IWC
-
- Δημοσιεύσεις: 1201
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 27, 2016 5:51 pm
- Has thanked: 568 times
- Been thanked: 1258 times
Re: IWC
Ηλία, προηγουμένως συνέδεσα το Big Pilot συγκεκριμένα με τα Beobachtugsuhren από τα οποία και σαφώς κατάγεται.
Hanhart, urofa κλπ νομίζω δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, αν και επίσης ρολόγια για πιλότους.
Hanhart, urofa κλπ νομίζω δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, αν και επίσης ρολόγια για πιλότους.
- Elio5
- Omega specialist
- Δημοσιεύσεις: 2715
- Εγγραφή: Κυρ Ιαν 15, 2012 10:48 am
- Has thanked: 1163 times
- Been thanked: 3438 times
Re: IWC
Όποτε Σπύρο τι ειναι τελικά ενα πιλοτικό Ρολοι εξ ορισμού;
Φυσικα και το Big Pilot συνδέεται άμεσα με τα B-Uhr. Σωστότατος εισαι.
Φυσικα και το Big Pilot συνδέεται άμεσα με τα B-Uhr. Σωστότατος εισαι.
If you are going to go through hell, keep going. Winston Churchill
-
- Breitling specialist
- Δημοσιεύσεις: 3272
- Εγγραφή: Τετ Οκτ 05, 2011 3:11 pm
- Has thanked: 2116 times
- Been thanked: 4342 times
Re: IWC
Και οι τρεις πιλότοι !Οι δυο στα άκρα και να μην ξερεις τιποτα με το που τους βλεπεις καταλαβαίνεις πως πρόκειται για pilot ρολόγια.Το μεσαίο μονο αν μάθεις την ιστορία του λες πως ειναι pilot..Αυτή πάνω κάτω είναι απλουστευμένα η ενσταση μου σχετικά με το gmt.
Η πρώτη μου σκέψη όταν ακουω pilot παει ακριβως σε αυτα τα 2 της φωτό.Το navitimer και το big pilot..Στην πορεία με μια γρήγορη 2η σκέψη θα μου έρθουν τα υπόλοιπα...το gmt με μια 3η-4η....
-
- Δημοσιεύσεις: 242
- Εγγραφή: Πέμ Οκτ 20, 2016 7:42 pm
- Has thanked: 356 times
- Been thanked: 542 times
Re: IWC
Εξαιρετικά ενδιαφέροντα όλα τα παραπάνω και βέβαια δεν υπάρχει αμφιβολία ότι, εκτός από την ΙWC με τα Pilot, υπήρξαν και υπάρχουν αρκετά σπουδαία δείγματα στη συγκεκριμένη κατηγορία, από πλείστες εταιρείες.
Εγώ βέβαια δεν είμαι πιλότος (τουλάχιστον όχι πιλότος αεροσκάφους) και τα κριτήριά μου για την αγορά ενός τέτοιου ρολογιού δεν σχετίζονται με την πρακτικότητα του υπό συνθήκες πτήσης. Πιστεύω δε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών τέτοιων ρολογιών στη σύχρονη εποχή, ενός iwc ή zenith pilot, ενός breitling ή ενός rolex gmt (τυχαία παραδείγματα) γνωρίζουν από αεροναυτιλία όσο γνωρίζω εγώ από παρασκευή μπεσαμέλ για σουφλέ (ας ληφθεί παρακαλώ ως δεδομένο ότι δεν ξέρω ούτε να βράσω αυγό).
Επομένως, ναι μεν τα σημερινά pilot μοντέλα κουβαλούν γονίδια στρατιωτικού ρολογιού, ναι μεν έχουν όντως χαρακτηριστικά και προδιαγραφές που μπορούν, εν δυνάμει, να τα καταστήσουν εργαλεία στα χέρια ενός γνώστη, στην πράξη όμως, σαν καταναλωτικά προϊόντα, επιλέγονται με κριτήρια που ουδεμία σχέση έχουν με την αεροπλοϊα. Eπιλέγονται για την ιδιαίτερη ρετρό αισθητική τους, για τη νοσταλγική αύρα που τα περιβάλλει, για τα αξιόλογα χαρακτηριστικά τους ή, πολύ συνηθέστερα, επιλέγονται για το prestige τους, κοινώς για τη «μούρη» τους και αντιμετωπίζονται από τους ιδιοκτήτες τους ως κοσμήματα και όχι ως εργαλεία. Γι’ αυτό και σπανιότατα θα δει κανείς πάνω σε τέτοια ρολόγια σημάδια σκληρής επαγγελματικής χρήσης, πολύ δε περισσότερο πολεμικές «αμυχές».
Θα συμφωνήσω με την άποψη του φίλου Argo98 ως προς το τι εστί πιλοτικό ρολόϊ. Το bezel του gmt δεν αρκεί, κατά την ταπεινή άποψή μου, για να το κατατάξει στην κατηγορία “pilot”, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι ένας πιλότος δεν θα πετάξει μια χαρά φορώντας στο χέρι του ένα gmt. Παρεμπιπτόντως, δύο πιλότους γνωρίζω (αμφότερους της πολιτικής αεροπορίας) και οι δύο φορούν .. submariner . Δεν τους έχω ρωτήσει γιατί, ωστόσο ελπίζω να μην έχουν την προσθαλάσσωση σαν σοβαρό ενδεχόμενο στο μυαλό τους.
Εγώ βέβαια δεν είμαι πιλότος (τουλάχιστον όχι πιλότος αεροσκάφους) και τα κριτήριά μου για την αγορά ενός τέτοιου ρολογιού δεν σχετίζονται με την πρακτικότητα του υπό συνθήκες πτήσης. Πιστεύω δε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών τέτοιων ρολογιών στη σύχρονη εποχή, ενός iwc ή zenith pilot, ενός breitling ή ενός rolex gmt (τυχαία παραδείγματα) γνωρίζουν από αεροναυτιλία όσο γνωρίζω εγώ από παρασκευή μπεσαμέλ για σουφλέ (ας ληφθεί παρακαλώ ως δεδομένο ότι δεν ξέρω ούτε να βράσω αυγό).
Επομένως, ναι μεν τα σημερινά pilot μοντέλα κουβαλούν γονίδια στρατιωτικού ρολογιού, ναι μεν έχουν όντως χαρακτηριστικά και προδιαγραφές που μπορούν, εν δυνάμει, να τα καταστήσουν εργαλεία στα χέρια ενός γνώστη, στην πράξη όμως, σαν καταναλωτικά προϊόντα, επιλέγονται με κριτήρια που ουδεμία σχέση έχουν με την αεροπλοϊα. Eπιλέγονται για την ιδιαίτερη ρετρό αισθητική τους, για τη νοσταλγική αύρα που τα περιβάλλει, για τα αξιόλογα χαρακτηριστικά τους ή, πολύ συνηθέστερα, επιλέγονται για το prestige τους, κοινώς για τη «μούρη» τους και αντιμετωπίζονται από τους ιδιοκτήτες τους ως κοσμήματα και όχι ως εργαλεία. Γι’ αυτό και σπανιότατα θα δει κανείς πάνω σε τέτοια ρολόγια σημάδια σκληρής επαγγελματικής χρήσης, πολύ δε περισσότερο πολεμικές «αμυχές».
Θα συμφωνήσω με την άποψη του φίλου Argo98 ως προς το τι εστί πιλοτικό ρολόϊ. Το bezel του gmt δεν αρκεί, κατά την ταπεινή άποψή μου, για να το κατατάξει στην κατηγορία “pilot”, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι ένας πιλότος δεν θα πετάξει μια χαρά φορώντας στο χέρι του ένα gmt. Παρεμπιπτόντως, δύο πιλότους γνωρίζω (αμφότερους της πολιτικής αεροπορίας) και οι δύο φορούν .. submariner . Δεν τους έχω ρωτήσει γιατί, ωστόσο ελπίζω να μην έχουν την προσθαλάσσωση σαν σοβαρό ενδεχόμενο στο μυαλό τους.
- markosgr28
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 12556
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 6:19 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο, Κρήτης
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 5176 times
Re: IWC
Πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες και απόψεις! Να είστε καλά φίλοι μου!
Προσωπικά θεωρώ, όπως έχει γραφτεί ήδη και από άλλους ότι υπάρχουν διάφορες κατηγορίες ρολογιών για πιλότους. Από τα πρώτα ήταν αυτά των πολεμικών που προδιαγράφηκαν από τα b uhr, τα οποία κατασκευαζόταν αρχικά από 3 εταιρίες, την IWC, τη Laco και κάποια άλλη που δε θυμάμαι τώρα. Αυτά είχαν συγκεκριμένο σκοπό και ρόλο εκείνη την περίοδο. Μετά ήρθαν τα ρολόγια για πολιτική χρήση όπως το GMT της Rolex, για να βλέπουν οι πιλότοι της διαφορετικές ζώνες ώρας και τα air king για το προσωπικό της καμπίνας. Αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με τα B uhr. Ήταν για πιλότους, αλλά επειδή η 2η ζώνη ώρας ήταν χρήσιμη και σε πολλούς άλλους, δεν έχουν μείνει πιστεύω στο μυαλό του κόσμου ως ρολόγια για πιλότους.
Σήμερα πάντως δεν έχουν χρησιμότητα αυτά, μόνο στυλ, ενώ τα καταδυτικά, μπορεί να μην πηγαίνουμε στα 200m αλλά μια θάλασσα θα την πάμε, ενώ τα πιλοτικά συνήθως δεν έχουν αυτό το σκοπό, οπότε η υδατοστεγανότητα τους δε βοηθάει (πολύ στεναχωρήθηκα που το Fortis 595 έχει πλέον 100m υδατοστεγανότητα, ενώ είχε 200m). Προσωπικά εμφανισιακά μου αρέσουν πολύ. Εταιρίες που έχουν φτιάξει προφίλ για αεροπορική χρήση κατά τη γνώμη μου είναι κυρίως η Breitling και η Fortis και με αυτά μάλλον αδικώ άλλες πιο μικρές, όπως η Laco, η Hanhart και άλλες, αλλά το γράφω για να αναφέρω ότι η IWC δεν το προωθεί πιστεύω τόσο πολύ, ενώ δικαιωματικά θα έπρεπε να το κάνει.
Με τα σημερινά δεδομένα το μόνο ίσως ρολόι που έχει κάποιο νόημα για αεροπορική χρήση κατά τη γνώμη μου είναι το emergency της Β, το οποίο έχει ακόμα και σήμερα χρησιμότητα για την κακή την ώρα. Τα υπόλοιπα είναι πανέμορφα, αλλά πρακτική χρήση πλέον δεν έχουν (εντάξει το GMT είναι πρακτικό για κάποιους, αλλά όσο και να θέλω να το συνδέσω με αεροπορική χρήση, το ξεχνάω μετά).
Προσωπικά θεωρώ, όπως έχει γραφτεί ήδη και από άλλους ότι υπάρχουν διάφορες κατηγορίες ρολογιών για πιλότους. Από τα πρώτα ήταν αυτά των πολεμικών που προδιαγράφηκαν από τα b uhr, τα οποία κατασκευαζόταν αρχικά από 3 εταιρίες, την IWC, τη Laco και κάποια άλλη που δε θυμάμαι τώρα. Αυτά είχαν συγκεκριμένο σκοπό και ρόλο εκείνη την περίοδο. Μετά ήρθαν τα ρολόγια για πολιτική χρήση όπως το GMT της Rolex, για να βλέπουν οι πιλότοι της διαφορετικές ζώνες ώρας και τα air king για το προσωπικό της καμπίνας. Αυτά δεν έχουν καμιά σχέση με τα B uhr. Ήταν για πιλότους, αλλά επειδή η 2η ζώνη ώρας ήταν χρήσιμη και σε πολλούς άλλους, δεν έχουν μείνει πιστεύω στο μυαλό του κόσμου ως ρολόγια για πιλότους.
Σήμερα πάντως δεν έχουν χρησιμότητα αυτά, μόνο στυλ, ενώ τα καταδυτικά, μπορεί να μην πηγαίνουμε στα 200m αλλά μια θάλασσα θα την πάμε, ενώ τα πιλοτικά συνήθως δεν έχουν αυτό το σκοπό, οπότε η υδατοστεγανότητα τους δε βοηθάει (πολύ στεναχωρήθηκα που το Fortis 595 έχει πλέον 100m υδατοστεγανότητα, ενώ είχε 200m). Προσωπικά εμφανισιακά μου αρέσουν πολύ. Εταιρίες που έχουν φτιάξει προφίλ για αεροπορική χρήση κατά τη γνώμη μου είναι κυρίως η Breitling και η Fortis και με αυτά μάλλον αδικώ άλλες πιο μικρές, όπως η Laco, η Hanhart και άλλες, αλλά το γράφω για να αναφέρω ότι η IWC δεν το προωθεί πιστεύω τόσο πολύ, ενώ δικαιωματικά θα έπρεπε να το κάνει.
Με τα σημερινά δεδομένα το μόνο ίσως ρολόι που έχει κάποιο νόημα για αεροπορική χρήση κατά τη γνώμη μου είναι το emergency της Β, το οποίο έχει ακόμα και σήμερα χρησιμότητα για την κακή την ώρα. Τα υπόλοιπα είναι πανέμορφα, αλλά πρακτική χρήση πλέον δεν έχουν (εντάξει το GMT είναι πρακτικό για κάποιους, αλλά όσο και να θέλω να το συνδέσω με αεροπορική χρήση, το ξεχνάω μετά).
- These users thanked the author markosgr28 for the post:
- Megalos (Κυρ Οκτ 30, 2016 12:29 am)
- Rating: 7.69%
-
- Δημοσιεύσεις: 1201
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 27, 2016 5:51 pm
- Has thanked: 568 times
- Been thanked: 1258 times
Re: IWC
Ηλία, εξαρχής λέω ότι δεν γνωρίζω.Lemaniakias έγραψε:Όποτε Σπύρο τι ειναι τελικά ενα πιλοτικό Ρολοι εξ ορισμού;
Φυσικα και το Big Pilot συνδέεται άμεσα με τα B-Uhr. Σωστότατος εισαι.
Εξάλλου, δεν γνωρίζω αν το "πιλοτικό ρολόι" υφίσταται καν ως όρος που να εξυπηρετεί κάτι πέρα από ανάγκες του μάρκετιγκ.
Διευρύνοντας λίγο τη συζήτηση, αναφέρω μία ιδέα μου.
Πιστεύω ότι καθόλου -μα καθόλου- τυχαία δεν έχουν επιλέξει στην πλειοψηφία τους οι εταιρείες να συνδέσουν ολόκληρη κατηγορία μοντέλων τους με το επάγγελμα του πιλότου.
Διότι δεν είναι άραγε περίεργο που πέρα από το επάγγελμα του μηχανικού (η IWC) ή παλιότερα του σιδηροδρομικού (Ω και άλλες), το επάγγελμα του πιλότου είναι το πλέον συνδεδεμένο με τα ρολόγια;
Ο λόγος πιστεύω στηρίζεται σε βασικές αρχές της Ψυχολογίας και έχει να κάνει με τη δύναμη που ασκεί στη συνείδηση των πολλών η καθιερωμένη εικόνα του πιλότου, ως ανθρώπου στα χέρια του οποίου εναποτίθενται οι ζωές άλλων.
- Elio5
- Omega specialist
- Δημοσιεύσεις: 2715
- Εγγραφή: Κυρ Ιαν 15, 2012 10:48 am
- Has thanked: 1163 times
- Been thanked: 3438 times
Re: IWC
Ποια το πιλοτικό ρολοι και κάθε τέτοιος διαχωρισμός εξυπηρετεί καθαρά και μόνο το μάρκετινγκ.
Συμφωνώ με ολο σου το ποστ!
Συμφωνώ με ολο σου το ποστ!
If you are going to go through hell, keep going. Winston Churchill
-
- Δημοσιεύσεις: 1201
- Εγγραφή: Τρί Σεπ 27, 2016 5:51 pm
- Has thanked: 568 times
- Been thanked: 1258 times
Re: IWC
Ηλία, ευχαριστώ.
Για όποιον φίλο ενδιαφέρεται να δει περισσότερα πάνω σε αυτό που ανέφερα προηγουμένως, παραθέτω λινκ για το διάσημο βιβλίο με τίτλο "Προπαγάνδα" του Edward Bernays (συγγενή του Φρόυντ), που εκδόθηκε το 1928, αλλά θεωρείται ακόμα και σήμερα αξεπέραστο:
https://www.voltairenet.org/IMG/pdf/Ber ... glish_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Για όποιον φίλο ενδιαφέρεται να δει περισσότερα πάνω σε αυτό που ανέφερα προηγουμένως, παραθέτω λινκ για το διάσημο βιβλίο με τίτλο "Προπαγάνδα" του Edward Bernays (συγγενή του Φρόυντ), που εκδόθηκε το 1928, αλλά θεωρείται ακόμα και σήμερα αξεπέραστο:
https://www.voltairenet.org/IMG/pdf/Ber ... glish_.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Elio5
- Omega specialist
- Δημοσιεύσεις: 2715
- Εγγραφή: Κυρ Ιαν 15, 2012 10:48 am
- Has thanked: 1163 times
- Been thanked: 3438 times
Re: IWC
Εξαιρετικό... Μπράβο Σπύρο
If you are going to go through hell, keep going. Winston Churchill
- _batman_
- Δημοσιεύσεις: 2340
- Εγγραφή: Παρ Μαρ 07, 2014 6:55 pm
- Has thanked: 2873 times
- Been thanked: 1921 times
Re: IWC
Ηλία για τα stowa and laco τι έχεις να πεις;
Sent from my Huawei P8 using Tapatalk
Sent from my Huawei P8 using Tapatalk
One breath, One dive, One shot, One life...