ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Στην ενότητα αυτή τα μέλη μπορούν να επισυνάπτουν κείμενα σχετικά με ρολόγια τους ή γενικά κείμενα που έχουν να κάνουν με τον μαγικό κόσμο της ωρολογοποιίας
VIWOW
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από VIWOW »

ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ έγραψε:ωρολογοποιια - μαρκετινγκ σημειωσατε 2 και οπως λεει και η φιλη μας η Τζουλια στοχος ειναι τα λεφτα οταν το νουμερο 2 στις εταιρειες ειναι ο υπευθηνος μαρκετινγκ και ο τεχνικος διευθυντης ειναι το 4 ,5,6 τοτε ειναι πασιφανες οτι κερδιζει το μαρκετινγκ με απιστευτη χαρα θα εκανα αυτο σε ενα υπευθυνο μαρκετινγκ :box: :box: :box: :box: :box: :box: :box: χε χε χε χε αααα παρε ακομα μια :box: ........ πχ η ωμεγα εκανε το κοαξιαλ δεν το ειδα να το διαφημιζουν οσο θα επρεπε μια μεγαλη κενοτομια μαλλον γιατι οι του μαρκετινγκ δεν καταλαβαν τι ειναι αυτο και τι κανει αρα πως να το διαφημισουν οποτε δωστο στον χ διασημο να το φορεση και ολα καλα το ιδιο και αλλες εταιρειες Σεικο με το σπρινκ ντραιβ Πατεκ με τον τροχο απο σιλικονη (αν και διαφωνω με το συγκεκριμενο υλικο αλλα δεν παυει να ειναι μια καινοτομια σημαντικη ) θα μπορουσα να μιλαω ωρες για αυτο το θεμα αλλα εκνευριζομαι απιστευτα :box: :box: :box: :box: :box: :box: :box: οποτε θα σταματησω εδω x: x: x: x:
Ωραία. Τώρα πείτε μου. Το παραπάνω ποστ είναι γνώμη με επιχειρήματα;

Η αντιλογία προέβλεπε να λες ότι θα δείρεις μια ομάδα εργαζομένων;

Τα επιχειρήματα μπορούν να αντικατασταθούν με το "θα μπορουσα να μιλαω ωρες για αυτο το θεμα αλλα εκνευριζομαι απιστευτα";

Σε τι κάνει εγκυρότερη την (χωρίς επιχειρήματα) τοποθέτηση κάποιου, το γεγονός ότι λέει ότι είναι ωρολογοποιός, γεγονός που δεν γνωρίζουμε και βέβαια δεν γνωρίζουμε και τι, που κλπ ωρολογοποιός είναι.

Στις αντιλογίες συμμετείχαν και ανώνυμοι που έλεγαν ότι έχουν κάποια ιδιότητα στο φλου, χωρίς κανείς να ξέρει αν όντως είναι και τι είναι;

Ευχαριστώ που έβαλες Κώστα ολόκληρο κείμενο για να αναδείξεις την αξία των επιχειρημάτων. Εγώ από την αρχή ότι λέω το λέω με επιχειρήματα. Για το θέμα της καινοτομίας και το πόσο είναι θετικό στοιχείο για ένα προιόν, έγραψα και για την Citroen και για το Silicium κλπ.

Αυτό περιμένω και από τους άλλους. Επιχειρήματα και όχι γενικόλογα σχόλια με αφορισμούς.

Από την τοποθέτηση του ΠΑΡΑΞΕΝΟΥ, για παράδειγμα εσείς τι καταλάβατε; Αφού λέει ότι αποδέχεται μόνο τις τεχνολογικές καινοτομίες, το Co Axial είναι προιόν μάρκετινγκ ή όχι;

Το Co Axial, τι λες Θοδωρή, ο Biver το έβαλε για λόγους μαρκετινγκ, ή γιατι δεν μπορούσε να κοιμηθεί που ο Daniels γύρναγε 25 χρόνια με τα σχέδια παραμάσχαλα και κανείς δεν τα αγόραζε;

Εκεί φαίνεται ότι αυτό που θεωρεί ως το μόνο δόκιμο σε ένα ρολόι ο ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ, την τεχνολογική καινοτομία, και αυτό είναι τέχνασμα του μάρκετινγκ...

Διάβασες τι είπαν ο Daniels και ο Dufour για το silicium. Παίρνεις έναν παλιό μηχανισμό του παρελθόντος του βάζεις και ένα γρανάζι από silicium και γίνεσαι εξώφυλλο στα περιοδικά...

Αρα και οι καινοτομίες μπορεί να είναι ένα τέχνασμα και όχι ουσία.

Τώρα η ωρολογοποιία, όταν δεν είχε μαρκετινγκ ήταν βιοτεχνία (Breguet κλπ).

Εδώ και 100 χρόνια που εκβομηχανοποιήθηκε δεν υφίσταται χωρίς μάρκετινγκ.

Ο πρώτος ήταν ο Wilsdorf που το έκανε σοβαρά είτε με κινήσεις που φαίνονται (διαφήμιση στη Daily Mail, ρολόι στο χεράκι της Mercedes Gleitze κλπ), είτε με τεράστιας αξίας κινήσεις μάρκετινγκ (όνομα Rolex, Made in Swiss, στεγανότητα, αυτόματος μηχανισμός κλπ)

Στο υπέροχο βιβλίο του ο Νίκος Δήμου, "Και εσείς διαφημιστής Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ", εξηγεί πως δουλεύει η διαφήμιση και το μάρκετινγκ με άψογο τρόπο. Όπως λοιπόν κατά τον Δήμου ο Μπαχ ήταν διαφημιστής του Θεού, έτσι και ο Breguet έκανε με άψογο τρόπο το μάρκετινγκ των ρολογιών του.

Γι αυτό και η φήμη του έφτασε μέχρι τις ημέρες μας. Υπάρχουν αλλοι ωρολογοποιοί που δεν τους έμαθε κανείς.

Κρατούσε αρχεία, χρησιμοποιούσε χαρακτηριστικά που ο ίδιος δημιούργησε όπως οι δείκτες τύπου Breguet, είχε εξαιρετική πελατεία και το διαφήμιζε κλπ κλπ.

Φιλικά

Κωστής
Άβαταρ μέλους
antonis_ch
Δημοσιεύσεις: 7929
Εγγραφή: Παρ Μάιος 15, 2009 9:09 am
Has thanked: 51 times
Been thanked: 391 times

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από antonis_ch »

VIWOW έγραψε:Στις αντιλογίες συμμετείχαν και ανώνυμοι που έλεγαν ότι έχουν κάποια ιδιότητα στο φλου, χωρίς κανείς να ξέρει αν όντως είναι και τι είναι;
Δεν παιρνω προσωπικα αυτη την τοποθετηση αλλα για να μην αφησω οτιδηποτε στο γενικο και στον αερα οποιος θελει μπορω να του αποδειξω ποιος ειμαι και που δουλευω..

Φιλικα,

Αντωνης Χιναλλας
Άβαταρ μέλους
StefMac
JLC specialist
Δημοσιεύσεις: 2806
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 10:05 pm
Τοποθεσία: Απόδημος Αθηναίος ...
Has thanked: 102 times
Been thanked: 81 times
Επικοινωνία:

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από StefMac »

Παιδιά μην το γυρίσουμε επί προσωπικού και ποιος είναι αυτός και ποιος είμαι εγώ ... !!!!!!!!!!!!
Συζητάμε και όποιος καταλαβαίνει, καταλαβαίνει τι είναι ο καθένας, και τι βαρύτητα έχουν οι απόψεις του ... !
Από κει και πέρα δεν λέμε ο καθένας την γνώμη του για να αποδείξουμε τι είμαστε,
αλλά για να ακουστει μια γνώμη- άποψη παραπάνω από την μεριά του κάθενός !!!

Αλίμονο αν θα έπρεπε να είχαν όλοι τις γνώσεις σας Κυρ. Στήκα για να συμμετέχουν σε μια συζήτηση !


Φιλικά,
Στέφανος.
__________ Jaeger LeCoultre___________
_______The First Manufacture in the Vallee De Joux_______

180 Χρόνια Δημιουργίας, Καινοτομίας και Πάθος για το Ρολόι !!!
Άβαταρ μέλους
eisenberg
sensei
Δημοσιεύσεις: 10352
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 7:56 pm
Τοποθεσία: Raccoon City
Has thanked: 1049 times
Been thanked: 1287 times

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από eisenberg »

Καταρχην Κωστη δεν καταλαβαινω γιατι σε ενοχλησε τοσο το ποστ του ΠΑΡΑΞΕΝΟΥ,μονο και μονο τα τοσα εικονιδια που εβαλε,καταλαβαινεις οτι ηθελε να δωσει και μια χιουμοριστικη,χαλαρη νοτα στο ποστ του.Εγω αυτο εξελαβα διαβαζοντας το...

Σε τι κάνει εγκυρότερη την (χωρίς επιχειρήματα) τοποθέτηση κάποιου, το γεγονός ότι λέει ότι είναι ωρολογοποιός, γεγονός που δεν γνωρίζουμε και βέβαια δεν γνωρίζουμε και τι, που κλπ ωρολογοποιός είναι.
Πολυ σοβαρα τα παιρνεις τα πραγματα.Προσωπικα δε μου αρεσει να ειμαι δυσπιστος απεναντι στους συμφορουμιστες μου και ουτε νομιζω εχει οφελος καποιος να δηλωνει κατι που δεν ειναι σε ενα φορουμ οπου απλα κανουμε το κεφι μας μιλωντας για ρολογια...

Από την τοποθέτηση του ΠΑΡΑΞΕΝΟΥ, για παράδειγμα εσείς τι καταλάβατε; Αφού λέει ότι αποδέχεται μόνο τις τεχνολογικές καινοτομίες, το Co Axial είναι προιόν μάρκετινγκ ή όχι;
Το Co Axial, τι λες Θοδωρή, ο Biver το έβαλε για λόγους μαρκετινγκ, ή γιατι δεν μπορούσε να κοιμηθεί που ο Daniels γύρναγε 25 χρόνια με τα σχέδια παραμάσχαλα και κανείς δεν τα αγόραζε;
Εχω ξαναπει οτι το coaxial-κατα την ταπεινη & ερασιτεχνικη μου γνωμη- ειναι κινηση μαρκετινγκ.Ετσι πιστευω.Για αλλον μπορει να ειναι μηχανικη λυση ουσιας και για καποιον τριτο η παλιγγενεσια της ωρολογοποιιας...τι να κανουμε τωρα...εγω δεν το χρειαζομαι και δεν ειμαι διατεθημενος να το πληρωσω περισσοτερο απο μια νορμαλ cosc ETA2892...


Αρα και οι καινοτομίες μπορεί να είναι ένα τέχνασμα και όχι ουσία.
Μα φυσικα,αλλα εξαρταται με τί ματιά τις βλεπει ο καθενας...

Εδώ και 100 χρόνια που εκβομηχανοποιήθηκε δεν υφίσταται χωρίς μάρκετινγκ.
Ε καλα,μαρκετινγκ με μαρκετινγκ εχουν διαφορα...
Ψάχνω για το τέλειο ρολόι...ελπίζω να μην το βρω ποτέ!
VIWOW
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από VIWOW »

Νόμιζα ότι θα το εγραφα για τελευταία φορά Στέφανε, αλλά το ποστ του ΠΑΡΑΞΕΝΟΥ με τις μπουνιές για εμένα δεν είναι γνώμη, ούτε άποψη, ούτε κρίση.

Δεν ζήτησα από κανέναν να έχει την ίδια γνώμη με εμένα.

Δεν αφορούσε τον Αντώνη αυτό που έγραψα περί ανωνυμίας.

Όταν ο Θοδωρής και ο Κώστας επιμένουν ότι είναι σημαντική η "άποψη" του ΠΑΡΑΞΕΝΟΥ επειδή είναι ωρολογοποιός, χωρίς να τον γνωρίζουν απ΄ οτι ξέρω (και επειδή ως γνωστόν εγώ δεν ξέρω ωρολογοποιούς να πάρω μια ιδέα για το πως σκέφτεται ένας ωρολογοποιος) είπα ότι δεν ξέρουμε αν είναι και τι ωρολογοποιός είναι. Εγώ τουλάχιστον.

Φιλικά

Κωστής
VIWOW
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από VIWOW »

Με την συζήτηση αυτή θυμήθηκα μια συζήτηση που είχα με έναν από τους σημαντικότερους ωρολογοποιούς στον κόσμο στο τηλέφωνο. Για ευνόητους λόγους δεν θα πω ποιος είναι. Η συζήτηση ήταν off the record. Του έλεγα πόσο με έχει εντυπωσιάσει η δουλειά του και αυτός μου απαντάει:

«Για εμένα την πιο δύσκολη δουλειά την κάνετε εσείς και οι πωλητές στα καταστήματα. Εγώ αυτό που κάνω είναι ένα χόμπι. Πώς έχεις την κυρία που κάνει ένα κέντημα; Ή ένα φαγητό; Κάθε φορά που το κάνει, το κάνει και καλύτερα. Κάτι έχει μάθει από την προηγούμενη φορά. Έτσι και εγώ. Έχω σχεδιάσει το ρολόι, έχω υπολογίσει και την τελευταία λεπτομέρεια και τώρα το κατασκευάζω για πεντηκοστή φορά. Κάθε φορά μαθαίνω και κάτι και την εμπειρία αυτή την κουβαλάω στο επόμενο ρολόι.

Αντίθετα, δεν είναι το ίδιο στην πώληση. Εσείς πρέπει να περιγράψετε την δουλειά μου με έναν τρόπο που να τραβήξετε την προσοχή του αναγνώστη. Να τον κάνετε να θέλει να πάει να βρει το ρολόι μου. Δεν θα το βρει και εύκολα. Μετά ο πωλητής. Αυτό είναι θαυμαστό πραγματικά. Έχει έναν άνθρωπο απέναντί του και ένα ρολόι, που δεν έχει κατασκευάσει ο ίδιος. Ξέρει κάποια πράγματα, αλλά δεν ξέρει όσα εγώ. Και προσέξτε: Πρέπει να πείσει τον αγοραστή να βάλει το χέρι στην τσέπη και να βγάλει τόσα χρήματα, μερικές φορές και 300.000 ευρώ, για να αγοράσει ένα ρολόι! Μα με 300.000 παίρνεις πολλά ωραία πράγματα! Παίρνεις τρεις Ferrari! Γιατί να αγοράσει το ρολόι αυτό και όχι κάτι άλλο; Και ωραία το πέτυχες με έναν πελάτη. Μετά; Ο άλλος πελάτης; Πάλι από την αρχή! Πραγματικά κάθε φορά που το σκέφτομαι, αισθάνομαι ότι εσείς προσφέρετε περισσότερα από εμένα στο να υπάρχουν τα ρολόγια μου!»

Δεν το λέω για να πω ότι είναι σημαντική η δουλειά μου, αλλά για να δείτε ότι υπάρχει και άλλη θεώρηση περί του τι είναι σημαντικό ανάμεσα στους ωρολογοποιούς. Ο πολύ μεγάλος ωρολογοποιός Franck Muller, προσέφερε στην ανάπτυξη της εταιρείας του, αντίστοιχα με τον συνέταιρό του και όχι ωρολογοποιό Vartan Sirmakes.

Το ίδιο ισχύει και στην Τέχνη. Πόσοι μεγάλοι ζωγράφοι σταμάτησαν να δημιουργούν σημαντικά έργα όταν πέθανε αυτός που τους έλεγε τι να ζωγραφίσουν;

Τα παραδείγματα γι αυτούς που ασχολούνται με την Τέχνη είναι πολλά.

Φιλικά

Κωστής

ΥΓ. Να σημειώσω ότι περισσότερο από το ότι είναι Νο 2 ο υπεύθυνος μάρκετινγκ, σε πολλές εταιρείες είναι Πρόεδρος ο πρώην υπεύθυνος μάρκετινγκ, ενώ σε άλλες είναι Πρόεδρος ο Οικονομικός Διευθυντής. Αλίμονο αν ήταν ο τεχνικός διευθυντής. Δεν έχει καμία σχέση η μια δουλειά με την άλλη.

Ο Blumlein έλεγε στους ωρολογοποιούς τι να κάνουν. Δικό του ήταν το όραμα. Όχι του ωρολογοποιού, επειδή ξέρει που να βάλει τις βίδες…

Οι ωρολογοποιοί στις μεγάλες εταιρείες ούτε καν σχεδιάζουν τους μηχανισμούς. Μοντάρισμα κάνουν. Δεν διαβάσατε για το Calibre 89 στο WOW; Ο Jean Pierre Musy που είναι μηχανολόγος και πριν έφτιαχνε quartz το σχεδίαζε 6 χρόνια και μετά ο Paul Buclin που είναι ωρολογοποιός συναρμολόγησε τα εξαρτήματα βάσει των 2000 σχεδίων που του είχε φτιάξει ο πρώτος.
Άβαταρ μέλους
antonis_ch
Δημοσιεύσεις: 7929
Εγγραφή: Παρ Μάιος 15, 2009 9:09 am
Has thanked: 51 times
Been thanked: 391 times

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από antonis_ch »

StefMac έγραψε:Παιδιά μην το γυρίσουμε επί προσωπικού και ποιος είναι αυτός και ποιος είμαι εγώ ... !!!!!!!!!!!!
Συζητάμε και όποιος καταλαβαίνει, καταλαβαίνει τι είναι ο καθένας, και τι βαρύτητα έχουν οι απόψεις του ... !
Από κει και πέρα δεν λέμε ο καθένας την γνώμη του για να αποδείξουμε τι είμαστε,
αλλά για να ακουστει μια γνώμη- άποψη παραπάνω από την μεριά του κάθενός !!!

Αλίμονο αν θα έπρεπε να είχαν όλοι τις γνώσεις σας Κυρ. Στήκα για να συμμετέχουν σε μια συζήτηση !


Φιλικά,
Στέφανος.
Συμφωνω Στεφανε με οτι αναφερεις...Εγω δηλωσα οτι δεν το πηρα προσωπικα, αλλα απο την στιγμη που γραφτηκε ηθελα απλα να ξεκαθαρισω την θεση μου!

Δεν εχω αμφιβολια κ.Στηκα οτι δεν εννοουσατε εμενα απλα οπως εγραψα και πιο πανω στο Στεφανο ηθελα να επισημανω καποια πραγματα..!

Φιλικα,

Αντωνης
Άβαταρ μέλους
joman
Δημοσιεύσεις: 876
Εγγραφή: Σάβ Δεκ 19, 2009 7:28 pm
Has thanked: 57 times
Been thanked: 24 times

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από joman »

Δηλαδή αποκλείεται κάτι σαν το co axial, να είναι και μεγάλη τεχνολογική καινοτομία, αλλά και μεγάλη επιτυχία μάρκετινγκ;
Επιτυχία του καθένα στον τομέα του.
Δεν βλέπω το γιατί να μην είναι και τα δυο, και ο καθένας να δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα σε οτι του αρέσει;

Κωστή, σχετικά με τη δυσκολία των πωλητών που αναφέρεις.
Νομίζω πως δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα.
Κατ αρχήν, δεν πιστεύω πως μετά τον ένα πελάτη, μηδενίζουμε το κοντέρ, και αρχίζουμε απο την αρχή.
Και ο πωλητής πιστεύω, αποκτάει εμπειρία στον τομέα του, όπως και ο κατασκευαστής, μετά απο κάθε πώληση.
Απο την άλλη, πιστεύω πως είναι υποχρέωσή του, να γνωρίζει σχεδόν τα ίδια πράγματα με τον άνθρωπο που κατασκεύασε το ρολόι, όταν πρόκειται για αντικείμενα αυτής της αξίας.
Δεν δικαιολογήται να έχει κενά γνώσεων αν θέλει να λέγεται επαγγελματίας.
Αυτό δεν κάνει και και τη διαφορά ανάμεσά τους; (στους πωλητές εννοώ)
Τέλος, ο πελάτης που είναι διατεθειμένος να δώσει 300.00 ευρώ για κάποιο ρολόι, δεν νομίζω πως θα πρέπει να διαλέξει , είτε ανάμεσα σ αυτό, είτε στη φεράρι.
Πιστεύω έχει και τις φεράρι του, μεταξύ άλλων, και την ευχέρεια να πάρει και το ρολόι χωρίς να τίθεται θέμα στέρησης σε άλλο τομέα.
Φυσικά όλα αυτά είναι δικές μου σκέψεις, και οχι απαραιτήτως και οι σωστές.
andreas
Δημοσιεύσεις: 339
Εγγραφή: Παρ Μαρ 05, 2010 2:59 pm
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από andreas »

Αγαπητέ Κωστή οφείλω να ομολογήσω ότι η τελευταία σου παράθεση είναι (τουλάχιστον στο δικό μου μυαλό) σοκαριστική !! και δίνει υπέροχες αφορμές για περαιτέρω συζήτηση………..και για αυτό το λόγο θα ήθελα να την επεξεργαστώ λίγο προκειμένου να την καταλάβω…. εάν θες ….στην συνέχεια μου αποσαφηνίζεις κάποια πράγματα.

Η πρώτη ερμηνεία μου στα λεγόμενά σου είναι ότι η ταφόπλακα της ωρολογοποιίας γράφει επάνω με μεγάλα, ευδιάκριτα γράμματα “killed by Marketing at early 21st century”…… όταν αναφέρεις ότι σε κάποιες περιπτώσεις ο ωρολογοποιός…ο ποιών τα ωρολόγια δηλαδή…έχει καταντήσει απλά να συναρμολογεί βίδες καθ’ υπόδειξη κάποιου μη ωρολογοποιού…τότε για ποια τέχνη και ποια καινοτομία θα μπορούσαμε να μιλήσουμε?

Από την άλλη όμως δεν μπορώ να παραβλέψω ότι ο εκάστοτε δημιουργός-ωρολογοποιός από την στιγμή που δεν κατασκεύασε ένα ρολόι για να το φορέσει ο ίδιος αλλά για να το πουλήσει θα πρέπει να σεβασθεί και να υποκύψει στους κανόνες του εμπορίου…φυσικά δεν τον αναγκάζει κανείς εθελουσίως το κάνει……δυστυχώς το αριστούργημά του δεν πουλάει από μόνο του….. δεν μπορεί κανείς να έρθει να τον βρει στο εργαστήριό του θα πρέπει να μεσολαβήσουν οι ειδικοί που θα το πάρουν το δημιούργημα …θα το ντύσουν με αισθήσεις και αίγλη και θα του φτιάξουν μία εμπορική αύρα ανάλογα με τον πελατειακό στόχο και θα το πουλήσουν σε τιμή που ουδέποτε θα μπορούσε να επιτύχει μόνος του …… αλλά ίσως κάποια στιγμή θα πρέπει να συμβιβαστεί …ίσως κάποια στιγμή να αναγκαστεί και να χρειαστεί ν’ αντέξει να δει τον μηχανισμό που κατασκεύασε με τόσο μεράκι και αγάπη να το βάλουν σε μία κάσα η οποία θα φέρει ένα εμπορικό σήμα ρούχων… αλλά φυσικά θα τον ξεχάσει τον πόνο του σύντομα όταν θα βλέπει την τσέπη του να φουσκώνει…. και έτσι θα παραμένει ζωντανός και βιώσιμος για να δημιουργεί.

Ωστόσο μου μένει μία πικρή γεύση σε αυτή την διαδικασία …. η γεύση ότι αυτός ο έμπορος-πωλητής ίσως είναι «αναγκαίο κακό» για την ουσία του ρολογιού…. η αναγκαία σύμβαση που θα φέρει πωλήσεις…...

Σε επίπεδο Πώλησης-Μαρκετινγκ οφείλω να αναγνωρίσω ότι ο Πωλητής έχει ή πρέπει να έχει το ταλέντο να αναδείξει με αριστοτεχνικό τρόπο όλα τα καλά στοιχεία (ίσως και με τρόπο που ούτε ο δημιουργός του να φανταζόταν) καθώς και να ωραιοποιήσει όλα τα όχι-και-τόσο-καλά στοιχεία και όλα αυτά σε ένα περιβάλλον με πολύ έντονο ανταγωνισμό και πολλές εναλλακτικές ….αδιαμφισβήτητα είναι η πιο δύσκολη αποστολή που απαιτεί πολλές επικοινωνιακές (και άλλες) δεξιότητες…………… από αυτό το στάδιο όμως μέχρι να φτάσει ο έμπορος να υπαγορεύει στον δημιουργό τι θα φτιάξει μου φαίνεται πολύ θλιβερό…….. εκτός και εάν δουμε το ρολόι απλά σαν ένα ξερό βιομηχανικό προϊόν…..οπότε εκεί είναι περιττό να αναλύουμε οτιδήποτε.

Σε ότι αφορά την τέχνη (και στο μέτρο που έχω υπόψη μου λιγοστά πράγματα) είναι έτσι όπως ακριβώς τα λες ...... έτυχε να ακούσω και ακόμα πιο περίεργα σενάρια γνωστά στο χώρο τους ότι δηλαδή κάποιοι έμποροι τέχνης περιδιαβαίνουν τις σχολές καλών τεχνών ανά τον κόσμο συλλέγουν τους πιο προικισμένους …τους σπονσοράρουν σε όλες τους τις σπουδές τους αγοράζουν μερικές συλλογές τους σε πρώιμο στάδιο όταν είναι άγνωστοι …και εν συνεχεία τους εντάσσουν στο χρηματιστήριο και τους αναδεικνύουν όσο και όπου θέλουν….. μια τέτοια παρεμβατικότητα ωστόσο και χειραγώγηση δεν είναι απλά αλλοίωση της ουσίας της τέχνης ίσως να είναι βακτηριδιακή «μόλυνση».


Εν πάση περιπτώσει προσωπική μου άποψη (σύμφωνα με τα όσα λίγα έχω προλάβει να αφουγκραστώ από την ωρολογοποιία τον τελευταίο καιρό) είναι ότι το ρολόι είναι «προϊόν τέχνης»….. άκομψος όρος (καθώς τον προϊόν παραπέμπει σε μαζική γραμμή παραγωγής και σε πωλήσεις ενώ η τέχνη σε ένα ιδιαίτερο δημιούργημα)
….πχ. ας συγκρίνουμε δύο υποθετικές διαφημιστικές λεζάντες
(α) "PP…the art of watchmaking"
(b) "PP... Art Products".
Δεν νομίζετε ότι το δεύτερο είναι πιο πεζό και ρηχό?? Αλλά μήπως αποτυπώνει πιο σωστά αυτό που συμβαίνει στην αγορά?

Καταλαβαίνω βέβαια ότι σε όλα τα παραπάνω μπορεί να μου πείτε απλά «μπράβο παληκαρά μου ….πιες κανένα χαμομήλι τώρα για να μην καεί ο εγκέφαλός σου και άσε την ωρολογοποιία να ανησυχεί» και μάλλον τα πράγματα μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικά ….. ωρολογοποιία και μαρκετινγκ να έχουν παντρευτεί …..να αλληλοσυμπληρώνονται …..και να κερδίζουν εν αρμονία αγάπη και συνύπαρξη.

Υ.Γ.
Προς αποφυγή παρανοήσεως και επειδή δεν γνωρίζω κανένα από τους συνομιλούντες ούτε την ιδιότητά σας δεν έχω καμία διάθεση να θίξω κανένα (πωλητή, ωρολογοποιό, κλπ) και ζητώ προκαταβολικά συγνώμη εάν κάτι από τα παραπάνω θίγει κάποιον.
VIWOW
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ Ή MARKETING;

Δημοσίευση από VIWOW »

Ενδιαφέρουσα και αξιοπρεπέστατη η τοποθέτησή σου και προφανώς κανείς δεν θίγεται από τον τρόπο που γράφεις, φίλε Ανδρέα.

Αντίθετα ενώ είχα αποφασίσει τουλάχιστον για λίγο διάστημα να μην τοποθετηθώ, μετά τις χθεσινές παρεξηγήσεις που πήραν και γενικευμένη μορφή, θα διευκρινήσω κάποια πράγματα, που έγραψα, προσπαθώντας να σου απαντήσω.

Όταν μίλησα για το αν ο καλλιτέχνης κάνει το έργο μόνος του, δεν εννοούσα αυτό που λες ότι οι έμποροι της Τέχνης βρίσκουν νέα ταλέντα κλπ.

Εννοούσα κάτι πιο σημαντικό που λίγοι γνωρίζουν (αν δεν έχουν στενή σχέση με τον χώρο).

Έχουμε τον Andy Warhol. Μεγάλος και πολύ δημοφιλής καλλιτέχνης με διεθνή ακτινοβολία.

Πιστεύεις ότι μια ημέρα ξύπνησε και είπε ότι θέλει να ζωγραφίσει το Μυστικό Δείπνο (που υπήρξε ένα από τα αριστουργήματά του;)

Όχι. Ο Αλέξανδρος Ιόλας, που οι (να μην χαρακτηρίσω) Έλληνες είχαμε σαν έμπορο της Τέχνης, αλλά υπήρξε ο άνθρωπος που ανέδειξε και έφτασε στην κορυφή της δημιουργικότητας πρώτα και μετα της δόξας, μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου της Τέχνης διεθνώς, του είπε την ιδέα να κάνει το συγκεκριμένο έργο, με τον συγκεκριμένο τρόπο.

Εικόνα

Δεν θέλω να μιλήσω για Έλληνες καλλιτέχνες, γιατί αρκετά ακούω με τα ρολόγια, αλλά ένας από τους μεγαλύτερους έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή αναγνώριση και τεράστιο έργο, μετά τον θάνατο του Ιόλα δεν ξαναέβγαλε τίποτα σημαντικό.

Αυτό λοιπόν που ενοχλεί πολλούς στην ωρολογοποιία υπάρχει και σε πιο σοβαρούς και σημαντικούς χώρους.

Τώρα στα ρολόγια. Η περιγραφή που κάνεις για τον ωρολογοποιό που του κλέβουν την δόξα και τα όνειρα, είναι φανταστική. Γράφεις

"δεν μπορεί κανείς να έρθει να τον βρει στο εργαστήριό του θα πρέπει να μεσολαβήσουν οι ειδικοί που θα το πάρουν το δημιούργημα …θα το ντύσουν με αισθήσεις και αίγλη και θα του φτιάξουν μία εμπορική αύρα ανάλογα με τον πελατειακό στόχο και θα το πουλήσουν σε τιμή που ουδέποτε θα μπορούσε να επιτύχει μόνος του ……"

Ποιός να έρθει; Που να τον βρει; Σε ποιό εργαστήριο; Ο Eric Coudray θεωρείται σήμερα σταρ. Είναι πιτσιρικάς. Ξεκίνησε να δουλεύει στην JLC στην συναρμολόγηση. Τοποθετούσε τα εξαρτήματα στον μηχανισμό. Όχι στα μεγάλα ρολόγια. Αυτο το έκαναν ο Sylvain, ο Herve, οι παλιοί. Μετά οι παλιοί βγήκαν στην σύνταξη. Ποιός θα κάνει το Gyrotourbillon που η εταιρεία θεωρησε ότι ήταν μια έξυπνη ιδέα (δική της, όχι του Coudray); H ιδέα προέκυψε από το μάρκετινγκ. Ο μηχανισμός σχεδιάστηκε στον υπολογιστή. Γι αυτό δεν χρείαζεσαι ωρολογοποιό, χρειάζεσαι μηχανικό που να ξέρει από υπολογιστικά προγράμματα σχεδίασης. Ποιος θα παράγει τα εξαρτήματα ή και τα μηχανήματα που θα παράγουν τα εξαρτήματα; Το εργοστάσιο με τους μηχανικούς του. Ποιός θα ελέγξει την ποιότητα των εξαρτημάτων; Το εργοστάσιο. Ποιός θα βιδώσει τις βίδες, γέφυρες, κλπ πάνω στη βάση της μηχανής; Ο ωρολογοποιος! Ποιός ωρολογοποιός; Όποιος πει το εργοστάσιο. Αν πεθάνει ο ωρολογοποιος, θα σταματήσει η παραγωγή; Όχι.

Όταν η ιδέα, η μελέτη, η κατασκευή των μηχανημάτων και των εξαρτημάτων, ο έλεγχος, η υποδομή, ο τρόπος διακίνησης και πώλησης, το πότε βγαίνει ένα ρολόι και το γιατί βγαίνει ένα ρολόι, το τι κάνει ο ανταγωνισμός, η ιστορική του αξία, το αν θα λάβει μέρος στον διαγωνισμό χρονομετρίας κλπ εξαρτώνται και στηρίζονται στην υποδομή ενός τεράστιου εργοστασίου, το οποίο στηριζεται στη δύναμη ενός μεγάλου γκρουπ, ΠΟΙΟΣ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΟΣ;

O Coudray έφυγε από την JLC. Είναι εδώ και 2 χρόνια στην Cabestan. Μέχρι στιγμής συναρμολογεί τα ρολόγια που πριν συναρμολογούσε ένας άλλος, που εφυγε. Θα ξανακάνει το Gyrotourbillon 1 ή 2 που έκανε; Η JLC όμως χωρίς αυτόν έκανε το Hybris και θα συνεχίσει...

Αν τους ρωτήσεις οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι κάνουν οι άλλοι. Όταν παρουσιάστηκε ένα από τα πλέον αστρονομικά ρολόγια στον κόσμο με αξία άνω του εκατομμυρίου, ρώτησα τον ωρολογοποιό που το έφτιαξε (υπάλληλο σε μεγάλη εταιρεία) αν προβλέπει ότι το 2100, 2200, 2300 δεν είναι δίσεκτα. Μου απάντησε οτι αυτό δεν γίνεται να συμβεί. Τότε του έδειξα το IWC μου που το κάνει (θεωρητικά) και του λέω το δικό μου το κάνει. Ναι μου απαντάει. Και τι είναι; IWC. Κάνει όσο το δικό μας; Όχι 38.000... Δεν ήξερε ο άνθρωπος ούτε τον ανταγωνισμό, ούτε το τι μπορεί να κάνει το ρολόι που έφτιαξε....

Οι ωρολογοποιοί δεν αποκτούν ως υπάλληλοι ούτε φήμη ούτε χρήμα.

Αν διάβαζες τις συνεντεύξεις μου, θα έβλεπες ότι ο Kurt Klauss μετά από 50 χρόνια στην IWC, τεχνικός διευθυντής και δημιουργός των μηχανισμών της Lange, δεν έχει ούτε ένα Lange και του χάρισαν στα 25 χρόνια που δούλευε στη θέση αυτή ένα ατσάλινο ρολόι για τη γυναίκα του και στα 50 ένα από τα συλλεκτικά Da Vinci που έκαναν με το όνομά του και το πρόσωπό του!

http://clepsydre.gr/read_article.php?id=359

Η ελβετική ωρολογοποιία, στηρίχθηκε και "ανδρώθηκε" μέσα από την συνέργια πολλών εξειδικευμένων ανθρώπων. Άλλος φτιάχνει τους δείκτες, άλλος τα index, άλλος τα νούμερα κοκ.

Απλά αυτό δεν το έχουν πάρει είδηση οι περισσότεροι που ασχολούνται με τα ρολόγια και θεωρούν ότι η επιτυχία είναι να τα φτιάχνεις όλα μόνος σου.

Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΙΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΚΑΙ Ο ΩΡΟΛΟΓΟΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ 40 ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ.

Και δικαίως. Διαφορετικά γίνεσαι ο Franck Muller και κάνεις τη δική σου ιστορία...

Πάντως εγώ τις πιο ενδιαφέρουσες αναλύσεις περί μηχανισμών και πολυπλοκοτήτων τις έχω ακούσει από Προέδρους εταιρειών και όχι από ωρολογοποιούς. Τον έχετε "κόψει" τον Biver. Σας φαίνεται ότι δεν ξέρει και την τελευταία βίδα στο ρολόι, ή το τι μπορεί να γίνει και πως;

Είναι σα να μου πείτε ότι ένας μεγαλοκατασκευαστής περιμένει από τον μπογιατζή να του πει πως βάφουν... Έχει δει μπογιατζήδες και το αποτέλεσμά τους δεκετίες... Και αν δεν ήξερε να ελέγξει την ποιότητα της δουλειάς τους (και κατά συνέπεια δεν την γνώριζε καλύτερα από αυτούς) δεν θα ήταν στη δουλειά.

Φιλικά

Κωστής

ΥΓ. Η έντασή μου, δεν έχει να κάνει με τον άψογο τρόπο που προσεγγίζεις το θέμα, αλλά με το πόσες φορές λέω πράγματα που οι συνάδελφοί μου σε όλον τον κόσμο κρύβουν και οι περισσότεροι αρνούνται να δεχθούν, λες και η αλήθεια είναι προς διαπραγμάτευση.

Τα εργοστάσια είναι τεράστιες επιχειρήσεις. Από την Rolex ζουν δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι στον κόσμο. Λέτε να αποφασίζει το μέλλον τους ένας ή περισσότεροι ωρολογοποιοί;
Απάντηση