Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
-
- militaire/vintage specialist
- Δημοσιεύσεις: 1665
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 8:48 pm
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 105 times
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
Ενδιαφέρουσα συζήτηση που λείπει απ' τα φόρα και ξεφεύγει απ' το "τι ρολόι να πάρω για τον κουμπάρο;" και το "σήμερα φοράω τον Μπιγκ Μπεν".
Επί του τεχνικού κομματιού δε γνωρίζω. Στο οικονομικό όμως θα πω την άποψή μου μιας και έχω μια μικρή εμπειρία από Κινέζους.
Το ελβετικό κόστος δεν μπορεί να συγκριθεί με το κινέζικο. Η ΕΤΑ μπορεί να παράγεται ρομποτικά αλλά χρειάζεται κάποιον-κάποιους να χειρίζονται ή να ελέγχουν την παραγωγή. Έστω αυτοί οι ελάχιστοι εργαζόμενοι, που είναι ειδικευμένοι και δουλεύουν ένα 8ωρο ημερησίως, κοστίζουν όσο δεκάδες (ή και εκατοντάδες) Κινέζοι που πληρώνονται μερικά λεπτά την ώρα (ένας ειδικευμένος εργάτης i-phone πέρνει $0.31 την ώρα) και δουλεύουν πάνω από 8 ώρες. Ύστερα τα σύγχρονα μηχανήματα έχουν κόστος συντήρησης ή και αντικατάστασης, ενώ ο Κινέζος αντικαθίσταται από έναν άλλο Κινέζο. Άρα η ΕΤΑ έχει κόστος παραγωγής υψηλότερο. Αν μάλιστα βάλουμε και το φινίρισμα και τη διακόσμηση που είναι λιγότερο αυτοματοποιημένα τότε αυξάνεται κι άλλο το κόστος. Το άλλο είναι είναι η ποιότητα και το κόστος των υλικών. Πλατίνες, τρίχες, ελατήρια, ρουμπίνια κλπ. Τι υλικά χρησιμοποιούν οι Ελβετοί και τι οι Κινέζοι; Και τελευταίο, ο ποιοτικός έλεγχος του τελικού προϊόντος.
Επί του τεχνικού κομματιού δε γνωρίζω. Στο οικονομικό όμως θα πω την άποψή μου μιας και έχω μια μικρή εμπειρία από Κινέζους.
Το ελβετικό κόστος δεν μπορεί να συγκριθεί με το κινέζικο. Η ΕΤΑ μπορεί να παράγεται ρομποτικά αλλά χρειάζεται κάποιον-κάποιους να χειρίζονται ή να ελέγχουν την παραγωγή. Έστω αυτοί οι ελάχιστοι εργαζόμενοι, που είναι ειδικευμένοι και δουλεύουν ένα 8ωρο ημερησίως, κοστίζουν όσο δεκάδες (ή και εκατοντάδες) Κινέζοι που πληρώνονται μερικά λεπτά την ώρα (ένας ειδικευμένος εργάτης i-phone πέρνει $0.31 την ώρα) και δουλεύουν πάνω από 8 ώρες. Ύστερα τα σύγχρονα μηχανήματα έχουν κόστος συντήρησης ή και αντικατάστασης, ενώ ο Κινέζος αντικαθίσταται από έναν άλλο Κινέζο. Άρα η ΕΤΑ έχει κόστος παραγωγής υψηλότερο. Αν μάλιστα βάλουμε και το φινίρισμα και τη διακόσμηση που είναι λιγότερο αυτοματοποιημένα τότε αυξάνεται κι άλλο το κόστος. Το άλλο είναι είναι η ποιότητα και το κόστος των υλικών. Πλατίνες, τρίχες, ελατήρια, ρουμπίνια κλπ. Τι υλικά χρησιμοποιούν οι Ελβετοί και τι οι Κινέζοι; Και τελευταίο, ο ποιοτικός έλεγχος του τελικού προϊόντος.
Δημήτρης - Θεσσαλονίκη
ναι, αλλα κανε κ κανα θεματακι ρε τζωρτζη, γιατι εχουμε βαρεθει!!
400 το αγορασες...ο λαδεμπορας...
αφου δεν το χεις το ποσταρισμα,παμε για ρακετες!
-
- Δημοσιεύσεις: 2903
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 07, 2010 1:57 pm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 285 times
- Επικοινωνία:
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
Δημητρη καλησπερα.
Θα συμφωνησω στο κοστος εργασιας.
Θα διαφωνησω στο θεμα ποιοτητας ελεγχου γιατι αν κοιταξης λιγακι την φωτο της ΕΤΑ6497 που ανεβασα στο προηγουμενο θεμα (σχετ. με την προελευση ενος τσεπης) θα δεις οτι οι γεφυρες στην ΕΤΑ ηταν μασημενες λογο ακαταληλοτητας του κοπτικου ενω της κινεζικης ηταν καταπληκτικα κομμενες.
Που ειναι λοιπον ο ποιοτηκος ελεγχος της ΕΤΑ που αναφερης. Και για να σε προλαβω αυτο το θεμα (ποιοτητας φινηρισματος) το εχω συναντηση σε αρκετες μηχανες. Επισης τα σημερ. κινεζικα εργαστηρια ειναι τελεοιος διαφορετ. με τα παλια.
Ειχα καποιες φωτο απο τετοια εργαστηρια που εγω ως τεχνιτης της βρηκα ΑΡΚΕΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ (δυστηχως δεν τις εχω ωστε να τις ανεβασω να σειτε).
Βεβαια δεν ειναι ολα τα κινεζικα εργαστηρια τα ιδια. Εξαλου μην ξεχναμε οτι ο μακαριτης ο Νικολας εχει ιδρυση σχολη τεχνιτων στην Κινα. Ωποτε οι γνωσης τους ειναι ποιο συγχρωνες.
Θα συμφωνησω στο κοστος εργασιας.
Θα διαφωνησω στο θεμα ποιοτητας ελεγχου γιατι αν κοιταξης λιγακι την φωτο της ΕΤΑ6497 που ανεβασα στο προηγουμενο θεμα (σχετ. με την προελευση ενος τσεπης) θα δεις οτι οι γεφυρες στην ΕΤΑ ηταν μασημενες λογο ακαταληλοτητας του κοπτικου ενω της κινεζικης ηταν καταπληκτικα κομμενες.
Που ειναι λοιπον ο ποιοτηκος ελεγχος της ΕΤΑ που αναφερης. Και για να σε προλαβω αυτο το θεμα (ποιοτητας φινηρισματος) το εχω συναντηση σε αρκετες μηχανες. Επισης τα σημερ. κινεζικα εργαστηρια ειναι τελεοιος διαφορετ. με τα παλια.
Ειχα καποιες φωτο απο τετοια εργαστηρια που εγω ως τεχνιτης της βρηκα ΑΡΚΕΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ (δυστηχως δεν τις εχω ωστε να τις ανεβασω να σειτε).
Βεβαια δεν ειναι ολα τα κινεζικα εργαστηρια τα ιδια. Εξαλου μην ξεχναμε οτι ο μακαριτης ο Νικολας εχει ιδρυση σχολη τεχνιτων στην Κινα. Ωποτε οι γνωσης τους ειναι ποιο συγχρωνες.
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
Αγαπητέ Άρη ,
Μπορούμε να αναλύσουμε ότι θες αλλά θα έχεις υπόψην σου πως έχεις απέναντυ σου άτομα τα οποία έδωσαν τα ωραία τους χρήματα σε Panerai (η εταιρία είναι απλά ένα παράδειγμα) .
Εικασίες όσον αφορά τις μηχανές ;
Δηλαδή δεν σε ενδιαφέρει τι έχει συμβεί πιο πριν στη μηχανή αρκεί που παίρνεις μηχανές απο αξιόπιστη πηγή ...
Η οποία σε διαβεβαιώνει ότι ο τρόπος που τσεκάρεις το timing μιας μηχανής είναι σωστός και άρα μπορείς να ενημερώσεις τον πελάτη σου αξιόπιστα ...
Οι διορθώσεις έχουν γίνει απτο εργοστάσιο ή κάποιον τεχνικό που έχει αναλάβει τη μηχανή πριν απο εσένα .
Το ερώτημα μου είναι πως τσεκάρεις μια μηχανή για να κρίνεις αν δουλεύει σωστά ή όχι !
Το ότι το βάζεις σε ένα παλμογράφο και βλέπεις κάποιες μοίρες ανεβασμένες δεν σημαίνει στη πραγματικότητα ότι ισχύει .
Σου έχει πει κανείς ότι σετάροντας το μηχανήμα σου και αλλάζοντας τις μοίρες έχεις διαφορά στα αποτελέσματα ?
Που αυτό μπορεί να κρίνει αν έχεις μια σωστή μηχανή στα χέρια σου ή όχι ?
Και πως σετάρεις το lift of angle στο μηχανήμα σου όταν δεν σε ενδιαφέρει πόσο είναι αυτό ?
Τα εργοστάσια να σε ενημερώσω ότι πειράζουν τις μηχανές και εσένα ΠΡΕΠΕΙ να σε ενδιαφέρει εφόσον βάζεις τις μηχανές τους και τις τσεκάρεις .
ΠΡΕΠΕΙ να σε ενδιαφέρει γιατί έχεις ένα πελάτη απέναντυ σου .
ΠΡΕΠΕΙ να σε ενδιαφέρει γιατί θεωρείσαι επαγγελματίας και πληρώνεσαι για αυτό όπως ο καθένας στο χώρο του !
Δεν ξέρω αν έχεις καταλάβει τι γράφω τόση ώρα , αλλά αυτό που παραλαμβάνεις στα χέρια σου και σε ενδιαφέρει δεν έχεις τη δυνατότητα να το τσεκάρεις σωστά .
Οπότε κάθε σχόλιο περί μηχανής που δουλεύει τέλεια για εσένα στα δικά μου μάτια δεν έχει βάση .
Οι εταιρίες που φωνάζουν να τσεκάρετε το lift of angle δεν το κάνουν απο καπρίτσιο ...
Προσπαθούν να σε αποτρέψουν απτο να δεις λάθος αποτελέσματα και το χειρότερο απτο να πεις ανακρίβειες στο πελάτη σου .
Όσο για τις φωτογραφίες θα σου ξαναπώ ότι είναι τραβηγμένες απο απόσταση .
Δεν είναι εύκολο να κατανοήσει ο καθένας αυτό που λες .
Αυτό που μπορώ να διακρίνω εύκολα είναι ότι ακόμα και η θερμική κατεργασία στις βίδες δεν είναι ίδια .
Και η θερμική κατεργασία δεν γίνεται επειδή οι βίδες αποκτούν το μπλέ χρώμα τους μόνο .
Φαντάζομαι γνωρίζεις γιατί ...
Φίλε μου Άρη αν έχεις καταλάβει καλά ο χαμός που γίνεται με τα ανταλλακτικά δεν αποσκοπεί πουθενά αλλού απτο να κρατήσουν τα επίσημα σέρβις τους ζωντανά .
Γιατί κακά τα ψέμματα .
Τεχνικοί καλοί μπορεί να υπάρχουν , τα σεμινάρια όμως δεν γίνονται στον οποιοδήποτε και πίστεψε με , οι Ελβετοί δεν τα κάνουν χωρίς λόγο και ουσία .
Αντιγραφή και μου λες συνέχεια να μην συζητήσουμε το ένα και το άλλο γιατί δεν με συμφέρει .
Οι Ελβετοί βλέποντας ότι μια εταιρία έχει βγάλει αξιόπιστο προιόν και αφού έχουν γίνει οι απαραίτητες μελέτες θα αντιγράψουν κάποιο ανταλλακτικό για την καλύτερη ακρίβεια της μηχανής τους .
Δεν νομίζω να είδες καμμία 3135(Ρόλεξ για όσους δεν γνωρίζουν) μέσα σε ένα PP .....
To balancier της 3135 είναι το πιο εύκολο παράδειγμα .
Κοίταξε την 3120 της Audemars Piguet , κοίταξε την P3000 της Panerai . Ακόμα και την Omega ανέφερες ...
Δεν νομίζεις ότι ενώ η ιδέα είναι της Rolex και οι δύο εταιρίες έχουν εξελίξει τα balancier τους κρατώντας την ιδέα της Rolex ?????
Αντιγραφή λέγεται το να πάρω ένα μηχανισμό και να φιάξω έναν ολόιδιο .
Το να μοιράζεσαι ιδέες δεν είναι κακό εφόσον μπορείς να τις εξελίξεις !
Και για να σου απαντήσω και στο τελευταίο σου μήνυμα .
Επειδή ανέφερες τον Nicolas G Hayek μήπως έπεσε στην αντίληψη σου ότι η σχολή ανοίχτηκε απτο Swatch group se partnership με το Wostep ?
http://www.nghayekwatchmakingschool.org ... ation.aspx
Πάρε και το λινκ για να μην νομίζεις ότι λέω ότι μου κατέβει .
Μήπως αυτοί οι τεχνικοί όπως συμβαίνει με όλες τις σχολές απορροφούνται απτο ίδιο το group ?
H ίδια σχολή υπάρχει και στην Αμερική πάλι με partnership απτο Wostep .
Καθηγητής εκεί είναι ο καθηγητής μου όταν ήμουν στην Ελβετία .
Θες να τον ρωτήσουμε που δουλεύουν μετά οι επιτυχόντες ?
Glashutte Original σχολή πάλι με partnership απο Wostep .
Το ίδιο ακριβώς .
Σκοπός αυτών των σχολών είναι να δώσουν τα καλύτερα εφόδια στους τεχνικούς που θα μπορέσουν αύριο να επανδρώσουν ένα υγιές After sales service με ΕΛΒΕΤΙΚΑ standards .
Να σου πω απο προσωπική εμπειρία ότι πολλοί Ασιάτες δεν έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν και να φοιτήσουν στην Ελβετία .
Πράγμα που κάνει απόλυτα σαφές γιατί αυτές οι σχολές ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια .
Επίσης να σου πω την διδακτική ύλη αυτών των σχολών ???
Μάλλον θα διαπιστώσεις ότι δεν υπάρχει τίποτα κινέζικο ...
Τυχαίο ?
Για τι εργαστήρια μιλάμε στην Κίνα ?
Και ποιοι τα επανδρώνουν ????
Ή νομίζεις ότι αυτός που έχει τα ωραία του λεφτά (και είναι πολλά) τελειώνοντας τη σχολή θα πάει να δουλέψει στη κατασκευή ρέπλικας ????
Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα .
Σαφώς και οι Κινέζοι εξελίσονται όπως όλος ο κόσμος .
Αλλά όσο οι Ελβετοί θα βγάζουν gyrotourbillon καλό είναι να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί ώς προς την σύγκριση τους με τους Ασιάτες .
Μπορούμε να αναλύσουμε ότι θες αλλά θα έχεις υπόψην σου πως έχεις απέναντυ σου άτομα τα οποία έδωσαν τα ωραία τους χρήματα σε Panerai (η εταιρία είναι απλά ένα παράδειγμα) .
Εικασίες όσον αφορά τις μηχανές ;
Δηλαδή δεν σε ενδιαφέρει τι έχει συμβεί πιο πριν στη μηχανή αρκεί που παίρνεις μηχανές απο αξιόπιστη πηγή ...
Η οποία σε διαβεβαιώνει ότι ο τρόπος που τσεκάρεις το timing μιας μηχανής είναι σωστός και άρα μπορείς να ενημερώσεις τον πελάτη σου αξιόπιστα ...
Οι διορθώσεις έχουν γίνει απτο εργοστάσιο ή κάποιον τεχνικό που έχει αναλάβει τη μηχανή πριν απο εσένα .
Το ερώτημα μου είναι πως τσεκάρεις μια μηχανή για να κρίνεις αν δουλεύει σωστά ή όχι !
Το ότι το βάζεις σε ένα παλμογράφο και βλέπεις κάποιες μοίρες ανεβασμένες δεν σημαίνει στη πραγματικότητα ότι ισχύει .
Σου έχει πει κανείς ότι σετάροντας το μηχανήμα σου και αλλάζοντας τις μοίρες έχεις διαφορά στα αποτελέσματα ?
Που αυτό μπορεί να κρίνει αν έχεις μια σωστή μηχανή στα χέρια σου ή όχι ?
Και πως σετάρεις το lift of angle στο μηχανήμα σου όταν δεν σε ενδιαφέρει πόσο είναι αυτό ?
Τα εργοστάσια να σε ενημερώσω ότι πειράζουν τις μηχανές και εσένα ΠΡΕΠΕΙ να σε ενδιαφέρει εφόσον βάζεις τις μηχανές τους και τις τσεκάρεις .
ΠΡΕΠΕΙ να σε ενδιαφέρει γιατί έχεις ένα πελάτη απέναντυ σου .
ΠΡΕΠΕΙ να σε ενδιαφέρει γιατί θεωρείσαι επαγγελματίας και πληρώνεσαι για αυτό όπως ο καθένας στο χώρο του !
Δεν ξέρω αν έχεις καταλάβει τι γράφω τόση ώρα , αλλά αυτό που παραλαμβάνεις στα χέρια σου και σε ενδιαφέρει δεν έχεις τη δυνατότητα να το τσεκάρεις σωστά .
Οπότε κάθε σχόλιο περί μηχανής που δουλεύει τέλεια για εσένα στα δικά μου μάτια δεν έχει βάση .
Οι εταιρίες που φωνάζουν να τσεκάρετε το lift of angle δεν το κάνουν απο καπρίτσιο ...
Προσπαθούν να σε αποτρέψουν απτο να δεις λάθος αποτελέσματα και το χειρότερο απτο να πεις ανακρίβειες στο πελάτη σου .
Όσο για τις φωτογραφίες θα σου ξαναπώ ότι είναι τραβηγμένες απο απόσταση .
Δεν είναι εύκολο να κατανοήσει ο καθένας αυτό που λες .
Αυτό που μπορώ να διακρίνω εύκολα είναι ότι ακόμα και η θερμική κατεργασία στις βίδες δεν είναι ίδια .
Και η θερμική κατεργασία δεν γίνεται επειδή οι βίδες αποκτούν το μπλέ χρώμα τους μόνο .
Φαντάζομαι γνωρίζεις γιατί ...
Φίλε μου Άρη αν έχεις καταλάβει καλά ο χαμός που γίνεται με τα ανταλλακτικά δεν αποσκοπεί πουθενά αλλού απτο να κρατήσουν τα επίσημα σέρβις τους ζωντανά .
Γιατί κακά τα ψέμματα .
Τεχνικοί καλοί μπορεί να υπάρχουν , τα σεμινάρια όμως δεν γίνονται στον οποιοδήποτε και πίστεψε με , οι Ελβετοί δεν τα κάνουν χωρίς λόγο και ουσία .
Αντιγραφή και μου λες συνέχεια να μην συζητήσουμε το ένα και το άλλο γιατί δεν με συμφέρει .
Οι Ελβετοί βλέποντας ότι μια εταιρία έχει βγάλει αξιόπιστο προιόν και αφού έχουν γίνει οι απαραίτητες μελέτες θα αντιγράψουν κάποιο ανταλλακτικό για την καλύτερη ακρίβεια της μηχανής τους .
Δεν νομίζω να είδες καμμία 3135(Ρόλεξ για όσους δεν γνωρίζουν) μέσα σε ένα PP .....
To balancier της 3135 είναι το πιο εύκολο παράδειγμα .
Κοίταξε την 3120 της Audemars Piguet , κοίταξε την P3000 της Panerai . Ακόμα και την Omega ανέφερες ...
Δεν νομίζεις ότι ενώ η ιδέα είναι της Rolex και οι δύο εταιρίες έχουν εξελίξει τα balancier τους κρατώντας την ιδέα της Rolex ?????
Αντιγραφή λέγεται το να πάρω ένα μηχανισμό και να φιάξω έναν ολόιδιο .
Το να μοιράζεσαι ιδέες δεν είναι κακό εφόσον μπορείς να τις εξελίξεις !
Και για να σου απαντήσω και στο τελευταίο σου μήνυμα .
Επειδή ανέφερες τον Nicolas G Hayek μήπως έπεσε στην αντίληψη σου ότι η σχολή ανοίχτηκε απτο Swatch group se partnership με το Wostep ?
http://www.nghayekwatchmakingschool.org ... ation.aspx
Πάρε και το λινκ για να μην νομίζεις ότι λέω ότι μου κατέβει .
Μήπως αυτοί οι τεχνικοί όπως συμβαίνει με όλες τις σχολές απορροφούνται απτο ίδιο το group ?
H ίδια σχολή υπάρχει και στην Αμερική πάλι με partnership απτο Wostep .
Καθηγητής εκεί είναι ο καθηγητής μου όταν ήμουν στην Ελβετία .
Θες να τον ρωτήσουμε που δουλεύουν μετά οι επιτυχόντες ?
Glashutte Original σχολή πάλι με partnership απο Wostep .
Το ίδιο ακριβώς .
Σκοπός αυτών των σχολών είναι να δώσουν τα καλύτερα εφόδια στους τεχνικούς που θα μπορέσουν αύριο να επανδρώσουν ένα υγιές After sales service με ΕΛΒΕΤΙΚΑ standards .
Να σου πω απο προσωπική εμπειρία ότι πολλοί Ασιάτες δεν έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν και να φοιτήσουν στην Ελβετία .
Πράγμα που κάνει απόλυτα σαφές γιατί αυτές οι σχολές ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια .
Επίσης να σου πω την διδακτική ύλη αυτών των σχολών ???
Μάλλον θα διαπιστώσεις ότι δεν υπάρχει τίποτα κινέζικο ...
Τυχαίο ?
Για τι εργαστήρια μιλάμε στην Κίνα ?
Και ποιοι τα επανδρώνουν ????
Ή νομίζεις ότι αυτός που έχει τα ωραία του λεφτά (και είναι πολλά) τελειώνοντας τη σχολή θα πάει να δουλέψει στη κατασκευή ρέπλικας ????
Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα .
Σαφώς και οι Κινέζοι εξελίσονται όπως όλος ο κόσμος .
Αλλά όσο οι Ελβετοί θα βγάζουν gyrotourbillon καλό είναι να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί ώς προς την σύγκριση τους με τους Ασιάτες .
-
- Δημοσιεύσεις: 2903
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 07, 2010 1:57 pm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 285 times
- Επικοινωνία:
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
Νικο καλησπερα.
Αρκετα απο αυτα που λες με βρησκουν συμφωνο.
ΘΑ ΞΑΝΑΠΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΣΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΝΩ Η ΕΤΑ ΟΧΙ.Σαφως στην κινεζικη οι βιδες ηταν χημικη επεξεργασια (με οξειδιο) ενω στην ΕΤΑ αυτη δεν ειχε βεβαια μπλε βιδες αλλα ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΗ οτι γινεται με θερμικη επεξεργασια που και αυτο ειναι το καλυτερο (τουλαχιστον εγω ετσι κανω στα ρεστορετιον μου)
Σαφως και γνωριζω για την σχολη ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΜΦΕΒΑΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΣΟΥ ΟΥΤΕ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΛΕΣ ΟΤΙ ΣΟΥ ΚΑΤΕΒΗ και δεν ξερω γιατι τα γραφωμενα μου τα εχεις εκλαβη ως κοντρα. Αν εχω δωση εστω και λιγο αυτη την εντυπωση ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ.
ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΑΛΛ ΕΓΩ ΕΓΡΑΨΑ ΓΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.
ΚΟΙΤΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΗΣ.
Συγνωμη για τα κεφαλαια αλλα επειδη η κουβεντα καταληγη αλλου απο αυτο που θελω να πω πιστευω οτι ειναι ο καλυτεροσ τροπος να το επισημανω (εκτος απο τα εντονα γραμματα)
Και οποτε θελεις εισαι καλεσμενοσ στο εργαστηριο να τα πουμε και απο κοντα.
ΥΓ. Το θεμα δεν ειναι για δυο ατομο μονο (δυστηχως μονο τοσοι ειμαστε στο φορουμ) αλλα για οποιον θελει να κανη την οποια ερωτηση.
Αρκετα απο αυτα που λες με βρησκουν συμφωνο.
ΘΑ ΞΑΝΑΠΩ ΟΤΙ ΣΤΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ Η ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΜΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΣΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΝΩ Η ΕΤΑ ΟΧΙ.Σαφως στην κινεζικη οι βιδες ηταν χημικη επεξεργασια (με οξειδιο) ενω στην ΕΤΑ αυτη δεν ειχε βεβαια μπλε βιδες αλλα ΕΧΩ ΑΚΟΥΣΗ οτι γινεται με θερμικη επεξεργασια που και αυτο ειναι το καλυτερο (τουλαχιστον εγω ετσι κανω στα ρεστορετιον μου)
Σαφως και γνωριζω για την σχολη ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΜΦΕΒΑΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΣΟΥ ΟΥΤΕ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΛΕΣ ΟΤΙ ΣΟΥ ΚΑΤΕΒΗ και δεν ξερω γιατι τα γραφωμενα μου τα εχεις εκλαβη ως κοντρα. Αν εχω δωση εστω και λιγο αυτη την εντυπωση ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ.
ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΑΛΛ ΕΓΩ ΕΓΡΑΨΑ ΓΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.
ΚΟΙΤΑ ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΗΣ.
Συγνωμη για τα κεφαλαια αλλα επειδη η κουβεντα καταληγη αλλου απο αυτο που θελω να πω πιστευω οτι ειναι ο καλυτεροσ τροπος να το επισημανω (εκτος απο τα εντονα γραμματα)
Και οποτε θελεις εισαι καλεσμενοσ στο εργαστηριο να τα πουμε και απο κοντα.
ΥΓ. Το θεμα δεν ειναι για δυο ατομο μονο (δυστηχως μονο τοσοι ειμαστε στο φορουμ) αλλα για οποιον θελει να κανη την οποια ερωτηση.
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
Το αισθητικό αποτέλεσμα ή τουλάχιστον όπως το αντιλαμβάνεσαι εσύ δεν με βρίσκει σύμφωνο .
Γιατί ?
Διότι αν πάρεις δυο γέφυρες και τις βάλεις κάτω απο ένα μικροσκόπιο θα καταλάβεις ποια μηχανή είναι φινιρισμένη και ποια όχι .
Η ΕΤΑ επίσης είναι ένα μικρό παράδειγμα .
Η ελβετική ωρολογοποιία και τα φινιρίσματα της ή η ποιότητα της δεν είναι η ΕΤΑ .
Υπάρχουν τόσες εταιρίες εδώ μέσα που έχει γίνει λόγος .
Να υποθέσω ότι ο Dufour έχει χειρότερα φινιρίσματα απο μια κινέζικη μηχανή ?
Και άντε να μην πιάσω τον Dufour γιατί δεν είναι δίκαιο και ούτε παράγει μηχανές στο κόστος των κινέζικων μηχανισμών .
Αλλά πραγματικά αν έχεις ασχοληθεί με Ελβετικές μηχανές (και δεν αναφέρομαι στις ΕΤΑ ξαναλέω) δεν θα έπρεπε να μιλάς για υπεροχή των κινέζων .
Nα μου πεις για Ιάπωνες να σου πω ότι κάτι πάει να γίνει ... Αλλά για τους κινέζους ???
Δεν υπάρχει καμμία προσωπική κόντρα και δεν χρειάζεται να ζητήσεις συγγνώμη .
Απλά έχω μετατρέψει το συγκεκριμένο ποστ σε "watchmaker friendly" .
Αφού όροι όπως amplitude k lift of angle δεν οφείλουν να γνωρίζουν οι λάτρεις που παρακολουθούν .
Αφού είναι πολύ δύσκολο να διακρίνει κανείς το σωστό φινίρισμα απτο κόψιμο με την πριονοκρδέλα .
Εδώ είμαστε συνάδελφοι και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε .
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα πάρουν μέρος στο συγκεκριμένο ποστ όλοι όσοι παρακολουθούν ;
Δεν είμαστε μόνο δυο εκτός και αν εννοείς απο τεχνικούς .
Απλά θέματα που αγγίζουν την τεχνική πλευρά μιας μηχανής δεν είναι και τόσο ''friendly'' σε όλους .
Γιατί ?
Διότι αν πάρεις δυο γέφυρες και τις βάλεις κάτω απο ένα μικροσκόπιο θα καταλάβεις ποια μηχανή είναι φινιρισμένη και ποια όχι .
Η ΕΤΑ επίσης είναι ένα μικρό παράδειγμα .
Η ελβετική ωρολογοποιία και τα φινιρίσματα της ή η ποιότητα της δεν είναι η ΕΤΑ .
Υπάρχουν τόσες εταιρίες εδώ μέσα που έχει γίνει λόγος .
Να υποθέσω ότι ο Dufour έχει χειρότερα φινιρίσματα απο μια κινέζικη μηχανή ?
Και άντε να μην πιάσω τον Dufour γιατί δεν είναι δίκαιο και ούτε παράγει μηχανές στο κόστος των κινέζικων μηχανισμών .
Αλλά πραγματικά αν έχεις ασχοληθεί με Ελβετικές μηχανές (και δεν αναφέρομαι στις ΕΤΑ ξαναλέω) δεν θα έπρεπε να μιλάς για υπεροχή των κινέζων .
Nα μου πεις για Ιάπωνες να σου πω ότι κάτι πάει να γίνει ... Αλλά για τους κινέζους ???
Δεν υπάρχει καμμία προσωπική κόντρα και δεν χρειάζεται να ζητήσεις συγγνώμη .
Απλά έχω μετατρέψει το συγκεκριμένο ποστ σε "watchmaker friendly" .
Αφού όροι όπως amplitude k lift of angle δεν οφείλουν να γνωρίζουν οι λάτρεις που παρακολουθούν .
Αφού είναι πολύ δύσκολο να διακρίνει κανείς το σωστό φινίρισμα απτο κόψιμο με την πριονοκρδέλα .
Εδώ είμαστε συνάδελφοι και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε .
Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα πάρουν μέρος στο συγκεκριμένο ποστ όλοι όσοι παρακολουθούν ;
Δεν είμαστε μόνο δυο εκτός και αν εννοείς απο τεχνικούς .
Απλά θέματα που αγγίζουν την τεχνική πλευρά μιας μηχανής δεν είναι και τόσο ''friendly'' σε όλους .
-
- Δημοσιεύσεις: 2903
- Εγγραφή: Δευ Ιουν 07, 2010 1:57 pm
- Has thanked: 0
- Been thanked: 285 times
- Επικοινωνία:
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
Νικο θα ηταν ιεροσυλια αν συγκρ. τον Dufour αλλα και αρκετες αλλες μαρκες με τις κινεζικες.
Παντως απο αρκετες που υπαρχουν επειδη εχουν μπει και ελεγθει στο μικροσκοποιο (οταν κανω σερβις περναω παντα τα μερη της μηχανης στο μικροσκοποιο) θα σου πω οτι το αποτελεσμα ειναι ΑΡΚΕΤΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ.
Και στην μια περιπτωση εχουμε 180 ευρω και στην αλλη με μεταφορικα 40 με 45 ευρω.
Αυτες συγκρινω. Ελβετικη 6497 με Κινεζικη 6497.
Παντως απο αρκετες που υπαρχουν επειδη εχουν μπει και ελεγθει στο μικροσκοποιο (οταν κανω σερβις περναω παντα τα μερη της μηχανης στο μικροσκοποιο) θα σου πω οτι το αποτελεσμα ειναι ΑΡΚΕΤΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ.
Και στην μια περιπτωση εχουμε 180 ευρω και στην αλλη με μεταφορικα 40 με 45 ευρω.
Αυτες συγκρινω. Ελβετικη 6497 με Κινεζικη 6497.
- Megalos
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 43101
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 40225 times
- Been thanked: 8742 times
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
φιλοι μου νομιζω οτι το ανωτερω ποστ του Δημητρη με καλυπτει πληρως ...Blackbird έγραψε:Ενδιαφέρουσα συζήτηση που λείπει απ' τα φόρα και ξεφεύγει απ' το "τι ρολόι να πάρω για τον κουμπάρο;" και το "σήμερα φοράω τον Μπιγκ Μπεν".
Επί του τεχνικού κομματιού δε γνωρίζω. Στο οικονομικό όμως θα πω την άποψή μου μιας και έχω μια μικρή εμπειρία από Κινέζους.
Το ελβετικό κόστος δεν μπορεί να συγκριθεί με το κινέζικο. Η ΕΤΑ μπορεί να παράγεται ρομποτικά αλλά χρειάζεται κάποιον-κάποιους να χειρίζονται ή να ελέγχουν την παραγωγή. Έστω αυτοί οι ελάχιστοι εργαζόμενοι, που είναι ειδικευμένοι και δουλεύουν ένα 8ωρο ημερησίως, κοστίζουν όσο δεκάδες (ή και εκατοντάδες) Κινέζοι που πληρώνονται μερικά λεπτά την ώρα (ένας ειδικευμένος εργάτης i-phone πέρνει $0.31 την ώρα) και δουλεύουν πάνω από 8 ώρες. Ύστερα τα σύγχρονα μηχανήματα έχουν κόστος συντήρησης ή και αντικατάστασης, ενώ ο Κινέζος αντικαθίσταται από έναν άλλο Κινέζο. Άρα η ΕΤΑ έχει κόστος παραγωγής υψηλότερο. Αν μάλιστα βάλουμε και το φινίρισμα και τη διακόσμηση που είναι λιγότερο αυτοματοποιημένα τότε αυξάνεται κι άλλο το κόστος. Το άλλο είναι είναι η ποιότητα και το κόστος των υλικών. Πλατίνες, τρίχες, ελατήρια, ρουμπίνια κλπ. Τι υλικά χρησιμοποιούν οι Ελβετοί και τι οι Κινέζοι; Και τελευταίο, ο ποιοτικός έλεγχος του τελικού προϊόντος.
ειναι οντως ενδιαφερον και θα ελεγα απαραιτητο να εχουμε συζητησεις επι τεχνικων θεματων απο ειδικους ωστε και οι μη γνωριζοντες να μπορουν -εστω στοιχειωδως-
να αποκτησουν καποιες γνωσεις πιο ουσιωδεις...
και βεβαιως δεν μπορω παρα να συμφωνησω και εγω οτι -εστω αν εχουν κανει βηματα προοδου οι κινεζοι- δεν μπορουν να συγκριθουν τα προιοντα
τους με τα ελβετικα η και ευρωπαικα (αλλα και ιαπωνικα) διοτι αλλο ο πρωταρχικος δημιουργος και αλλο ο αντιγραφεας
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
- Megalos
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 43101
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 40225 times
- Been thanked: 8742 times
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
παντως αγαπητοι φιλοι θα γραψω μια απορια μου
οπως δειχνει στο νημα με τις πωλησεις των ελβετων στο 2011 και την αυξηση τους , θα παρατηρησετε οτι την μεγαλυτερη
αυξηση την εχουν κανει στην Κινα ... γιατι λοιπον οι κινεζοι αν ειχαν καλυτερους μηχανισμους απο των ελβετων , τρεχουν
να μοσχαγοραζουν τα ελβετικα ρολογια στην χωρα τους ...
οπως δειχνει στο νημα με τις πωλησεις των ελβετων στο 2011 και την αυξηση τους , θα παρατηρησετε οτι την μεγαλυτερη
αυξηση την εχουν κανει στην Κινα ... γιατι λοιπον οι κινεζοι αν ειχαν καλυτερους μηχανισμους απο των ελβετων , τρεχουν
να μοσχαγοραζουν τα ελβετικα ρολογια στην χωρα τους ...
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
- DragonAce
- Δημοσιεύσεις: 1356
- Εγγραφή: Παρ Σεπ 03, 2010 12:23 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 225 times
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
το 99,9% του καταναλωτή δε ξέρει μηχανισμούς, ξέρει όνομα
καλιά στα όρη μοναχός στο δάσος με τσι πρίνους, παρά σε κήπο με πολλούς ψεύτικους άσπρους κρίνους
- VC222
- Δημοσιεύσεις: 728
- Εγγραφή: Σάβ Οκτ 31, 2009 11:52 pm
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 325 times
Re: Διάφορες μεταξύ κινέζικων και ελβετικών μηχανισμών
[quote="Wostep"]Kαλημέρα Κωνσταντίνε ,
Το επάγγελμα θέλει σπουδές και εμπειρία και όχι απλά διαβάσματα απο φόρουμ .
>Καλημέρα! Για εμάς τους ερασιτέχνες μιλούσα ότι διαβάζουμε- εσείς οι επαγγελματίες καλά θα κάνετε να διαβάζετε συνέχεια και να λύνετε μηχανές..BTW έχω ρίξει μάλλον περισσότερο διάβασμα για κατεργασία χάλυβα, τιτανίου, στροφορμές, CFRP, γρανάζια κλπ. από ότι ίσως φαντάζεσαι. .. τότε δεν υπήρχαν forums μόνο κάτι usenets. Στο Πανεπιστήμιο έχω φάει δεκάδες ώρες μόνο και μόνο για να φωτοτυπώ βιβλία ωρολογοποιίας πριν την εποχή του scan/download. Τα έχω ακόμα και που και που τα συμβουλεύομαι και για το forum αυτό...
Ο όρος συντεχνίες μάλλον δεν ανταποκρίνεται στο παραπάνω .
> άποψή μου... στην Ελλάδα μπορεί να είναι αδύναμος ο κλάδος της Ωρολογοποιίας (όλος ο κύκλος δηλαδή market assessment-decision-design-supply-production-QA-marketing-sales-after sales) αλλά όχι και στην Ελβετία...
Χαίρομαι που είσαι απο τους ανθρώπους όπως λες που παρακολούθησες την αγορά για τόσα χρόνια .
Δεν ξέρω αν γενικά η ωρολογοποιία εμπνέει τους νέους , ο υπογράφων πάντως κλείνει τα 31 .
Οι νεότεροι φίλε μου δεν θα μάθουν την ETA και την Rolex όπως λες .
Οι ΕΤΑ θα είναι προνόμιο του Swatch Group και η άλλη δεν δίνει ανταλλακτικά έτσι και αλλιώς .
>τι θα μάθουν;; Νομίζω ότι ήδη στα μηχανικά κυριαρχούν ΕΤΑ (με UNITAS) και ROLEX, οπότε ένας τεχνίτης τι ακριβώς θα φτιάχνει τα επόμενα χρόνια..; 2824,2892,6497,7750, ROLEX και βεβαια Miyota, Citizen. Πόσοι θα πιάσουν ποτέ στα χέρια τους άλλα ebauches; Εδώ Εταιρείες με ιστορία και δικούς τους μηχανισμούς το γύρισαν σε ETA, SELLITA, MIYOTA. Πάνε οι εποχές που ερχόταν η γιαγιά με σπασμένο μπαλανς...και μπράβο στον Άρη που ασχολείται ακόμα με κάτι FHF, FE, EB...άλλοι θα της έλεγαν να το πετάξει, να πάρει ένα quartz των 5 Euro κλπ...
Η κινητοποίηση που γίνεται στα εργοστάσια και οι νέες μηχανές που γεννιούνται κάθε μέρα έχουν να κάνουν και με τα παραπάνω .
Οι συνάδελφοι μου όντως έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες , υλικά , μηχανήματα κτλπ που δεν είχαν οι παλαιότεροι .
Δεν καταλαβαίνω γιατί λείπουν οι πραγματικοί δάσκαλοι και πως τους εννοείς γιατί και σε αυτό μπορώ να σου σχολιάσω .
>η εκπαίδευση πια γίνεται σε ελάχιστα σημεία και από εκεί και πέρα εξαρτάται από το σε ποια Εταιρεία θα "πέσεις". Και καλά η Ελβετία (άντε και Γερμανία, Αγγλία) από εκεί και πέρα τι γίνεται; Κανένας δεν ωθεί τους νέους στη μικροτεχνική, στη μηχανολογία, στο βιομηχανικό design, στην ωρολογοποιία. Θα καταλήξει η τέχνη του ωρολογοποιού να είναι πολύ μα πολύ περιορισμένη (ποσοτικά).
Ο μέσος ωρολογοποιός δεν θα αποκτήσει βαθιές θεωρητικές γνώσεις γιατί δεν διαβάζει , πείρα όμως θα αποκτήσει απτη στιγμή που κάθεται στο πάγκο .
Τώρα το continuous education δεν καταλαβαίνω πόσο παραμύθι σου φαίνεται .
> από άλλους τομείς κρίνω πολύ αρνητικά το επίπεδο των επιμορφώσεων και δεν έχω βάσιμες ενδείξεις ότι στην ωρολογοποιία θα είναι διαφορετικά...
Εκτός και αν οι ωρολογοποιοί που δουλεύουν σε εταιρίες δεν είναι ωρολογοποιοί για εσένα .
>δεν είπα κάτι τέτοιο, οι Εταιρείες σε περιορίζουν απλώς σε κάποια πράγματα (γκάμα προιόντων, εξαρτάσαι από την φιλοσοφία ή και "κουλτούρα" επιχείρησης κλπ.)
Σαφώς και η Ασία δεν είναι αυτή που ήταν πριν κάποια χρόνια και εννοείται ότι θα υπάρξουν καλοί τεχνικοί ανάμεσα τους .
> όχι μόνο τεχνικούς θα βγάλουν αλλά και επιχειρηματίες. Ήδη γνωστοί μου που τους εκπαιδεύουν μου λένε ότι έχουν τρομακτική δυναμική και ότι μας σώζει ότι οι Ιάπωνες μπορούν και λειτουργούν μόονο σε Ομάδα και ιεραρχικα. Όχι όμως και οι Κινέζοι και εκεί έχουμε θέμα. Η Αγγλία και Γερμανία γεμίζουν τα Πανεπιστήμια με Ασιάτες. Σε λίγα χρόνια θα είναι πολίτες του κόσμου και εμείς σκεφτόμαστε ακόμα το "χωριουδάκι" μας.
Τέλος , δεν κρατάμε τη γνώση για εμάς όπως γράφεις . Οι παλιοί στους οποίους αναφέρεσαι έκαναν τρομακτικά λάθη στη προσπάθεια τους να μεταδώσουν κάτι που γνώριζαν λάθος και για αυτό σήμερα οι περισσότεροι συνάδελφοι οι οποίοι έμαθαν το επάγγελμα δίπλα σε έναν "Δάσκαλο" κάνουν με τη σειρά τους τα ίδια και χειρότερα .
> σωστό αυτό, αλλά οι περισσότεροι ήταν και πρακτικοί και μεροκαματιάρηδες. εμείς έχουμε εγχειρίδια, internet, λεφτά και μας λείπει η απλή πρακτική λογική και ο χρόνος (το πρώτο είναι σίγουρο, το δεύτερο είναι στο μυαλό μας).
Σε ευχαριστώ για την άποψη σου αλλά έχουμε ακόμα Δημοκρατία που σημαίνει ότι μπορώ να παρακολουθώ όποιο φόρουμ θέλω , μπορώ να συνομιλώ με αυτούς που θέλω και μπορώ ανα πάσα ώρα και στιγμή να σταματήσω να το κάνω .
> παρακολούθα ότι θες αλλά από τη στιγμή που εκφέρεις γραπτά μια σοβαρή άποψη με αιχμές καλό είναι να μην κλείνεις το σοβαρό θέμα με την ένδειξη "από εδώ και πέρα μόνο με PM"σε όποιον ενδιαφέρεται. To "ακόμα" στη Δημοκρατία γιατί το έβαλες, έχεις καμία βάσιμη ένδειξη ότι στο μέλλον θα στερηθείς της ελεύθερης σκέψης (άντε και έκφρασης);
Επειδή εσείς το κάνετε αυτό σαν χόμπυ ενώ κάποιοι ζούν απο αυτό θα ήταν πρέπων οι δεύτεροι να έχουν την ψυχική υγεία να αποδώσουν την επόμενη στη δουλειά τους .
> σωστό αυτό αλλά νομίζω ότι ο καθένας μας έχει δουλειά την επομένη και μάλιστα πολύς κόσμος έχει πολύ πιο δύσκολη δουλειά από ένα τεχνίτη ρολογιών. Και είναι προσωπικό θέμα πως θα διαχειρίζεσαι το χρόνο σου, τα νεύρα σου και σε τελική ανάλυση την ψυχική σου υγεία. Πάντως σε διαβεβαιώ ότι κανείς μας δεν θέλει τεχνίτες που να τρέμουν τα χέρια τους από εκνευρισμό....
Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με το ότι προσπαθώ να αποκρύψω πράγματα , απλά θα τα μοιράζομαι με ανθρώπους που το θέλουν.
> εγώ μοιράζομαι ότι ξέρω. έμαθα στην ηλικία σου ότι είναι πιο εύκολο και σωστό να μοιράζομαι όχι μόνο τη γνώση αλλά και τις ευθύνες! και μάλιστα όταν άλλος κάνει δουλειά καλύτερα από εμένα χαίρομαι. και αυτός έχει δουλειά και εγώ στηρίζομαι σε κόσμο που ξέρει τη δουλειά.
Στην Ελλάδα τους παίρνει όλους η μπάλα έτσι ;
>σχεδόν όλους, εκτός από κάποιους πραγματικά ανάλγητους, αλλά δεν πειράζει...κάποια στιγμή καταλαβαίνεις μέσα σου ότι είσαι μια κουτσουλίτσα στο χωροχρόνο οπότε ας τον χαρούμε όσο καλύτερα γίνεται.
@Megalos Κώστα, για το θέμα των κινέζικων vs ελβετικών μηχανών θα επανέλθω, απλά υπενθυμίζω ότι στο παρών θέμα μιλάμε για τεχνικές παραγωγής και ικανότητες ωρολογοποιών. Δεν μιλάμε για αγορές και αν οι Κινέζοι αγοράζουν ελβετικά προιόντα, αυτό είναι άλλο (μεγάλο) θέμα.
Το επάγγελμα θέλει σπουδές και εμπειρία και όχι απλά διαβάσματα απο φόρουμ .
>Καλημέρα! Για εμάς τους ερασιτέχνες μιλούσα ότι διαβάζουμε- εσείς οι επαγγελματίες καλά θα κάνετε να διαβάζετε συνέχεια και να λύνετε μηχανές..BTW έχω ρίξει μάλλον περισσότερο διάβασμα για κατεργασία χάλυβα, τιτανίου, στροφορμές, CFRP, γρανάζια κλπ. από ότι ίσως φαντάζεσαι. .. τότε δεν υπήρχαν forums μόνο κάτι usenets. Στο Πανεπιστήμιο έχω φάει δεκάδες ώρες μόνο και μόνο για να φωτοτυπώ βιβλία ωρολογοποιίας πριν την εποχή του scan/download. Τα έχω ακόμα και που και που τα συμβουλεύομαι και για το forum αυτό...
Ο όρος συντεχνίες μάλλον δεν ανταποκρίνεται στο παραπάνω .
> άποψή μου... στην Ελλάδα μπορεί να είναι αδύναμος ο κλάδος της Ωρολογοποιίας (όλος ο κύκλος δηλαδή market assessment-decision-design-supply-production-QA-marketing-sales-after sales) αλλά όχι και στην Ελβετία...
Χαίρομαι που είσαι απο τους ανθρώπους όπως λες που παρακολούθησες την αγορά για τόσα χρόνια .
Δεν ξέρω αν γενικά η ωρολογοποιία εμπνέει τους νέους , ο υπογράφων πάντως κλείνει τα 31 .
Οι νεότεροι φίλε μου δεν θα μάθουν την ETA και την Rolex όπως λες .
Οι ΕΤΑ θα είναι προνόμιο του Swatch Group και η άλλη δεν δίνει ανταλλακτικά έτσι και αλλιώς .
>τι θα μάθουν;; Νομίζω ότι ήδη στα μηχανικά κυριαρχούν ΕΤΑ (με UNITAS) και ROLEX, οπότε ένας τεχνίτης τι ακριβώς θα φτιάχνει τα επόμενα χρόνια..; 2824,2892,6497,7750, ROLEX και βεβαια Miyota, Citizen. Πόσοι θα πιάσουν ποτέ στα χέρια τους άλλα ebauches; Εδώ Εταιρείες με ιστορία και δικούς τους μηχανισμούς το γύρισαν σε ETA, SELLITA, MIYOTA. Πάνε οι εποχές που ερχόταν η γιαγιά με σπασμένο μπαλανς...και μπράβο στον Άρη που ασχολείται ακόμα με κάτι FHF, FE, EB...άλλοι θα της έλεγαν να το πετάξει, να πάρει ένα quartz των 5 Euro κλπ...
Η κινητοποίηση που γίνεται στα εργοστάσια και οι νέες μηχανές που γεννιούνται κάθε μέρα έχουν να κάνουν και με τα παραπάνω .
Οι συνάδελφοι μου όντως έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες , υλικά , μηχανήματα κτλπ που δεν είχαν οι παλαιότεροι .
Δεν καταλαβαίνω γιατί λείπουν οι πραγματικοί δάσκαλοι και πως τους εννοείς γιατί και σε αυτό μπορώ να σου σχολιάσω .
>η εκπαίδευση πια γίνεται σε ελάχιστα σημεία και από εκεί και πέρα εξαρτάται από το σε ποια Εταιρεία θα "πέσεις". Και καλά η Ελβετία (άντε και Γερμανία, Αγγλία) από εκεί και πέρα τι γίνεται; Κανένας δεν ωθεί τους νέους στη μικροτεχνική, στη μηχανολογία, στο βιομηχανικό design, στην ωρολογοποιία. Θα καταλήξει η τέχνη του ωρολογοποιού να είναι πολύ μα πολύ περιορισμένη (ποσοτικά).
Ο μέσος ωρολογοποιός δεν θα αποκτήσει βαθιές θεωρητικές γνώσεις γιατί δεν διαβάζει , πείρα όμως θα αποκτήσει απτη στιγμή που κάθεται στο πάγκο .
Τώρα το continuous education δεν καταλαβαίνω πόσο παραμύθι σου φαίνεται .
> από άλλους τομείς κρίνω πολύ αρνητικά το επίπεδο των επιμορφώσεων και δεν έχω βάσιμες ενδείξεις ότι στην ωρολογοποιία θα είναι διαφορετικά...
Εκτός και αν οι ωρολογοποιοί που δουλεύουν σε εταιρίες δεν είναι ωρολογοποιοί για εσένα .
>δεν είπα κάτι τέτοιο, οι Εταιρείες σε περιορίζουν απλώς σε κάποια πράγματα (γκάμα προιόντων, εξαρτάσαι από την φιλοσοφία ή και "κουλτούρα" επιχείρησης κλπ.)
Σαφώς και η Ασία δεν είναι αυτή που ήταν πριν κάποια χρόνια και εννοείται ότι θα υπάρξουν καλοί τεχνικοί ανάμεσα τους .
> όχι μόνο τεχνικούς θα βγάλουν αλλά και επιχειρηματίες. Ήδη γνωστοί μου που τους εκπαιδεύουν μου λένε ότι έχουν τρομακτική δυναμική και ότι μας σώζει ότι οι Ιάπωνες μπορούν και λειτουργούν μόονο σε Ομάδα και ιεραρχικα. Όχι όμως και οι Κινέζοι και εκεί έχουμε θέμα. Η Αγγλία και Γερμανία γεμίζουν τα Πανεπιστήμια με Ασιάτες. Σε λίγα χρόνια θα είναι πολίτες του κόσμου και εμείς σκεφτόμαστε ακόμα το "χωριουδάκι" μας.
Τέλος , δεν κρατάμε τη γνώση για εμάς όπως γράφεις . Οι παλιοί στους οποίους αναφέρεσαι έκαναν τρομακτικά λάθη στη προσπάθεια τους να μεταδώσουν κάτι που γνώριζαν λάθος και για αυτό σήμερα οι περισσότεροι συνάδελφοι οι οποίοι έμαθαν το επάγγελμα δίπλα σε έναν "Δάσκαλο" κάνουν με τη σειρά τους τα ίδια και χειρότερα .
> σωστό αυτό, αλλά οι περισσότεροι ήταν και πρακτικοί και μεροκαματιάρηδες. εμείς έχουμε εγχειρίδια, internet, λεφτά και μας λείπει η απλή πρακτική λογική και ο χρόνος (το πρώτο είναι σίγουρο, το δεύτερο είναι στο μυαλό μας).
Σε ευχαριστώ για την άποψη σου αλλά έχουμε ακόμα Δημοκρατία που σημαίνει ότι μπορώ να παρακολουθώ όποιο φόρουμ θέλω , μπορώ να συνομιλώ με αυτούς που θέλω και μπορώ ανα πάσα ώρα και στιγμή να σταματήσω να το κάνω .
> παρακολούθα ότι θες αλλά από τη στιγμή που εκφέρεις γραπτά μια σοβαρή άποψη με αιχμές καλό είναι να μην κλείνεις το σοβαρό θέμα με την ένδειξη "από εδώ και πέρα μόνο με PM"σε όποιον ενδιαφέρεται. To "ακόμα" στη Δημοκρατία γιατί το έβαλες, έχεις καμία βάσιμη ένδειξη ότι στο μέλλον θα στερηθείς της ελεύθερης σκέψης (άντε και έκφρασης);
Επειδή εσείς το κάνετε αυτό σαν χόμπυ ενώ κάποιοι ζούν απο αυτό θα ήταν πρέπων οι δεύτεροι να έχουν την ψυχική υγεία να αποδώσουν την επόμενη στη δουλειά τους .
> σωστό αυτό αλλά νομίζω ότι ο καθένας μας έχει δουλειά την επομένη και μάλιστα πολύς κόσμος έχει πολύ πιο δύσκολη δουλειά από ένα τεχνίτη ρολογιών. Και είναι προσωπικό θέμα πως θα διαχειρίζεσαι το χρόνο σου, τα νεύρα σου και σε τελική ανάλυση την ψυχική σου υγεία. Πάντως σε διαβεβαιώ ότι κανείς μας δεν θέλει τεχνίτες που να τρέμουν τα χέρια τους από εκνευρισμό....
Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με το ότι προσπαθώ να αποκρύψω πράγματα , απλά θα τα μοιράζομαι με ανθρώπους που το θέλουν.
> εγώ μοιράζομαι ότι ξέρω. έμαθα στην ηλικία σου ότι είναι πιο εύκολο και σωστό να μοιράζομαι όχι μόνο τη γνώση αλλά και τις ευθύνες! και μάλιστα όταν άλλος κάνει δουλειά καλύτερα από εμένα χαίρομαι. και αυτός έχει δουλειά και εγώ στηρίζομαι σε κόσμο που ξέρει τη δουλειά.
Στην Ελλάδα τους παίρνει όλους η μπάλα έτσι ;
>σχεδόν όλους, εκτός από κάποιους πραγματικά ανάλγητους, αλλά δεν πειράζει...κάποια στιγμή καταλαβαίνεις μέσα σου ότι είσαι μια κουτσουλίτσα στο χωροχρόνο οπότε ας τον χαρούμε όσο καλύτερα γίνεται.
@Megalos Κώστα, για το θέμα των κινέζικων vs ελβετικών μηχανών θα επανέλθω, απλά υπενθυμίζω ότι στο παρών θέμα μιλάμε για τεχνικές παραγωγής και ικανότητες ωρολογοποιών. Δεν μιλάμε για αγορές και αν οι Κινέζοι αγοράζουν ελβετικά προιόντα, αυτό είναι άλλο (μεγάλο) θέμα.