Η σχέση μου με τα ρολόγια είναι απλά συναισθηματική και αισθητική. Λόγω επαγγέλματος δε, έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία και για το προιόν αλλά και για τον τρόπο που παρουσιάζεται και το μήνυμα που προσπαθεί να δώσει.
Το ρολόι είναι ίσως το μόνο πραγματικό και διαχρονικό κόσμημα για τον άντρα, άντε και τα μανικετόκουμπα, αν και αυτά τείνουν να εξαφανιστούν μαζί με τα ανάλογα πουκάμισα.
Η απλοποίηση της εμφάνισης σε σημείο ...μη εμφάνισης πολλές φορές, βασίζεται κατά την άποψη μου στην ισοπέδωση πολλών αξιών και ειδικότερα στην ποιοτική ισοπέδωση του τρόπου ζωής μας. Σταδιακά, εκπαιδευόμαστε να μην βλέπουμε το ωραίο, να μη το εκτιμούμε έτσι ώστε να καταναλώνουμε αυτά που οι πολυεθνικές, και όχι μόνο, εταιρείες μας πουλάν φτηνά μεν για να μπορούμε να τα αγοράζουμε, προσφέροντας μας δε,τις περισσότερες φορές, κακής ποιότητας και κακόγουστα προϊόντα.
Από την εποχή της κρίσης με τα quartz ρολόγια, οι εταιρείες προσπάθησαν ν΄αναδιοργανωθούν, να εκμοντερνιστούν με σύγχρονο εξοπλισμό και κάθετες μονάδες παραγωγής για να περιορίσουν τα έξοδα μους και να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές. Κάπως έτσι δημιουργήθηκαν τα 3-4 groups που ελέγχουν την παγκόσμια αγορά των ρολογιών. Η αξία της μετοχής τους στο χρηματιστήριο είναι το και απόλυτο κριτήριο. Εάν μπει κάποιος στην αρχική σελίδα των Richemont ή Swatch groups θα δει αμέσως την αξία των μετοχών τους σε πραγματικό χρόνο και θα του πάρει ώρες για να βρει την ηλεκτρονική διεύθυνση του τμήματος δημοσίων σχέσεων ή γραφείου τύπου, μιας εκ των εταιρειών που ανήκουν στο group!!!!! Είτε πουλάν ρολόγια, είτε προφυλακτικά, για τους μετόχους είναι ένα και το αυτό.!! Η αξία της μετοχής!!!
Φαντάζομαι το σοκ των Γερμανών ωρολογοποιών όταν η Swatch αγόρασε την ΕΤΑ και έβγαλε και το φιρμάνι ότι σταματάει να πουλάει μηχανισμούς έξω από το Group, με απόλυτο στόχο , βέβαια, την εξαφάνιση τους για να μπορέσουν να πάρουν και το τελευταίο κομμάτι της αγοράς!!
Επένδυσαν 100μύρια για εξοπλισμό αλλά όχι για ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ δυναμικό..
Ως εκ τούτου, η έλλειψη ιδεών και ο φόβος της μετοχής και του χρηματιστηρίου, τους έβαλε στη διαδικασία της επανέκδοσης [ vintage ] παλαιών μοντέλων και όχι πραγματικής δημιουργίας νέων.
Οι μετακινήσεις στελεχών από την μια εταιρεία στην άλλη, φέρνει λίγα έως καθόλου αποτελέσματα. [ Βλέπε την τελευταία κρίση στην Tag Heuer με απολύσεις προσωπικού, παραίτηση του προέδρου και άφιξη του νέου, παμπάλαιου Θεού...Biver που παρουσίασε ένα νέο συμπαθητικό ρολογάκι το Tag Heuer Carrera Calibre 18 Chronograph Telemeter, βασισμένο στον αυτόματο μηχανισμό Sellita SW300!!!!!, το οποίο όμως απευθύνεται κατά τον Κο Biver σε ποιό νεανικό κοινό και με λογικές τιμές και στοιχίζει... μόλις 4.900€ !!! (http://monochrome-watches.com/tag-heuer ... 015-price/" onclick="window.open(this.href);return false; )
Πόσες φορές δεν έχουμε αναρωτηθεί: καλά μας δουλεύουν; Δεν νομίζω. Στη Rolex πήρε 10ετίες για να κάνει το Submariner αυτό που αντιπροσωπεύει σήμερα για 100μύρια ανθρώπους!!!! Η Omega λοιπόν θα έπρεπε να περιμένει πολύ για να γίνει το Dark Side of the Moon περιζήτητο όσο ένα Daytona. Αντί γι’ αυτό παράγουν 5-6 νέων χρώματων Moonwatch!!!! ελπίζοντας να πουλήσουν, στην αδυναμία τους να παράξουν κάτι διαφορετικό και στην μετοχή που τους πιέζει να έχουν πωλήσεις σήμερα!!!
Θα μας ενδιέφερε λίγο έως καθόλου, εάν αυτό δεν είχε αντίκτυπο σε εμάς τους καταναλωτές!!! Η μη πρόσληψη δημιουργικών ανθρώπων και η πίεση της μετοχής και του άμεσου κέρδους έχει σαν αποτέλεσμα τη κάθετη πτώση της αισθητικής και γενικότερα της παιδείας και σεβασμού των καταναλωτών.
Αφορμή για αυτές μου τις σκέψεις που βασίζονται σ’ αυτά που βλέπω και διαβάζω, είναι μια διαφημιστική φωτογραφία του Omega Speedmaster Apollo 13 Silver Snoopy που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Βασιλείας φέτος.[http://www.deployant.com/review-of-omeg ... orld-2015/]
Μα καλά ο φωτογράφος ήταν στραβός, ο βοηθός του ανύπαρκτος, ο υπεύθυνος παραγωγής κοιμόταν, στο τμήμα προβολής του νέου μοντέλου δεν πρόσεξαν τις κλωστές στο μανίκι που ο μοναδικός λόγος ύπαρξης τους είναι για να μην τσαλακώνει το μανίκι στη γωνία, όταν είναι κρεμασμένο στα καταστήματα; Δηλαδή το μήνυμα της Omega είναι ότι με δανεικό σακάκι σου πουλάμε ένα ρολόι μερικών χιλιάδων €!!! Η δε καουμπόικη ζώνη σε κουστούμι με γιλέκο είναι νέα μόδα ή απλά η καλαισθησία τους δεν φτάνει εκεί; Τι το θες το κουστούμι και το γιλέκο;;;;
Ευχαριστώ και συγνώμη αν σας κούρασα!!!!
Ρολόγια και διαφήμιση
- nick10
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 10985
- Εγγραφή: Παρ Ιούλ 31, 2009 5:12 pm
- Has thanked: 6612 times
- Been thanked: 11115 times
- Επικοινωνία:
Re: Ρολόγια και διαφήμιση
πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις Σπύρο και συμφωνώ ότι η διαφήμιση ή marketing αγγλιστί, παίζει δυστυχώς πολύ σημαντικό ρόλο και αυτό δεν ισχύει μόνο στα ρολόγια. Σαφώς οι περισσότερες εταιρείες βγάζουν επανεκδόσεις ιστορικών vintage ρολογιών τους όχι γιατί δεν μπορούν να παρουσιάσουν κάτι νέο αλλά γιατί το vintage πουλάει οπότε κάνουν πωλήσεις χωρίς μεγάλη προσπάθεια. Δεν κρύβω ότι μου αρέσουν πολλές τέτοιες επανεκδόσεις ειδικά από την Longines αλλά αυτό δεν αναιρεί αυτά που έγραψα προηγουμένως.
Τώρα για την Tag Heuer είναι φυσικό να βάλει Sellita αφού η ETA σταματάει να προμηθεύει εταιρείες εκτός γκρουπ, και κατά τη γνώμη μου καλά κάνει. Τώρα η τιμή είναι άλλο θέμα, όντως είναι ακριβό αλλά είναι πανέμορφο. Νομίζω βέβαια ότι το target group του δεν είναι το νεανικό κοινό αλλά αυτοί που τους αρέσουν τα vintage κομμάτια
Τώρα για την Tag Heuer είναι φυσικό να βάλει Sellita αφού η ETA σταματάει να προμηθεύει εταιρείες εκτός γκρουπ, και κατά τη γνώμη μου καλά κάνει. Τώρα η τιμή είναι άλλο θέμα, όντως είναι ακριβό αλλά είναι πανέμορφο. Νομίζω βέβαια ότι το target group του δεν είναι το νεανικό κοινό αλλά αυτοί που τους αρέσουν τα vintage κομμάτια
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Fb: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Το γούστο μου είναι απλό, διαλέγω πάντα το καλύτερο...
Fb: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Το γούστο μου είναι απλό, διαλέγω πάντα το καλύτερο...
- Megalos
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 43127
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 40279 times
- Been thanked: 8755 times
Re: Ρολόγια και διαφήμιση
Σπυρο παρα πολυ μου αρεσε η τοποθετηση σου στο θεμα αυτο ...
πραγματι οι εταιρειες θα επρεπε να επενδυσουν σε ανθρωπους -νεους εμπευσμενους με ορεξη για δουλεια- και σε νεα προιοντα και ειδικα
μηχανισμους θα ελεγα ...
και πραγματι η φωτο ειναι πολυ αποτυχημενα νομιζω ...καμμια σοβαρη εμπευση δεν ειχαν παρα αυτη
πραγματι οι εταιρειες θα επρεπε να επενδυσουν σε ανθρωπους -νεους εμπευσμενους με ορεξη για δουλεια- και σε νεα προιοντα και ειδικα
μηχανισμους θα ελεγα ...
και πραγματι η φωτο ειναι πολυ αποτυχημενα νομιζω ...καμμια σοβαρη εμπευση δεν ειχαν παρα αυτη
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/