ΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ROLEX, ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ROLEX;
Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 10, 2010 3:40 pm
Στο τόπικ για την Hublot, ξεκίνησε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, για το αν η Hublot, έχει ομοιότητες με τη Rolex.
Νομίζω ότι είναι ένα ενδιαφέρον θέμα που δεν αφορά (μόνο ή καθόλου) την Hublot και για το λόγο αυτό άνοιξα νέο τόπικ.
Θα πω και εγώ τη γνώμη μου:
Είναι λογικό η Rolex να αποτελεί το παγκόσμιο πρότυπο επιτυχίας και αυτό όχι μόνο για τα ρολόγια.
Βέβαια η διαδρομή της είναι πολυετής και πολύ έντονη, για να μπορεί ο οποιοσδήποτε να ονειρευτεί ότι θα την πλησιάσει.
Τηρουμένων λοιπόν των αναλογιών, ας ξεκινήσουμε...
Η πορεία της Hublot δεν έχει καμία σχέση με αυτή της Rolex.
Ούτε στη σημερινή συγκυρία της μοιάζει σε κάτι.
Η Hublot ήταν μια "ήσυχη" εταιρεία μέχρι την άφιξη του Jean Claude Biver.
Τότε ο "ζωηρός" Biver εφηύρε το Big Bang και περισσότερο από αυτό την ιδέα της FUSION.
Της "σύνθεσης" δηλαδή. Υλικών, ιδεών, χρωμάτων, κινήσεων του marketing...
Καμία σχέση με το Oyster, που σκέφτηκε ο Hans Wilsdorf.
Το Big Bang έχει κατηγορηθεί από πολλούς ότι "θυμίζει κάτι".
Το Oyster δεν θύμιζε τίποτα, όταν βγήκε. Σήμερα θυμίζει σε όλους την απόλυτη επιτυχία μιας εταιρείας.
Το Big Bang έχει ημερομηνία λήξεως. Δεν είναι κάτι που ο ίδιος ο Biver θα ακολουθήσει για πολύ καιρό. Γιατί ο Biver είναι Η ΑΛΛΑΓΗ.
H Rolex είναι Η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ.
Τι σχέση μπορούν να έχουν;
Η φιλανθρωπική (χάλια έκφραση, καλύτερο το charity) κίνηση του Biver είναι μια από τις χιλιάδες έξυπνες ιδέες του. Πιο έξυπνο ήταν που πλήρωνε κρυφά το λογαριασμό το καλοκαίρι στο καλύτερο εστιατόριο του Μονακό, σε όσα τραπέζια καθόταν ένας που φορούσε Big Bang, χωρίς να εμφανίζεται...
Για την δημοτικού συμφέροντος Rolex είναι η φιλανθρωπία σκοπός. Λίγοι θυμούνται ότι η Rolex είναι ουσιαστικά ένα Ίδρυμα, που σκοπό δεν έχει την κερδοφορία, αλλά την επίτευξη των οραμάτων του ιδρυτή της εταιρείας. Το Ωνάσειο, δεν είναι κίνηση marketing.
Τώρα η Panerai, άλλο πάλι "καπέλο"...
Βγάζει δύο κάσες, γιατί θα χάλαγε ο τόσο συγκεκριμένος χαρακτήρας της. Είναι στρατιωτικό ρολόι. Τι να βγάλει; Έκδοση extra plat; Όλες οι εταιρείες προσπαθούν να δεθούν με μια κάσα. Ιδίως όταν αυτή είναι επιτυχημένη και τόσο καθοριστική. Και η Bell & Ross έβγαζε χρόνια στρογγυλά ρολόγια. Τα θυμόσαστε; Ακριβώς επειδή δεν τα θυμόσαστε, έκανε επιτυχία με το τετράγωνο Β01. Όταν όμως η επιτυχία είναι συνεχής και παρούσα, όλοι σε ταυτίζουν. Χαζός είσαι εσύ να πας να αλλάξεις; Και η JLC Βγάζει 79 χρόνια το Reverso. Τι να κάνει; Να μην το εκμεταλλευτεί, αφού είναι τόσο ωραίο; Η Coca Cola, άλλαξε γεύση;
H Ηublot πάντως θα αναγκαστεί να κάνει το επόμενο βήμα. Δεν μπορεί να μείνει στο Big Bang.
Η Rolex, πάλι θα μείνει στο Oyster πολλές δεκαετίες ακόμη. Και καλά θα κάνει.
Στα διεθνή φόρουμ, τον τελευταίο καιρό, εγώ έχω δει να παρομοιάζουν μία άλλη εταιρεία με την Rolex, με την αρνητική έννοια. Την JLC.
Νομίζω ότι ο λόγος είναι οι μεγάλες προσπάθειες της εταιρείας να επιβληθεί στην αγορά και να αποτελέσει ένα νέου είδους status symbol. Και η JLC κάνει πλέον άπειρες κινήσεις marketing και μοιάζει να θέλει να μην "αφήσει τίποτε στους άλλους".
Αυτό μάλιστα έρχεται σε αντίθεση με το low profile που είχε τόσα χρόνια.
Σήμερα προσδίδει μια glamour νότα (βλέπε Φεστιβάλ Βενετίας, Aston Martin, γυναικεία ρολόγια αμύθητης αξίας κλπ) στη συλλογή της και είναι λογικό οι "σκληροπυρηνικοί" φίλοι της, να δυσανασχετούν/με.
Φιλικά
Κωστής
Νομίζω ότι είναι ένα ενδιαφέρον θέμα που δεν αφορά (μόνο ή καθόλου) την Hublot και για το λόγο αυτό άνοιξα νέο τόπικ.
Θα πω και εγώ τη γνώμη μου:
Είναι λογικό η Rolex να αποτελεί το παγκόσμιο πρότυπο επιτυχίας και αυτό όχι μόνο για τα ρολόγια.
Βέβαια η διαδρομή της είναι πολυετής και πολύ έντονη, για να μπορεί ο οποιοσδήποτε να ονειρευτεί ότι θα την πλησιάσει.
Τηρουμένων λοιπόν των αναλογιών, ας ξεκινήσουμε...
Η πορεία της Hublot δεν έχει καμία σχέση με αυτή της Rolex.
Ούτε στη σημερινή συγκυρία της μοιάζει σε κάτι.
Η Hublot ήταν μια "ήσυχη" εταιρεία μέχρι την άφιξη του Jean Claude Biver.
Τότε ο "ζωηρός" Biver εφηύρε το Big Bang και περισσότερο από αυτό την ιδέα της FUSION.
Της "σύνθεσης" δηλαδή. Υλικών, ιδεών, χρωμάτων, κινήσεων του marketing...
Καμία σχέση με το Oyster, που σκέφτηκε ο Hans Wilsdorf.
Το Big Bang έχει κατηγορηθεί από πολλούς ότι "θυμίζει κάτι".
Το Oyster δεν θύμιζε τίποτα, όταν βγήκε. Σήμερα θυμίζει σε όλους την απόλυτη επιτυχία μιας εταιρείας.
Το Big Bang έχει ημερομηνία λήξεως. Δεν είναι κάτι που ο ίδιος ο Biver θα ακολουθήσει για πολύ καιρό. Γιατί ο Biver είναι Η ΑΛΛΑΓΗ.
H Rolex είναι Η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ.
Τι σχέση μπορούν να έχουν;
Η φιλανθρωπική (χάλια έκφραση, καλύτερο το charity) κίνηση του Biver είναι μια από τις χιλιάδες έξυπνες ιδέες του. Πιο έξυπνο ήταν που πλήρωνε κρυφά το λογαριασμό το καλοκαίρι στο καλύτερο εστιατόριο του Μονακό, σε όσα τραπέζια καθόταν ένας που φορούσε Big Bang, χωρίς να εμφανίζεται...
Για την δημοτικού συμφέροντος Rolex είναι η φιλανθρωπία σκοπός. Λίγοι θυμούνται ότι η Rolex είναι ουσιαστικά ένα Ίδρυμα, που σκοπό δεν έχει την κερδοφορία, αλλά την επίτευξη των οραμάτων του ιδρυτή της εταιρείας. Το Ωνάσειο, δεν είναι κίνηση marketing.
Τώρα η Panerai, άλλο πάλι "καπέλο"...
Βγάζει δύο κάσες, γιατί θα χάλαγε ο τόσο συγκεκριμένος χαρακτήρας της. Είναι στρατιωτικό ρολόι. Τι να βγάλει; Έκδοση extra plat; Όλες οι εταιρείες προσπαθούν να δεθούν με μια κάσα. Ιδίως όταν αυτή είναι επιτυχημένη και τόσο καθοριστική. Και η Bell & Ross έβγαζε χρόνια στρογγυλά ρολόγια. Τα θυμόσαστε; Ακριβώς επειδή δεν τα θυμόσαστε, έκανε επιτυχία με το τετράγωνο Β01. Όταν όμως η επιτυχία είναι συνεχής και παρούσα, όλοι σε ταυτίζουν. Χαζός είσαι εσύ να πας να αλλάξεις; Και η JLC Βγάζει 79 χρόνια το Reverso. Τι να κάνει; Να μην το εκμεταλλευτεί, αφού είναι τόσο ωραίο; Η Coca Cola, άλλαξε γεύση;
H Ηublot πάντως θα αναγκαστεί να κάνει το επόμενο βήμα. Δεν μπορεί να μείνει στο Big Bang.
Η Rolex, πάλι θα μείνει στο Oyster πολλές δεκαετίες ακόμη. Και καλά θα κάνει.
Στα διεθνή φόρουμ, τον τελευταίο καιρό, εγώ έχω δει να παρομοιάζουν μία άλλη εταιρεία με την Rolex, με την αρνητική έννοια. Την JLC.
Νομίζω ότι ο λόγος είναι οι μεγάλες προσπάθειες της εταιρείας να επιβληθεί στην αγορά και να αποτελέσει ένα νέου είδους status symbol. Και η JLC κάνει πλέον άπειρες κινήσεις marketing και μοιάζει να θέλει να μην "αφήσει τίποτε στους άλλους".
Αυτό μάλιστα έρχεται σε αντίθεση με το low profile που είχε τόσα χρόνια.
Σήμερα προσδίδει μια glamour νότα (βλέπε Φεστιβάλ Βενετίας, Aston Martin, γυναικεία ρολόγια αμύθητης αξίας κλπ) στη συλλογή της και είναι λογικό οι "σκληροπυρηνικοί" φίλοι της, να δυσανασχετούν/με.
Φιλικά
Κωστής