Κουτση ροδα, ρολοι stop. REPIVOTINGK
Δημοσιεύτηκε: Σάβ Δεκ 29, 2012 12:13 am
Οι ρόδες ενός μηχανισμού του ρολογιού αποτελούνται από 2 άκρα τα οποία ονομάζονται πιβω.
Τα πιβω λοιπόν πάνε και φωλιάζουν σε συγκεκριμένα σημεία (ρουμπίνια) στις γέφυρες μιας μηχανής
Η σε γέφυρες χωρίς ρουμπίνια όπως στις παλιές μηχανές
Όμως υπάρχουν φορές όπου τα πιβω είτε από νερό (σκουριά) είτε από χτύπημα αυτά σπάνε όπως το πάνω μέρος αυτής της ρόδας
Και τότε όπως λέει και ο τίτλος το ρολόι σταματά να δουλεύει.
Αν έχεις μια σχετικά σύγχρονη μηχανή τα πράγματα είναι απλά. Την αντικαθιστάς με μια άλλη και όλα καλά.
Τι κάνης όμως όταν έχεις μια μηχανηοπου είναι παλιά και δεν βρίσκεις ανταλλακτικά;
Δυο λύσης υπάρχουν
1. Επιστρέφεις το ρολόι ανεπισκευαστω
2. Επισκευάζεις το σπασμένο ανταλλακτικό με τη μέθοδο του REPIVOTINGK.
Το REPIVOTINGK είναι παλιά τεχνική αρκετά χρονοβόρα που δεν διδάσκεται πλέον στην Ελλάδα (για να λέμε την αλήθεια δεν ξέρω και αν διδασκότανε και ποτέ στην Ελλάδα εκτός μέσω κάποιον παλιών τεχνιτών) μιας και χρειάζεται υπομονή, αρκετό χρόνο και εξοπλισμό πράγματα που στην Ελλάδα πλέον δεν υπάρχουν.
Τι είναι όμως και πως εφαρμόζεται το REPIVOTINGK.
Αυτά που χρειαζόμαστε (εκτός της γνώσης του τρόπου) είναι
Τόρνος ωρολογοποιού
Διάφορα πολύ ψιλά, μα πολυ ψιλα τρυπάνια ειδικού κράματος ώστε να αντέχουν στο ατσάλι. Το τρυπανι που φαινεται στην φοτο ειναι 0,30 μικρον
Μπονσονιερα
Αρχικά πρέπει να κάνουμε μια τρύπα στο σημείο που κάποτε είχε πιβω ώστε να μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα νέο.
Για αυτό τοποθετούμε την ρόδα στο κολετ του τόρνου
[/URL
και κάνουμε τρύπα
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/651/dsc07188x.jpg/]
Και μέσα στην τρύπα φυτεύουμε ένα νέο άκρο ανάλογης διαμέτρου
Το τελικό αποτέλεσμα εκτός μηχανής
Η ρόδα στην ανάλογη θέση
Και τέλος για την ιστορία η ρόδα ανήκει σε ένα χρονόμετρο μάρκας HEUER
Τα πιβω λοιπόν πάνε και φωλιάζουν σε συγκεκριμένα σημεία (ρουμπίνια) στις γέφυρες μιας μηχανής
Η σε γέφυρες χωρίς ρουμπίνια όπως στις παλιές μηχανές
Όμως υπάρχουν φορές όπου τα πιβω είτε από νερό (σκουριά) είτε από χτύπημα αυτά σπάνε όπως το πάνω μέρος αυτής της ρόδας
Και τότε όπως λέει και ο τίτλος το ρολόι σταματά να δουλεύει.
Αν έχεις μια σχετικά σύγχρονη μηχανή τα πράγματα είναι απλά. Την αντικαθιστάς με μια άλλη και όλα καλά.
Τι κάνης όμως όταν έχεις μια μηχανηοπου είναι παλιά και δεν βρίσκεις ανταλλακτικά;
Δυο λύσης υπάρχουν
1. Επιστρέφεις το ρολόι ανεπισκευαστω
2. Επισκευάζεις το σπασμένο ανταλλακτικό με τη μέθοδο του REPIVOTINGK.
Το REPIVOTINGK είναι παλιά τεχνική αρκετά χρονοβόρα που δεν διδάσκεται πλέον στην Ελλάδα (για να λέμε την αλήθεια δεν ξέρω και αν διδασκότανε και ποτέ στην Ελλάδα εκτός μέσω κάποιον παλιών τεχνιτών) μιας και χρειάζεται υπομονή, αρκετό χρόνο και εξοπλισμό πράγματα που στην Ελλάδα πλέον δεν υπάρχουν.
Τι είναι όμως και πως εφαρμόζεται το REPIVOTINGK.
Αυτά που χρειαζόμαστε (εκτός της γνώσης του τρόπου) είναι
Τόρνος ωρολογοποιού
Διάφορα πολύ ψιλά, μα πολυ ψιλα τρυπάνια ειδικού κράματος ώστε να αντέχουν στο ατσάλι. Το τρυπανι που φαινεται στην φοτο ειναι 0,30 μικρον
Μπονσονιερα
Αρχικά πρέπει να κάνουμε μια τρύπα στο σημείο που κάποτε είχε πιβω ώστε να μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα νέο.
Για αυτό τοποθετούμε την ρόδα στο κολετ του τόρνου
[/URL
και κάνουμε τρύπα
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/651/dsc07188x.jpg/]
Και μέσα στην τρύπα φυτεύουμε ένα νέο άκρο ανάλογης διαμέτρου
Το τελικό αποτέλεσμα εκτός μηχανής
Η ρόδα στην ανάλογη θέση
Και τέλος για την ιστορία η ρόδα ανήκει σε ένα χρονόμετρο μάρκας HEUER