Αποτίμηση εργασίας του ωρολογοποιού Άρη Τσούρη
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 17, 2016 1:52 pm
Μετά από αρκετό καιρό ποστάρω κάτι μή μονολεκτικό ή μεμονωμένη φράση στο forum και αυτό είναι για να σας ενημερώσω για το τί έπαθα όταν αποφάσισα να στείλω για συντήρηση ένα πολύ αγαπημένο μου ρολόι.
Αρχικά οφείλω να πω πως δεν είμαι δάσκαλος ωρολογοποιίας για να κρίνω την τεχνική ικανότητα του τεχνικού αλλά πελάτης συνεπώς ξέρω δεν ξέρω από ρολόγια ή από τεχνικά θέματα, κρίνω πρόθεση και αποτέλεσμα. Στη τελική πλήρωσα ότι μου ζητήθηκε και μόλις μου ζητήθηκε. Επίσης είμαι και επί μακρόν μηχανικός σε κατασκευές (και χομπίστας μάστορας με άπειρες ώρες πρακτικής άσκησης σε καλώδια, γρανάζια, μηχανές, ξύλα και σίδερα) κάτι που σημαίνει πως έχω μάθει να ζητάω από τον μάστορα ότι μου έχει υποσχεθεί, στην τιμή που έχει υποσχεθεί, με την ποιότητα που έχει υποσχεθεί και πάντα στα πλαίσια της λογικής, της κατανόησης και των γραμμένων στο χαρτί. Με απλά λόγια όταν σε φωνάζω να βάλεις έναν λέβητα θα τον βάλεις καλά και θα τον στήσεις στο πάτωμα και όχι κρεμασμένο από το ταβάνι επειδή δεν στο είπα. Επίσης όταν θα σου ζητήσω να φέρεις ένα φορτηγό χώμα στο οικόπεδο, αν θα βρεις την πορτα κλειστή, θα ζητήσεις να την ανοίξουν. Δεν θα την σπάσεις με το φορτηγό επειδή δεν το είπαμε ή επειδή δεν το είδες γραμμένο στο συμφωνητικό. Τέλος εάν δεν σου πω που θα ξεφορτώσεις, ως καλός συνεργάτης θα ζητήσεις ενημέρωση, δεν θα ξεφορτώσεις επάνω στην είσοδο επειδή σε βολεύει ή επειδή αυτό κατέβασε η κούτρα σου.
Στις αρχές του καλοκαιριού του 2015 έστειλα στον Άρη Τσούρη που είναι γνωστός ανεξάρτητος ωρολογοποιός στα Ελληνικά forum για επισκευή τέσσερα ρολόγια. Ενα δικό μου, ένα αντίκα του πατέρα μου και δύο ενός φίλου. Τον επέλεξα γιατί εκείνη την εποχή ήταν μέλος του παρόντος forum και ήθελα προφανώς να τον στηρίξω. Ωρολογοποιό και μάλιστα καλό γνωρίζω που θα βρω κοντά στα μέρη μου.
Παρέλαβα τα τέσσερα ρολόγια μετά από κάποιες εβδομάδες και αφού ο Άρης μου έστειλε φωτογραφίες από τη δουλειά του. Αρχικά μου άρεσε η δουλειά που έκανε στα ρολόγια (αναπαλαίωσε την αντίκα Ω του πατέρα μου πολύ καλά) όμως δυστυχώς ο χρονογράφος Guinand που ήταν και το δικό μου έχανε 20-25 secs/24h αλλά και είχε και άλλα θέματα. Δεν μου άρεσε καθόλου αυτό και με δεδομένο πως του είχα στείλει ένα ρολόι εξαετίας πραγματικά άριστο τεχνικά και αισθητικά που έχανε 5-6 secs/24h προ συντήρησης του ζήτησα να το ξαναρυθμίσει (πλήρωσα μάλιστα και πάλι μεταφορική για Αθήνα). Και μην πει κανείς πως έγινε κάτι στην μεταφορά γιατί τα ρολόγια πήγαν Αθήνα και ήρθαν Δράμα θωρακισμένα με άπειρο αφρώδες υλικό και στην τελική τρία αυτόματα είχε μέσα το κουτί, γιατί να πάθει κάτι το μοναδικό που ήταν και μέσα στο μεταλλικό μανίσιο του κουτάκι με όλα τα αφρώδη υλικά της Guinand; Τα άλλα ήταν δίχως κουτί μέσα στο αφρώδες υλικό.
Το ρολόι το παρέλαβα την πρώτη φορά με τα παρακάτω θέματα:
1) Το πίσω καπάκι είχε εμφανή σημάδια από το κλειδί ανοίγματος, κάτι που δεν το ανέφερα κάν στον τεχνικό κατανοώντας το ότι ένας ανεξάρτητος τεχνικός δεν μπορεί να έχει όλα τα μανίσια εργαλεία (εδώ θέλει ένα κλειδί όμοιο με αυτό που πρέπει να έχεις για να ανοίξεις ένα Sinn, το πίσω καπάκι έχει σφηναύλακες με ημικυκλική απόληξη και μάλιστα με μεγάλο βάθος). Αλλά το να παρεμβάλεις ένα κομμάτι λάστιχο/σαμπρέλα μεταξύ κλειδιού και καπακιού δεν είναι και επιστήμη ρε μάστορα. Στην τελική αν δεν μπορείς να επεμβεις δίχως να κάνεις ζημιά, απλά δηλώνεις αδυναμία στον πελάτη και ζητάς να πάει το υλικό στην αντιπροσωπεία. Απλά και παντελονάτα. Τεσπά, μακάρι μόνο αυτό να ήταν...
2) Το ρολόι έχανε όπως είπα και μάλιστα πολύ άσχημα.
3) Το κούρδισμα του από την κορώνα ήταν πολύ βαρύ/θορυβώδες και ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακάλυψα/συνειδητοποίησα πως όταν γυρίζει η κορώνα από τη θέση ΙΙΙ γυρνάει πλήρως και ο ρότορας. Αυτό είναι βλακεία του τεχνικού και διορθώνεται εύκολα. Ο ρότορας δεν γυρίζει πλήρως στην 7750 όταν κουρδίζουμε από την κορώνα. Η επιδιόρθωση ίσως απαιτεί ανταλλακτικό.
Ο Άρης έδειξε κατανόηση και παρέλαβε το ρολόι μετά από 2 μήνες περίπου εάν θυμάμαι καλά γιατί έδειξα εμπιστοσύνη πως από τη στιγμή που τον ειδοποίησα άμεσα πως το ρολόι είχε θέμα, δεν θα πείραζε εάν δεν το λάβει και άμεσα. Σε αυτούς τους 2 μήνες είχα πολλά τρεχάματα προσωπικά και επαγγελματικά και δεν είχα μυαλό και χρόνο για χόμπι. Το ρολόι δεν το φόρεσα και η μόνη επέμβαση που έκανα ήταν να αλλάξω το λουράκι πριν αντιληφθώ πως έχανε άσχημα (2-3 πρωινά να φορέθηκε μέχρι να καταλάβω πως χάνει).
Από το σημείο εκείνο έμπλεξα! Για ρολόι ακούγαμε και ρολόι δεν βλέπαμε. Άκουσα απίστευτες δικαιολογίες μέχρι να το παραλάβω αλλά είχα υπομονή και μετά από καμιά εικοσαριά τηλέφωνα και υποσχέσεις πως τώρα φεύγει, αύριο φεύγει, αύριο φτάνει κλπ, το παρέλαβα προ εβδομάδων. Λόγω μόνιμης εγκατάστασης στο εξωτερικό, το ρολόι από προχτές είναι στον καρπό μου και όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν στο κουτί του.
Μετά από τόσους μήνες παραμονής στο εργαστήριο του τεχνικού, το ρολόι έχει τα παρακάτω θέματα:
1) Το πίσω καπάκι έχει πλέον άλλα δύο σημάδια από το κλειδί του ρολογά (σε 4 συνολικά σφηναύλακες σε σύνολο 6). Εκτός από το παραπάνω σχόλιο μου περί παρεμβολής λάστιχου θα πω πως η απλή μαστόρικη λογική επιβάλει να βάλεις το κλειδί εκεί που έκανες ζημιά την προηγούμενη φορά και όχι σε νέες εγκοπές στο καπάκι.
2) Το ρολόι χάνει όπως και πριν (είναι αυτή τη στιγμή στο -15secs/17h). Μιλάμε για έκδοση 7750 Elaboré (ίσως και Top) κάτι που σημαίνει πως τα ελατήρια είναι κατασκευασμένα από άλλο μέταλλο σε σχέση με την Ebauche εκδοση => μπορεί να ρυθμιστεί σε μεγαλύτερη ακρίβεια από τα διάφορα Swatch Group προϊόντα που βλέπουμε σε βιτρίνες με τιμή <=2000 ευρώ.
3) To θέμα με το κούρδισμα παραμένει όπως και πριν. Η κορώνα φορτίζει το ελατήριο και παράλληλα περιστρέφει τον ρότορα. Επίσης το κούρδισμα είναι βαρύ και ασήκωτο.
4) Εσωτερικά στο κρύσταλλο στην ώρα ΄΄7΄΄ έχω ένα σημάδι-γραμμή που μπορεί να είναι λίπος, λάδι ή ακόμη και τοπική ζημιά της AR επίστρωσης (πραγματικά το πως κατάφερε να κάνει ΚΑΙ αυτό δεν το πιάνει ο νους μου...)
5) Μία από τις μπλέ βίδες του μηχανισμού έχει αρπάξει από το κατσαβίδι του και χάλασε η εμφάνιση της. Συμβαίνει και στα καλύτερα τα σπίτια, απά το διορθώνεις μάστορα. Είτε λοιπόν παίρνεις το φλόγιστρο και την επιδιορθώνεις (γιατί ο καλός ρολογάς ξέρει πώς να δίνει τη μπλέ απόχρωση στο μέταλλο) είτε την αλλάζεις με τα έξοδα ΦΥΣΙΚΑ δικά σου. Για το λόγο αυτό έχεις λούπα, για να βλέπεις τις λεπτομέρειες που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι (πάντως το δικό μου μάτι δίχως λούπα τα βλέπει όλα...).
Συμπερασμα:
Ο παραπάνω τεχνικός μπορεί να είναι άρτιος τεχνικά και να έχει κάνει ''παπάδες'' σε άλλους, στην δική μου όμως περίπτωση διαπίστωσα τα παρακάτω:
1) Λέει δικαιολογίες στους πελάτες του (γιατί επί μακρόν μου έλεγε ιστορίες με αγρίους και δρακουλάκια)
2) Δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τις ζημιές που κάνει (γιατί έκανε εμφανής ζημιές και δεν πλήρωσε για να τις αποκαταστήσει – το έπαιξε LOTTO)
3) Δεν βλέπει (γιατί μιλάμε για εμφανή με γυμνό μάτι αστοχίες)
4) Δεν ξέρει την ΕΤΑ Valjoux 7750 όσο θα έπρεπε (δεν ρύθμισε την χρονομετρία όπως πρέπει και δεν κατάλαβε ούτε δια της αφής/ακοής το θέμα με το κούρδισμα)
Θέτω τον Άρη Τσούρη στην κρίση σας λοιπόν.
Για τους δύσπιστους εάν χρειαστεί θα φορτώσω και φωτογραφίες. Οπότε τυχόν συνήγοροι ή εισαγγελείς να μετράμε τα λόγια μας. Προσπάθησα να παραθέσω τα γεγονότα δίχως χρωματισμούς ή προσωπικές εκτιμήσεις.
Προσωπικά δεν μπήκα καν στον κόπο να του αναφέρω τί παρέλαβα γιατί κρίνω πως δεν υπάρχει η νοοτροπία για να καταλάβει. Ίσως και να μην δίνει σημασία σε αυτά τα πράγματα. Αλλά άλλο το να επιδιορθώνεις ρολόι συλλέκτη που σκαμπάζει και 2-3 πράγματα, και άλλο το να κάνεις το ίδιο σε ρολόι κάποιου που απλά αγόρασε ‘’ένα ακριβό ελβετικό’’ ή που η σχέση του με το άθλημα άρχισε και τελείωσε τη στιγμή που η πεθερά του αγόρασε ‘’ένα καλό ρολόι’’ στο γάμο του για να καλύψει τα 30 χρόνια μίρλας που θα ακολουθήσουν.
Δεν μπορώ να ανεχτώ ψέματα και κυρίως κουτοπονηριές στην ζωή αυτή, ειδικά από τεχνικούς και μηχανικούς παιδιά. Όχι γιατί έχω κάτι μαζί τους, αλλά γιατί ότι λάθος κάνουν σε επίπεδο επισκευής συνήθως διορθώνεται είτε με αφιέρωση επιπλέον χρόνου, είτε με το να μπει το χέρι στην τσέπη τους. Δεν είναι γιατροί να έχουν μπροστά τους άνθρωπο με 6 μήνες ζωή για να του λένε ψέματα με το φόβο πως η αλήθεια θα τον ξεκάνει. Και στη ζωή μου έχω μάθει να αναλαμβάνω ευθύνη και να παραδίδω πάντα το ‘’άριστο’’ με βάση τα δικά μου κριτήρια και όχι απλά με του πελάτη που μπορεί να μην ξέρει ή να μην βλέπει. Καλώς ή κακώς στην περίπτωση μου είμαι ο πελάτης και από τη στιγμή που δίνουμε τα χέρια και που πληρώνω ότι μου ζητάς θα κάνεις αυτό που συμφωνήσαμε και τίποτε παρακάτω ή παραπάνω.
Ευχαριστώ για το βήμα.
Αρχικά οφείλω να πω πως δεν είμαι δάσκαλος ωρολογοποιίας για να κρίνω την τεχνική ικανότητα του τεχνικού αλλά πελάτης συνεπώς ξέρω δεν ξέρω από ρολόγια ή από τεχνικά θέματα, κρίνω πρόθεση και αποτέλεσμα. Στη τελική πλήρωσα ότι μου ζητήθηκε και μόλις μου ζητήθηκε. Επίσης είμαι και επί μακρόν μηχανικός σε κατασκευές (και χομπίστας μάστορας με άπειρες ώρες πρακτικής άσκησης σε καλώδια, γρανάζια, μηχανές, ξύλα και σίδερα) κάτι που σημαίνει πως έχω μάθει να ζητάω από τον μάστορα ότι μου έχει υποσχεθεί, στην τιμή που έχει υποσχεθεί, με την ποιότητα που έχει υποσχεθεί και πάντα στα πλαίσια της λογικής, της κατανόησης και των γραμμένων στο χαρτί. Με απλά λόγια όταν σε φωνάζω να βάλεις έναν λέβητα θα τον βάλεις καλά και θα τον στήσεις στο πάτωμα και όχι κρεμασμένο από το ταβάνι επειδή δεν στο είπα. Επίσης όταν θα σου ζητήσω να φέρεις ένα φορτηγό χώμα στο οικόπεδο, αν θα βρεις την πορτα κλειστή, θα ζητήσεις να την ανοίξουν. Δεν θα την σπάσεις με το φορτηγό επειδή δεν το είπαμε ή επειδή δεν το είδες γραμμένο στο συμφωνητικό. Τέλος εάν δεν σου πω που θα ξεφορτώσεις, ως καλός συνεργάτης θα ζητήσεις ενημέρωση, δεν θα ξεφορτώσεις επάνω στην είσοδο επειδή σε βολεύει ή επειδή αυτό κατέβασε η κούτρα σου.
Στις αρχές του καλοκαιριού του 2015 έστειλα στον Άρη Τσούρη που είναι γνωστός ανεξάρτητος ωρολογοποιός στα Ελληνικά forum για επισκευή τέσσερα ρολόγια. Ενα δικό μου, ένα αντίκα του πατέρα μου και δύο ενός φίλου. Τον επέλεξα γιατί εκείνη την εποχή ήταν μέλος του παρόντος forum και ήθελα προφανώς να τον στηρίξω. Ωρολογοποιό και μάλιστα καλό γνωρίζω που θα βρω κοντά στα μέρη μου.
Παρέλαβα τα τέσσερα ρολόγια μετά από κάποιες εβδομάδες και αφού ο Άρης μου έστειλε φωτογραφίες από τη δουλειά του. Αρχικά μου άρεσε η δουλειά που έκανε στα ρολόγια (αναπαλαίωσε την αντίκα Ω του πατέρα μου πολύ καλά) όμως δυστυχώς ο χρονογράφος Guinand που ήταν και το δικό μου έχανε 20-25 secs/24h αλλά και είχε και άλλα θέματα. Δεν μου άρεσε καθόλου αυτό και με δεδομένο πως του είχα στείλει ένα ρολόι εξαετίας πραγματικά άριστο τεχνικά και αισθητικά που έχανε 5-6 secs/24h προ συντήρησης του ζήτησα να το ξαναρυθμίσει (πλήρωσα μάλιστα και πάλι μεταφορική για Αθήνα). Και μην πει κανείς πως έγινε κάτι στην μεταφορά γιατί τα ρολόγια πήγαν Αθήνα και ήρθαν Δράμα θωρακισμένα με άπειρο αφρώδες υλικό και στην τελική τρία αυτόματα είχε μέσα το κουτί, γιατί να πάθει κάτι το μοναδικό που ήταν και μέσα στο μεταλλικό μανίσιο του κουτάκι με όλα τα αφρώδη υλικά της Guinand; Τα άλλα ήταν δίχως κουτί μέσα στο αφρώδες υλικό.
Το ρολόι το παρέλαβα την πρώτη φορά με τα παρακάτω θέματα:
1) Το πίσω καπάκι είχε εμφανή σημάδια από το κλειδί ανοίγματος, κάτι που δεν το ανέφερα κάν στον τεχνικό κατανοώντας το ότι ένας ανεξάρτητος τεχνικός δεν μπορεί να έχει όλα τα μανίσια εργαλεία (εδώ θέλει ένα κλειδί όμοιο με αυτό που πρέπει να έχεις για να ανοίξεις ένα Sinn, το πίσω καπάκι έχει σφηναύλακες με ημικυκλική απόληξη και μάλιστα με μεγάλο βάθος). Αλλά το να παρεμβάλεις ένα κομμάτι λάστιχο/σαμπρέλα μεταξύ κλειδιού και καπακιού δεν είναι και επιστήμη ρε μάστορα. Στην τελική αν δεν μπορείς να επεμβεις δίχως να κάνεις ζημιά, απλά δηλώνεις αδυναμία στον πελάτη και ζητάς να πάει το υλικό στην αντιπροσωπεία. Απλά και παντελονάτα. Τεσπά, μακάρι μόνο αυτό να ήταν...
2) Το ρολόι έχανε όπως είπα και μάλιστα πολύ άσχημα.
3) Το κούρδισμα του από την κορώνα ήταν πολύ βαρύ/θορυβώδες και ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακάλυψα/συνειδητοποίησα πως όταν γυρίζει η κορώνα από τη θέση ΙΙΙ γυρνάει πλήρως και ο ρότορας. Αυτό είναι βλακεία του τεχνικού και διορθώνεται εύκολα. Ο ρότορας δεν γυρίζει πλήρως στην 7750 όταν κουρδίζουμε από την κορώνα. Η επιδιόρθωση ίσως απαιτεί ανταλλακτικό.
Ο Άρης έδειξε κατανόηση και παρέλαβε το ρολόι μετά από 2 μήνες περίπου εάν θυμάμαι καλά γιατί έδειξα εμπιστοσύνη πως από τη στιγμή που τον ειδοποίησα άμεσα πως το ρολόι είχε θέμα, δεν θα πείραζε εάν δεν το λάβει και άμεσα. Σε αυτούς τους 2 μήνες είχα πολλά τρεχάματα προσωπικά και επαγγελματικά και δεν είχα μυαλό και χρόνο για χόμπι. Το ρολόι δεν το φόρεσα και η μόνη επέμβαση που έκανα ήταν να αλλάξω το λουράκι πριν αντιληφθώ πως έχανε άσχημα (2-3 πρωινά να φορέθηκε μέχρι να καταλάβω πως χάνει).
Από το σημείο εκείνο έμπλεξα! Για ρολόι ακούγαμε και ρολόι δεν βλέπαμε. Άκουσα απίστευτες δικαιολογίες μέχρι να το παραλάβω αλλά είχα υπομονή και μετά από καμιά εικοσαριά τηλέφωνα και υποσχέσεις πως τώρα φεύγει, αύριο φεύγει, αύριο φτάνει κλπ, το παρέλαβα προ εβδομάδων. Λόγω μόνιμης εγκατάστασης στο εξωτερικό, το ρολόι από προχτές είναι στον καρπό μου και όλο το προηγούμενο διάστημα ήταν στο κουτί του.
Μετά από τόσους μήνες παραμονής στο εργαστήριο του τεχνικού, το ρολόι έχει τα παρακάτω θέματα:
1) Το πίσω καπάκι έχει πλέον άλλα δύο σημάδια από το κλειδί του ρολογά (σε 4 συνολικά σφηναύλακες σε σύνολο 6). Εκτός από το παραπάνω σχόλιο μου περί παρεμβολής λάστιχου θα πω πως η απλή μαστόρικη λογική επιβάλει να βάλεις το κλειδί εκεί που έκανες ζημιά την προηγούμενη φορά και όχι σε νέες εγκοπές στο καπάκι.
2) Το ρολόι χάνει όπως και πριν (είναι αυτή τη στιγμή στο -15secs/17h). Μιλάμε για έκδοση 7750 Elaboré (ίσως και Top) κάτι που σημαίνει πως τα ελατήρια είναι κατασκευασμένα από άλλο μέταλλο σε σχέση με την Ebauche εκδοση => μπορεί να ρυθμιστεί σε μεγαλύτερη ακρίβεια από τα διάφορα Swatch Group προϊόντα που βλέπουμε σε βιτρίνες με τιμή <=2000 ευρώ.
3) To θέμα με το κούρδισμα παραμένει όπως και πριν. Η κορώνα φορτίζει το ελατήριο και παράλληλα περιστρέφει τον ρότορα. Επίσης το κούρδισμα είναι βαρύ και ασήκωτο.
4) Εσωτερικά στο κρύσταλλο στην ώρα ΄΄7΄΄ έχω ένα σημάδι-γραμμή που μπορεί να είναι λίπος, λάδι ή ακόμη και τοπική ζημιά της AR επίστρωσης (πραγματικά το πως κατάφερε να κάνει ΚΑΙ αυτό δεν το πιάνει ο νους μου...)
5) Μία από τις μπλέ βίδες του μηχανισμού έχει αρπάξει από το κατσαβίδι του και χάλασε η εμφάνιση της. Συμβαίνει και στα καλύτερα τα σπίτια, απά το διορθώνεις μάστορα. Είτε λοιπόν παίρνεις το φλόγιστρο και την επιδιορθώνεις (γιατί ο καλός ρολογάς ξέρει πώς να δίνει τη μπλέ απόχρωση στο μέταλλο) είτε την αλλάζεις με τα έξοδα ΦΥΣΙΚΑ δικά σου. Για το λόγο αυτό έχεις λούπα, για να βλέπεις τις λεπτομέρειες που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι (πάντως το δικό μου μάτι δίχως λούπα τα βλέπει όλα...).
Συμπερασμα:
Ο παραπάνω τεχνικός μπορεί να είναι άρτιος τεχνικά και να έχει κάνει ''παπάδες'' σε άλλους, στην δική μου όμως περίπτωση διαπίστωσα τα παρακάτω:
1) Λέει δικαιολογίες στους πελάτες του (γιατί επί μακρόν μου έλεγε ιστορίες με αγρίους και δρακουλάκια)
2) Δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τις ζημιές που κάνει (γιατί έκανε εμφανής ζημιές και δεν πλήρωσε για να τις αποκαταστήσει – το έπαιξε LOTTO)
3) Δεν βλέπει (γιατί μιλάμε για εμφανή με γυμνό μάτι αστοχίες)
4) Δεν ξέρει την ΕΤΑ Valjoux 7750 όσο θα έπρεπε (δεν ρύθμισε την χρονομετρία όπως πρέπει και δεν κατάλαβε ούτε δια της αφής/ακοής το θέμα με το κούρδισμα)
Θέτω τον Άρη Τσούρη στην κρίση σας λοιπόν.
Για τους δύσπιστους εάν χρειαστεί θα φορτώσω και φωτογραφίες. Οπότε τυχόν συνήγοροι ή εισαγγελείς να μετράμε τα λόγια μας. Προσπάθησα να παραθέσω τα γεγονότα δίχως χρωματισμούς ή προσωπικές εκτιμήσεις.
Προσωπικά δεν μπήκα καν στον κόπο να του αναφέρω τί παρέλαβα γιατί κρίνω πως δεν υπάρχει η νοοτροπία για να καταλάβει. Ίσως και να μην δίνει σημασία σε αυτά τα πράγματα. Αλλά άλλο το να επιδιορθώνεις ρολόι συλλέκτη που σκαμπάζει και 2-3 πράγματα, και άλλο το να κάνεις το ίδιο σε ρολόι κάποιου που απλά αγόρασε ‘’ένα ακριβό ελβετικό’’ ή που η σχέση του με το άθλημα άρχισε και τελείωσε τη στιγμή που η πεθερά του αγόρασε ‘’ένα καλό ρολόι’’ στο γάμο του για να καλύψει τα 30 χρόνια μίρλας που θα ακολουθήσουν.
Δεν μπορώ να ανεχτώ ψέματα και κυρίως κουτοπονηριές στην ζωή αυτή, ειδικά από τεχνικούς και μηχανικούς παιδιά. Όχι γιατί έχω κάτι μαζί τους, αλλά γιατί ότι λάθος κάνουν σε επίπεδο επισκευής συνήθως διορθώνεται είτε με αφιέρωση επιπλέον χρόνου, είτε με το να μπει το χέρι στην τσέπη τους. Δεν είναι γιατροί να έχουν μπροστά τους άνθρωπο με 6 μήνες ζωή για να του λένε ψέματα με το φόβο πως η αλήθεια θα τον ξεκάνει. Και στη ζωή μου έχω μάθει να αναλαμβάνω ευθύνη και να παραδίδω πάντα το ‘’άριστο’’ με βάση τα δικά μου κριτήρια και όχι απλά με του πελάτη που μπορεί να μην ξέρει ή να μην βλέπει. Καλώς ή κακώς στην περίπτωση μου είμαι ο πελάτης και από τη στιγμή που δίνουμε τα χέρια και που πληρώνω ότι μου ζητάς θα κάνεις αυτό που συμφωνήσαμε και τίποτε παρακάτω ή παραπάνω.
Ευχαριστώ για το βήμα.