Για κάποιο περίεργο λόγο δεν βλέπω να έχουν πολλοί κάποιο ρολόι με διαπασών (π.χ. Βulova Accutron, Omega f300Hz, Longines Ultronic κοκ) ν και θεωρούνται πολύ κλασσικά πια
Eδώ το δικό μου Longines Ultronic με τη κλασσική καλίμπρα "MOSABA" - ESA 9162
To Longines αυτό ήταν και Railroad approved δηλαδή για "Σιδηροδρομικούς"...
Tuning forks (καλίμπρες με διαπασών)
- eisenberg
- sensei
- Δημοσιεύσεις: 10352
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 7:56 pm
- Τοποθεσία: Raccoon City
- Has thanked: 1049 times
- Been thanked: 1287 times
Re: Tuning forks (καλίμπρες με διαπασών)
Τί ακριβως επιτυγχανουν αυτες οι καλιμπρες Κων/νε?
Ψάχνω για το τέλειο ρολόι...ελπίζω να μην το βρω ποτέ!
- VC222
- Δημοσιεύσεις: 728
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 31, 2009 11:52 pm
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 325 times
Re: Tuning forks (καλίμπρες με διαπασών)
Αν παρακολουθήσει κάποιος ιστορικά την προσπάθεια καλυτέρευσης της ακρίβειας του ρολογιού μαζικής παραγωγής θα καταλάβει ότι τα ρολόγια με διαπασών κατάφεραν να ανεβάσουν την ακρίβεια κατά μια τάξη μεγέθους τουλάχιστον αν όχι περισσότερο...(από τα 5-10 sec/day για ένα καλό μηχανικό ρολόι με κλασσική διαφυγή στα 2 sec/day για το Accutron)!
Μετά τα πρώτα ηλεκτρομηχανικά (δεκαετίας '50) ήρθε το ιστορικό Bulova Accutron caliber 214 το 1960 (παραγωγή οικογένειας 21χ τουλ. μία δεκαετία) και μετά το MOSABA (=ESA9162). To MOSABA χρησιμοποιούσε πατέντες από τη BULOVA και έμεινε σε παραγωγή από το 1969 έως το 1975 περίπου ενώ χρησιμοποιήθηκε από πληθώρα Εταιρειών (Omega, Tissot, IWC !, Eterna, Longines, Zenith, Certina, Titus, Baume Mercier).
Για μια δεκαπενταετία περίπου ήταν ότι καλύτερο υπήρχε στην αγορά στο θέμα ακρίβειας. Μετά τα μέσα του '70 εξαφανίστηκαν με την έλευση των ολοένα φθηνότερων και φυσικά ακριβέστερων πια quartz...
Μετά τα πρώτα ηλεκτρομηχανικά (δεκαετίας '50) ήρθε το ιστορικό Bulova Accutron caliber 214 το 1960 (παραγωγή οικογένειας 21χ τουλ. μία δεκαετία) και μετά το MOSABA (=ESA9162). To MOSABA χρησιμοποιούσε πατέντες από τη BULOVA και έμεινε σε παραγωγή από το 1969 έως το 1975 περίπου ενώ χρησιμοποιήθηκε από πληθώρα Εταιρειών (Omega, Tissot, IWC !, Eterna, Longines, Zenith, Certina, Titus, Baume Mercier).
Για μια δεκαπενταετία περίπου ήταν ότι καλύτερο υπήρχε στην αγορά στο θέμα ακρίβειας. Μετά τα μέσα του '70 εξαφανίστηκαν με την έλευση των ολοένα φθηνότερων και φυσικά ακριβέστερων πια quartz...
- Megalos
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 43127
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 40279 times
- Been thanked: 8757 times
Re: Tuning forks (καλίμπρες με διαπασών)
πολυ ενδιαφερουσες πληροφοριες Κωνσταντινε
θα ελεγα να μας ελεγες η ελεγαν οσοι κατεχουν λιγο περισσοτερα πραγματα για αυτα τα ρολογια
ηταν δηλαδη μηχανικα με χρηση ηλεκτρικης ενεργειας απο μπαταρια ?
θα ελεγα να μας ελεγες η ελεγαν οσοι κατεχουν λιγο περισσοτερα πραγματα για αυτα τα ρολογια
ηταν δηλαδη μηχανικα με χρηση ηλεκτρικης ενεργειας απο μπαταρια ?
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
- eisenberg
- sensei
- Δημοσιεύσεις: 10352
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 7:56 pm
- Τοποθεσία: Raccoon City
- Has thanked: 1049 times
- Been thanked: 1287 times
Re: Tuning forks (καλίμπρες με διαπασών)
Σημαντικες πληροφοριες Κων/νε.
Στο θεμα συντηρησης τί γινεται?Ξερω οτι δεν επισκευαζονται ευκολα αυτου του ειδους τα ρολογια.Υπαρχουν ανταλλακτικα στην αγορα?
Στο θεμα συντηρησης τί γινεται?Ξερω οτι δεν επισκευαζονται ευκολα αυτου του ειδους τα ρολογια.Υπαρχουν ανταλλακτικα στην αγορα?
Ψάχνω για το τέλειο ρολόι...ελπίζω να μην το βρω ποτέ!
-
- Δημοσιεύσεις: 299
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 22, 2010 1:41 pm
- Τοποθεσία: Zugi Cyprus
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Tuning forks (καλίμπρες με διαπασών)
Ναι... Εχω ενα Ω με τετοια μηχανη και δεν ηταν και η καλυτερη μου εμπειρια.Ειναι πολυ επιρρεπες σε κραδασμους και καποτε σταματα. Αν το βγαλεις απο το χερι ξαναπαιρνει μπρος. Μου τα εξηγησε και ο ρολογας που εχει το επισημο σερβις της Ω στη Κυπρο .Η μπαταρια με το ζορι να παει 1 ετος.6 χρονια ηταν χαλασμενο και συμπτωματικα βρεθηκε ολοκληρη μηχανη με κοστος οσο και το ρολοι.. Αν ξαναχαλασει...... εχει δικιο ο Θεοδωρος . Καλη η ιστορικη αναφορα απο το φιλο VC 222 αλλα μονο θεωριτικα ολα αυτα.
-
- Δημοσιεύσεις: 299
- Εγγραφή: Δευ Μαρ 22, 2010 1:41 pm
- Τοποθεσία: Zugi Cyprus
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Tuning forks (καλίμπρες με διαπασών)
Το Ω που εχω ειναι αυτο που αναφερει ο φιλος VC 222 f 300 Hz .Αν το βαλεις κοντα στο αυτι σου ακουγεται ενας παραξενος ηχος απο τη μηχανη. Κατι σαν εντομο. Ο δεικτης των δευτερολ κινειται οπως στα ρολογια τοιχου απο ρευμα.
- VC222
- Δημοσιεύσεις: 728
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 31, 2009 11:52 pm
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 325 times
Re: Tuning forks (καλίμπρες με διαπασών)
Η εμπειρία μου είναι διαφορετική. 'Εχω 2 Omega (και 1 για ανταλλακτικά), το Longines και ένα Certina με μοντούλ χρονογράφου.
Το Omega ουδέποτε είχε θέμα πλην της αυτονομίας που αναφέρθηκε. Το Longines επισκευάστηκε με αλλαγή των πηνίων (από Omega) αφού το είχα αγοράσει χαλασμένο...Το Certronic ηταν NOS και δεν είχε κανένα θέμα παρόλο που δεν έχει γίνει σερβις!
Τα ρολόγια αυτά δεν έχουν πρόβλημα παρόλο που οι ανοχές, ειδικά του συστήματος μετάδοσης κίνησης ήταν εξαιρετικά μικρές. Πολλοί τεχνίτες ίσως τα φοβούνται γιατί δεν τα έχουν δουλέψει. Και δεν έχουν και τον αντίστοιχο παλμογράφο και βασικά δεν έχουν και όρεξη να ασχοληθούν και με κάτι "δυσκολότερο".
Ανταλλακτικά μέσω κανιβαλισμού (βρίσκεις φτηνά) ή από Omega. Ένα θέμα υπάρχει με την τάση της μπαταρίας που έχει καταργηθεί. Επίσης δεν πρέπει ποτέ να απομαγνητίζεται το ρολόι!
Τελικά πιστεύω οτι οι ΕΤΑ ESA 9162 και 9164 είναι εξαιρετικές μηχανές με ακρίβεια και ελάχιστες ανάγκες συντήρησης. Bulova Accutron, Omega Megasonic και Citizen Hisonic δεν έχω και δεν ξέρω αν ήταν εξίσου αξιόπιστες.
Οι δηλώσεις του τεχνίτη στη Κύπρο με παραξενεύουν λίγο ως πολύ... δεν έχω ακούσει να είναι επιρρεπή σε σοκ και κραδασμούς. Μάλλον μπήκε χεράκι στο ρολόι από κάποιο άσχετο τεχνίτη κάποια στιγμή ή δεν συντηρήθηκε by the book (ευτυχώς υπαρχει ελευθερο το manual)
Οι μηχανές αυτές έχουν ταξιδέψει σαν μέρος διαστημόπλοιου και αυτό κάτι λέει (σε εμένα τουλάχιστον)... φορέθηκαν στο χέρι από μερικές εκαντοντάδες χιλιάδες ανθρώπους... και αν δεν απατώμαι στα Omega ήταν σχεδόν όλες chronometer spec.!
Το Omega ουδέποτε είχε θέμα πλην της αυτονομίας που αναφέρθηκε. Το Longines επισκευάστηκε με αλλαγή των πηνίων (από Omega) αφού το είχα αγοράσει χαλασμένο...Το Certronic ηταν NOS και δεν είχε κανένα θέμα παρόλο που δεν έχει γίνει σερβις!
Τα ρολόγια αυτά δεν έχουν πρόβλημα παρόλο που οι ανοχές, ειδικά του συστήματος μετάδοσης κίνησης ήταν εξαιρετικά μικρές. Πολλοί τεχνίτες ίσως τα φοβούνται γιατί δεν τα έχουν δουλέψει. Και δεν έχουν και τον αντίστοιχο παλμογράφο και βασικά δεν έχουν και όρεξη να ασχοληθούν και με κάτι "δυσκολότερο".
Ανταλλακτικά μέσω κανιβαλισμού (βρίσκεις φτηνά) ή από Omega. Ένα θέμα υπάρχει με την τάση της μπαταρίας που έχει καταργηθεί. Επίσης δεν πρέπει ποτέ να απομαγνητίζεται το ρολόι!
Τελικά πιστεύω οτι οι ΕΤΑ ESA 9162 και 9164 είναι εξαιρετικές μηχανές με ακρίβεια και ελάχιστες ανάγκες συντήρησης. Bulova Accutron, Omega Megasonic και Citizen Hisonic δεν έχω και δεν ξέρω αν ήταν εξίσου αξιόπιστες.
Οι δηλώσεις του τεχνίτη στη Κύπρο με παραξενεύουν λίγο ως πολύ... δεν έχω ακούσει να είναι επιρρεπή σε σοκ και κραδασμούς. Μάλλον μπήκε χεράκι στο ρολόι από κάποιο άσχετο τεχνίτη κάποια στιγμή ή δεν συντηρήθηκε by the book (ευτυχώς υπαρχει ελευθερο το manual)
Οι μηχανές αυτές έχουν ταξιδέψει σαν μέρος διαστημόπλοιου και αυτό κάτι λέει (σε εμένα τουλάχιστον)... φορέθηκαν στο χέρι από μερικές εκαντοντάδες χιλιάδες ανθρώπους... και αν δεν απατώμαι στα Omega ήταν σχεδόν όλες chronometer spec.!