Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
-
- Δημοσιεύσεις: 2903
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 07, 2010 1:57 pm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 285 times
- Επικοινωνία:
Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
Οι ρόδες ενός μηχανισμού του ρολογιού αποτελούνται από 2 άκρα τα οποία ονομάζονται πιβω.
Τα πιβω λοιπόν πάνε και φωλιάζουν σε συγκεκριμένα σημεία (ρουμπίνια) στις γέφυρες μιας μηχανής
Η σε γέφυρες χωρίς ρουμπίνια όπως στις παλιές μηχανές
Όμως υπάρχουν φορές όπου τα πιβω είτε από νερό (σκουριά) είτε από χτύπημα αυτά σπάνε όπως το πάνω μέρος αυτής της ρόδας
Και τότε όπως λέει και ο τίτλος το ρολόι σταματά να δουλεύει.
Αν έχεις μια σχετικά σύγχρονη μηχανή τα πράγματα είναι απλά. Την αντικαθιστάς με μια άλλη και όλα καλά.
Τι κάνης όμως όταν έχεις μια μηχανηοπου είναι παλιά και δεν βρίσκεις ανταλλακτικά;
Δυο λύσης υπάρχουν
1. Επιστρέφεις το ρολόι ανεπισκευαστω
2. Επισκευάζεις το σπασμένο ανταλλακτικό με τη μέθοδο του REPIVOTINGK.
Το REPIVOTINGK είναι παλιά τεχνική αρκετά χρονοβόρα που δεν διδάσκεται πλέον στην Ελλάδα (για να λέμε την αλήθεια δεν ξέρω και αν διδασκότανε και ποτέ στην Ελλάδα εκτός μέσω κάποιον παλιών τεχνιτών) μιας και χρειάζεται υπομονή, αρκετό χρόνο και εξοπλισμό πράγματα που στην Ελλάδα πλέον δεν υπάρχουν.
Τι είναι όμως και πως εφαρμόζεται το REPIVOTINGK.
Αυτά που χρειαζόμαστε (εκτός της γνώσης του τρόπου) είναι
Τόρνος ωρολογοποιού
Διάφορα πολύ ψιλά, μα πολυ ψιλα τρυπάνια ειδικού κράματος ώστε να αντέχουν στο ατσάλι. Το τρυπανι που φαινεται στην φοτο ειναι 0,30 μικρον
Μπονσονιερα
Αρχικά πρέπει να κάνουμε μια τρύπα στο σημείο που κάποτε είχε πιβω ώστε να μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα νέο.
Για αυτό τοποθετούμε την ρόδα στο κολετ του τόρνου
[/URL
και κάνουμε τρύπα
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/651/dsc07188x.jpg/]
Και μέσα στην τρύπα φυτεύουμε ένα νέο άκρο ανάλογης διαμέτρου
Το τελικό αποτέλεσμα εκτός μηχανής
Η ρόδα στην ανάλογη θέση
Και τέλος για την ιστορία η ρόδα ανήκει σε ένα χρονόμετρο μάρκας HEUER
Τα πιβω λοιπόν πάνε και φωλιάζουν σε συγκεκριμένα σημεία (ρουμπίνια) στις γέφυρες μιας μηχανής
Η σε γέφυρες χωρίς ρουμπίνια όπως στις παλιές μηχανές
Όμως υπάρχουν φορές όπου τα πιβω είτε από νερό (σκουριά) είτε από χτύπημα αυτά σπάνε όπως το πάνω μέρος αυτής της ρόδας
Και τότε όπως λέει και ο τίτλος το ρολόι σταματά να δουλεύει.
Αν έχεις μια σχετικά σύγχρονη μηχανή τα πράγματα είναι απλά. Την αντικαθιστάς με μια άλλη και όλα καλά.
Τι κάνης όμως όταν έχεις μια μηχανηοπου είναι παλιά και δεν βρίσκεις ανταλλακτικά;
Δυο λύσης υπάρχουν
1. Επιστρέφεις το ρολόι ανεπισκευαστω
2. Επισκευάζεις το σπασμένο ανταλλακτικό με τη μέθοδο του REPIVOTINGK.
Το REPIVOTINGK είναι παλιά τεχνική αρκετά χρονοβόρα που δεν διδάσκεται πλέον στην Ελλάδα (για να λέμε την αλήθεια δεν ξέρω και αν διδασκότανε και ποτέ στην Ελλάδα εκτός μέσω κάποιον παλιών τεχνιτών) μιας και χρειάζεται υπομονή, αρκετό χρόνο και εξοπλισμό πράγματα που στην Ελλάδα πλέον δεν υπάρχουν.
Τι είναι όμως και πως εφαρμόζεται το REPIVOTINGK.
Αυτά που χρειαζόμαστε (εκτός της γνώσης του τρόπου) είναι
Τόρνος ωρολογοποιού
Διάφορα πολύ ψιλά, μα πολυ ψιλα τρυπάνια ειδικού κράματος ώστε να αντέχουν στο ατσάλι. Το τρυπανι που φαινεται στην φοτο ειναι 0,30 μικρον
Μπονσονιερα
Αρχικά πρέπει να κάνουμε μια τρύπα στο σημείο που κάποτε είχε πιβω ώστε να μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα νέο.
Για αυτό τοποθετούμε την ρόδα στο κολετ του τόρνου
[/URL
και κάνουμε τρύπα
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/651/dsc07188x.jpg/]
Και μέσα στην τρύπα φυτεύουμε ένα νέο άκρο ανάλογης διαμέτρου
Το τελικό αποτέλεσμα εκτός μηχανής
Η ρόδα στην ανάλογη θέση
Και τέλος για την ιστορία η ρόδα ανήκει σε ένα χρονόμετρο μάρκας HEUER
- VC222
- Δημοσιεύσεις: 728
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 31, 2009 11:52 pm
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 325 times
Re: Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
Μπράβο Άρη, πραγματικά χαίρομαι που καλύπτεις όλες τις πιθανές περιπτώσεις επισκευής!
Φαντάζομαι ότι κάτι παρόμοιο γίνεται και με τον άξονα μπαλάνς αν έχει σπάσει και δεν υπάρχει ανταλλακτικό...
Φαντάζομαι ότι κάτι παρόμοιο γίνεται και με τον άξονα μπαλάνς αν έχει σπάσει και δεν υπάρχει ανταλλακτικό...
-
- Δημοσιεύσεις: 2903
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 07, 2010 1:57 pm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 285 times
- Επικοινωνία:
Re: Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
Ευχαριστω Κωνσταντινε.VC222 έγραψε:Μπράβο Άρη, πραγματικά χαίρομαι που καλύπτεις όλες τις πιθανές περιπτώσεις επισκευής!...
Σωστα. Εκει βεβαια τα πραγματα ειναι ποιο δυσκολα μιας και το παχος ειναι αισθητα μικροτερο.VC222 έγραψε: ...Φαντάζομαι ότι κάτι παρόμοιο γίνεται και με τον άξονα μπαλάνς αν έχει σπάσει και δεν υπάρχει ανταλλακτικό...
Αλλα ειναι και μια προκληση. Και ειδικα τα γυναικεια που ειναι ακομα ποιο ψιλος ο αξονας.
-
- Δημοσιεύσεις: 2903
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 07, 2010 1:57 pm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 285 times
- Επικοινωνία:
Re: Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
Θωμα ευχαριστω πολυ.camen έγραψε:Eξαιρετικη παρουσιαση Αρη,σε ευχαριστουμε πολυ
Χαιρωμαι που αρεσε.
- eisenberg
- sensei
- Δημοσιεύσεις: 10352
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 7:56 pm
- Τοποθεσία: Raccoon City
- Has thanked: 1049 times
- Been thanked: 1287 times
Re: Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
Εξαιρετικη παρουσιαση Αρη!
Πρωτη φορα βλεπω κατι τετοιο στο νετ!
Ευχαριστουμε!
Πρωτη φορα βλεπω κατι τετοιο στο νετ!
Ευχαριστουμε!
Ψάχνω για το τέλειο ρολόι...ελπίζω να μην το βρω ποτέ!
- pontioz
- Δημοσιεύσεις: 2248
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 15, 2009 2:14 am
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1232 times
Re: Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
Εξαιρετικό θέμα!
Να μαθαίνουμε κι εμείς τί γίνεται και πώς...
Να μαθαίνουμε κι εμείς τί γίνεται και πώς...
Ρε σεις το πρόβλημα είναι καθαρά σεξουαλικό.
Πισγιουνίκ.
-
- Δημοσιεύσεις: 2903
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 07, 2010 1:57 pm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 285 times
- Επικοινωνία:
Re: Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
Θοδωρή τελικά αποδεικνύετε αυτό που λέωeisenberg έγραψε:Πρωτη φορα βλεπω κατι τετοιο στο νετ!
Ευχαριστουμε!
Το WFC είναι με διαφορά το φόρουμ με τα σπουδαιότερα και μοναδικά ποστ στην Ελλάδα.
Και φυσικα θα υπαρχη συνεχεια.