The Omega Flightmaster (1969)
- Vagos.ts
- Δημοσιεύσεις: 622
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 07, 2013 10:53 pm
- Has thanked: 187 times
- Been thanked: 494 times
The Omega Flightmaster (1969)
Έχω ξαναγράψει στο παρελθόν ότι η ουσία των φόρουμ μας είναι εκτός από τις συζητήσεις, η γνωριμία μας με τον κόσμο των ρολογιών. Αυτός είναι και ο λόγος που προσπαθώ όταν παίρνω ένα καινούργιο ρολόι να κάνω παρουσίαση και ενθαρρύνω και τους υπόλοιπους προς αυτή την κατεύθυνση. Το συγκεκριμένο ρολόι (δυστυχώς) δεν είναι δικό μου, αλλά με εντυπωσίασε και νομίζω αξίζει να γράψω μερικές αράδες προς τιμήν του...
The Omega Flightmaster (1969)
Το πρώτο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του ρολογιού είναι η κάσα του.
Με την πρώτη ματιά ακόμα και σήμερα είναι ένα μεγάλο και βαρύ ρολόι, και για το 1969, θεωρήθηκε τεράστιο. Είναι 52mm lug to lug, 46mm με τις κορώνες, 43mm χωρίς και πάχος 15mm, ενώ το βάρος του ήταν 139 γραμμάρια. Παρόλα αυτά η κάσα σχεδιάστηκε να εχει ελλειπτικό σχήμα ώστε να ταιριάζει άνετα στον καρπό και το ρολόι κάθεται απίστευτα.
Οι σχεδιαστές της Omega ήθελαν έναν χρονογράφο που θα ήταν μεγάλος ώστε οι επαγγελματίες πιλότοι να μπορούν να ελέγχουν άμεσα την ώρα. Το αποτέλεσμα ήταν ότι το σχήμα και η κωνικότητα του ρολογιού κυριαρχούν στον καρπό ενώ συγχρόνως ταιριάζουν και αναμιγνύονται τέλεια, ακόμα καλύτερα και από πολλά μικρότερα ρολόγια. Αυτό που με εντυπωσίασε στο ρολόι όταν το είδα από κοντά, ήταν το βουρτσισμα του -σχήματος UFO- πάνω και κάτω μέρους της κάσας. Μου θύμισε sunburst dial έτσι ακτινωτά που φαίνεται να αντανακλά το φως...
Το δεύτερο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του ρολογιού ήταν το dial. Μπορεί να φαίνεται ότι για να είναι λειτουργικό το Flightmaster θα έχει υπερβολικά busy dial, αλλά ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Η Omega αφιέρωσε πολύ χρόνο και σκέψη στο σχεδιασμό του. Σε γενικές γραμμές, ολόκληρη η διάταξη και τα subdials έχουν χρωματική κωδικοποίηση. Η κορώνα στο 8, για παράδειγμα, έχει μια μαύρη κουκκίδα για να ταιριάζει με τη μαύρη εσωτερική περιστρεφόμενη στεφάνη. Στο 10, η κορώνα τονίζεται με μπλε χρώμα για να δείξει τον έλεγχο του ανεξάρτητου δείκτη gmt. Επιπλέον, τα pushers είναι κόκκινο, κίτρινο ή πορτοκαλί για να ταιριάζουν με τoυς δείκτες του χρονογράφου.
Τα χρώματα των subdials είναι διαφορετικά για να ξεχωρίζουν και να προσφέρουν γρήγορη ανάγνωση της ένδειξης και ακόμη και η στεφάνη έχει εναλλασσόμενα σήματα που σας επιτρέπουν να διαβάζετε εύκολα τον χρονογράφο έως και το 1/5 του δευτερολέπτου.
Η σειρά αυτή ξεκίνησε το 1969 και παράχθηκε μέχρι το 1974. Το αρχικό Omega Flightmaster ήταν το πρώτο Omega με την κουρδιστή καλίμπρα 910 (ref 145.013), μια πολύ τροποποιημένη έκδοση της 861 που βρίσκουμε στο Speedmaster. Ο μηχανισμός 910 (17 jewels και 21.600bph) είναι μία κουρδιστή καλίμπρα με 3 subdials (12h, 24h display και 30min) συν τον ανεξάρτητο δείκτη GMT. Σχεδιάστηκε ειδικά για πιλότους, σε αντίθεση με το Speedy, το οποίο σχεδιάστηκε ως αγωνιστικό χρονόμετρο και αργότερα υιοθετήθηκε ως ρολόι αεροπορίας.
Παρόμοια με τον ξακουστό ξάδελφό του Speedmaster, το Flightmaster έχει επίσης άμεση σύνδεση με το διάστημα. Ο κοσμοναύτης, Αλεξέι Λεονόφ φορούσε ένα Omega Flightmaster (ST145.036) με την καλίμπρα 911, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης για την κοινή αμερικανική-σοβιετική αποστολή Απόλλων-Σογιούζ του 1975.
Παρόλο που έχει αρκετά στοιχεία από τη σειρά Speedmaster Mark, ήταν ένα πολύ μοναδικό κομμάτι. Είχε διάφορα χαρακτηριστικά που δεν βρίσκουμε εύκολα σε ρολόγια του 1969. Αποτελείται από κάσα 43 χιλιοστών κατασκευασμένη από χάλυβα, ένα ανεξάρτητο δείκτη GMT, ένα χρονογράφο 12 ωρών και έναν δείκτη AM / PM. Οι επτά δείκτες, τα τρία subdials, οι τρεις κορώνες, τα δύο pushers, και πλήθος διαφορετικών χρωμάτων το καθιστούν ένα υπέροχο, καθόλου «συνηθισμένο» ρολόι. Όπως είπαμε κατασκευάστηκε για πιλότους εξού και το caseback (jetliner DC-8 Super 61).
Caliber 911 Flightmaster
Ο μηχανισμός 911 ήταν, σε μεγάλο βαθμό, παρόμοιος, αλλά είχε δείκτη δευτερολέπτων στη θέση 9 σε αντίθεση με τον 910 που είχε subdial που έδειχνε 24ωρο. H Ω έβαλε δευτερόλεπτα στο 911 γιατί υπήρξαν παράπονα ότι με μία ματιά δεν μπορεί να ξέρει κάποιος αν το ρολόι λειτουργεί. Η Ωμέγα χρησιμοποίησε τους μηχανισμούς 910 & 911 μόνο στο Flightmaster. Οι αριθμοί παραγωγής των μηχανισμών 910 και 911 δεν είναι γνωστοί, αλλά ας πούμε οτι είναι σχετικά σπάνιοι.
Παράλληλα, μια ακόμη παραλλαγή του 910 Flightmaster ήταν το χρυσό μοντέλο (και η κάσα και το μπρασελέ) με ref BA 345.0801. Αυτό ήταν πιθανώς ένα από τα βαρύτερα κομμάτια που κατασκευάστηκαν (250 γραμμάρια), με μόνο 200 κομμάτια παραγωγή γεγονός που τα καθιστά πάρα πολύ σπάνια και δυσεύρετα στις μέρες μας. Το πρώτο από αυτά παραδόθηκε στον βασιλιά Χουσεΐν της Ιορδανίας.
Ο Flightmaster είναι ένας μοναδικός χρονογράφος. Είχε μια σύντομη διαδρομή, αλλά όπως και πολλά μοναδικά φοβερά ρολόγια, δημιούργησε μια λατρεία και η κληρονομιά του συνεχίζεται σήμερα με το X-33 και το Spacemaster Z-33.
Όπως συμβαίνει και με το περισσότερα vintage Omega, οι τιμές δεν είναι χαμηλές και θα βρείτε Flightmasters από $ 2.000 έως όσο πάει.
Ευχαριστώ για την ανάγνωση!
Παρακάτω θα βρείτε πηγές αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες.
https://monochrome-watches.com/in-depth ... ecial-one/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.woundforlife.com/2014/06/18/ ... ghtmaster/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://chronomaddox.com/flightmasterarticle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The Omega Flightmaster (1969)
Το πρώτο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του ρολογιού είναι η κάσα του.
Με την πρώτη ματιά ακόμα και σήμερα είναι ένα μεγάλο και βαρύ ρολόι, και για το 1969, θεωρήθηκε τεράστιο. Είναι 52mm lug to lug, 46mm με τις κορώνες, 43mm χωρίς και πάχος 15mm, ενώ το βάρος του ήταν 139 γραμμάρια. Παρόλα αυτά η κάσα σχεδιάστηκε να εχει ελλειπτικό σχήμα ώστε να ταιριάζει άνετα στον καρπό και το ρολόι κάθεται απίστευτα.
Οι σχεδιαστές της Omega ήθελαν έναν χρονογράφο που θα ήταν μεγάλος ώστε οι επαγγελματίες πιλότοι να μπορούν να ελέγχουν άμεσα την ώρα. Το αποτέλεσμα ήταν ότι το σχήμα και η κωνικότητα του ρολογιού κυριαρχούν στον καρπό ενώ συγχρόνως ταιριάζουν και αναμιγνύονται τέλεια, ακόμα καλύτερα και από πολλά μικρότερα ρολόγια. Αυτό που με εντυπωσίασε στο ρολόι όταν το είδα από κοντά, ήταν το βουρτσισμα του -σχήματος UFO- πάνω και κάτω μέρους της κάσας. Μου θύμισε sunburst dial έτσι ακτινωτά που φαίνεται να αντανακλά το φως...
Το δεύτερο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του ρολογιού ήταν το dial. Μπορεί να φαίνεται ότι για να είναι λειτουργικό το Flightmaster θα έχει υπερβολικά busy dial, αλλά ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Η Omega αφιέρωσε πολύ χρόνο και σκέψη στο σχεδιασμό του. Σε γενικές γραμμές, ολόκληρη η διάταξη και τα subdials έχουν χρωματική κωδικοποίηση. Η κορώνα στο 8, για παράδειγμα, έχει μια μαύρη κουκκίδα για να ταιριάζει με τη μαύρη εσωτερική περιστρεφόμενη στεφάνη. Στο 10, η κορώνα τονίζεται με μπλε χρώμα για να δείξει τον έλεγχο του ανεξάρτητου δείκτη gmt. Επιπλέον, τα pushers είναι κόκκινο, κίτρινο ή πορτοκαλί για να ταιριάζουν με τoυς δείκτες του χρονογράφου.
Τα χρώματα των subdials είναι διαφορετικά για να ξεχωρίζουν και να προσφέρουν γρήγορη ανάγνωση της ένδειξης και ακόμη και η στεφάνη έχει εναλλασσόμενα σήματα που σας επιτρέπουν να διαβάζετε εύκολα τον χρονογράφο έως και το 1/5 του δευτερολέπτου.
Η σειρά αυτή ξεκίνησε το 1969 και παράχθηκε μέχρι το 1974. Το αρχικό Omega Flightmaster ήταν το πρώτο Omega με την κουρδιστή καλίμπρα 910 (ref 145.013), μια πολύ τροποποιημένη έκδοση της 861 που βρίσκουμε στο Speedmaster. Ο μηχανισμός 910 (17 jewels και 21.600bph) είναι μία κουρδιστή καλίμπρα με 3 subdials (12h, 24h display και 30min) συν τον ανεξάρτητο δείκτη GMT. Σχεδιάστηκε ειδικά για πιλότους, σε αντίθεση με το Speedy, το οποίο σχεδιάστηκε ως αγωνιστικό χρονόμετρο και αργότερα υιοθετήθηκε ως ρολόι αεροπορίας.
Παρόμοια με τον ξακουστό ξάδελφό του Speedmaster, το Flightmaster έχει επίσης άμεση σύνδεση με το διάστημα. Ο κοσμοναύτης, Αλεξέι Λεονόφ φορούσε ένα Omega Flightmaster (ST145.036) με την καλίμπρα 911, κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης για την κοινή αμερικανική-σοβιετική αποστολή Απόλλων-Σογιούζ του 1975.
Παρόλο που έχει αρκετά στοιχεία από τη σειρά Speedmaster Mark, ήταν ένα πολύ μοναδικό κομμάτι. Είχε διάφορα χαρακτηριστικά που δεν βρίσκουμε εύκολα σε ρολόγια του 1969. Αποτελείται από κάσα 43 χιλιοστών κατασκευασμένη από χάλυβα, ένα ανεξάρτητο δείκτη GMT, ένα χρονογράφο 12 ωρών και έναν δείκτη AM / PM. Οι επτά δείκτες, τα τρία subdials, οι τρεις κορώνες, τα δύο pushers, και πλήθος διαφορετικών χρωμάτων το καθιστούν ένα υπέροχο, καθόλου «συνηθισμένο» ρολόι. Όπως είπαμε κατασκευάστηκε για πιλότους εξού και το caseback (jetliner DC-8 Super 61).
Caliber 911 Flightmaster
Ο μηχανισμός 911 ήταν, σε μεγάλο βαθμό, παρόμοιος, αλλά είχε δείκτη δευτερολέπτων στη θέση 9 σε αντίθεση με τον 910 που είχε subdial που έδειχνε 24ωρο. H Ω έβαλε δευτερόλεπτα στο 911 γιατί υπήρξαν παράπονα ότι με μία ματιά δεν μπορεί να ξέρει κάποιος αν το ρολόι λειτουργεί. Η Ωμέγα χρησιμοποίησε τους μηχανισμούς 910 & 911 μόνο στο Flightmaster. Οι αριθμοί παραγωγής των μηχανισμών 910 και 911 δεν είναι γνωστοί, αλλά ας πούμε οτι είναι σχετικά σπάνιοι.
Παράλληλα, μια ακόμη παραλλαγή του 910 Flightmaster ήταν το χρυσό μοντέλο (και η κάσα και το μπρασελέ) με ref BA 345.0801. Αυτό ήταν πιθανώς ένα από τα βαρύτερα κομμάτια που κατασκευάστηκαν (250 γραμμάρια), με μόνο 200 κομμάτια παραγωγή γεγονός που τα καθιστά πάρα πολύ σπάνια και δυσεύρετα στις μέρες μας. Το πρώτο από αυτά παραδόθηκε στον βασιλιά Χουσεΐν της Ιορδανίας.
Ο Flightmaster είναι ένας μοναδικός χρονογράφος. Είχε μια σύντομη διαδρομή, αλλά όπως και πολλά μοναδικά φοβερά ρολόγια, δημιούργησε μια λατρεία και η κληρονομιά του συνεχίζεται σήμερα με το X-33 και το Spacemaster Z-33.
Όπως συμβαίνει και με το περισσότερα vintage Omega, οι τιμές δεν είναι χαμηλές και θα βρείτε Flightmasters από $ 2.000 έως όσο πάει.
Ευχαριστώ για την ανάγνωση!
Παρακάτω θα βρείτε πηγές αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες.
https://monochrome-watches.com/in-depth ... ecial-one/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.woundforlife.com/2014/06/18/ ... ghtmaster/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://chronomaddox.com/flightmasterarticle.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rating: 15.38%
- Megalos
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 43178
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 40364 times
- Been thanked: 8780 times
Re: The Omega Flightmaster (1969)
Βαγγελη εξαιρετικο ποστ που πραγματι κοσμει τα ελληνικα φορουμ
μπραβο σου και ευχαριστουμε για την εμπεριστατωμενη αναλυση σου
μπραβο σου και ευχαριστουμε για την εμπεριστατωμενη αναλυση σου
- Rating: 7.69%
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
- nick10
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 11001
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 31, 2009 5:12 pm
- Has thanked: 6624 times
- Been thanked: 11139 times
- Επικοινωνία:
Re: The Omega Flightmaster (1969)
Βαγγέλη εξαιρετική η παρουσίαση σου, όντως όπως είπε και ο Κώστας τέτοια ποστ κοσμούν το forum
- Rating: 7.69%
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Fb: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Το γούστο μου είναι απλό, διαλέγω πάντα το καλύτερο...
Fb: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Το γούστο μου είναι απλό, διαλέγω πάντα το καλύτερο...
- ggli
- Δημοσιεύσεις: 5986
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 31, 2011 9:21 pm
- Has thanked: 2867 times
- Been thanked: 4363 times
Re: The Omega Flightmaster (1969)
Βαγγέλη πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση , εύχομαι να το αποκτήσεις .
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
ggli
- Vagos.ts
- Δημοσιεύσεις: 622
- Εγγραφή: Τετ Αύγ 07, 2013 10:53 pm
- Has thanked: 187 times
- Been thanked: 494 times
Re: The Omega Flightmaster (1969)
Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια, κύριοι!
Είναι πολύ ιδιαίτερο κομμάτι από κοντά, η κάσα είναι μοναδική!
Γιάννη, χρόνια πολλά!
Είναι πολύ ιδιαίτερο κομμάτι από κοντά, η κάσα είναι μοναδική!
Γιάννη, χρόνια πολλά!
- Rating: 7.69%
-
- Breitling specialist
- Δημοσιεύσεις: 3272
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 05, 2011 3:11 pm
- Has thanked: 2116 times
- Been thanked: 4342 times
Re: The Omega Flightmaster (1969)
Βαγγέλη μπράβο για τον κόπο σου για αυτή την ωραία παρουσίαση! Βέβαια πολλά μπράβο πρέπει να πούμε στο δικό μας τον Ηλία για το άρθρο του στο monochrome που παράθεσες!
- Megalos
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 43178
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 40364 times
- Been thanked: 8780 times
Re: The Omega Flightmaster (1969)
Σωστος Βασιλη ..... πολλα συγχαρητηρια για τον Ηλια μας που ειναι απο τους πιο ειδικους και γνωστες στον χωρο μας ....Argo98 έγραψε:Βαγγέλη μπράβο για τον κόπο σου για αυτή την ωραία παρουσίαση! Βέβαια πολλά μπράβο πρέπει να πούμε στο δικό μας τον Ηλία για το άρθρο του στο monochrome που παράθεσες!
που εισαι Ηλια ?? λεω παιδια να παμε με πανο στο Συνταγμα να φωναξουμε ... Ηλιας ... Ηλιας
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
- pontioz
- Δημοσιεύσεις: 2249
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 15, 2009 2:14 am
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1232 times
Re: The Omega Flightmaster (1969)
Εκπληκτικό.
Ρε σεις το πρόβλημα είναι καθαρά σεξουαλικό.
Πισγιουνίκ.
- markosgr28
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 12563
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 6:19 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο, Κρήτης
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 5178 times
- VC222
- Δημοσιεύσεις: 728
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 31, 2009 11:52 pm
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 325 times
Re: The Omega Flightmaster (1969)
και το δικό μου Flightmaster 911 που είχα ποστάρει το 2012 όταν το απέκτησα (επιτέλους..)