Σελίδα 1 από 2

Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 12:53 am
από vaguras
Καλησπέρα σε όλους! Επειδή είχα καιρό να μπω και να γράψω λέω να αρχίσω με ένα μικρό κουίζ που κυρίως απευθύνεται σε "άρρωστους" με την συγκεκριμένη εταιρία.
Μπορείτε να βρείτε τις διαφορές (όσες φαίνονται αλλά και αυτές που είναι κρυμμένες) στο θρυλικό μοντέλο που απεικονίζεται;


Εικόνα
By vaggus at 2012-08-28
και αυτό

Εικόνα
By vaggus at 2012-08-28

Δεν τις βάζω δίπλα δίπλα για να σας δυσκολέψω λιγάκι...

Για να δούμε ποιος αγαπάει πραγματικά αυτήν την εταιρία...

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 9:08 pm
από VC222
το πάνω navitimer είναι πιο παλιό (η πρώτη γενιά, δηλαδή 60 χρονών σήμερα..)!

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 9:12 pm
από Argo982001
Οι απαντησεις εδω.... ;)
http://vintageure.dk/DesktopDefault.aspx?tabid=109

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 10:34 pm
από Megalos
μπραβο Βαγγελη για το ωραιο θεμα
λοιπον εγω εκτος απο τις παρα πολλες αναφορες στο λινκ του Βασιλη βλεπω οτι
το σχεδιο στην εξωτερικη πλευρα της στεφανης διαφερει μεταξυ των δυο ρολογιων ..
Βαγγελη το βρηκα η οχι ?

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 10:40 pm
από Argo982001
Τωρα που το ξανασκεφτομαι ελπιζω να μη χαλασα το θεμα ποσταρωντας αυτο το λινκ.... :sad:

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 10:53 pm
από Megalos
Argo982001 έγραψε:Τωρα που το ξανασκεφτομαι ελπιζω να μη χαλασα το θεμα ποσταρωντας αυτο το λινκ.... :sad:
οχι Βασιλη (απλως εβγαλες σκονακι στο τραπεζι lol

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 10:54 pm
από aris911
Argo982001 έγραψε:Τωρα που το ξανασκεφτομαι ελπιζω να μη χαλασα το θεμα ποσταρωντας αυτο το λινκ.... :sad:
Γεια σου βρε Βασιλη με τις ερωτησεις σου :-) :BB:
Δεν το χαλασες. Το τσακισες.

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 11:45 pm
από vaguras
Λοιπόν ο Βασίλης (όπως και ο Κωσταντίνος νωρίτερα) έχουν δίκιο.
Το λινκ που έδωσες Βασίλη δεν το ήξερα, αν και οι φωτογραφίες που έχω βάλει ανήκουν στον ίδιο τον Kurt Broendum έναν θεότρελο και παλαβό Δανό λάτρη και κάτοχο πολλών Navitimer. Οι φωτογραφίες που έβαλα είναι από το Αυγουστιάτικο τέυχος του British Horological Journal και συγκεκριμένα το εξώφυλλο και οπισθόφυλλο του τεύχους.
Σύμφωνα λοιπόν με αυτό το πρώτο ρολόι είναι απο το 1955 και είναι από τα πρώτα Navitimer με τον σπάνιο μηχανισμό για αυτό το μοντέλο Valjoux72. To 2o μοντέλο είναι κατασκευασμένο το 1961 με μηχανισμό πια τον Venus 178 αλλά και με αρκετές αισθητικές αλλαγές. Το λογότυπο της ΑΟΡΑ (Aircraft Owners and Pilots Association ) στο 2ο μοντέλο του 1961 είναι πιο καλά φινιρισμένο με τα άκρα των φτερών να είναι ελαφρώς στραμμένα προς τα κάτω. Επίσης η διαφορά στους δείκτες που είναι επισης ασημωμένοι στο πρώτο μοντέλο και λευκοβαμμένοι στο 2ο. Τέλος ο αριθμός των κόκκων στη στεφάνη είναι μεγαλύτερος στο παλαιότερο μοντέλο του 1955 από αυτό του 1961 όπου και το μέγεθος των κόκκων έχει αυξηθεί με το πέρασμα του χρόνου.
Παραθέτω παρακάτω την μετάφραση του αρχικού άρθρου του κύριου Kurt Broendum ο οποίος μου έδωσε την άδεια να δημοσιέυσω το άρθρο του μετά από πολυετή έρευνα στα αρχεία της μαμάς Breitling. Οι φωτογραφίες είναι από ρολόγια που έχει στην κατοχή του ο ίδιος ο Kurt.



Η ιστορία του Navitimer
Το όνομα Navitimer είναι ένας συνδυασμός των λέξεων navigation και timer, αφού το συγκεκριμένο ρολόι είχε αρχικά κατασκευαστεί αποκλειστικά σαν ρολόι εργαλείο για τους πιλότους, οι οποίο θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το slide-rule χαρακτηριστικό του ρολογιού (με την περιστρεφόμενη στεφάνη εντός του καντράν) για να υπολογίζουν την εναπομένουσα απόσταση, την κατανάλωση των καυσίμων κλπ. Το συγκεκριμένο κείμενο θα εστιάσει σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο της σειράς Navitimer το 806, που ήταν και η αιτία να γίνει ευρέως γνωστή η Breitling. Είναι αναμφίβολα μέχρι τις ημέρες μας το πιο γνωστό μοντέλο της εταιρίας και είναι εντελώς απίθανο να ξεπεραστεί η φήμη του από κάποιο νεότερο μοντέλο της.
Ξεκινώντας λίγο με ιστορικά στοιχεία θα αναφέρουμε ότι η εταιρία Breitling,υπήρχε ως τον Δεκέμβριο του 1978 ως G Leon Breitling SA οπότε και έπαψε να λειτουργεί κλείνοντας τα γραφεία της στη Γενεύη και το εργοστάσιο της στο La Chaux de Fonds. O Willy Breitling που εκείνη την περίοδο είχε σοβαρά προβλήματα υγείας πούλησε τα δικαιώματα μάρκετινγκ των ονομάτων Breitling & Navitimer στον Ernest Schneider τον Απρίλη του 1979. Ο τελευταίος ήταν κάτοχος της εταιρίας Sicura Company AG η οποία έδρευε στο Grenchen της Ελβετίας από το 1955. Η εταιρία άλλαξε το όνομα της από Montres Sicura AG σε Breitling AG το Νοέμβριο του 1993.
Τη στιγμή που η εταιρία έκλεινε πολλά ολοκληρωμένα μοντέλα της μοιράσθηκαν σε συγγενικά πρόσωπα και μέλη της οικογένειας Breitling και κάποια από αυτά εμφανίστηκαν στην αγορά τα τελευταία χρόνια. Κατά τη διάρκεια που έκλεισε η εταιρία, οι Helmut Sinn και Albert Wajs αγόρασαν πολλά μισοτελειωμένα μοντέλα της εταιρίας τα οποία στη συνέχεια ολοκλήρωσαν στα δικά τους εργαστήρια και τα έριξαν στην αγορά, χρονογράφοι κυρίως οι οποίοι είναι σχεδόν απαράλλαχτοι από αυτούς της Breitling και η μόνη τους διαφορά ήταν ότι δεν έφεραν τα εμπορικά σήματα της Breitling που έχουμε προαναφέρει ότι αγοράσθηκαν από τον Ernest Schneider. Έτσι μπορεί κανείς να βρει στην αγορά μοντέλα πανομοιότυπα με τα Navitimer που έχουν το logo της Sinn ή της Ollech & Wajs
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της σειράς Navitimer είναι η εσωτερική περιστρεφόμενη στεφάνη που περιλαμβάνει μερικά ζεύγη κλιμάκων μετρήσεως οι οποίες δημιουργούν έναν κυκλικό κανόνα που μας επιτρέπει να κάνουμε διάφορους υπολογισμούς όπως το να μετατρέπουμε τα ναυτικά μίλια σε χιλιόμετρα, τα γαλόνια σε λίτρα, να υπολογίσουμε τον ρυθμό ανόδου του αεροσκάφους, την κατανάλωση καυσίμων κλπ. Το Navitimer δεν ήταν το πρώτο ρολόι με αυτού του είδους το χαρακτηριστικό. Στα μέσα του 1940 η εταιρία Graef et Cie, Fabrique Mimo έκανε αίτηση για πατέντα για μια περιστρεφόμενη στεφάνη υπολογισμών. Η πατέντα κατοχυρώθηκε το 1941 και η εταιρία παρουσίασε το Mimo-Loga ρολόι μέσα στην ίδια χρονιά. Ακολουθώντας με διαφορά λίγων μηνών η Breitling αιτήθηκε και κέρδισε μία πατέντα από την Ελβετία με τον αριθμό 217012 για ένα ρολόι χρονογράφο με περιστρεφόμενη εσωτερική στεφάνη υπολογισμών το οποίο και διαφημίσθηκε και βγήκε στην αγορά στα μέσα του 1941. Το ρολόι βελτιώθηκε και το 1942 βγήκε στην αγορά με το όνομα Chronomat, του οποίου η εμφάνιση και οι λειτουργίες παρέμειναν αναλλοίωτες μέχρι τις αρχές του 1950.
Το κλασικό Navitimer είναι γενικώς γνωστό ως ένας χρονογράφος διπλής ενέργειας (με δύο κουμπιά χρονογράφου δηλαδή) ο οποίος βρίσκεται εντός κάσας 41mm και περιλαμβάνει στο καντράν του 3 υποκαντράν. Το μοντέλο χωρίζεται σε 4 βασικές σειρές:

ΣΕΙΡΑ ΠΡΩΤΗ
Όλα ξεκίνησαν όταν η Breitling και η Aircraft Owners and Pilots Association (AOPA) αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα επαναστατικό ρολόι με ενσωματωμένο χρονογράφο και έναν υπολογιστή προσανατολισμού στην μορφή του slide-rule. Η Breitling φαίνεται να ξεκίνησε την παραγωγή των πρώτων Navitimer το 1952 αλλά φαίνεται ότι τα πρώτα κομμάτια έγιναν διαθέσιμα στην αγορά το 1954.
Η ΑΟΡΑ αποφάσισε άμεσα να γίνει το επίσημο ρολόι της και έτσι γεννήθηκε το πρώτο Navitimer με τα όμορφα φτερά της ΑΟΡΑ να είναι τυπωμένα στο καντράν του ρολογιού. Η εταιρία Wakmman ήταν ο επίσημος προμηθευτής των ρολογιών στις ΗΠΑ μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 50, ενώ τα ίδια χρόνια φαίνεται να υπάρχει και η περιορισμένη σε αριθμό, παραγωγή κάποιων μοντέλων από την Breitling με μόνο έμβλημα ένα καλλιγραφικό Β (τις χρονιές 1954 έως 1956) τα οποία και διοχετεύθηκαν σε αγορές εκτός των ΗΠΑ.
Ο μηχανισμός που αρχικά χρησιμοποιήθηκε ήταν ο διάσημος Valjoux 72. Μέχρι τότε δεν υπήρχε κάποιος αριθμός αναφοράς για το μοντέλο. Μόνο από το 1955 και μετά καθιερώθηκε ο αριθμός 806 ο οποίος ήταν εγχάρακτος πια στο καπάκι της κάσας του ρολογιού. Κανείς δε γνωρίζει πόσα Navitimer κατασκευάστηκαν με τον μηχανισμό Valjoux 72 αλλά σίγουρα ήταν περιορισμένος ο αριθμός τους και για αυτό είναι πλέον δυσεύρετα και τρομερά συλλεκτικά κομμάτια για τους λάτρεις της εταιρίας. Από τα μέσα του 1955 ο μηχανισμός που χρησιμοποιείται είναι ο Venus 178. Ωστόσο, την μεταβατική αυτή περίοδο κατασκευάστηκαν ακόμη αρκετά ρολόγια για την ΑΟΡΑ που είχαν την παλιά καλίμπρα (Valjoux 72) με την χάραξη 806 στο καπάκι και με τους ματ ασημένιους δείκτες στο καντράν, χαρακτηριστικοί των πρώτων Navitimer. Το καντράν και τα υποκαντράν συνεχίζουν να είναι μαύρα και το ρολόι έχει την χαρακτηριστική στεφάνη «grains of rice» (κόκκοι ρυζιού σε ελεύθερη μετάφραση). Αυτή τη μορφή είχε το ρολόι μέχρι το 1963.
Τα πρώτα ΑΟΡΑ είχαν τους μικρότερους σε μέγεθος κόκκους στη στεφάνη. Κατά το πέρας της δεκαετίας του 50 οι κόκκοι μεγάλωναν σε μέγεθος. Μπορεί κανείς να πει ότι όσο περισσότεροι κόκκοι στη στεφάνη τόσο παλαιότερο το μοντέλο. Οι ΑΟΡΑ Navitimers από το 1954 είχαν 125 κόκκους στη στεφάνη και βαθμιαία μειώνονταν σε αριθμό και αύξαναν σε μέγεθος μέχρις το 1963 αρχές του 1964 οπότε και η συγκεκριμένη στεφάνη σταμάτησε να κατασκευάζεται. Στην τελευταία έκδοση της η στεφάνη αποτελείτο από 93 κόκκους.
Στα τέλη της δεκαετίας του 50, πριν ακόμα αρχίσει επίσημα η παραγωγή της δεύτερης σειράς των Navitimer, η Breitling κατασκεύασε αρκετά κομμάτια ΑΟΡΑ Navitimers που περιλάμβαναν στο καντράν το λογότυπο Breitling ακριβώς πάνω από τα φτερά της AOPA αλλά χωρίς το λογότυπο AOPA εντός των φτερών. Προφανώς τα συγκεκριμένα μοντέλα προορίζονταν για πώληση εκτός των ΗΠΑ (εκτός ΑΟΡΑ δηλαδή).

ΣΕΙΡΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
Το 1963 και ενώ το ρολόι είχε κάνει τρομερή επιτυχία στην αγορά η μαμά Breitling αποφάσισε να τροποποιήσει το design του ρολογιού ως εξής:
Τα τρία υποκαντράν αλλάχτηκαν και το χρώμα που κυριάρχησε ήταν το λευκό, καθώς και οι δείκτες επανασχεδιάστηκαν. Το λογότυπο παρέμεινε ως ΑΟΡΑ.
Το 1964 η εταιρία σταμάτησε την παραγωγή της κοκκοειδούς στεφάνης και την αντικατέστησε με μια τροχισμένη μορφή με κάθετες αυλακώσεις που διατηρούνται μέχρι και σήμερα. Τα υποκαντράν συνέχισαν να είναι λευκά και οι δείκτες αυτοί του 1963, αλλά με δύο διαφορετικές εκδόσεις στο λογότυπο του καντράν: μία με τα φτερά της ΑΟΡΑ συμπεριλαμβανομένης των αρχικών ΑΟΡΑ και μία με τα φτερά της ΑΟΡΑ χωρίς αρχικά αλλά με τη λέξη Breitling.
Στο τέλος του 1964 βρίσκουμε ρολόγια για πρώτη φορά με το λογότυπο της Breitling: 2 αεροπλάνα να πετούν σε πολύ κοντινό σχηματισμό. Η στεφάνη επίσης τροποποιήθηκε. Το συγκεκριμένο λογότυπο ήταν η τελική έκδοση της Breitling για εκείνη την εποχή και παρέμεινε στα καντράν των Navitimer για όλη τη δεκαετία του 60 και του 70. Η εταιρία συνέχισε να παράγει και ρολόγια αποκλειστικά για την ΑΟΡΑ μέχρι και το 1968 αν και από το 1965 και μετά τα φτερά στο λογότυπο τυπώνονταν με επίπεδη μελάνη σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια οπότε τυπώνονταν με υπερυψωμένης μορφής (σαν 3D δηλαδή) μελάνη.
Γύρω στα τέλη του 1967 αρχές του 1968 η εταιρία ξεκίνησε την παραγωγή Navitimer με ελαφρώς μεγαλύτερα υποκαντράν αλλά ό αριθμός του μοντέλου παρέμεινε ο 806 και η καλίμπρα αυτή της Venus 178.
Από το 1969 όμως η εταιρία παρήγαγε και έναν περιορισμένο αριθμό ρολογιών με την καλίμπρα Valjoux 7736. Ο πιθανότερος λόγος ήταν ότι το ρολόι είχε τόσο μεγάλη ζήτηση που η Venus δεν προλάβαινε να προμηθεύει την Breitling με καλίμπρες και έτσι υπήρξαν και ρολόγια με αριθμό μοντέλου 806-36 και 806Ε που περιελάμβαναν την Valjoux 7736 και 7740 καλίμπρα αντιστοίχως. Τα υπόλοιπα στοιχεία ήταν ίδια: ελαφρώς μεγαλύτερα υποκαντράν και το λογότυπο με τα δύο αεροπλάνα.
ΣΕΙΡΑ ΤΡΙΤΗ

Τον Μάιο του 1962, καθώς ο Scott Carpenter πετούσε στο διάστημα με το Aurora 7 ένα νέο Navitimer με ένδειξη 24 ωρών σε μία πλήρη περιστροφή του ωροδείκτη παράγεται. Αφού η σχετική νόηση μέρας και νύχτας στο διάστημα είναι δύσκολη. Με αυτή την χαρακτηριστική διαφορά μπορούσε το πλήρωμα του διαστημικού αεροσκάφους να ξεχωρίσει το μεσημέρι από τα μεσάνυχτα.
Προτού χρησιμοποιηθεί όμως το συγκεκριμένο ρολόι έπρεπε να περάσει από μια σειρά δύσκολων ελέγχων της NASA. Τα πέρασε με επιτυχία και το ρολόι παρήχθηκε καθόλη τη δεκαετία του 60 και με τα δύο λογότυπα της ΑΟΡΑ και της Breitling (με τα δύο αεροπλάνα) έχοντας το όνομα Navitimer και Cosmonaute. Ο αριθμός του μοντέλου ήταν ο 809 με μηχανισμό πάντα τον Venus 178 με την ανάλογη τροποποίηση στο σύστημα ένδειξης ώρας ώστε να έχουμε 24 ώρες σε μια πλήρη περιστροφή του ωροδείκτη. Η Breitling παρήγαγε επίσης έναν περιορισμένο αριθμό του μοντέλου με μηχανισμό Valjoux 7736 προφανώς πάλι λόγω έλλειψης από την Venus. Οι αριθμοί αυτών των μοντέλων ήταν αντίστοιχα 809-36 και 809Ε για τον Valjoux 7736 και περιελάμβαναν το λογότυπο της Breitling στο καντράν τους. Το ρολόι παρήχθηκε και με τα δύο μεγέθη των υποκαντράν και από το 1967 και έπειτα κέρδισε επάξια τον τίτλο Cosmonaute ένα όνομα που είναι σήμα κατατεθέν στην ιστορία του.

ΣΕΙΡΑ ΤΕΤΑΡΤΗ

Μεταξύ των ετών 1971 και 1974 το Navitimer υπέστη ριζικές αλλαγές και για πολλούς λάτρεις της εταιρίας (όπως η αλλαγή από 806 σε 809 και 809-36) έπαψε να θεωρείται το αυθεντικό αρχικό Navitimer.
Ο μυθικός μηχανισμός της Venus 178 αντικαταστάθηκε και το νέο Navitimer είχε και παραθυράκι ημερομηνίας. Τα υποκαντράν αυξήθηκαν κι άλλο σε μέγεθος, οι αριθμοί των μοντέλων άλλαξαν σε 7806 και 7808 αφού περιέχουν πια τον Valjoux 7740. Το λογότυπο της ΑΟΡΑ εξαφανίζεται και το ρολόι πλασάρεται μόνο με το κλασικό λογότυπο των δύο αεροσκαφών της Breitling.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε με σιγουριά, ότι το αυθεντικό και κλασσικό Navitimer είναι αυτό με τον αριθμό μοντέλου 806 και από τους φανατικούς της Breitling θεωρείται ως το μόνο που δικαιωματικά πρέπει να έχει το όνομα Navitimer, αν και πολλές φορές αυτό το τελευταίο μοντέλο με τα μεγαλύτερα υποκαντράν είναι το πιο ελκυστικό (πάντα εμφανισιακά).

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Τετ Αύγ 29, 2012 11:52 pm
από vaguras
Και εδώ φαίνεται όλο το ιστορικό του μοντέλου:
Εικόνα
By vaggus at 2012-08-29

Re: Βρείτε τις διαφορές (εμφανείς και μη)

Δημοσιεύτηκε: Πέμ Αύγ 30, 2012 12:11 am
από vaguras
Όλη η ιστορία ξεκινάει με αυτό το ρολόι: Φτερά με το λογότυπο ΑΟΡΑ, μηχανισμό valjoux 72 και ολόμαυρο καντράν.
Εικόνα
By vaggus at 2012-08-29

Στη 2η φωτό ένα πολύ σπάνιο κομμάτι από το 1954!
Εικόνα
By vaggus at 2012-08-29

Στη 3η φωτό βλέπουμε ένα σπάνιο μοντέλο από το 1955 χωρίς την ένδειξη Navitimer ένα από τα μοντέλα κατά την μετάβαση σε λευκούς βαμμένους δείκτες κάτι που επικράτησε μέχρι και το 1962:
Εικόνα
By vaggus at 2012-08-29