ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
-
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 22, 2015 1:09 am
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Με μια ώρα ύπνο επανέρχομαι...
Ίσως γνωρίζετε τον Μηνά, τον Έλληνα κορυφαίο σχεδιαστή κοσμημάτων και αντικειμένων.
Κάποιοι θα έχετε δει και το ρολόι του.
Κάποτε μου είχε πει ότι τον ενοχλεί η απίστευτη επιβολή των Ιταλών σε θέματα design.
Αρκεί μου είπε, να έχεις ιταλικό όνομα για να γίνεις μεγάλος σχεδιαστής...
Όλες οι επιτυχίες της Ωρολογοποιίας, γεννήθηκαν στην Ιταλία.
Από το Daytona, μέχρι την Patek Philippe, ενώ στο χώρο των δημοπρασιών τα πάντα έγιναν από τον Ιταλό Osvaldo Patrizzi και στο design από τον Ιταλό Gérald Genta.
Στο Richemont και την ΥΩ, δεν γινόταν τίποτα χωρίς το ΟΚ του Ιταλού Franco Cologni, ενώ την ΥΩ άλλαξε επίσης ο Ιταλός Franck Muller με το ασύγκριτο στυλ του.
Πως θα μπορούσε η Panerai να μείνει απ έξω;
Είναι σα να λες ότι ένας σχεδιαστής επίπλων ή κουζίνων θα πάει άπατος. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ.
Μια άλλη παράμετρος που παίζει ρόλο στην καθιέρωση ενός φετίχ του στυλ είναι το πόσο το αποδέχονται οι γυναίκες ως σύμβολο..
Και οι γυναίκες - ειδικά της Ιταλίας - λάτρεψαν τα Panerai και όχι χωρίς λόγο.
Οι αραβικοί αριθμοί στο καντράν, γραμμένοι με μπριγιαντάκια, είναι από τα πιο ωραία διακοσμητικά πράγματα που έχω δει στο χώρο.
Παρ όλα αυτά είχα πάντα μια αίσθηση ότι η συλλογή κάπου θα "κολλήσει".
Επαναλαμβάνεται επικίνδυνα. Δεν μπορείς να τη βγάζεις καθαρή ουσιαστικά με ένα σχέδιο, αφού φαντάζομαι ότι οι πωλήσεις των Radiomir είναι μικρό ποσοστό του τζίρου.
Αυτή την εντύπωση μου ενέτεινε η συζήτηση με τον Angelo Bonati.
Είναι τόσο ευχαριστημένος από την συλλογή του, που δεν βλέπω "φως στο τούνελ" της δημιουργικότητας.
Συνοπτικά η Πανεράι άλλαξε την αγορά.
Έβαλε μέχρι και την Rolex να κάνει 40+ ρολόγια και βέβαια όλους μας να μιλάμε για το μέγεθος.
Θυμάμαι όταν ρώτησα τον Genta πόσα χιλιοστά ήταν το Royal Oak όταν το σχεδίασε, τα "πήρε"... Μου λέει, τι ιστορία, όλα τα μετράτε με χιλιοστά... Εγώ δεν ξέρω πόσα χιλιοστά είνα κανένα ρολόι από αυτά που σχεδίασα!!!
Δεν βλέπω πως θα μπορούσε να ανανεωθεί. Έχει μια τόσο έντονη και αυστηρά προσδιορισμένη ταυτότητα που είναι επικίνδυνο να "βάλεις χέρι"
Βλέπετε, το καλό μάρκετινγκ πόσο περιορίζει τις εναλλακτικές;
Με το κακό, κανείς δεν καταλαβαίνει ποιός είσαι και κάνεις ότι θέλεις...
Όπως θα κατάλαβες λατρέυω το Radiomir και το θεωρώ κάτι αντίστοιχο της E-type: τόσο ωραίο!!!
Φιλικά
Κωστής
Ίσως γνωρίζετε τον Μηνά, τον Έλληνα κορυφαίο σχεδιαστή κοσμημάτων και αντικειμένων.
Κάποιοι θα έχετε δει και το ρολόι του.
Κάποτε μου είχε πει ότι τον ενοχλεί η απίστευτη επιβολή των Ιταλών σε θέματα design.
Αρκεί μου είπε, να έχεις ιταλικό όνομα για να γίνεις μεγάλος σχεδιαστής...
Όλες οι επιτυχίες της Ωρολογοποιίας, γεννήθηκαν στην Ιταλία.
Από το Daytona, μέχρι την Patek Philippe, ενώ στο χώρο των δημοπρασιών τα πάντα έγιναν από τον Ιταλό Osvaldo Patrizzi και στο design από τον Ιταλό Gérald Genta.
Στο Richemont και την ΥΩ, δεν γινόταν τίποτα χωρίς το ΟΚ του Ιταλού Franco Cologni, ενώ την ΥΩ άλλαξε επίσης ο Ιταλός Franck Muller με το ασύγκριτο στυλ του.
Πως θα μπορούσε η Panerai να μείνει απ έξω;
Είναι σα να λες ότι ένας σχεδιαστής επίπλων ή κουζίνων θα πάει άπατος. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ.
Μια άλλη παράμετρος που παίζει ρόλο στην καθιέρωση ενός φετίχ του στυλ είναι το πόσο το αποδέχονται οι γυναίκες ως σύμβολο..
Και οι γυναίκες - ειδικά της Ιταλίας - λάτρεψαν τα Panerai και όχι χωρίς λόγο.
Οι αραβικοί αριθμοί στο καντράν, γραμμένοι με μπριγιαντάκια, είναι από τα πιο ωραία διακοσμητικά πράγματα που έχω δει στο χώρο.
Παρ όλα αυτά είχα πάντα μια αίσθηση ότι η συλλογή κάπου θα "κολλήσει".
Επαναλαμβάνεται επικίνδυνα. Δεν μπορείς να τη βγάζεις καθαρή ουσιαστικά με ένα σχέδιο, αφού φαντάζομαι ότι οι πωλήσεις των Radiomir είναι μικρό ποσοστό του τζίρου.
Αυτή την εντύπωση μου ενέτεινε η συζήτηση με τον Angelo Bonati.
Είναι τόσο ευχαριστημένος από την συλλογή του, που δεν βλέπω "φως στο τούνελ" της δημιουργικότητας.
Συνοπτικά η Πανεράι άλλαξε την αγορά.
Έβαλε μέχρι και την Rolex να κάνει 40+ ρολόγια και βέβαια όλους μας να μιλάμε για το μέγεθος.
Θυμάμαι όταν ρώτησα τον Genta πόσα χιλιοστά ήταν το Royal Oak όταν το σχεδίασε, τα "πήρε"... Μου λέει, τι ιστορία, όλα τα μετράτε με χιλιοστά... Εγώ δεν ξέρω πόσα χιλιοστά είνα κανένα ρολόι από αυτά που σχεδίασα!!!
Δεν βλέπω πως θα μπορούσε να ανανεωθεί. Έχει μια τόσο έντονη και αυστηρά προσδιορισμένη ταυτότητα που είναι επικίνδυνο να "βάλεις χέρι"
Βλέπετε, το καλό μάρκετινγκ πόσο περιορίζει τις εναλλακτικές;
Με το κακό, κανείς δεν καταλαβαίνει ποιός είσαι και κάνεις ότι θέλεις...
Όπως θα κατάλαβες λατρέυω το Radiomir και το θεωρώ κάτι αντίστοιχο της E-type: τόσο ωραίο!!!
Φιλικά
Κωστής
- chris5
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 1688
- Εγγραφή: Σάβ Μαρ 19, 2011 6:14 pm
- Has thanked: 787 times
- Been thanked: 1478 times
Re: ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις. Την ερωτηση μου παραπανω την εξεφρασα υπο την οπτικη γωνια του υποψηφιου Ελληνα πελατη της Πανεραι. Επισης για τους in-house μηχανισμους της εταιρειας τι γνωμη εχετε?
Προδότης δεν είναι μόνο αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά και εκείνος που ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα,εν γνώση του δεν κανει κατι για να βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των ανθρώπων στους οποίους άρχει - Θουκυδίδης(460-398 π.Χ.)
-
- militaire/vintage specialist
- Δημοσιεύσεις: 1665
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 8:48 pm
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 105 times
Re: ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Κωστή γιατί λες πως ῾῾κόλλησε῾῾ σχεδιαστικά; Μήπως το ίδιο δεν κάνει κι η Ρόλεξ; Επί 60 χρόνια διάφορες παραλλαγές της Όυστερ βγάζει αλλάζοντας όνομα και μερικές λεπτομέρειες.
Του βάζω στεφάνη και πάει βαθιά, Submariner. Ακόμη πιο βαθιά, SeaDweller. Πάρα πολύ βαθιά DeepSea. Αλλάζω στεφάνη, προσθέτω δείκτη 2ης ώρας, GMT-Master. Βάζω σταθερή στεφάνη, Explorer II. Ξαναλλάζω στεφάνη, Yacht-Master. Του βάζω χρονογράφο, Daytona. Βγάζω τα προστατευτικά κορώνας κι έτσι αποκτώ άλλες 5-6 σειρές. Oyster perpetual, Datejust, Day-Date, Explorer, Milgauss, SkyDweller.
Πετυχημένη συνταγή. Τα ρολόγια της είναι πάντα στη μόδα.
Του βάζω στεφάνη και πάει βαθιά, Submariner. Ακόμη πιο βαθιά, SeaDweller. Πάρα πολύ βαθιά DeepSea. Αλλάζω στεφάνη, προσθέτω δείκτη 2ης ώρας, GMT-Master. Βάζω σταθερή στεφάνη, Explorer II. Ξαναλλάζω στεφάνη, Yacht-Master. Του βάζω χρονογράφο, Daytona. Βγάζω τα προστατευτικά κορώνας κι έτσι αποκτώ άλλες 5-6 σειρές. Oyster perpetual, Datejust, Day-Date, Explorer, Milgauss, SkyDweller.
Πετυχημένη συνταγή. Τα ρολόγια της είναι πάντα στη μόδα.
Δημήτρης - Θεσσαλονίκη
ναι, αλλα κανε κ κανα θεματακι ρε τζωρτζη, γιατι εχουμε βαρεθει!!
400 το αγορασες...ο λαδεμπορας...
αφου δεν το χεις το ποσταρισμα,παμε για ρακετες!
-
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 22, 2015 1:09 am
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Είναι σίγουρα τα ρολόγια της Rolex μέλη της ίδιας οικογένειας με κοινά χαρακτηριστικά, αλλά εσύ ήδη μας ανέφερες πάρα πολλα ρολόγια της που το καθένα αποτελεί μια επανάσταση και άλλαξαν την ιστορία της Ωρολογοποιίας ενώ όλοι τα αντιγράφουν.Blackbird έγραψε:Κωστή γιατί λες πως ῾῾κόλλησε῾῾ σχεδιαστικά; Μήπως το ίδιο δεν κάνει κι η Ρόλεξ; Επί 60 χρόνια διάφορες παραλλαγές της Όυστερ βγάζει αλλάζοντας όνομα και μερικές λεπτομέρειες.
Του βάζω στεφάνη και πάει βαθιά, Submariner. Ακόμη πιο βαθιά, SeaDweller. Πάρα πολύ βαθιά DeepSea. Αλλάζω στεφάνη, προσθέτω δείκτη 2ης ώρας, GMT-Master. Βάζω σταθερή στεφάνη, Explorer II. Ξαναλλάζω στεφάνη, Yacht-Master. Του βάζω χρονογράφο, Daytona. Βγάζω τα προστατευτικά κορώνας κι έτσι αποκτώ άλλες 5-6 σειρές. Oyster perpetual, Datejust, Day-Date, Explorer, Milgauss, SkyDweller.
Πετυχημένη συνταγή. Τα ρολόγια της είναι πάντα στη μόδα.
Oyster, GMT, Day Date, Sub, Sea Dwler, Daytona κ,λπ.
Το καθένα ένας μοναδικός θρύλος.
Από την άλλη Luminor. Πολλά μοντέλα - το ιδιο ρολόι
Η Rolex έφτιαξε πρώτη σχεδόν τα πάντα. Η Πανεράι τίποτα.
Φιλικά
Κ.
-
- militaire/vintage specialist
- Δημοσιεύσεις: 1665
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 8:48 pm
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 105 times
Re: ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Θρύλος η Ρόλεξ. Βάζελος η Πανεράι;
Κι η Πανεράι στηρίζεται σε θρύλους, αν κι όχι απαραίτητα αποκλειστικά ωρολογιακούς.
1. Πιθανόν το πρώτο καταδυτικό ρολόι. Κι ας το κατασκεύασε η Ρόλεξ. Προφανώς αυτό ανεβάζει την αίγλη της.
2. Η εταιρεία που καθιέρωσε τα μεγάλα ρολόγια.
3. Έφερε στη μόδα την αλλαγή λουριών.
4. Έφερε στη μόδα τα στρατιωτικά ρολόγια. Ήταν το ρολόι των Ιταλών οϋκάδων.
Κι η Πανεράι στηρίζεται σε θρύλους, αν κι όχι απαραίτητα αποκλειστικά ωρολογιακούς.
1. Πιθανόν το πρώτο καταδυτικό ρολόι. Κι ας το κατασκεύασε η Ρόλεξ. Προφανώς αυτό ανεβάζει την αίγλη της.
2. Η εταιρεία που καθιέρωσε τα μεγάλα ρολόγια.
3. Έφερε στη μόδα την αλλαγή λουριών.
4. Έφερε στη μόδα τα στρατιωτικά ρολόγια. Ήταν το ρολόι των Ιταλών οϋκάδων.
Δημήτρης - Θεσσαλονίκη
ναι, αλλα κανε κ κανα θεματακι ρε τζωρτζη, γιατι εχουμε βαρεθει!!
400 το αγορασες...ο λαδεμπορας...
αφου δεν το χεις το ποσταρισμα,παμε για ρακετες!
-
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 22, 2015 1:09 am
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Αγαπητέ Δημήτρη
1. Δεν υπήρξε σχεδόν κανένα επιτυχημένο ρολόι που να μην ήταν στρατιωτικό. Τα Πανεράι είναι απλώς ένα απο τα πιο πρόσφατα. Την Ιστορία έγραψαν η G-P, η Omega, η Patek, οι Γερμανοί. Η μόδα των pilot προηγείται κατα πολύ.
2. Το πρώτο καταδυτικό, με πιστοποίηση μάλιστα. Είναι το υπέροχο, παραλληλόγραμμο Omega Marine.
3. Αυτός που έκανε μόδα την εναλλαγή λουριών και εισήγαγε το εύκολο σύστημα που την εξασφαλίζει είναι ο Franck Muller.
4. Τα Πανεράι υπήρξαν το ρολόι που έφερε ΞΑΝΑ το μεγάλο μέγεθος στην Ωρολογοποιία, αλλά η επιτυχία της είναι μικρή αναλογικά με τη Rolex, ώστε να επηρεάσει την αγορά. Απόδειξη οι "κλώνοι" της είναι ελάχιστοι, ενώ της Rolex η μισή Ωρολογοποιία.
5. Αδικούμε την Πανεράι όταν την βάζουμε δίπλα στην Rolex. Μοιάζει με ψείρα. "Θρύλος - βάζελος", είναι το Rolex - όλοι οι υπόλοιποι. Ούτε καν το Rolex - Omega.
Φιλικά
Κωστής
1. Δεν υπήρξε σχεδόν κανένα επιτυχημένο ρολόι που να μην ήταν στρατιωτικό. Τα Πανεράι είναι απλώς ένα απο τα πιο πρόσφατα. Την Ιστορία έγραψαν η G-P, η Omega, η Patek, οι Γερμανοί. Η μόδα των pilot προηγείται κατα πολύ.
2. Το πρώτο καταδυτικό, με πιστοποίηση μάλιστα. Είναι το υπέροχο, παραλληλόγραμμο Omega Marine.
3. Αυτός που έκανε μόδα την εναλλαγή λουριών και εισήγαγε το εύκολο σύστημα που την εξασφαλίζει είναι ο Franck Muller.
4. Τα Πανεράι υπήρξαν το ρολόι που έφερε ΞΑΝΑ το μεγάλο μέγεθος στην Ωρολογοποιία, αλλά η επιτυχία της είναι μικρή αναλογικά με τη Rolex, ώστε να επηρεάσει την αγορά. Απόδειξη οι "κλώνοι" της είναι ελάχιστοι, ενώ της Rolex η μισή Ωρολογοποιία.
5. Αδικούμε την Πανεράι όταν την βάζουμε δίπλα στην Rolex. Μοιάζει με ψείρα. "Θρύλος - βάζελος", είναι το Rolex - όλοι οι υπόλοιποι. Ούτε καν το Rolex - Omega.
Φιλικά
Κωστής
-
- militaire/vintage specialist
- Δημοσιεύσεις: 1665
- Εγγραφή: Πέμ Μάιος 14, 2009 8:48 pm
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 105 times
Re: ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Ευτυχώς που έβαλες το "σχεδόν". To Cartier Pasha (να ένα από τα πρώτα αδιάβροχα ρολόγια), το Heuer Carrera, το Ebel Wave και το Bulgari Bulgari είναι μερικά από τα επιτυχημένα ρολόγια που δεν ήταν στρατιωτικά.CS-VIW έγραψε:Αγαπητέ Δημήτρη
1. Δεν υπήρξε σχεδόν κανένα επιτυχημένο ρολόι που να μην ήταν στρατιωτικό. Τα Πανεράι είναι απλώς ένα απο τα πιο πρόσφατα. Την Ιστορία έγραψαν η G-P, η Omega, η Patek, οι Γερμανοί. Η μόδα των pilot προηγείται κατα πολύ.
Όταν λες "η μόδα των pilot προηγείται κατά πολύ" τι εννοείς;
CS-VIW έγραψε:2. Το πρώτο καταδυτικό, με πιστοποίηση μάλιστα. Είναι το υπέροχο, παραλληλόγραμμο Omega Marine.
Το ξέχασα, αλλά τα Πανεράι είχαν πολεμική πιστοποίηση.
Δε νομίζω να έφτασε ποτέ στο βαθμό της λουρολοίμωξης των Πανεράι. Δεκάδες εταιρείες και χομπίστες προσφέρουν λουριά για Πανεράι.CS-VIW έγραψε:3. Αυτός που έκανε μόδα την εναλλαγή λουριών και εισήγαγε το εύκολο σύστημα που την εξασφαλίζει είναι ο Franck Muller.
Έχω την αίσθηση πως μετά τα Πανεράι ξεκίνησαν πάρα πολλοί να βγάζουνε μεγάλα ρολόγια. Omega, Zenith, Breitling, Ulysse Nardin, Audemar Piguet, Chopard, Blancpain, Girard-Perregaux, Hublot για να αναφέρω μερικούς. Μέχρι κι η Ρόλεξ μεγάλωσε τα ρολόγια της τελευταία. Δεν τα έκανε βεβαίως ταψιά.CS-VIW έγραψε:4. Τα Πανεράι υπήρξαν το ρολόι που έφερε ΞΑΝΑ το μεγάλο μέγεθος στην Ωρολογοποιία, αλλά η επιτυχία της είναι μικρή αναλογικά με τη Rolex, ώστε να επηρεάσει την αγορά. Απόδειξη οι "κλώνοι" της είναι ελάχιστοι, ενώ της Rolex η μισή Ωρολογοποιία.
Εννοείται. Η Πανεράι είναι μια κλανιά μπροστά στη Ρόλεξ.CS-VIW έγραψε:5. Αδικούμε την Πανεράι όταν την βάζουμε δίπλα στην Rolex. Μοιάζει με ψείρα. "Θρύλος - βάζελος", είναι το Rolex - όλοι οι υπόλοιποι. Ούτε καν το Rolex - Omega.
Δημήτρης - Θεσσαλονίκη
ναι, αλλα κανε κ κανα θεματακι ρε τζωρτζη, γιατι εχουμε βαρεθει!!
400 το αγορασες...ο λαδεμπορας...
αφου δεν το χεις το ποσταρισμα,παμε για ρακετες!
-
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 22, 2015 1:09 am
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: ΑΡΧΗ ΕΠΟΧΗΣ - ΜΕΡΟΣ Α' - ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ
Δημήήήήήήήτρη, συμμαζέψου!Blackbird έγραψε:Ευτυχώς που έβαλες το "σχεδόν". To Cartier Pasha (να ένα από τα πρώτα αδιάβροχα ρολόγια), το Heuer Carrera, το Ebel Wave και το Bulgari Bulgari είναι μερικά από τα επιτυχημένα ρολόγια που δεν ήταν στρατιωτικά.CS-VIW έγραψε:Αγαπητέ Δημήτρη
1. Δεν υπήρξε σχεδόν κανένα επιτυχημένο ρολόι που να μην ήταν στρατιωτικό. Τα Πανεράι είναι απλώς ένα απο τα πιο πρόσφατα. Την Ιστορία έγραψαν η G-P, η Omega, η Patek, οι Γερμανοί. Η μόδα των pilot προηγείται κατα πολύ.
Όταν λες "η μόδα των pilot προηγείται κατά πολύ" τι εννοείς;
CS-VIW: Γι αυτό έβαλα "από τα πιο πρόσφατα", για να οριοθετήσω ότι όταν λέω δεν υπήρξε εννοώ τα παλιότερα χρόνια. Τώρα ακόμη και ο πόλεμος έχει άλλη μορφή. Νομίζω το ζούμε. Οπότε τι να σου κάνουν και τα ρολόγια. Εννοώ μέχρι το τέλος του Β Παγκοσμίου Πολέμου και βάζω μέσα τις αρχές της ωρολογοποιίας τον 18ο, 19ο και τον μισό 20ο. Ακόμη και η γνώση που προυποθέτει η κατασκευή του Μηχανισμού των Αντικυθήρων (ο οποίος προέβλεπε τις εκλείψεις του ηλίου και της σελήνης, βοήθησε την Κόρινθοο να κερδίσει τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, αφού οι Κορίνθιοι που συνδέονταν με τις Συρακούσες, όπου βρισκόταν ο Αρχιμήδης, όταν έγινε έκλειψη ηλίου κατά τη διάρκεια του πολέμου, εγνώριζαν ότι επρόκειτο για ένα απλό φυσικό φαινόμενο όπου η σελήνη μπαίινει ανάμεσα στον ήλιο και τη γη και συνέχισαν να πολεμούν, νικώντας τους Αθηναίους οι οποίοι θεώρησαν το ξαφνικό σκοτάδι σημάδι των Θεών και σταμάτησαν να πολεμούν!...
Τώρα, συχνά η πολεμική προέλευση των ρολογιών είναι δυσδιάκριτη. Παράδειγμα το Reverso δημιουργήθηκε για το πόλο, αλλά το πόλο δημιουργήθηκε για να εκπαιδεύονται οι αξιωματικοί της προσωπικής φρουράς των βασιλιάδων της Ανατολής στην έφιππη μάχη σώμα με σώμα...
Τα pilot εννοώ ότι υπήρχαν πριν τα καταδυτικά.
CS-VIW έγραψε:2. Το πρώτο καταδυτικό, με πιστοποίηση μάλιστα. Είναι το υπέροχο, παραλληλόγραμμο Omega Marine.
Το ξέχασα, αλλά τα Πανεράι είχαν πολεμική πιστοποίηση.
CS-VIW: Έβαλα το παράδειγμα για να δείξω ότι το ότι ήταν ή δεν ήταν από τα πρώτα καταδυτικά, δεν του εξασφάλιζε επιτυχία ούτε στο ελάχιστο. Όπως το Omega Marine δεν την είχε ποτέ...
Δε νομίζω να έφτασε ποτέ στο βαθμό της λουρολοίμωξης των Πανεράι. Δεκάδες εταιρείες και χομπίστες προσφέρουν λουριά για Πανεράι.CS-VIW έγραψε:3. Αυτός που έκανε μόδα την εναλλαγή λουριών και εισήγαγε το εύκολο σύστημα που την εξασφαλίζει είναι ο Franck Muller.
CS-VIW: Ήρθαμε.... Λοιπόν, ο Franck προηγήθηκε κατά πολύ. Αλλά αυτό που έκανε αφορά λίγους. Δηλαδή ο Φρανκ είχε την ευκολία στην καθημερινή επαφή με τους πελάτες του. Ήταν νέος, ωραίος, γοητευτικός, του άρεσαν οι ωραίες γυναίκες, την Κυριακή σε ένα πανάκριβο σκάφος στην Γαλλική ή την Ιταλική Ριβιέρα, γνώριζε μια κούκλα αριστοκράτισα. Τα ρολόγια του έπρεπε να γίνουν ακόμη πιο όμορφα για να βρουν στον λεπτεπίλεπτο καρπό της την απόλυτη έκφραση. Την Δευτέρα στο εργαστήριό του, στην σκοτεινή Γενεύη, θα έφτιαχνε ένα κομμάτι από κόκκινο χρυσό με κόκκινο καντράν, κόκκινο κροκό λουρί, κόκκινους αραβικούς αριθμούς και κόκκινο υλικό υψηλής φωτεινότητας στους δείκτες. Το επόμενο ΣΚ θα της το είχε έτοιμο. Η Cartier ακόμη και αν είχε κάποιον να το σκεφτεί αυτό, θα της έπαιρνε 4-5 μήνες να το περάσει τριακόσια κόσκινα πριν το κάνει. Ο Φρανκ έβαλε έναν πύρο που μπορείς εύκολα να αλλάξεις το λουράκι και πούλαγε εξτρά λουράκια στα 500-600 ευρώ και παραπάνω για τα ειδικά δέρματα. Αυτός πρώτος έβγαλε και λουράκια κροκό χωρίς φόδρα που είναι τόσο ευχάριστα.
Το γεγονός αυτό δεν το έμβαθε όλη η διεθνής φορουμοπαρέα γιατί δεν γνωρίζει αυτό τον κύκλο ανθρώπων. Αργότερα οι φίλοι της Πανεράι (ειδικής αισθητικής θα τολμήσω να πω, αφού ανέχονται να αγοράσουν ένα ρολόι με τόσο άχαρη και χοντρολομμένη κάσα σαν το Luminor) άρχισαν να ψάχνονται (σε μεγάλο ποσοστό πιστεύω στην αρχή για να βρουν ένα λουράκι φθηνότερο από το αυθεντικό), με αμφιβόλου αισθητικής λουράκια, από υλικά τόσο χοντροκομμένα όσο είναι ένας ΟΥΚάς.
Η αναζήτηση αυτή σε λουράκια διαφόρων υλικών, παχών και (συχνά rude) φινιρίσματος αποτελεί κατά τη γνώμη μου την επισφράγιση του γεγονότος ότι το Luminor είναι τόσο απρόσωπο που προσπαθεί κανείς να το κάνει πιο ιδιαίτερο, έστω μέσω ενός λουριού. Όμως μιλάμε για μια εξειδικευμένη και μικρής δημοτικότητας υπόθεση.
Για να δώσω ένα παράδειγμα από το χώρο της αυτοκίνησης, μόνο στο Citroen 2CV, στον σκαραβαίο και στο Mini επιτρέπεται η πρόσθεση ετερόκλητων στοιχείων στην ανακατασκευή ενός παλιού μοντέλου. Σε μια Aston Martin το να μην είναι οι ζώνες ασφαλείας αυθεντικές θεωρείται ότι είναι καλύτερο να την πετάξεις. Στο 2CV, στο σκαραβαίο ή στο Mini βάζεις και φανάρια Mercedes αν θέλεις και είσαι και ο πρώτος!...
Και όταν είπα για τον Φρανκ εννοούσα τις ωραίες κυρίες. Δεν εννοούσα ότι άλλαβε κανείς τα λουράκια των Tourbillon.
Έχω την αίσθηση πως μετά τα Πανεράι ξεκίνησαν πάρα πολλοί να βγάζουνε μεγάλα ρολόγια. Omega, Zenith, Breitling, Ulysse Nardin, Audemar Piguet, Chopard, Blancpain, Girard-Perregaux, Hublot για να αναφέρω μερικούς. Μέχρι κι η Ρόλεξ μεγάλωσε τα ρολόγια της τελευταία. Δεν τα έκανε βεβαίως ταψιά.CS-VIW έγραψε:4. Τα Πανεράι υπήρξαν το ρολόι που έφερε ΞΑΝΑ το μεγάλο μέγεθος στην Ωρολογοποιία, αλλά η επιτυχία της είναι μικρή αναλογικά με τη Rolex, ώστε να επηρεάσει την αγορά. Απόδειξη οι "κλώνοι" της είναι ελάχιστοι, ενώ της Rolex η μισή Ωρολογοποιία.
Μεγάλα ρολόγια υπήρχαν πάντα στην ωρολογοποιία. Αρχικά γιατί ήταν πιο εύκολα στην κατασκευή και βέβαια σε μεγάλο ποσοστό όταν περάσαμε από το ρολόι τσέπης στο χειρός, πολλές εταιρείες χρησιμοποίησαν τις μηχανές των ρολογιών τσέπης που είχαν σε στοκ (η αν θέλεις που ήξεραν να κατασκευάζουν, γιατί η κατασκεή είναι εντελώς διαφορετική) και βάζοντας ένα δερμάτινο συχνά χοντροκομμένο λουρί, το μετέτρεπαν σε χειρός ικανοποιώντας μια νέα - την εποχή εκείνη - πελατεία.
Στη συνέχεια βέβαια ο ανταγωνισμός είχε στόχο το μικρότερο ρολόι, σφού ως σαφώς πιο δύσκολο στην κατασκευή, ήταν πιο σημαντικό.
Το λανσάρισμα της Πανεράι, ήρθε και "κάθισε" ακριβώς στην χρονική συγκυρία, όπου αρχίζει ο δυτικός κόσμος να επιλέγει την υπερβολή, το Hummer βγαίνει σε επιβατικό και στη Γενεύη μαζεύονται οι εφημερίδες με το καλαθάκι για τα χρήματα από τις γωνίες, αφού πλέον και εκεί θα βρισκόταν κάποιος να κλέψει εφημερίδες και τις εισπράξεις από τους έως τώρα πελάτες.
Ποιός να το κάνει; Η Piaget; Ή η Patek που αρκετά χρόνια μετά παρουσίασε τον in house χρονογράφο της στα 300.000 ευρώ στα 30κάτι χιλιοστά;
Νομίζω ότι θα επανεξετάζατε το προφίλ της Πανεράι αν σκεφτείτε ότι είναι μια εταιρεία που συνδυάστηκε το όνομά της με τον ...Σταλόνε και τον Σβαρτσενέγκερ!!!
Εννοείται. Η Πανεράι είναι μια κλανιά μπροστά στη Ρόλεξ.CS-VIW έγραψε:5. Αδικούμε την Πανεράι όταν την βάζουμε δίπλα στην Rolex. Μοιάζει με ψείρα. "Θρύλος - βάζελος", είναι το Rolex - όλοι οι υπόλοιποι. Ούτε καν το Rolex - Omega.
Φιλικότατα
Κωστής
-
- Δημοσιεύσεις: 1406
- Εγγραφή: Τετ Ιαν 18, 2012 2:28 pm
- Has thanked: 642 times
- Been thanked: 506 times