CARROUSEL, ΖΗΤΗΣΑΤΕ;
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Σεπ 26, 2009 6:42 pm
Αρχικά θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το Carrousel και το Tourbillon έχουν ένα βασικό κοινό χαρακτηριστικό: και τα δύο συστήματα έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να αντιμετωπίσουν το προβλήματα που δημιουργεί η βαρύτητα στη λειτουργία ενός ρολογιού τσέπης.
Έχουν και μια βασική διαφορά η οποία συνίσταται στο ότι στο Tourbillon το cage συνδέεται απ’ ευθείας με το barillet (barrel), διαμέσου μιας και μοναδικής αλληλουχίας γραναζιών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι σε περίπτωση που αποσυνδέσουμε την μηχανική αυτή σύνδεση, το Tourbillon παύει να κινείται. Το Carrousel συνδέεται με το barillet (barrel) μέσω δύο αλληλουχιών γραναζιών, εκ των οποίων η πρώτη μεταφέρει την απαραίτητη ενέργεια για τη λειτουργία του τροχού διαφυγής, ενώ η δεύτερη ελέγχει την ταχύτητα περιστροφής του Cage. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι στο Tourbillon το Cage αποτελεί μέρος αναφαίρετο του γραναζώματος, ενώ στο Carrousel μπορούμε να αποσυνδέσουμε το Cage και το ρολόι να μη σταματήσει να δουλεύει.
Γενικά, θεωρείται ότι το σύστημα του Carrousel αποτελεί μια πιο πολύπλοκη και πιο δύσκολη στους υπολογισμούς κατασκευή.
Ας δούμε τι ακριβώς είναι:
Δημιουργήθηκε το 1892 από τον Bahne Bonniksen, Δανό ωρολογοποιό που δούλευε στο Λονδίνο, ο οποίος είχε πάθος με την ακρίβεια. Η ανακάλυψή του διαφοροποιείται από αυτή του Breguet από το γεγονός ότι δεν υπήρχε ανάγκη ύπαρξης σταθερού γραναζιού, ενώ χρησιμοποιούσε το διπλό σύστημα που περιγράφω παραπάνω. Πατεντάρησε την εργασία του το 1892 και απ’ ότι φαίνεται τα ρολόγια που έφτιαξε ήταν αξιόπιστα, γιατί κέρδισαν πολλές διακρίσεις την εποχή τους.
Βέβαια η αρχική του σκέψη ότι το σύστημα του θα είναι πιο εύκολο στην ρύθμιση από το Tourbillon, αποδείχθηκε λανθασμένη και αυτό είχε ως συνέπεια ότι δεν έβγαινε ούτε οικονομικότερο από το Tourbillon. Παράλληλα η αργή ταχύτητα που γύριζαν τα Cage των πρώτων Carrousel, (27-42 λεπτά! Αντί για το 1 λεπτό του Tourbillon), οδήγησε στο να θεωρηθεί το Carrousel μια «ξεχασμένη» παλιά πολυπλοκότητα χωρίς ιδιαίτερη ποιότητα και ενδιαφέρον.
Με την «άνθηση» των ρολογιών Tourbillon μετά το 1989, παρουσιάστηκαν και τα πρώτα Carrousel ενός λεπτού και έτσι σήμερα το Carrousel βρήκε μια θέση στις συλλογές εταιρειών της ΥΩ.
Φιλικά
Κωστής
ΥΓ. Τα καλά "κομάντα", δεν περιμένουν το "ΤΡΕΧΟΥΜΕΕΕΕ" για να ενημερωθούν (copy-paste). Γνωρίζουν τα βασικά τουλάχιστον. Θα μου πεις ο παλιός είνια αλλιώς και ο νέος τρέχει και δεν φτάνει....
ΥΓ2 Σωστή απάντηση στην ερώτηση Carrousel ή Tourbillon είναι και το ότι το Tourbillon το αγοράζεις στον Καίσαρη καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και το Carrousel το στήνουν στην πλατεία Συντάγματος (δύο βήματα από τον Καίσαρη) τα Χριστούγεννα. Απορία ψάλτου - βηξ!
Έχουν και μια βασική διαφορά η οποία συνίσταται στο ότι στο Tourbillon το cage συνδέεται απ’ ευθείας με το barillet (barrel), διαμέσου μιας και μοναδικής αλληλουχίας γραναζιών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ότι σε περίπτωση που αποσυνδέσουμε την μηχανική αυτή σύνδεση, το Tourbillon παύει να κινείται. Το Carrousel συνδέεται με το barillet (barrel) μέσω δύο αλληλουχιών γραναζιών, εκ των οποίων η πρώτη μεταφέρει την απαραίτητη ενέργεια για τη λειτουργία του τροχού διαφυγής, ενώ η δεύτερη ελέγχει την ταχύτητα περιστροφής του Cage. Έτσι μπορούμε να πούμε ότι στο Tourbillon το Cage αποτελεί μέρος αναφαίρετο του γραναζώματος, ενώ στο Carrousel μπορούμε να αποσυνδέσουμε το Cage και το ρολόι να μη σταματήσει να δουλεύει.
Γενικά, θεωρείται ότι το σύστημα του Carrousel αποτελεί μια πιο πολύπλοκη και πιο δύσκολη στους υπολογισμούς κατασκευή.
Ας δούμε τι ακριβώς είναι:
Δημιουργήθηκε το 1892 από τον Bahne Bonniksen, Δανό ωρολογοποιό που δούλευε στο Λονδίνο, ο οποίος είχε πάθος με την ακρίβεια. Η ανακάλυψή του διαφοροποιείται από αυτή του Breguet από το γεγονός ότι δεν υπήρχε ανάγκη ύπαρξης σταθερού γραναζιού, ενώ χρησιμοποιούσε το διπλό σύστημα που περιγράφω παραπάνω. Πατεντάρησε την εργασία του το 1892 και απ’ ότι φαίνεται τα ρολόγια που έφτιαξε ήταν αξιόπιστα, γιατί κέρδισαν πολλές διακρίσεις την εποχή τους.
Βέβαια η αρχική του σκέψη ότι το σύστημα του θα είναι πιο εύκολο στην ρύθμιση από το Tourbillon, αποδείχθηκε λανθασμένη και αυτό είχε ως συνέπεια ότι δεν έβγαινε ούτε οικονομικότερο από το Tourbillon. Παράλληλα η αργή ταχύτητα που γύριζαν τα Cage των πρώτων Carrousel, (27-42 λεπτά! Αντί για το 1 λεπτό του Tourbillon), οδήγησε στο να θεωρηθεί το Carrousel μια «ξεχασμένη» παλιά πολυπλοκότητα χωρίς ιδιαίτερη ποιότητα και ενδιαφέρον.
Με την «άνθηση» των ρολογιών Tourbillon μετά το 1989, παρουσιάστηκαν και τα πρώτα Carrousel ενός λεπτού και έτσι σήμερα το Carrousel βρήκε μια θέση στις συλλογές εταιρειών της ΥΩ.
Φιλικά
Κωστής
ΥΓ. Τα καλά "κομάντα", δεν περιμένουν το "ΤΡΕΧΟΥΜΕΕΕΕ" για να ενημερωθούν (copy-paste). Γνωρίζουν τα βασικά τουλάχιστον. Θα μου πεις ο παλιός είνια αλλιώς και ο νέος τρέχει και δεν φτάνει....
ΥΓ2 Σωστή απάντηση στην ερώτηση Carrousel ή Tourbillon είναι και το ότι το Tourbillon το αγοράζεις στον Καίσαρη καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και το Carrousel το στήνουν στην πλατεία Συντάγματος (δύο βήματα από τον Καίσαρη) τα Χριστούγεννα. Απορία ψάλτου - βηξ!