Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;
Δημοσιεύτηκε: Δευ Μαρ 08, 2010 6:45 pm
σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση Κωστή... με κάλυψες πλήρως ...... προφανώς λόγω άγνοιας...το έπιασα πολύ ρομαντικά το θέμα
Χωρις να θελω να παρεξηγηθω ειναι ισως η πιο ουσιαστικη-σημαντικη απαντηση σου μεχρι στιγμης Κωστή..μπορει σε προηγουμενες να εβρισκα καποια σημεια να διαφωνησω αλλα σε αυτη την απαντηση τα λες ολα..VIWOW έγραψε:Ενδιαφέρουσα και αξιοπρεπέστατη η τοποθέτησή σου και προφανώς κανείς δεν θίγεται από τον τρόπο που γράφεις, φίλε Ανδρέα.
Αντίθετα ενώ είχα αποφασίσει τουλάχιστον για λίγο διάστημα να μην τοποθετηθώ, μετά τις χθεσινές παρεξηγήσεις που πήραν και γενικευμένη μορφή, θα διευκρινήσω κάποια πράγματα, που έγραψα, προσπαθώντας να σου απαντήσω.
Όταν μίλησα για το αν ο καλλιτέχνης κάνει το έργο μόνος του, δεν εννοούσα αυτό που λες ότι οι έμποροι της Τέχνης βρίσκουν νέα ταλέντα κλπ.
Εννοούσα κάτι πιο σημαντικό που λίγοι γνωρίζουν (αν δεν έχουν στενή σχέση με τον χώρο).
Έχουμε τον Andy Warhol. Μεγάλος και πολύ δημοφιλής καλλιτέχνης με διεθνή ακτινοβολία.
Πιστεύεις ότι μια ημέρα ξύπνησε και είπε ότι θέλει να ζωγραφίσει το Μυστικό Δείπνο (που υπήρξε ένα από τα αριστουργήματά του;)
Όχι. Ο Αλέξανδρος Ιόλας, που οι (να μην χαρακτηρίσω) Έλληνες είχαμε σαν έμπορο της Τέχνης, αλλά υπήρξε ο άνθρωπος που ανέδειξε και έφτασε στην κορυφή της δημιουργικότητας πρώτα και μετα της δόξας, μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου της Τέχνης διεθνώς, του είπε την ιδέα να κάνει το συγκεκριμένο έργο, με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Δεν θέλω να μιλήσω για Έλληνες καλλιτέχνες, γιατί αρκετά ακούω με τα ρολόγια, αλλά ένας από τους μεγαλύτερους έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή αναγνώριση και τεράστιο έργο, μετά τον θάνατο του Ιόλα δεν ξαναέβγαλε τίποτα σημαντικό.
Αυτό λοιπόν που ενοχλεί πολλούς στην ωρολογοποιία υπάρχει και σε πιο σοβαρούς και σημαντικούς χώρους.
Τώρα στα ρολόγια. Η περιγραφή που κάνεις για τον ωρολογοποιό που του κλέβουν την δόξα και τα όνειρα, είναι φανταστική. Γράφεις
"δεν μπορεί κανείς να έρθει να τον βρει στο εργαστήριό του θα πρέπει να μεσολαβήσουν οι ειδικοί που θα το πάρουν το δημιούργημα …θα το ντύσουν με αισθήσεις και αίγλη και θα του φτιάξουν μία εμπορική αύρα ανάλογα με τον πελατειακό στόχο και θα το πουλήσουν σε τιμή που ουδέποτε θα μπορούσε να επιτύχει μόνος του ……"
Ποιός να έρθει; Που να τον βρει; Σε ποιό εργαστήριο; Ο Eric Coudray θεωρείται σήμερα σταρ. Είναι πιτσιρικάς. Ξεκίνησε να δουλεύει στην JLC στην συναρμολόγηση. Τοποθετούσε τα εξαρτήματα στον μηχανισμό. Όχι στα μεγάλα ρολόγια. Αυτο το έκαναν ο Sylvain, ο Herve, οι παλιοί. Μετά οι παλιοί βγήκαν στην σύνταξη. Ποιός θα κάνει το Gyrotourbillon που η εταιρεία θεωρησε ότι ήταν μια έξυπνη ιδέα (δική της, όχι του Coudray); H ιδέα προέκυψε από το μάρκετινγκ. Ο μηχανισμός σχεδιάστηκε στον υπολογιστή. Γι αυτό δεν χρείαζεσαι ωρολογοποιό, χρειάζεσαι μηχανικό που να ξέρει από υπολογιστικά προγράμματα σχεδίασης. Ποιος θα παράγει τα εξαρτήματα ή και τα μηχανήματα που θα παράγουν τα εξαρτήματα; Το εργοστάσιο με τους μηχανικούς του. Ποιός θα ελέγξει την ποιότητα των εξαρτημάτων; Το εργοστάσιο. Ποιός θα βιδώσει τις βίδες, γέφυρες, κλπ πάνω στη βάση της μηχανής; Ο ωρολογοποιος! Ποιός ωρολογοποιός; Όποιος πει το εργοστάσιο. Αν πεθάνει ο ωρολογοποιος, θα σταματήσει η παραγωγή; Όχι.
Όταν η ιδέα, η μελέτη, η κατασκευή των μηχανημάτων και των εξαρτημάτων, ο έλεγχος, η υποδομή, ο τρόπος διακίνησης και πώλησης, το πότε βγαίνει ένα ρολόι και το γιατί βγαίνει ένα ρολόι, το τι κάνει ο ανταγωνισμός, η ιστορική του αξία, το αν θα λάβει μέρος στον διαγωνισμό χρονομετρίας κλπ εξαρτώνται και στηρίζονται στην υποδομή ενός τεράστιου εργοστασίου, το οποίο στηριζεται στη δύναμη ενός μεγάλου γκρουπ, ΠΟΙΟΣ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΟΣ;
O Coudray έφυγε από την JLC. Είναι εδώ και 2 χρόνια στην Cabestan. Μέχρι στιγμής συναρμολογεί τα ρολόγια που πριν συναρμολογούσε ένας άλλος, που εφυγε. Θα ξανακάνει το Gyrotourbillon 1 ή 2 που έκανε; Η JLC όμως χωρίς αυτόν έκανε το Hybris και θα συνεχίσει...
Αν τους ρωτήσεις οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι κάνουν οι άλλοι. Όταν παρουσιάστηκε ένα από τα πλέον αστρονομικά ρολόγια στον κόσμο με αξία άνω του εκατομμυρίου, ρώτησα τον ωρολογοποιό που το έφτιαξε (υπάλληλο σε μεγάλη εταιρεία) αν προβλέπει ότι το 2100, 2200, 2300 δεν είναι δίσεκτα. Μου απάντησε οτι αυτό δεν γίνεται να συμβεί. Τότε του έδειξα το IWC μου που το κάνει (θεωρητικά) και του λέω το δικό μου το κάνει. Ναι μου απαντάει. Και τι είναι; IWC. Κάνει όσο το δικό μας; Όχι 38.000... Δεν ήξερε ο άνθρωπος ούτε τον ανταγωνισμό, ούτε το τι μπορεί να κάνει το ρολόι που έφτιαξε....
Οι ωρολογοποιοί δεν αποκτούν ως υπάλληλοι ούτε φήμη ούτε χρήμα.
Αν διάβαζες τις συνεντεύξεις μου, θα έβλεπες ότι ο Kurt Klauss μετά από 50 χρόνια στην IWC, τεχνικός διευθυντής και δημιουργός των μηχανισμών της Lange, δεν έχει ούτε ένα Lange και του χάρισαν στα 25 χρόνια που δούλευε στη θέση αυτή ένα ατσάλινο ρολόι για τη γυναίκα του και στα 50 ένα από τα συλλεκτικά Da Vinci που έκαναν με το όνομά του και το πρόσωπό του!
http://clepsydre.gr/read_article.php?id=359
Η ελβετική ωρολογοποιία, στηρίχθηκε και "ανδρώθηκε" μέσα από την συνέργια πολλών εξειδικευμένων ανθρώπων. Άλλος φτιάχνει τους δείκτες, άλλος τα index, άλλος τα νούμερα κοκ.
Απλά αυτό δεν το έχουν πάρει είδηση οι περισσότεροι που ασχολούνται με τα ρολόγια και θεωρούν ότι η επιτυχία είναι να τα φτιάχνεις όλα μόνος σου.
Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΚΑΙ Ο ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 40 ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ.
Και δικαίως. Διαφορετικά γίνεσαι ο Franck Muller και κάνεις τη δική σου ιστορία...
Πάντως εγώ τις πιο ενδιαφέρουσες αναλύσεις περί μηχανισμών και πολυπλοκοτήτων τις έχω ακούσει από Προέδρους εταιρειών και όχι από ωρολογοποιούς. Τον έχετε "κόψει" τον Biver. Σας φαίνεται ότι δεν ξέρει και την τελευταία βίδα στο ρολόι, ή το τι μπορεί να γίνει και πως;
Είναι σα να μου πείτε ότι ένας μεγαλοκατασκευαστής περιμένει από τον μπογιατζή να του πει πως βάφουν... Έχει δει μπογιατζήδες και το αποτέλεσμά τους δεκετίες... Και αν δεν ήξερε να ελέγξει την ποιότητα της δουλειάς τους (και κατά συνέπεια δεν την γνώριζε καλύτερα από αυτούς) δεν θα ήταν στη δουλειά.
Φιλικά
Κωστής
ΥΓ. Η έντασή μου, δεν έχει να κάνει με τον άψογο τρόπο που προσεγγίζεις το θέμα, αλλά με το πόσες φορές λέω πράγματα που οι συνάδελφοί μου σε όλον τον κόσμο κρύβουν και οι περισσότεροι αρνούνται να δεχθούν, λες και η αλήθεια είναι προς διαπραγμάτευση.
Τα εργοστάσια είναι τεράστιες επιχειρήσεις. Από την Rolex ζουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι στον κόσμο. Λέτε να αποφασίζει το μέλλον τους ένας ή περισσότεροι ωρολογοποιοί;
απλως θα συνυπογραψω τα λεγομενα του Αντωνη.. μπραβο Κωστη...ετσι σε θελουμεantonis_ch έγραψε:Χωρις να θελω να παρεξηγηθω ειναι ισως η πιο ουσιαστικη-σημαντικη απαντηση σου μεχρι στιγμης Κωστή..μπορει σε προηγουμενες να εβρισκα καποια σημεια να διαφωνησω αλλα σε αυτη την απαντηση τα λες ολα..VIWOW έγραψε:Ενδιαφέρουσα και αξιοπρεπέστατη η τοποθέτησή σου και προφανώς κανείς δεν θίγεται από τον τρόπο που γράφεις, φίλε Ανδρέα.
Αντίθετα ενώ είχα αποφασίσει τουλάχιστον για λίγο διάστημα να μην τοποθετηθώ, μετά τις χθεσινές παρεξηγήσεις που πήραν και γενικευμένη μορφή, θα διευκρινήσω κάποια πράγματα, που έγραψα, προσπαθώντας να σου απαντήσω.
Όταν μίλησα για το αν ο καλλιτέχνης κάνει το έργο μόνος του, δεν εννοούσα αυτό που λες ότι οι έμποροι της Τέχνης βρίσκουν νέα ταλέντα κλπ.
Εννοούσα κάτι πιο σημαντικό που λίγοι γνωρίζουν (αν δεν έχουν στενή σχέση με τον χώρο).
Έχουμε τον Andy Warhol. Μεγάλος και πολύ δημοφιλής καλλιτέχνης με διεθνή ακτινοβολία.
Πιστεύεις ότι μια ημέρα ξύπνησε και είπε ότι θέλει να ζωγραφίσει το Μυστικό Δείπνο (που υπήρξε ένα από τα αριστουργήματά του;)
Όχι. Ο Αλέξανδρος Ιόλας, που οι (να μην χαρακτηρίσω) Έλληνες είχαμε σαν έμπορο της Τέχνης, αλλά υπήρξε ο άνθρωπος που ανέδειξε και έφτασε στην κορυφή της δημιουργικότητας πρώτα και μετα της δόξας, μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου της Τέχνης διεθνώς, του είπε την ιδέα να κάνει το συγκεκριμένο έργο, με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Δεν θέλω να μιλήσω για Έλληνες καλλιτέχνες, γιατί αρκετά ακούω με τα ρολόγια, αλλά ένας από τους μεγαλύτερους έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή αναγνώριση και τεράστιο έργο, μετά τον θάνατο του Ιόλα δεν ξαναέβγαλε τίποτα σημαντικό.
Αυτό λοιπόν που ενοχλεί πολλούς στην ωρολογοποιία υπάρχει και σε πιο σοβαρούς και σημαντικούς χώρους.
Τώρα στα ρολόγια. Η περιγραφή που κάνεις για τον ωρολογοποιό που του κλέβουν την δόξα και τα όνειρα, είναι φανταστική. Γράφεις
"δεν μπορεί κανείς να έρθει να τον βρει στο εργαστήριό του θα πρέπει να μεσολαβήσουν οι ειδικοί που θα το πάρουν το δημιούργημα …θα το ντύσουν με αισθήσεις και αίγλη και θα του φτιάξουν μία εμπορική αύρα ανάλογα με τον πελατειακό στόχο και θα το πουλήσουν σε τιμή που ουδέποτε θα μπορούσε να επιτύχει μόνος του ……"
Ποιός να έρθει; Που να τον βρει; Σε ποιό εργαστήριο; Ο Eric Coudray θεωρείται σήμερα σταρ. Είναι πιτσιρικάς. Ξεκίνησε να δουλεύει στην JLC στην συναρμολόγηση. Τοποθετούσε τα εξαρτήματα στον μηχανισμό. Όχι στα μεγάλα ρολόγια. Αυτο το έκαναν ο Sylvain, ο Herve, οι παλιοί. Μετά οι παλιοί βγήκαν στην σύνταξη. Ποιός θα κάνει το Gyrotourbillon που η εταιρεία θεωρησε ότι ήταν μια έξυπνη ιδέα (δική της, όχι του Coudray); H ιδέα προέκυψε από το μάρκετινγκ. Ο μηχανισμός σχεδιάστηκε στον υπολογιστή. Γι αυτό δεν χρείαζεσαι ωρολογοποιό, χρειάζεσαι μηχανικό που να ξέρει από υπολογιστικά προγράμματα σχεδίασης. Ποιος θα παράγει τα εξαρτήματα ή και τα μηχανήματα που θα παράγουν τα εξαρτήματα; Το εργοστάσιο με τους μηχανικούς του. Ποιός θα ελέγξει την ποιότητα των εξαρτημάτων; Το εργοστάσιο. Ποιός θα βιδώσει τις βίδες, γέφυρες, κλπ πάνω στη βάση της μηχανής; Ο ωρολογοποιος! Ποιός ωρολογοποιός; Όποιος πει το εργοστάσιο. Αν πεθάνει ο ωρολογοποιος, θα σταματήσει η παραγωγή; Όχι.
Όταν η ιδέα, η μελέτη, η κατασκευή των μηχανημάτων και των εξαρτημάτων, ο έλεγχος, η υποδομή, ο τρόπος διακίνησης και πώλησης, το πότε βγαίνει ένα ρολόι και το γιατί βγαίνει ένα ρολόι, το τι κάνει ο ανταγωνισμός, η ιστορική του αξία, το αν θα λάβει μέρος στον διαγωνισμό χρονομετρίας κλπ εξαρτώνται και στηρίζονται στην υποδομή ενός τεράστιου εργοστασίου, το οποίο στηριζεται στη δύναμη ενός μεγάλου γκρουπ, ΠΟΙΟΣ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΟΣ;
O Coudray έφυγε από την JLC. Είναι εδώ και 2 χρόνια στην Cabestan. Μέχρι στιγμής συναρμολογεί τα ρολόγια που πριν συναρμολογούσε ένας άλλος, που εφυγε. Θα ξανακάνει το Gyrotourbillon 1 ή 2 που έκανε; Η JLC όμως χωρίς αυτόν έκανε το Hybris και θα συνεχίσει...
Αν τους ρωτήσεις οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι κάνουν οι άλλοι. Όταν παρουσιάστηκε ένα από τα πλέον αστρονομικά ρολόγια στον κόσμο με αξία άνω του εκατομμυρίου, ρώτησα τον ωρολογοποιό που το έφτιαξε (υπάλληλο σε μεγάλη εταιρεία) αν προβλέπει ότι το 2100, 2200, 2300 δεν είναι δίσεκτα. Μου απάντησε οτι αυτό δεν γίνεται να συμβεί. Τότε του έδειξα το IWC μου που το κάνει (θεωρητικά) και του λέω το δικό μου το κάνει. Ναι μου απαντάει. Και τι είναι; IWC. Κάνει όσο το δικό μας; Όχι 38.000... Δεν ήξερε ο άνθρωπος ούτε τον ανταγωνισμό, ούτε το τι μπορεί να κάνει το ρολόι που έφτιαξε....
Οι ωρολογοποιοί δεν αποκτούν ως υπάλληλοι ούτε φήμη ούτε χρήμα.
Αν διάβαζες τις συνεντεύξεις μου, θα έβλεπες ότι ο Kurt Klauss μετά από 50 χρόνια στην IWC, τεχνικός διευθυντής και δημιουργός των μηχανισμών της Lange, δεν έχει ούτε ένα Lange και του χάρισαν στα 25 χρόνια που δούλευε στη θέση αυτή ένα ατσάλινο ρολόι για τη γυναίκα του και στα 50 ένα από τα συλλεκτικά Da Vinci που έκαναν με το όνομά του και το πρόσωπό του!
http://clepsydre.gr/read_article.php?id=359
Η ελβετική ωρολογοποιία, στηρίχθηκε και "ανδρώθηκε" μέσα από την συνέργια πολλών εξειδικευμένων ανθρώπων. Άλλος φτιάχνει τους δείκτες, άλλος τα index, άλλος τα νούμερα κοκ.
Απλά αυτό δεν το έχουν πάρει είδηση οι περισσότεροι που ασχολούνται με τα ρολόγια και θεωρούν ότι η επιτυχία είναι να τα φτιάχνεις όλα μόνος σου.
Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΚΑΙ Ο ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 40 ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ.
Και δικαίως. Διαφορετικά γίνεσαι ο Franck Muller και κάνεις τη δική σου ιστορία...
Πάντως εγώ τις πιο ενδιαφέρουσες αναλύσεις περί μηχανισμών και πολυπλοκοτήτων τις έχω ακούσει από Προέδρους εταιρειών και όχι από ωρολογοποιούς. Τον έχετε "κόψει" τον Biver. Σας φαίνεται ότι δεν ξέρει και την τελευταία βίδα στο ρολόι, ή το τι μπορεί να γίνει και πως;
Είναι σα να μου πείτε ότι ένας μεγαλοκατασκευαστής περιμένει από τον μπογιατζή να του πει πως βάφουν... Έχει δει μπογιατζήδες και το αποτέλεσμά τους δεκετίες... Και αν δεν ήξερε να ελέγξει την ποιότητα της δουλειάς τους (και κατά συνέπεια δεν την γνώριζε καλύτερα από αυτούς) δεν θα ήταν στη δουλειά.
Φιλικά
Κωστής
ΥΓ. Η έντασή μου, δεν έχει να κάνει με τον άψογο τρόπο που προσεγγίζεις το θέμα, αλλά με το πόσες φορές λέω πράγματα που οι συνάδελφοί μου σε όλον τον κόσμο κρύβουν και οι περισσότεροι αρνούνται να δεχθούν, λες και η αλήθεια είναι προς διαπραγμάτευση.
Τα εργοστάσια είναι τεράστιες επιχειρήσεις. Από την Rolex ζουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι στον κόσμο. Λέτε να αποφασίζει το μέλλον τους ένας ή περισσότεροι ωρολογοποιοί;
Φιλικα,
Αντωνης