Όταν η CITIZEN "υπογράφει" για τα Grand Touring
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Μαρ 24, 2018 1:54 pm
Η Citizen κυριολεκτικά «υπογράφει» με τη σειρά Signature μια υπέροχη γραμμή ρολογιών που περιλαμβάνει τις εκδόσεις Grand Classic, Grand Touring και Grand Touring Sport.
O αρχιτεκτονικός σχεδιασμός των εκδόσεων Grand Touring –με τον οποίο θα ασχοληθούμε εδώ- σε πολλούς θα θυμίσει τα ρολόγια της Panerai. Όμως μη βιαστείτε να βγάλετε εύκολα συμπεράσματα, θα αναφερθούμε και παρακάτω στον σχεδιασμό.
Εμείς θα ασχοληθούμε με την έκδοση NB0070-07E του οποίου είμαι ευτυχής κάτοχος και που είναι αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες μου.
Kινητήρια δύναμη της γραμμής Signature είναι οι μηχανές της Miyota σειράς 901*. Η Miyota αν και θυγατρική της Citizen αφιέρωσε τη σειρά 901* αποκλειστικά για τη γραμμή Signature και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη γραμμή - δημιουργήμα από τη Citizen. Μηχανή Miyota 9010 και 9012 χρησιμοποιήθηκαν στις εκδόσεις Grand Touring και Grand Touring Sport, ενώ ή 9015 χρησιμοποιήθηκε για τις εκδόσεις Grand Classic. Η Citizen όμως χρησιμοποιεί τις μηχανές Miyota σε συγκεκριμένες γραμμές ρολογιών της και όχι σε όλα τα αυτόματα ρολόγια της.
Στα πρώτα μοντέλα παραγωγής της σειράς Signature χρησιμοποιήθηκε η μηχανή 9010, ενώ όποιος αγοράσει σήμερα ένα ρολόι της σειράς Signature αυτό θα «φοράει» τη μηχανή 9012. Αν θέλετε να ελέγξετε ποια μηχανή φοράει το Signature που πιθανά θα βρεθεί στα χέρια σας, δεν έχετε παρά να διαβάσετε στη πλάτη του ρολογιού όπου είναι χαραγμένος ένας αριθμός, τα πρώτα 4 ψηφία του οποίου υποδεικνύουν τη μηχανή που φοράει το συγκεκριμένο ρολόι.
Το ρολόι μπορεί να διατηρήσει «ζωντανή» τη μηχανή του μέχρι και 42 ώρες σε ακινησία ενώ αξίζει να σημειωθεί πως εκτός από αυτόματα μπορεί να «κουρδιστεί» και χειροκίνητα από τη κορώνα. Η Citizen προτείνει να φοριέται το ρολόι για τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα.
Το μονής κατεύθυνσης αυτόματο «κούρδισμα» του ρολογιού αποτελούμενο από μηχανή ακριβείας με 24 ρουμπίνια και ρότορα μεγάλης αλλά και ρευστής ορμής, είναι αποτέλεσμα μιας εξαιρετικής μηχανής Miyota 901* σε μια προσιτή τιμή που μπορεί να σταθεί με αξιοπρέπεια απέναντι στους Ελβετούς ανταγωνιστές. Αυτό δεν αποτελεί προσωπική μου άποψη αλλά έχει αντληθεί ως πληροφορία που προκύπτει μέσα από σχολιασμούς σε διάφορα forum που ασχολούνται με τα ρολόγια και από παρουσιάσεις του ειδικού τύπου στο διαδίκτυο. Σε αυτό συναινεί και ο συγχρονισμός του ρολογιού στα 8 beats (28.800 times/hour) που ισχύει και για τους περισσότερους Ελβετικούς οίκους.
Σύμφωνα με τη Citizen, η ακρίβεια του ρολογιού σε χρήση είναι από -10 έως +30 δευτερόλεπτα ενώ μπορεί να ανταποκριθεί σε κλιματικές συνθήκες από -10 έως και +60 βαθμών Κελσίου. Πρέπει να πω όμως πως σε τεστ διάρκειας μιας εβδομάδας που έκανα το αποτέλεσμα ήταν Average Rate +0,5 sec/date, αρκεί το βράδυ το ρολόι να ακουμπούσε με τη πλάτη του στο κομοδίνο μου... ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ!
Η κάσα των 44m (52mm αν μετρήσουμε μαζί τη προστατευμένη κορώνα) είναι κατασκευασμένη από ανοξείδωτο χάλυβα και το εργοστασιακό σκούρο καφέ δερμάτινο λουρί του είναι αρκετά παχύ αν και σχετικά αδιάφορο στα μάτια μου, για αυτό το λόγο και θα το αντικαταστήσω πριν φορέσω το ρολόι (όπως έχω κάνει και με άλλα που βρίσκονται στη κατοχή μου).
Παρά το μεσαίο εύρος της κλίμακας κόστους απόκτησης, το φινίρισμα της κάσας παραπέμπει σε υψηλής κλάσης ρολόγια, αναδεικνύοντας την ποιότητα της μέσα από το βουρτσισμένο ατσάλι. Παρά το μέγεθός του είναι εξαιρετικά άνετο φορεμένο και παρότι η προστατευμένη κορώνα φαίνεται τεράστια, σε καμία περίπτωση δεν «σκάβει» το δέρμα του χεριού μας.
Η επιφάνεια του dial σε αυτό το Grand Touring είναι πραγματικά μοναδική. Λιτή και ταυτοχρόνως δυναμική, περιλαμβάνει ένδειξη ημερομηνίας-ώρας-λεπτών και δευτερολέπτων και δεν θυμίζει κανένα άλλο, τουλάχιστον από όσα γνωρίζω εγώ. Οι αριθμοί και τα σημεία ένδειξης της ώρας είναι έντονα ανάγλυφα, τριών διαστάσεων και με αιχμηρό σχεδιασμό.
Τα lugs των 23mm είναι αρκετά μεγάλα και η προστατευμένη κορώνα (όπως και η κάσα, στη πρώτη ματιά παραπέμπει σε Panerai) έχει μια πρωτότυπη –τουλάχιστον από άποψη τεχνικού σχεδιασμού- λειτουργία, χωρίς βιδωτή κορώνα. Είναι αξιοθαύμαστο πως καταφέραν αντοχή σε πιέσεις 200 μέτρων (δυστυχώς όσο και να έψαξα δε κατάφερα να αποσπάσω γραπτές πληροφορίες για το αν το ίδιο ισχύει και για τα ρολόγια τύπου Grand Touring Sport που αντέχουν σε πιέσεις 300 μέτρων, παρά μόνο σε ένα βίντεο που δείχνει να είναι βιδωτή η κορώνα). Επίσης διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα όπου μέρος του προστατευτικού της κορώνας μπορεί άμεσα να ανασηκωθεί μαζί με τη κορώνα και να διευκολύνει μια γρήγορη ρύθμιση της ώρας του ρολογιού. ενισχύοντας με αυτό το τρόπο την αναγνωρισημότητα της σειράς Signature που όμως κυκλοφόρησε επισήμως μόνο για την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών (US) και έτσι την κατέστησε είτε σχετικά άγνωστη ή ασύμφορη για τον Ευρωπαίο υποψήφιο αγοραστή.
Το ρολόι θα σας ξαφνιάσει ευχάριστα μόλις φορεθεί στο χέρι. Όσο το περιεργάζεται κανείς τόσο θα ανακαλύπτει τα μοναδικά του στοιχεία στο σχεδιασμό του.
Το μαύρο καντράν του προστατεύεται από ένα ελαφρά θολωτό κρύσταλλο που όμως μοιάζει να είναι βαθιά τοποθετημένο στη κάσα του ρολογιού και είναι κατασκευασμένο από ζαφείρι διπλής όψης με αντανακλαστική επίστρωση, η οποία κάνει τόσο καλά της δουλειά της που υπό ορισμένες οπτικές γωνίες νομίζεις πως δεν υπάρχει καθόλου κρύσταλλο πάνω στο ρολόι.
Οι 3 δείκτες του έχουν φωσφορίζων υλικό, το ίδιο συμβαίνει και στα 8 από τα 12 σημεία ένδειξης της ώρας (εξαιρούνται τα 4 αριθμητικά σημεία του dial).
Όλα αυτά τελικά προσδίδουν έναν μοναδικό χαρακτήρα στο ρολόι και κατά τη γνώμη μου πολύ σύντομα θα ξεχάσετε οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα ρολόγια.
Σήμερα η Citizen δίνει προτεινόμενες τιμές λιανικής που ξεκίνανε από τα περίπου $ 930.00 (δολάρια) και καταλήγουν στα $ 1,190.00 (δολάρια). Τα ηλεκτρονικά καταστήματα σας δίνουν τη δυνατότητα να το αποκτήσετε με τιμές που ξεκινάνε κάτω από τα 700,00 € (ευρώ) για τη σειρά Grand Touring και κάτω από τα 900,00 € (ευρώ) για τη σειρά Grand Touring Sport, θέλει όμως ένα σχετικό ψάξιμο για να μη καταλήξετε να εκτελωνίζεται...
O αρχιτεκτονικός σχεδιασμός των εκδόσεων Grand Touring –με τον οποίο θα ασχοληθούμε εδώ- σε πολλούς θα θυμίσει τα ρολόγια της Panerai. Όμως μη βιαστείτε να βγάλετε εύκολα συμπεράσματα, θα αναφερθούμε και παρακάτω στον σχεδιασμό.
Εμείς θα ασχοληθούμε με την έκδοση NB0070-07E του οποίου είμαι ευτυχής κάτοχος και που είναι αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες μου.
Kινητήρια δύναμη της γραμμής Signature είναι οι μηχανές της Miyota σειράς 901*. Η Miyota αν και θυγατρική της Citizen αφιέρωσε τη σειρά 901* αποκλειστικά για τη γραμμή Signature και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη γραμμή - δημιουργήμα από τη Citizen. Μηχανή Miyota 9010 και 9012 χρησιμοποιήθηκαν στις εκδόσεις Grand Touring και Grand Touring Sport, ενώ ή 9015 χρησιμοποιήθηκε για τις εκδόσεις Grand Classic. Η Citizen όμως χρησιμοποιεί τις μηχανές Miyota σε συγκεκριμένες γραμμές ρολογιών της και όχι σε όλα τα αυτόματα ρολόγια της.
Στα πρώτα μοντέλα παραγωγής της σειράς Signature χρησιμοποιήθηκε η μηχανή 9010, ενώ όποιος αγοράσει σήμερα ένα ρολόι της σειράς Signature αυτό θα «φοράει» τη μηχανή 9012. Αν θέλετε να ελέγξετε ποια μηχανή φοράει το Signature που πιθανά θα βρεθεί στα χέρια σας, δεν έχετε παρά να διαβάσετε στη πλάτη του ρολογιού όπου είναι χαραγμένος ένας αριθμός, τα πρώτα 4 ψηφία του οποίου υποδεικνύουν τη μηχανή που φοράει το συγκεκριμένο ρολόι.
Το ρολόι μπορεί να διατηρήσει «ζωντανή» τη μηχανή του μέχρι και 42 ώρες σε ακινησία ενώ αξίζει να σημειωθεί πως εκτός από αυτόματα μπορεί να «κουρδιστεί» και χειροκίνητα από τη κορώνα. Η Citizen προτείνει να φοριέται το ρολόι για τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα.
Το μονής κατεύθυνσης αυτόματο «κούρδισμα» του ρολογιού αποτελούμενο από μηχανή ακριβείας με 24 ρουμπίνια και ρότορα μεγάλης αλλά και ρευστής ορμής, είναι αποτέλεσμα μιας εξαιρετικής μηχανής Miyota 901* σε μια προσιτή τιμή που μπορεί να σταθεί με αξιοπρέπεια απέναντι στους Ελβετούς ανταγωνιστές. Αυτό δεν αποτελεί προσωπική μου άποψη αλλά έχει αντληθεί ως πληροφορία που προκύπτει μέσα από σχολιασμούς σε διάφορα forum που ασχολούνται με τα ρολόγια και από παρουσιάσεις του ειδικού τύπου στο διαδίκτυο. Σε αυτό συναινεί και ο συγχρονισμός του ρολογιού στα 8 beats (28.800 times/hour) που ισχύει και για τους περισσότερους Ελβετικούς οίκους.
Σύμφωνα με τη Citizen, η ακρίβεια του ρολογιού σε χρήση είναι από -10 έως +30 δευτερόλεπτα ενώ μπορεί να ανταποκριθεί σε κλιματικές συνθήκες από -10 έως και +60 βαθμών Κελσίου. Πρέπει να πω όμως πως σε τεστ διάρκειας μιας εβδομάδας που έκανα το αποτέλεσμα ήταν Average Rate +0,5 sec/date, αρκεί το βράδυ το ρολόι να ακουμπούσε με τη πλάτη του στο κομοδίνο μου... ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ!
Η κάσα των 44m (52mm αν μετρήσουμε μαζί τη προστατευμένη κορώνα) είναι κατασκευασμένη από ανοξείδωτο χάλυβα και το εργοστασιακό σκούρο καφέ δερμάτινο λουρί του είναι αρκετά παχύ αν και σχετικά αδιάφορο στα μάτια μου, για αυτό το λόγο και θα το αντικαταστήσω πριν φορέσω το ρολόι (όπως έχω κάνει και με άλλα που βρίσκονται στη κατοχή μου).
Παρά το μεσαίο εύρος της κλίμακας κόστους απόκτησης, το φινίρισμα της κάσας παραπέμπει σε υψηλής κλάσης ρολόγια, αναδεικνύοντας την ποιότητα της μέσα από το βουρτσισμένο ατσάλι. Παρά το μέγεθός του είναι εξαιρετικά άνετο φορεμένο και παρότι η προστατευμένη κορώνα φαίνεται τεράστια, σε καμία περίπτωση δεν «σκάβει» το δέρμα του χεριού μας.
Η επιφάνεια του dial σε αυτό το Grand Touring είναι πραγματικά μοναδική. Λιτή και ταυτοχρόνως δυναμική, περιλαμβάνει ένδειξη ημερομηνίας-ώρας-λεπτών και δευτερολέπτων και δεν θυμίζει κανένα άλλο, τουλάχιστον από όσα γνωρίζω εγώ. Οι αριθμοί και τα σημεία ένδειξης της ώρας είναι έντονα ανάγλυφα, τριών διαστάσεων και με αιχμηρό σχεδιασμό.
Τα lugs των 23mm είναι αρκετά μεγάλα και η προστατευμένη κορώνα (όπως και η κάσα, στη πρώτη ματιά παραπέμπει σε Panerai) έχει μια πρωτότυπη –τουλάχιστον από άποψη τεχνικού σχεδιασμού- λειτουργία, χωρίς βιδωτή κορώνα. Είναι αξιοθαύμαστο πως καταφέραν αντοχή σε πιέσεις 200 μέτρων (δυστυχώς όσο και να έψαξα δε κατάφερα να αποσπάσω γραπτές πληροφορίες για το αν το ίδιο ισχύει και για τα ρολόγια τύπου Grand Touring Sport που αντέχουν σε πιέσεις 300 μέτρων, παρά μόνο σε ένα βίντεο που δείχνει να είναι βιδωτή η κορώνα). Επίσης διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα όπου μέρος του προστατευτικού της κορώνας μπορεί άμεσα να ανασηκωθεί μαζί με τη κορώνα και να διευκολύνει μια γρήγορη ρύθμιση της ώρας του ρολογιού. ενισχύοντας με αυτό το τρόπο την αναγνωρισημότητα της σειράς Signature που όμως κυκλοφόρησε επισήμως μόνο για την αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών (US) και έτσι την κατέστησε είτε σχετικά άγνωστη ή ασύμφορη για τον Ευρωπαίο υποψήφιο αγοραστή.
Το ρολόι θα σας ξαφνιάσει ευχάριστα μόλις φορεθεί στο χέρι. Όσο το περιεργάζεται κανείς τόσο θα ανακαλύπτει τα μοναδικά του στοιχεία στο σχεδιασμό του.
Το μαύρο καντράν του προστατεύεται από ένα ελαφρά θολωτό κρύσταλλο που όμως μοιάζει να είναι βαθιά τοποθετημένο στη κάσα του ρολογιού και είναι κατασκευασμένο από ζαφείρι διπλής όψης με αντανακλαστική επίστρωση, η οποία κάνει τόσο καλά της δουλειά της που υπό ορισμένες οπτικές γωνίες νομίζεις πως δεν υπάρχει καθόλου κρύσταλλο πάνω στο ρολόι.
Οι 3 δείκτες του έχουν φωσφορίζων υλικό, το ίδιο συμβαίνει και στα 8 από τα 12 σημεία ένδειξης της ώρας (εξαιρούνται τα 4 αριθμητικά σημεία του dial).
Όλα αυτά τελικά προσδίδουν έναν μοναδικό χαρακτήρα στο ρολόι και κατά τη γνώμη μου πολύ σύντομα θα ξεχάσετε οποιαδήποτε σύγκριση με άλλα ρολόγια.
Σήμερα η Citizen δίνει προτεινόμενες τιμές λιανικής που ξεκίνανε από τα περίπου $ 930.00 (δολάρια) και καταλήγουν στα $ 1,190.00 (δολάρια). Τα ηλεκτρονικά καταστήματα σας δίνουν τη δυνατότητα να το αποκτήσετε με τιμές που ξεκινάνε κάτω από τα 700,00 € (ευρώ) για τη σειρά Grand Touring και κάτω από τα 900,00 € (ευρώ) για τη σειρά Grand Touring Sport, θέλει όμως ένα σχετικό ψάξιμο για να μη καταλήξετε να εκτελωνίζεται...