάρε ότι ρημάδι ρολόι θες”
Απλά όποιος έχει διάθεση να με ξεστραβώσει λίγο …ψυχικό θα κάνει…..
- THANOS58
- Δημοσιεύσεις: 308
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 30, 2010 11:38 pm
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: Μπέρδεμα
Παίξε τάβλι Αντρέα, γιατί αν αρχίσεις διάβασμα σε βάθος για τους μηχανισμούς, θα τα παίξεις κι εσύ ο ίδιος!
Όχι, spring drive και kinetic δεν είναι το ίδιο. Μέρα με νύχτα... Το spring drive είναι μηχανικό ρολόι, και μάλιστα τρομερή κατασκευή. Το ηλεκτρικό του κομμάτι έχει να κάνει με 2 πυκνωτάκια -αν θυμάμαι καλά- που κάτι κάνουν, όχι όμως στην αυτονομία και στο κούρδισμα, καθώς δεν έχει μπαταρία.
Με την άδεια του φίλου μου του Γιώργου, επισυνάπτω εδώ μία δική του δημοσίευση-απάντηση στα ερωτήματά σου, από το συναδελφικό φόρουμ στο οποίο ο Γιώργος έχει προσφέρει πολλά.
"...μετα απο μια μικρη ερευνα για την συγκεκριμμενη μηχανη που δε μπορει να θεωρηθει ενα υβριδιο παρα μια καθαρα αυτοματη μηχανη,χωρις αυτο να αφερει το τεχνολογικο επιτευγμα μιας εταιρειας σαν τη σεικο.
στο ρολοι οπως ειπωθηκε απουσιαζει το κλασσικο balance/ escapement,εχουμε την παρουσια του σπιραλ οπως σε ενα κλασσικο αυτοματο αν και απο hi tech υλικα,μεσα απο μια ακολουθια γραναζιων εχουμε την μεταδοση στο δεικτη των δευτερολεπτων ,ο οποιος εχει συνεχη κινηση ,εδω μπαινει ο μηχανισμος της σεικο, οι παλμοι απο το quartz λειτουργουν σαν φρενο προς το γραναζι που κινει τα δευτερα.επισης το σπιραλ δινει ενργεια και σε ενα μικρο δυναμο που παραγει ηλεκτρικο ρευμα παρεχοντας ετσι ενεργεια σε ενα ολοκληρωμενο συστημα το οποιο λαμβανει πληροφοριες απο τον τροχο των δευτερολοπτων για την ταχυτητα κινησης κτλ,κανει συγκριση με τους παλμους αναφορας απο τον κρυσταλλο και αναλογως ηλεκτρομαγνητικα φρεναρει τον τροχο ωστε να διατηρει την επιθυμητη ταχυτητα.
τα αρνητικα ξεκινω απο το γεγονος οτι ειναι ενα υβριδιο ρολογου με ηλεκτρονικα μερη και που δε μπορει να επεμβει για το παραμικρο ενας ρολογας,σκεψου ελλαδα!η αντοχη των ηλ.μερων ειναι πολυ μικροτερη απο τα μηχανικα και για οποιδηποτε λογω χαλασουν απλα αλλαζουν απο εξειδικευμενο προσωπικο και μονον.με λιγα λογια η versatility ενος μηχανικου ρολογιου ειναι πολυ μεγαλυτερη απο ολες τις αποψεις.
επισης να αναφερω οτι η εξελιξη της τεχνολογιας πηρε στη σεικο 20 χρονια και κατα την κατασκευη καθε κομματιου διαβασα καπου πως λογω του hitech δουλευουν ταυτοχρονα πανω απο δυο εξειδικευμενοι τεχνιτες κατα την συναρμολογηση της μηχανης..."
Όχι, spring drive και kinetic δεν είναι το ίδιο. Μέρα με νύχτα... Το spring drive είναι μηχανικό ρολόι, και μάλιστα τρομερή κατασκευή. Το ηλεκτρικό του κομμάτι έχει να κάνει με 2 πυκνωτάκια -αν θυμάμαι καλά- που κάτι κάνουν, όχι όμως στην αυτονομία και στο κούρδισμα, καθώς δεν έχει μπαταρία.
Με την άδεια του φίλου μου του Γιώργου, επισυνάπτω εδώ μία δική του δημοσίευση-απάντηση στα ερωτήματά σου, από το συναδελφικό φόρουμ στο οποίο ο Γιώργος έχει προσφέρει πολλά.
"...μετα απο μια μικρη ερευνα για την συγκεκριμμενη μηχανη που δε μπορει να θεωρηθει ενα υβριδιο παρα μια καθαρα αυτοματη μηχανη,χωρις αυτο να αφερει το τεχνολογικο επιτευγμα μιας εταιρειας σαν τη σεικο.
στο ρολοι οπως ειπωθηκε απουσιαζει το κλασσικο balance/ escapement,εχουμε την παρουσια του σπιραλ οπως σε ενα κλασσικο αυτοματο αν και απο hi tech υλικα,μεσα απο μια ακολουθια γραναζιων εχουμε την μεταδοση στο δεικτη των δευτερολεπτων ,ο οποιος εχει συνεχη κινηση ,εδω μπαινει ο μηχανισμος της σεικο, οι παλμοι απο το quartz λειτουργουν σαν φρενο προς το γραναζι που κινει τα δευτερα.επισης το σπιραλ δινει ενργεια και σε ενα μικρο δυναμο που παραγει ηλεκτρικο ρευμα παρεχοντας ετσι ενεργεια σε ενα ολοκληρωμενο συστημα το οποιο λαμβανει πληροφοριες απο τον τροχο των δευτερολοπτων για την ταχυτητα κινησης κτλ,κανει συγκριση με τους παλμους αναφορας απο τον κρυσταλλο και αναλογως ηλεκτρομαγνητικα φρεναρει τον τροχο ωστε να διατηρει την επιθυμητη ταχυτητα.
τα αρνητικα ξεκινω απο το γεγονος οτι ειναι ενα υβριδιο ρολογου με ηλεκτρονικα μερη και που δε μπορει να επεμβει για το παραμικρο ενας ρολογας,σκεψου ελλαδα!η αντοχη των ηλ.μερων ειναι πολυ μικροτερη απο τα μηχανικα και για οποιδηποτε λογω χαλασουν απλα αλλαζουν απο εξειδικευμενο προσωπικο και μονον.με λιγα λογια η versatility ενος μηχανικου ρολογιου ειναι πολυ μεγαλυτερη απο ολες τις αποψεις.
επισης να αναφερω οτι η εξελιξη της τεχνολογιας πηρε στη σεικο 20 χρονια και κατα την κατασκευη καθε κομματιου διαβασα καπου πως λογω του hitech δουλευουν ταυτοχρονα πανω απο δυο εξειδικευμενοι τεχνιτες κατα την συναρμολογηση της μηχανης..."
ΑΓΑΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ,
ΚΙ' ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ...ΡΟΛΟΙ!
ΚΙ' ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ...ΡΟΛΟΙ!
- Georges
- Δημοσιεύσεις: 9294
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 1:25 pm
- Τοποθεσία: όπου γη και πατρίς
- Has thanked: 1135 times
- Been thanked: 1475 times
Re: Μπέρδεμα
Αντρέα λάβε σοβαρά υπ'οψιν σου οτι στους μηχανισμούς spring drive δεν μπρορεί να επέμβει κανείς παρά μόνο το ίδιο το εργοστάσιο. Συνεπώς για το παραμικρό το ρολόϊ θα πρέπει να πηγαίνει Ιαπωνία με ότι συνεπάγεται αυτό σε κόστος και χρόνο αναμονής.
Επίσης επειδή είναι σχετικά νέος στην αγορά οι τιμές είναι ψηλά. Για μεταπωλητική αξία να μην μιλήσουμε μιας δύσκολα θα πουληθεί, ειδικά στην Ελλάδα, τόσο ακριβό Seiko και με υβριδικό μηχανισμό.
Ήμουν έτοιμος κι εγώ την άνοιξη για spring drive, αλλά μετά την περιπέτεια που είχα με το velatura, όχι spring drive δεν πρόκειτε να πάρω, αλλά έχω αρχίσει να ξεπαστρεύω και τα υπάρχοντα
Φιλικά Γιώργος
Επίσης επειδή είναι σχετικά νέος στην αγορά οι τιμές είναι ψηλά. Για μεταπωλητική αξία να μην μιλήσουμε μιας δύσκολα θα πουληθεί, ειδικά στην Ελλάδα, τόσο ακριβό Seiko και με υβριδικό μηχανισμό.
Ήμουν έτοιμος κι εγώ την άνοιξη για spring drive, αλλά μετά την περιπέτεια που είχα με το velatura, όχι spring drive δεν πρόκειτε να πάρω, αλλά έχω αρχίσει να ξεπαστρεύω και τα υπάρχοντα
Φιλικά Γιώργος
Βοήθησε τον Φλίπερ να κρατήσει τον τίτλο του...Γίνε κι εσύ ΔΩΡΟ*, μπορείς!!!
* ΔΩΡΟ = ΔΩρητής ΡΟλογιών
* ΔΩΡΟ = ΔΩρητής ΡΟλογιών
Re: Μπέρδεμα
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις
Θάνο την είχα δει αυτή την συζήτηση και πράγματι ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.
Σίγουρα το να μην μπορεί ν' ακουμπήσει κανείς παρά μόνο το εργοστάσιο είναι σοβαρό θέμα Γιώργο...Πέραν αυτού όμως θα λέγατε ότι είναι και αρκετά ευπαθής σαν μηχανισμός?
Θάνο την είχα δει αυτή την συζήτηση και πράγματι ήταν πολύ ενδιαφέρουσα.
Σίγουρα το να μην μπορεί ν' ακουμπήσει κανείς παρά μόνο το εργοστάσιο είναι σοβαρό θέμα Γιώργο...Πέραν αυτού όμως θα λέγατε ότι είναι και αρκετά ευπαθής σαν μηχανισμός?
- Georges
- Δημοσιεύσεις: 9294
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 1:25 pm
- Τοποθεσία: όπου γη και πατρίς
- Has thanked: 1135 times
- Been thanked: 1475 times
Re: Μπέρδεμα
Τι να σου πω...ηλεκτρονικά έχει μέσα...με αυτά τα άτιμα ποτέ δεν ξέρεις...andreas έγραψε:
Σίγουρα το να μην μπορεί ν' ακουμπήσει κανείς παρά μόνο το εργοστάσιο είναι σοβαρό θέμα Γιώργο...Πέραν αυτού όμως θα λέγατε ότι είναι και αρκετά ευπαθής σαν μηχανισμός?
Φιλικά Γιώργος
Βοήθησε τον Φλίπερ να κρατήσει τον τίτλο του...Γίνε κι εσύ ΔΩΡΟ*, μπορείς!!!
* ΔΩΡΟ = ΔΩρητής ΡΟλογιών
* ΔΩΡΟ = ΔΩρητής ΡΟλογιών
- THANOS58
- Δημοσιεύσεις: 308
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 30, 2010 11:38 pm
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: Μπέρδεμα
Κυττάξτε παιδιά,
όσο κι αν τάχω πάρει στο κρανίο με την περίπτωση του Γιώργου και το Velatura 8R28, η Seiko ελιναι αλήθεια ότι βγάζει σκυλιά ρολόγια... Στην Ευρώπη τα spring drive πάνε σφαίρα σε πωλήσεις... Αλλά, όπως και νάχει το θέμα ρε Αντρέα, μιά μέρα θα χρειαστεί να το πας για σερβισάκι... Ε, δεν είναι κι ότι καλύτερο να τρέχει το ρολόι στην Ιαπωνία και όλη η ιστορία να κοστίσει 5-6 φορές όσο ένα ντόπιο service από αξιόπιστο τεχνίτη... Για μένα σ' αυτό το θέμα οι Ιάπωνες κάνανε πατάτα... Πρώτα φτιάχνεις υποδομές, κι ύστερα ξαμολάς το προιόν στην αγορά.
Πολύ ωραία η γκόμενα, κορμάρα, μηχανάρα, αλλά για γάμο... το κατάστημα (το δικό μου τουλάχιστον) δεν έχει λεφτά για ντόλτσε βίτα...
ΥΓ. Βρε Αντρέα, valjoux 7751 έχεις? To Longines Master moonphase που έχω πάρει κι εγώ δεν σ'αρέσει? Εγώ σαν εμφάνιση-μηχανή-τιμή το έχω κατα-αγαπήσει... Για ρίξτου και μια δεύτερη ματιά...
όσο κι αν τάχω πάρει στο κρανίο με την περίπτωση του Γιώργου και το Velatura 8R28, η Seiko ελιναι αλήθεια ότι βγάζει σκυλιά ρολόγια... Στην Ευρώπη τα spring drive πάνε σφαίρα σε πωλήσεις... Αλλά, όπως και νάχει το θέμα ρε Αντρέα, μιά μέρα θα χρειαστεί να το πας για σερβισάκι... Ε, δεν είναι κι ότι καλύτερο να τρέχει το ρολόι στην Ιαπωνία και όλη η ιστορία να κοστίσει 5-6 φορές όσο ένα ντόπιο service από αξιόπιστο τεχνίτη... Για μένα σ' αυτό το θέμα οι Ιάπωνες κάνανε πατάτα... Πρώτα φτιάχνεις υποδομές, κι ύστερα ξαμολάς το προιόν στην αγορά.
Πολύ ωραία η γκόμενα, κορμάρα, μηχανάρα, αλλά για γάμο... το κατάστημα (το δικό μου τουλάχιστον) δεν έχει λεφτά για ντόλτσε βίτα...
ΥΓ. Βρε Αντρέα, valjoux 7751 έχεις? To Longines Master moonphase που έχω πάρει κι εγώ δεν σ'αρέσει? Εγώ σαν εμφάνιση-μηχανή-τιμή το έχω κατα-αγαπήσει... Για ρίξτου και μια δεύτερη ματιά...
ΑΓΑΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ,
ΚΙ' ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ...ΡΟΛΟΙ!
ΚΙ' ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ...ΡΟΛΟΙ!
- markosgr28
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 12556
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 6:19 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο, Κρήτης
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 5176 times
Re: Μπέρδεμα
Το spring drive, όπως αναφέρετε παραπάνω, θεωρείται μηχανικό ρολόι, το kinetic δε θεωρείται και δεν είναι, αφού η μέτρηση του χρόνου δε γίνεται μηχανικά.
Το ότι ότι έχει ηλεκτρονικά θεωρείται υποδεέστερο, οφείλεται πιστεύω στο ότι τα ηλεκτρονικά απλοποιούν τη διαδικασία μέτρησης του χρόνου. Οπότε είναι πιο δύσκολο, άρα απαιτεί καλύτερη ποιότητα κατασκευής και υψηλότερο κόστος, να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα μόνο με μηχανικό τρόπο. Επίσης, το κόστος κατασκευής των ηλεκτρονικών μειώνεται συνεχώς, ενώ το κόστος των μηχανικών μερών δεν μπορεί να μειωθεί αντίστοιχα, χωρίς μείωση της ποιότητας και της απόδοσης.
Όσο αφορά το spring drive, είναι μια καινοτομία της Seiko, την οποία δεν έχει κανείς άλλος κατασκευαστής. Για το λόγο αυτό είναι οι τιμές ψηλά. Έβγαλε κάτι διαφορετικό, με καλή ακρίβεια και γενικά μια άλλη προσέγγιση στους μηχανισμούς. Το έβγαλε σε ψηλό κόστος ρολόγια, φαντάζομαι για να κάνει απόσβεση την ιδέα και μετά είναι πιθανό να το βγάλει και σε πιο απλή έκδοση, για χαμηλότερου κόστους ρολόγια, πιο βιομηχανοποιημένα όχι χειροποίητα, κλπ.
Σε σχέση με το κόστος, πιστεύω ότι σχετίζεται με την πολυπλοκότητα και την απαιτούμενη ακρίβεια κατασκευής, ούτε με αντοχή, ούτε με ακρίβεια. Το tourbillion δεν πιστεύω ότι είναι πιο αντοχής στην κακομεταχείριση, μάλλον το αντίθετο. Ίσως έχει κάποιο πλεονέκτημα σε ακρίβεια και διαστήματα service, αυτά όμως μπορούν να τα ανταγωνιστούν και από πιο απλές κατασκευές. Πιστεύω ότι πληρώνεις το κόστος κατασκευής ενός πολύπλοκου μηχανισμού. Είναι μια άλλη προσέγγιση, παίρνεις κάτι που είναι πιο κοντά στο κόσμημα σε σχέση με ένα ρολόι για καθημερινή χρήση.
Το ότι ότι έχει ηλεκτρονικά θεωρείται υποδεέστερο, οφείλεται πιστεύω στο ότι τα ηλεκτρονικά απλοποιούν τη διαδικασία μέτρησης του χρόνου. Οπότε είναι πιο δύσκολο, άρα απαιτεί καλύτερη ποιότητα κατασκευής και υψηλότερο κόστος, να πετύχεις το ίδιο αποτέλεσμα μόνο με μηχανικό τρόπο. Επίσης, το κόστος κατασκευής των ηλεκτρονικών μειώνεται συνεχώς, ενώ το κόστος των μηχανικών μερών δεν μπορεί να μειωθεί αντίστοιχα, χωρίς μείωση της ποιότητας και της απόδοσης.
Όσο αφορά το spring drive, είναι μια καινοτομία της Seiko, την οποία δεν έχει κανείς άλλος κατασκευαστής. Για το λόγο αυτό είναι οι τιμές ψηλά. Έβγαλε κάτι διαφορετικό, με καλή ακρίβεια και γενικά μια άλλη προσέγγιση στους μηχανισμούς. Το έβγαλε σε ψηλό κόστος ρολόγια, φαντάζομαι για να κάνει απόσβεση την ιδέα και μετά είναι πιθανό να το βγάλει και σε πιο απλή έκδοση, για χαμηλότερου κόστους ρολόγια, πιο βιομηχανοποιημένα όχι χειροποίητα, κλπ.
Σε σχέση με το κόστος, πιστεύω ότι σχετίζεται με την πολυπλοκότητα και την απαιτούμενη ακρίβεια κατασκευής, ούτε με αντοχή, ούτε με ακρίβεια. Το tourbillion δεν πιστεύω ότι είναι πιο αντοχής στην κακομεταχείριση, μάλλον το αντίθετο. Ίσως έχει κάποιο πλεονέκτημα σε ακρίβεια και διαστήματα service, αυτά όμως μπορούν να τα ανταγωνιστούν και από πιο απλές κατασκευές. Πιστεύω ότι πληρώνεις το κόστος κατασκευής ενός πολύπλοκου μηχανισμού. Είναι μια άλλη προσέγγιση, παίρνεις κάτι που είναι πιο κοντά στο κόσμημα σε σχέση με ένα ρολόι για καθημερινή χρήση.
- markosgr28
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 12556
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 6:19 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο, Κρήτης
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 5176 times