Lacher & Co (Laco) - The History
- desmo16
- Δημοσιεύσεις: 386
- Εγγραφή: Κυρ Μαρ 07, 2010 11:55 pm
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 80 times
Lacher & Co (Laco) - The History
[rimg]http://img853.imageshack.us/img853/972/2qb7n6h.jpg[/rimg]
Η Αρχή
Η εταιρεία Lacher & Co - με το Laco να προκύπτει από τις δυο πρώτες συλλαβές - ιδρύθηκε από την Frieda Lacher και τον Ludwig Hummel στο Pforzheim της Γερμανίας, στα μέσα της δεκαετίας του 1920.
Την εποχή εκείνη, πολλοί κατασκευαστές της πόλης Pforzheim συνήθιζαν να χρησιμοποιούν στα ρολόγια τους σχεδόν αποκλειστικά ελβετικούς μηχανισμούς, τους οποίους προμηθεύονταν είτε πλήρεις, είτε ως μεμονωμένα εξαρτήματα, τα οποία στην συνεχεια συναρμολογούνταν και ολοκληρώνονταν εκ νέου στα δικά τους εργοστάσια.
Η νέα επιχείρηση των Frieda Lacher και Ludwig Hummel έκανε ένα επιτυχημένο ξεκίνημα, ωστόσο μετά από μερικά χρονια οι ιδρυτές αποφάσισαν να ακολουθήσουν ξεχωριστούς δρόμους.
Ο Hummel συνέχισε να διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος της αρχικής εταιρείας δηλαδή της Laco, ενώ η Frieda Lacher εισχώρησε στον τομέα παραγωγής εξαρτημάτων για ρολόγια χειρός, όπως τροχούς, γρανάζια κτλ.
Αργότερα και υπό τη διεύθυνση του γιου της Erich Lacher, ο οποίος εισήλθε στην εταιρεία το 1936, το υποκατάστημα της Frieda ήταν έτοιμο να ξεκινήσει και πάλι την παραγωγή ρολογιών μετονομασμένο σε Erich Lacher Uhrenfabrik.
[rimg]http://img208.imageshack.us/img208/6357/lacogebude.jpg[/rimg]
Ωστόσο, η Laco-Durowe ήταν αυτή που με την ανάπτυξη της έγινε μια παγκόσμιας κλάσης μάρκα και ο κύριος παραγωγός ρολογιών του Pforzheim, μέσω της αδελφής εταιρείας Lacher & Co, που διευθύνονταν από τον Hummel.
Ο Hummel, γεννημένος στις 26 Ιουλίου του 1889 στο Engelsbrand, ήθελε να κάνει περισσότερα από το απλά να προσαρμόζει ελβετικούς μηχανισμούς στα κασώματα, για τον λόγο αυτό μαζί με διαφορους ωρολογοποιούς του Pforzheim, προσπάθησε να καταστεί ανεξάρτητος από τους ελβετούς κατασκευαστές, με σκοπό την δημιουργία δικιάς του γραμμής παραγωγής ρολογιών.Το γεγονός όμως πως πολλά από τα εργοστάσια συναρμολόγησης του Pforzheim συνέχισαν να χρειάζονται ακατέργαστους μηχανισμούς από την Ελβετία, έκαναν τα σχέδια του Hummel κάπως πιο δύσκολα να πραγματοποιηθούν.
Έτσι, το 1933 ίδρυσε μια εταιρεία παραγωγής μηχανισμών, την Durowe-Deutsche Uhren-Rohwerke της οποίας πρωταρχικός σκοπός ήταν όχι μονο να προμηθεύει το δικό του εργοστάσιο (Laco), αλλά και άλλους κατασκευαστές επίσης.
Από το 1934 μέχρι το 1983 η Durowe κατασκεύασε περίπου 140 διαφορετικούς μηχανισμούς.
[rimg]http://img412.imageshack.us/img412/7619/tradition9.jpg[/rimg]
Η γκάμα παραγωγής επρόκειτο σύντομα να περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία υψηλής ποιότητας μηχανισμών ρολογιών χειρός όπως τους (cal. 318), (cal. 410), (cal. 50) και (cal. 275) των οποιων η ποιότητα και ο σχεδιαμός θεωρούνταν λιγότερο πολύπλοκος και εξελιγμένος.
Τεχνικό γραφείο διαδικασιών σχεδιασμού
[rimg]http://img39.imageshack.us/img39/7738/tradition1.jpg[/rimg]
Σχεδιασμός και κατασκευή εργαλείων
[rimg]http://img843.imageshack.us/img843/2972/tradition2.jpg[/rimg]
Συναρμολόγηση & παραγωγή
[rimg]http://img809.imageshack.us/img809/452/tradition7.jpg[/rimg]
[rimg]http://img210.imageshack.us/img210/7272/lacoproduktion.jpg[/rimg]
Η εταιρεία συνέχισε να μεγαλώνει σταθερά μέχρι το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με τον αριθμό των μηχανισμών που παράγονταν ανά μήνα να αυξάνεται από 20.000 σε 30.000.
Ακόμα και κατά τη διάρκεια του πολέμου η Laco συνέχισε να κατασκευάζει ρολόγια και μηχανισμούς και πιο συγκεκριμένα ρολόγια για αεροπόρους (aviators' watches).
[rimg]http://img694.imageshack.us/img694/8389/lacobanner22243932std.jpg[/rimg]
Το φόντο του "αεροπορικού" ρολογιού.
Στη δεκαετία του 1930 και 1940 τα λεγόμενα ρολόγια παρατήρησης (observation/pilot's/flieger's watches) ήταν ένα ουσιαστικό κομμάτι στον εξοπλισμό ενός πιλότου.
Το ρολόι αυτό χρησίμευε ως μέσο πλοήγησης - εκτός από τα όργανα που περιελάμβανε το πιλοτήριο όπως η πυξίδα και το αλτίμετρο - κατά τη διάρκεια πτήσεων με προκαθορισμένες διαδρομές και σημεία καμπής, υπό ήπιες καιρικές συνθήκες και αρκετά καλή ορατότητα.Επίσης πριν από την απογείωση οι πιλότοι συγχρονίζαν τα ρολόγια τους στο μηδέν, έτσι όταν ο σμηναγός έδινε την εντολή "start" οι κορόνες πιέζονταν στην θέση τους και τα ρολόγια πλέον "έτρεχαν" συγχρονισμένα.
Κατά αυτό τον τρόπο οι πιλότοι μπορούσαν να υπολογίσουν τον χρόνο πτήσης καθώς και να φέρουν σε πέρας την αποστολή με ακρίβεια.
Πιλότοι της Luftwaffe συγχρονίζουν τα ρολόγια τους
[rimg]http://img824.imageshack.us/img824/28/luftwaffe2g.jpg[/rimg]
Το 1940 λοιπόν η Laco έλαβε μέρος στο σχέδιο B-Uhr (Beobachtungsuhr: ρολόι παρατήρησης με μεγάλη ακρίβεια και ευκρίνεια/αναγνωσιμότητα) μαζί με τέσσερις άλλους κατασκευαστές - Α. Lange & Söhne, IWC, Wempe (Chronometerwerke Hamburg) και Stowa (Walter Storz ), κατά το οποιο τους ανατέθηκε η κατασκευή τέτοιου τύπου ρολογιών, με συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Από αυτές τις πέντε εταιρείες μόνο δύο (Lange & Söhne και Laco) χρησιμοποιούσαν μηχανισμούς δικης τους παραγωγής, με τις άλλες τρείς να χρησιμοποιούν ελβετικούς.
Για να είναι εύκολος ο έλεγχος και η ρύθμιση του ρολογιού με ακρίβεια κατά την διάρκεια της πτήσης και σε όλα τα είδη των δυσμενών καιρικών συνθηκών, ο πιλότος υποχρεούνταν να φοράει το B-Uhr έξω από την στολή του.
Για το λόγο αυτό, η διάμετρος της κάσας έπρεπε να αυξηθεί στα 55mm και το λουράκι να είναι μακρύ, επιπρόσθετα η ένδειξη 12 στο καντράν έπρεπε να συμβολίζεται με ένα βέλος δίνοντας έτσι στον πιλότο την δυνατότητα να πάρει την πληροφορία που χρειαζόταν με μια ματια.
Βασικό χαρακτηριστικό ήταν και ο σχεδιασμός μιας δυσανάλογα μεγάλης κορόνας πράγμα το οποίο αποσκοπούσε στον χειρισμό αυτής, χωρίς να είναι απαραίτητη η αφαίρεση των γαντιών.
Επίσης προκειμενου να διασφαλιστεί η ευκρίνεια του καντράν κατά τη διάρκεια της νύχτας, οι δείκτες και οι ενδείξεις ήταν εξοπλισμένα με ράδιο το οποίο είχε υψηλή φωτεινότητα.
B-Uhr & πυξίδα
[rimg]http://img171.imageshack.us/img171/6661/buhrwithkompass.jpg[/rimg] [rimg]http://img838.imageshack.us/img838/2293/buhr1.jpg[/rimg]
Το B-Uhr σε συνδυασμό με έναν εξάντα χρησιμοποιείτε για πλοήγηση
[rimg]http://img38.imageshack.us/img38/6607/buhrbeingused.jpg[/rimg]
Laco B-Uhr Type A & Laco B-Uhr Type B
[rimg]http://img854.imageshack.us/img854/4046/laco1f.jpg[/rimg] [rimg]http://img543.imageshack.us/img543/5554/lacobuhrfront.jpg[/rimg] [rimg]http://img69.imageshack.us/img69/6096/lacobinnekantdeksel7ck.jpg[/rimg]
[rimg]http://img827.imageshack.us/img827/8567/zlaco1.jpg[/rimg] [rimg]http://img256.imageshack.us/img256/4550/zlaco2.jpg[/rimg]
Τα ρολόγια αυτά είχαν ταξινομηθεί με τον κοδικό "FL23883" (FL = flight, 23 = navigation) ο οποίος αφορούσε όργανα πλοήγησης και ήταν χαραγμένος στο εξωτερικό μέρος της κάσας στην αντίθετη πλευρά από αυτή της κορόνας.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ρολογιών αυτών όπως το σχήμα των δεικτών και των ενδείξεων, το σχέδιο του καντράν, αλλά και η διάσταση της κορόνας ορίζονταν από το Reichs-Luftfahrt-Ministerium (υπουργείο αερομεταφορών).
[rimg]http://img827.imageshack.us/img827/5091/img9278a.jpg[/rimg] [rimg]http://img21.imageshack.us/img21/1958/lacostowaiwcwempelangeb.jpg[/rimg]
Κάθε Β-Uhr έπρεπε να φέρει ξεχωριστό πιστοποιητικό ελέγχου προερχόμενο απο το εργοστάσιο, το οποίο εγγυόταν την ανθεκτικότητα του ρολογιού γενικότερα στο σύνολο του, αλλά και ειδικότερα ενάντια σε κραδασμούς και μαγνητικά πεδία, καθώς και την διασφάλιση υψηλής ακριβειας και ποιότητας στα jewels του μηχανισμού, που καθορίζονταν να είναι μεταξύ 16 - 22 στον αριθμό.
Επιπρόσθετα πριν από την παράδοση, κάθε B-Uhr ελέγχονταν αυστηρά από τη στρατιωτική υπηρεσία ελέγχου.
Μια εταιρεία διεθνούς κύρους
Ο πόλεμος τελείωσε καταστροφικά για σχεδόν όλους τους κατασκευαστές του Pforzheim συμπεριλαμβανομένης και της Laco.
Κατά τη διάρκεια μιας καταστροφικής αεροπορικής επιδρομής από τους Συμμάχους, όλα τα εργοστάσια καταστράφηκαν και πάνω από το 80% της ίδιας της πόλης μετατράπηκε σε ερείπια.
Ωστόσο, το έργο της ανοικοδόμησης άρχισε αμέσως μετά το τέλος του πολέμου, και η Laco επανήλθε στο προσκήνιο από το 1949.
Με την βοήθεια που παρείχε το Σχέδιο Μάρσαλ ο Ludwig Hummel κατασκεύασε ένα εντυπωσιακά μεγάλο 5-όροφο κτίριο για να στεγάσει την Laco-Durowe η οποία με την περαιτέρω επέκταση της απασχολούσε 1400 ανθρώπους μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1950.
Επίσης η παραγωγή μηχανισμών αυξήθηκε σε 80.000 το μήνα, πράγμα το οποίο δίνει μια ιδέα για την πολύ μεγάλη ανάπτυξη της εταιρείας κατά την περίοδο αυτή.
Τα χρονια εκείνα μέχρι το 1959 μπορούν εύκολα να θεωρηθούν ως η χρήση εποχή της εταιρείας αφού απολάμβανε μια ισχυρή θέση στην αγορά με τα κουρδιστά αλλα και τα αυτόματα μοντέλα της ενώ παράλληλα η Durowe παρείχε σε διαφορους κατασκευαστές έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό αξιόπιστων και υψηλής ποιότητας μηχανισμών.
[rimg]http://img412.imageshack.us/img412/8045/tradition8.jpg[/rimg]
Μέσα από τα ματια των συλλεκτών αυτή η περίοδος προσέφερε μια πληθώρα από ιδιαιτέρος ενδιαφέροντα μοντέλα.
Αρχικά, το Laco-Sport, το οποίο έφερε τον πρώτο αυτόματο μηχανισμό (Duromat - 11 ½ lines 552 cal.), που παρήγαγε η Durowe από το 1952, πράγμα που την έκανε μια από τους πρώτους Γερμανούς κατασκευαστές αυτομάτων.
[rimg]http://img94.imageshack.us/img94/2962/lacosport2.jpg[/rimg]
Αξίζει ακόμα να αναφερθεί το Laco-Chronometer του 1957 για το οποίο αναπτύχθηκε ο κουρδιστός μηχανισμός (13 lines 630 cal.), με την εταιρεία να στοχεύει στην επανάληψη της επιτυχίας των αεροπορικών ρολογιών.
Αργότερα, γύρο στο 1963-64 η Durowe παρουσίασε το λεπτότερο γερμανικό αυτόματο ρολόι, (Planomat – 11 ½ lines, 600 cal.), με πάχος μόλις 4.6mm, ενώ το μοντέλο με ημερομηνία (610 cal.) είχε πάχος 4.75mm
[rimg]http://img535.imageshack.us/img535/9702/lacoultraflach.jpg[/rimg] [rimg]http://img5.imageshack.us/img5/2234/lacoplanomat.jpg[/rimg]
[rimg]http://img839.imageshack.us/img839/4235/457960209tp.jpg[/rimg] [rimg]http://img521.imageshack.us/img521/9090/457961057tp.jpg[/rimg] [rimg]http://img21.imageshack.us/img21/7718/457960700tp.jpg[/rimg] [rimg]http://img33.imageshack.us/img33/1248/457961662tp.jpg[/rimg]
Η Laco παγκοσμιοποιείται
Από ένα σημείο και μετά η Laco είχε περάσει στην ιδιοκτησία της U.S Time Corporation, γνωστότερη ως Timex.
Ως αποτέλεσμα μιας κάμψης των πωλήσεων, ο Ludwig Hummel πούλησε την εταιρεία στον αμερικανικο κολοσσό το 1959, με το ενδιαφέρον της Timex να στρέφεται κυρίως στις προηγμένες έρευνες της Laco-Durowe πάνω στα ηλεκτρικά ρολόγια.
Με την έμφαση που δόθηκε λοιπόν σε αυτό τον τομέα, το 1961 εμφανίστηκε το Laco-Electric καθιστώντας το το πρώτο λειτουργικά αξιόπιστο γερμανικό ηλεκτρικό ρολόι.
[rimg]http://img443.imageshack.us/img443/5377/lacoelectricpt.jpg[/rimg]
Η εταιρεία δεν παρέμεινε πολύ σε αμερικανικη ιδιοκτησία.
Το 1965 η ελβετική Ebauches S.A. ενέλαβε τα ηνία της Durowe, χωρίς ωστόσο να εκλείψουν η Lacher & Co και το brand name.
Οι Ελβετοί το μόνο που ήθελαν πλέον από την Durowe ήταν να παράγει μόνο αυτόματους και κουρδιστούς μηχανισμούς για αντρικά και γυναικεία ρολόγια, με αυτό τον τρόπο απέκτησαν εύκολη πρόσβαση στις αγορές της τότε Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμεσου της γερμανικής εταιρείας, η οποία με την σειρά της παρέμεινε ο βασικός και κυρίαρχος παραγωγός, με τον αριθμό τον μηχανισμών που κατασκευάσθηκαν το 1974 να φθάνει τις 550.000.
Παρ' όλα αυτά η επανάσταση του ιαπωνικού quartz σήμανε ότι ακόμα και η κάποτε πανίσχυρη Laco-Durowe σύντομα θα βυθιζόταν στην λήθη, με την παραγωγή της μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1970 να έχει σταματήσει.
Ευτυχώς, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 κάποιος στο εργοστάσιο Erich Lacher - το οποίο όλα αυτά τα χρόνια συνέχισε να υπάρχει και να παράγει ως «μικρή αδελφή» της Laco - θυμόταν ακόμα την κοινή αρχή των δυο εταιριών και το κύρος του ονόματος της.
Ως εκ τούτου το 1988, η Managing Partner Horst Günther απέκτησε τα δικαιώματα για το όνομα και το λογότυπο, γεγονός που της επέτρεψε να ξεκινήσει την παραγωγή ενός σύγχρονου φάσματος ρολογιών υψηλής ποιότητας.
Το 2002 o Jörg Schauer, ιδιοκτήτης των εταιριών Stowa και Schauer αγόρασε τα δικαιώματα της Durowe και παρήγαγε τον κουρδιστό cal. 7440 που βασίζεται στην Unitas 6498, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί πρώτα στα ρολόγια της Stowa και Schauer αλλά αργότερα να γίνει διαθέσιμη και σε τρίτους.
Πλέον η διαχείριση της εταιρείας (Laco) βρίσκετε στα χερια του Andreas Günther, με την πληθώρα των μηχανισμών που χρησιμοποιούνται να είναι ελβετικοί, όπως τα πρώτα χρόνια της επιχείρησης.
Μετά από μια δύσκολη οικονομικά περίοδο το 2009, η Laco με έμπειρο προσωπικό και νέα μοντέλα είναι πολύ καλά προετοιμασμένη και ανυπομονεί για ένα λαμπρό μέλλον, λέει χαραχτηριστικά ο Günther.
After a difficult economical year 2009 LACO is very well prepared for the future. A professional business management allows us to be very optimistic for the future. New products will be available soon and it is our concern to give you all a very good support as you are accustomed in the past. Of course we also work on all existing orders.
To give you this good service also in the future we are glad that we can introduce Mrs. Diana Bott who is working since almost 8 years with us. Diana handles the production as well as the after sales service. She has my 100 % confidence and I’m sure that she will be a perfect contact person. Diana is also working very close together with me so I’m able to react very quickly to any market changes.
We all are looking forward for a successful future and with all your help LACO will be a strong brand in the future.
Andreas Günther
Business Manager
πηγές: http://www.your-guide-to-watches.com/th ... mpany.html
http://forums.watchuseek.com/f367/laco- ... 83087.html
http://www.de-timekeeper.com/history
http://www.de-timekeeper.com/laco
http://www.durowe.com/en/index.php
http://en.wikipedia.org/wiki/DUROWE
Η Αρχή
Η εταιρεία Lacher & Co - με το Laco να προκύπτει από τις δυο πρώτες συλλαβές - ιδρύθηκε από την Frieda Lacher και τον Ludwig Hummel στο Pforzheim της Γερμανίας, στα μέσα της δεκαετίας του 1920.
Την εποχή εκείνη, πολλοί κατασκευαστές της πόλης Pforzheim συνήθιζαν να χρησιμοποιούν στα ρολόγια τους σχεδόν αποκλειστικά ελβετικούς μηχανισμούς, τους οποίους προμηθεύονταν είτε πλήρεις, είτε ως μεμονωμένα εξαρτήματα, τα οποία στην συνεχεια συναρμολογούνταν και ολοκληρώνονταν εκ νέου στα δικά τους εργοστάσια.
Η νέα επιχείρηση των Frieda Lacher και Ludwig Hummel έκανε ένα επιτυχημένο ξεκίνημα, ωστόσο μετά από μερικά χρονια οι ιδρυτές αποφάσισαν να ακολουθήσουν ξεχωριστούς δρόμους.
Ο Hummel συνέχισε να διαχειρίζεται το μεγαλύτερο μέρος της αρχικής εταιρείας δηλαδή της Laco, ενώ η Frieda Lacher εισχώρησε στον τομέα παραγωγής εξαρτημάτων για ρολόγια χειρός, όπως τροχούς, γρανάζια κτλ.
Αργότερα και υπό τη διεύθυνση του γιου της Erich Lacher, ο οποίος εισήλθε στην εταιρεία το 1936, το υποκατάστημα της Frieda ήταν έτοιμο να ξεκινήσει και πάλι την παραγωγή ρολογιών μετονομασμένο σε Erich Lacher Uhrenfabrik.
[rimg]http://img208.imageshack.us/img208/6357/lacogebude.jpg[/rimg]
Ωστόσο, η Laco-Durowe ήταν αυτή που με την ανάπτυξη της έγινε μια παγκόσμιας κλάσης μάρκα και ο κύριος παραγωγός ρολογιών του Pforzheim, μέσω της αδελφής εταιρείας Lacher & Co, που διευθύνονταν από τον Hummel.
Ο Hummel, γεννημένος στις 26 Ιουλίου του 1889 στο Engelsbrand, ήθελε να κάνει περισσότερα από το απλά να προσαρμόζει ελβετικούς μηχανισμούς στα κασώματα, για τον λόγο αυτό μαζί με διαφορους ωρολογοποιούς του Pforzheim, προσπάθησε να καταστεί ανεξάρτητος από τους ελβετούς κατασκευαστές, με σκοπό την δημιουργία δικιάς του γραμμής παραγωγής ρολογιών.Το γεγονός όμως πως πολλά από τα εργοστάσια συναρμολόγησης του Pforzheim συνέχισαν να χρειάζονται ακατέργαστους μηχανισμούς από την Ελβετία, έκαναν τα σχέδια του Hummel κάπως πιο δύσκολα να πραγματοποιηθούν.
Έτσι, το 1933 ίδρυσε μια εταιρεία παραγωγής μηχανισμών, την Durowe-Deutsche Uhren-Rohwerke της οποίας πρωταρχικός σκοπός ήταν όχι μονο να προμηθεύει το δικό του εργοστάσιο (Laco), αλλά και άλλους κατασκευαστές επίσης.
Από το 1934 μέχρι το 1983 η Durowe κατασκεύασε περίπου 140 διαφορετικούς μηχανισμούς.
[rimg]http://img412.imageshack.us/img412/7619/tradition9.jpg[/rimg]
Η γκάμα παραγωγής επρόκειτο σύντομα να περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία υψηλής ποιότητας μηχανισμών ρολογιών χειρός όπως τους (cal. 318), (cal. 410), (cal. 50) και (cal. 275) των οποιων η ποιότητα και ο σχεδιαμός θεωρούνταν λιγότερο πολύπλοκος και εξελιγμένος.
Τεχνικό γραφείο διαδικασιών σχεδιασμού
[rimg]http://img39.imageshack.us/img39/7738/tradition1.jpg[/rimg]
Σχεδιασμός και κατασκευή εργαλείων
[rimg]http://img843.imageshack.us/img843/2972/tradition2.jpg[/rimg]
Συναρμολόγηση & παραγωγή
[rimg]http://img809.imageshack.us/img809/452/tradition7.jpg[/rimg]
[rimg]http://img210.imageshack.us/img210/7272/lacoproduktion.jpg[/rimg]
Η εταιρεία συνέχισε να μεγαλώνει σταθερά μέχρι το ξέσπασμα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, με τον αριθμό των μηχανισμών που παράγονταν ανά μήνα να αυξάνεται από 20.000 σε 30.000.
Ακόμα και κατά τη διάρκεια του πολέμου η Laco συνέχισε να κατασκευάζει ρολόγια και μηχανισμούς και πιο συγκεκριμένα ρολόγια για αεροπόρους (aviators' watches).
[rimg]http://img694.imageshack.us/img694/8389/lacobanner22243932std.jpg[/rimg]
Το φόντο του "αεροπορικού" ρολογιού.
Στη δεκαετία του 1930 και 1940 τα λεγόμενα ρολόγια παρατήρησης (observation/pilot's/flieger's watches) ήταν ένα ουσιαστικό κομμάτι στον εξοπλισμό ενός πιλότου.
Το ρολόι αυτό χρησίμευε ως μέσο πλοήγησης - εκτός από τα όργανα που περιελάμβανε το πιλοτήριο όπως η πυξίδα και το αλτίμετρο - κατά τη διάρκεια πτήσεων με προκαθορισμένες διαδρομές και σημεία καμπής, υπό ήπιες καιρικές συνθήκες και αρκετά καλή ορατότητα.Επίσης πριν από την απογείωση οι πιλότοι συγχρονίζαν τα ρολόγια τους στο μηδέν, έτσι όταν ο σμηναγός έδινε την εντολή "start" οι κορόνες πιέζονταν στην θέση τους και τα ρολόγια πλέον "έτρεχαν" συγχρονισμένα.
Κατά αυτό τον τρόπο οι πιλότοι μπορούσαν να υπολογίσουν τον χρόνο πτήσης καθώς και να φέρουν σε πέρας την αποστολή με ακρίβεια.
Πιλότοι της Luftwaffe συγχρονίζουν τα ρολόγια τους
[rimg]http://img824.imageshack.us/img824/28/luftwaffe2g.jpg[/rimg]
Το 1940 λοιπόν η Laco έλαβε μέρος στο σχέδιο B-Uhr (Beobachtungsuhr: ρολόι παρατήρησης με μεγάλη ακρίβεια και ευκρίνεια/αναγνωσιμότητα) μαζί με τέσσερις άλλους κατασκευαστές - Α. Lange & Söhne, IWC, Wempe (Chronometerwerke Hamburg) και Stowa (Walter Storz ), κατά το οποιο τους ανατέθηκε η κατασκευή τέτοιου τύπου ρολογιών, με συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Από αυτές τις πέντε εταιρείες μόνο δύο (Lange & Söhne και Laco) χρησιμοποιούσαν μηχανισμούς δικης τους παραγωγής, με τις άλλες τρείς να χρησιμοποιούν ελβετικούς.
Για να είναι εύκολος ο έλεγχος και η ρύθμιση του ρολογιού με ακρίβεια κατά την διάρκεια της πτήσης και σε όλα τα είδη των δυσμενών καιρικών συνθηκών, ο πιλότος υποχρεούνταν να φοράει το B-Uhr έξω από την στολή του.
Για το λόγο αυτό, η διάμετρος της κάσας έπρεπε να αυξηθεί στα 55mm και το λουράκι να είναι μακρύ, επιπρόσθετα η ένδειξη 12 στο καντράν έπρεπε να συμβολίζεται με ένα βέλος δίνοντας έτσι στον πιλότο την δυνατότητα να πάρει την πληροφορία που χρειαζόταν με μια ματια.
Βασικό χαρακτηριστικό ήταν και ο σχεδιασμός μιας δυσανάλογα μεγάλης κορόνας πράγμα το οποίο αποσκοπούσε στον χειρισμό αυτής, χωρίς να είναι απαραίτητη η αφαίρεση των γαντιών.
Επίσης προκειμενου να διασφαλιστεί η ευκρίνεια του καντράν κατά τη διάρκεια της νύχτας, οι δείκτες και οι ενδείξεις ήταν εξοπλισμένα με ράδιο το οποίο είχε υψηλή φωτεινότητα.
B-Uhr & πυξίδα
[rimg]http://img171.imageshack.us/img171/6661/buhrwithkompass.jpg[/rimg] [rimg]http://img838.imageshack.us/img838/2293/buhr1.jpg[/rimg]
Το B-Uhr σε συνδυασμό με έναν εξάντα χρησιμοποιείτε για πλοήγηση
[rimg]http://img38.imageshack.us/img38/6607/buhrbeingused.jpg[/rimg]
Laco B-Uhr Type A & Laco B-Uhr Type B
[rimg]http://img854.imageshack.us/img854/4046/laco1f.jpg[/rimg] [rimg]http://img543.imageshack.us/img543/5554/lacobuhrfront.jpg[/rimg] [rimg]http://img69.imageshack.us/img69/6096/lacobinnekantdeksel7ck.jpg[/rimg]
[rimg]http://img827.imageshack.us/img827/8567/zlaco1.jpg[/rimg] [rimg]http://img256.imageshack.us/img256/4550/zlaco2.jpg[/rimg]
Τα ρολόγια αυτά είχαν ταξινομηθεί με τον κοδικό "FL23883" (FL = flight, 23 = navigation) ο οποίος αφορούσε όργανα πλοήγησης και ήταν χαραγμένος στο εξωτερικό μέρος της κάσας στην αντίθετη πλευρά από αυτή της κορόνας.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ρολογιών αυτών όπως το σχήμα των δεικτών και των ενδείξεων, το σχέδιο του καντράν, αλλά και η διάσταση της κορόνας ορίζονταν από το Reichs-Luftfahrt-Ministerium (υπουργείο αερομεταφορών).
[rimg]http://img827.imageshack.us/img827/5091/img9278a.jpg[/rimg] [rimg]http://img21.imageshack.us/img21/1958/lacostowaiwcwempelangeb.jpg[/rimg]
Κάθε Β-Uhr έπρεπε να φέρει ξεχωριστό πιστοποιητικό ελέγχου προερχόμενο απο το εργοστάσιο, το οποίο εγγυόταν την ανθεκτικότητα του ρολογιού γενικότερα στο σύνολο του, αλλά και ειδικότερα ενάντια σε κραδασμούς και μαγνητικά πεδία, καθώς και την διασφάλιση υψηλής ακριβειας και ποιότητας στα jewels του μηχανισμού, που καθορίζονταν να είναι μεταξύ 16 - 22 στον αριθμό.
Επιπρόσθετα πριν από την παράδοση, κάθε B-Uhr ελέγχονταν αυστηρά από τη στρατιωτική υπηρεσία ελέγχου.
Μια εταιρεία διεθνούς κύρους
Ο πόλεμος τελείωσε καταστροφικά για σχεδόν όλους τους κατασκευαστές του Pforzheim συμπεριλαμβανομένης και της Laco.
Κατά τη διάρκεια μιας καταστροφικής αεροπορικής επιδρομής από τους Συμμάχους, όλα τα εργοστάσια καταστράφηκαν και πάνω από το 80% της ίδιας της πόλης μετατράπηκε σε ερείπια.
Ωστόσο, το έργο της ανοικοδόμησης άρχισε αμέσως μετά το τέλος του πολέμου, και η Laco επανήλθε στο προσκήνιο από το 1949.
Με την βοήθεια που παρείχε το Σχέδιο Μάρσαλ ο Ludwig Hummel κατασκεύασε ένα εντυπωσιακά μεγάλο 5-όροφο κτίριο για να στεγάσει την Laco-Durowe η οποία με την περαιτέρω επέκταση της απασχολούσε 1400 ανθρώπους μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1950.
Επίσης η παραγωγή μηχανισμών αυξήθηκε σε 80.000 το μήνα, πράγμα το οποίο δίνει μια ιδέα για την πολύ μεγάλη ανάπτυξη της εταιρείας κατά την περίοδο αυτή.
Τα χρονια εκείνα μέχρι το 1959 μπορούν εύκολα να θεωρηθούν ως η χρήση εποχή της εταιρείας αφού απολάμβανε μια ισχυρή θέση στην αγορά με τα κουρδιστά αλλα και τα αυτόματα μοντέλα της ενώ παράλληλα η Durowe παρείχε σε διαφορους κατασκευαστές έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό αξιόπιστων και υψηλής ποιότητας μηχανισμών.
[rimg]http://img412.imageshack.us/img412/8045/tradition8.jpg[/rimg]
Μέσα από τα ματια των συλλεκτών αυτή η περίοδος προσέφερε μια πληθώρα από ιδιαιτέρος ενδιαφέροντα μοντέλα.
Αρχικά, το Laco-Sport, το οποίο έφερε τον πρώτο αυτόματο μηχανισμό (Duromat - 11 ½ lines 552 cal.), που παρήγαγε η Durowe από το 1952, πράγμα που την έκανε μια από τους πρώτους Γερμανούς κατασκευαστές αυτομάτων.
[rimg]http://img94.imageshack.us/img94/2962/lacosport2.jpg[/rimg]
Αξίζει ακόμα να αναφερθεί το Laco-Chronometer του 1957 για το οποίο αναπτύχθηκε ο κουρδιστός μηχανισμός (13 lines 630 cal.), με την εταιρεία να στοχεύει στην επανάληψη της επιτυχίας των αεροπορικών ρολογιών.
Αργότερα, γύρο στο 1963-64 η Durowe παρουσίασε το λεπτότερο γερμανικό αυτόματο ρολόι, (Planomat – 11 ½ lines, 600 cal.), με πάχος μόλις 4.6mm, ενώ το μοντέλο με ημερομηνία (610 cal.) είχε πάχος 4.75mm
[rimg]http://img535.imageshack.us/img535/9702/lacoultraflach.jpg[/rimg] [rimg]http://img5.imageshack.us/img5/2234/lacoplanomat.jpg[/rimg]
[rimg]http://img839.imageshack.us/img839/4235/457960209tp.jpg[/rimg] [rimg]http://img521.imageshack.us/img521/9090/457961057tp.jpg[/rimg] [rimg]http://img21.imageshack.us/img21/7718/457960700tp.jpg[/rimg] [rimg]http://img33.imageshack.us/img33/1248/457961662tp.jpg[/rimg]
Η Laco παγκοσμιοποιείται
Από ένα σημείο και μετά η Laco είχε περάσει στην ιδιοκτησία της U.S Time Corporation, γνωστότερη ως Timex.
Ως αποτέλεσμα μιας κάμψης των πωλήσεων, ο Ludwig Hummel πούλησε την εταιρεία στον αμερικανικο κολοσσό το 1959, με το ενδιαφέρον της Timex να στρέφεται κυρίως στις προηγμένες έρευνες της Laco-Durowe πάνω στα ηλεκτρικά ρολόγια.
Με την έμφαση που δόθηκε λοιπόν σε αυτό τον τομέα, το 1961 εμφανίστηκε το Laco-Electric καθιστώντας το το πρώτο λειτουργικά αξιόπιστο γερμανικό ηλεκτρικό ρολόι.
[rimg]http://img443.imageshack.us/img443/5377/lacoelectricpt.jpg[/rimg]
Η εταιρεία δεν παρέμεινε πολύ σε αμερικανικη ιδιοκτησία.
Το 1965 η ελβετική Ebauches S.A. ενέλαβε τα ηνία της Durowe, χωρίς ωστόσο να εκλείψουν η Lacher & Co και το brand name.
Οι Ελβετοί το μόνο που ήθελαν πλέον από την Durowe ήταν να παράγει μόνο αυτόματους και κουρδιστούς μηχανισμούς για αντρικά και γυναικεία ρολόγια, με αυτό τον τρόπο απέκτησαν εύκολη πρόσβαση στις αγορές της τότε Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμεσου της γερμανικής εταιρείας, η οποία με την σειρά της παρέμεινε ο βασικός και κυρίαρχος παραγωγός, με τον αριθμό τον μηχανισμών που κατασκευάσθηκαν το 1974 να φθάνει τις 550.000.
Παρ' όλα αυτά η επανάσταση του ιαπωνικού quartz σήμανε ότι ακόμα και η κάποτε πανίσχυρη Laco-Durowe σύντομα θα βυθιζόταν στην λήθη, με την παραγωγή της μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1970 να έχει σταματήσει.
Ευτυχώς, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 κάποιος στο εργοστάσιο Erich Lacher - το οποίο όλα αυτά τα χρόνια συνέχισε να υπάρχει και να παράγει ως «μικρή αδελφή» της Laco - θυμόταν ακόμα την κοινή αρχή των δυο εταιριών και το κύρος του ονόματος της.
Ως εκ τούτου το 1988, η Managing Partner Horst Günther απέκτησε τα δικαιώματα για το όνομα και το λογότυπο, γεγονός που της επέτρεψε να ξεκινήσει την παραγωγή ενός σύγχρονου φάσματος ρολογιών υψηλής ποιότητας.
Το 2002 o Jörg Schauer, ιδιοκτήτης των εταιριών Stowa και Schauer αγόρασε τα δικαιώματα της Durowe και παρήγαγε τον κουρδιστό cal. 7440 που βασίζεται στην Unitas 6498, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί πρώτα στα ρολόγια της Stowa και Schauer αλλά αργότερα να γίνει διαθέσιμη και σε τρίτους.
Πλέον η διαχείριση της εταιρείας (Laco) βρίσκετε στα χερια του Andreas Günther, με την πληθώρα των μηχανισμών που χρησιμοποιούνται να είναι ελβετικοί, όπως τα πρώτα χρόνια της επιχείρησης.
Μετά από μια δύσκολη οικονομικά περίοδο το 2009, η Laco με έμπειρο προσωπικό και νέα μοντέλα είναι πολύ καλά προετοιμασμένη και ανυπομονεί για ένα λαμπρό μέλλον, λέει χαραχτηριστικά ο Günther.
After a difficult economical year 2009 LACO is very well prepared for the future. A professional business management allows us to be very optimistic for the future. New products will be available soon and it is our concern to give you all a very good support as you are accustomed in the past. Of course we also work on all existing orders.
To give you this good service also in the future we are glad that we can introduce Mrs. Diana Bott who is working since almost 8 years with us. Diana handles the production as well as the after sales service. She has my 100 % confidence and I’m sure that she will be a perfect contact person. Diana is also working very close together with me so I’m able to react very quickly to any market changes.
We all are looking forward for a successful future and with all your help LACO will be a strong brand in the future.
Andreas Günther
Business Manager
πηγές: http://www.your-guide-to-watches.com/th ... mpany.html
http://forums.watchuseek.com/f367/laco- ... 83087.html
http://www.de-timekeeper.com/history
http://www.de-timekeeper.com/laco
http://www.durowe.com/en/index.php
http://en.wikipedia.org/wiki/DUROWE
- antonis_ch
- Δημοσιεύσεις: 7929
- Εγγραφή: Παρ Μάιος 15, 2009 9:09 am
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 391 times
-
- Δημοσιεύσεις: 2290
- Εγγραφή: Δευ Αύγ 30, 2010 8:03 pm
- Has thanked: 1800 times
- Been thanked: 1008 times
-
- Δημοσιεύσεις: 7836
- Εγγραφή: Παρ Νοέμ 06, 2009 4:55 pm
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 135 times
- eisenberg
- sensei
- Δημοσιεύσεις: 10352
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 7:56 pm
- Τοποθεσία: Raccoon City
- Has thanked: 1049 times
- Been thanked: 1287 times
Re: Lacher & Co (Laco) - The History
Απο τα καλυτερα αρθρα!
Αλεξανδρε ''γραφεις'' φιλε
Αλεξανδρε ''γραφεις'' φιλε
Ψάχνω για το τέλειο ρολόι...ελπίζω να μην το βρω ποτέ!
Re: Lacher & Co (Laco) - The History
Συγχαρητηρια και απο μενα,για αλλη μια φορα..
Πολυ τα γουσταρω αυτα..ομορφα και συμαζεμενα..
Για μας που δεν τα παμε καλα με τις 'ξενες γλωσσες'...ειναι οτι πρεπει..
Πολυ τα γουσταρω αυτα..ομορφα και συμαζεμενα..
Για μας που δεν τα παμε καλα με τις 'ξενες γλωσσες'...ειναι οτι πρεπει..