SEIKO BELL-MATIC με CAL. 4006A
Δημοσιεύτηκε: Τρί Μάιος 29, 2012 4:04 am
Με ευκαιρία της επισκευης ενός SEIKO BELL-MATIC με CAL. 4006A ας δούμε λιγάκι αναλυτικά τα μέρη του όμορφου παλιού αυτού κομματιού. Το ρολόι αυτό με μια μικρή επιφύλαξη είναι του 1967.
Να σημειώσω ότι στο ρολόι αυτό έγινε μόνο σέρβις και επισκευάστηκε η ρόδα της ημερομηνίας.
Εξωτερικά το ρολόι έχει αυτή την εμφάνιση
Ενω όταν ανοίγει το καπάκι της μηχανής η εικόνα που αντικρίζουμε είναι η παρακάτω
Για να αφαιρεθη η μηχανή πρέπει να αφαιρεθουν οι 2 κορώνες που έχει το ρολόι και η μια χρειάζεται για την αλλαγή της ώρας και την ρύθμιση του ξυπνητηριού ενώ η άλλη μπλοκαρει και ξεμπλοκάρει το ξυπνητήρι και αλλάζει την ημερομηνία με πίεση. Στην φωτο βλέπουμε την μηχανή ολόκληρη το αντίβαρο καθώς και τις δυο κορώνες με τους άξονες τους
Στην παρακάτω φωτο βλέπουμε το ασημί στεφάνι του ξυπνητηριού, τον δίσκο ημέρας και της ημερομηνίας
Αφαιρωντας την γέφυρα του συστήματος ημερομηνίας εμφανίζεται το σύστημα του ξυπνητηριού. Ένα πολύπλοκο σύστημα που αποτελείτε από ένα σύνολο ροδών και μοχλών.
Βέβαια όχι αρκετά πολύπλοκο όπως σε κάποια άλλα ρολόγια
Στην παρακάτω εικόνα κάτω δεξιά βλέπουμε το σφυρί το οποίο όταν πάλετε δημιουργεί τον ήχο
Τώρα από την άλλη πλευρά της μηχανής όταν αφαιρουμε το αντιβαρο η εικονα είναι η παρακατω. Βλέπουμε στην αριστερή πλευρά κάτω το μπαλανσιε ενώ ακριβώς από πάνω φαίνεται η άλλη πλευρά του το σφυριού το οποίο χτυπά σε αυτό το ημικυκλικό έλασμα που φαίνεται με την μια βίδα περιμετρικά της μηχανής.
Το ρολόι κουρδίζεται με την κίνηση του χεριού και το σύστημα αυτομάτου φαίνεται στις παρακάτω δυο φωτο
Και εδώ η γέφυρα αυτομάτου από την μέσα μεριά
Αφαιρωντας την γέφυρα αυτομάτου βλέπουμε την γέφυρα των ροδών. Ο μεγάλος ονυχωτος πάνω δεξιά είναι του ελατηρίου της ώρας που κουρδίζεται από το σύστημα αυτομάτου με την κίνηση του χεριού ενώ οι τρεις μικρότεροι ονυχωτοι είναι του ελατηρίου του ξυπνητηριού και αυτοί κουρδίζονται με το χέρι. Η τρύπα που βλέπουμε κάτω αριστερά είναι γιατί αφαιρεθηκε το σφυρί
Όταν αφαιρεσουμε και την γέφυρα των ροδών τότε βλέπουμε τις ρόδες της μηχανής, το ελατήριο της ώρας (δεξιά πάνω) και το ελατήριο του ξυπνητηριού (αριστερά πάνω)
Και τέλος η υπόλοιπη μηχανή λυμένη
Τέλος όπου βλέπετε κάποια σκουπιδακια είναι οι βρωμιές που είχε η μηχανή μιας και οι φωτο τραβηχτήκανε πριν γίνουν οι εργασίες.
Αντε και καλο οφθαλμολουτρο
Να σημειώσω ότι στο ρολόι αυτό έγινε μόνο σέρβις και επισκευάστηκε η ρόδα της ημερομηνίας.
Εξωτερικά το ρολόι έχει αυτή την εμφάνιση
Ενω όταν ανοίγει το καπάκι της μηχανής η εικόνα που αντικρίζουμε είναι η παρακάτω
Για να αφαιρεθη η μηχανή πρέπει να αφαιρεθουν οι 2 κορώνες που έχει το ρολόι και η μια χρειάζεται για την αλλαγή της ώρας και την ρύθμιση του ξυπνητηριού ενώ η άλλη μπλοκαρει και ξεμπλοκάρει το ξυπνητήρι και αλλάζει την ημερομηνία με πίεση. Στην φωτο βλέπουμε την μηχανή ολόκληρη το αντίβαρο καθώς και τις δυο κορώνες με τους άξονες τους
Στην παρακάτω φωτο βλέπουμε το ασημί στεφάνι του ξυπνητηριού, τον δίσκο ημέρας και της ημερομηνίας
Αφαιρωντας την γέφυρα του συστήματος ημερομηνίας εμφανίζεται το σύστημα του ξυπνητηριού. Ένα πολύπλοκο σύστημα που αποτελείτε από ένα σύνολο ροδών και μοχλών.
Βέβαια όχι αρκετά πολύπλοκο όπως σε κάποια άλλα ρολόγια
Στην παρακάτω εικόνα κάτω δεξιά βλέπουμε το σφυρί το οποίο όταν πάλετε δημιουργεί τον ήχο
Τώρα από την άλλη πλευρά της μηχανής όταν αφαιρουμε το αντιβαρο η εικονα είναι η παρακατω. Βλέπουμε στην αριστερή πλευρά κάτω το μπαλανσιε ενώ ακριβώς από πάνω φαίνεται η άλλη πλευρά του το σφυριού το οποίο χτυπά σε αυτό το ημικυκλικό έλασμα που φαίνεται με την μια βίδα περιμετρικά της μηχανής.
Το ρολόι κουρδίζεται με την κίνηση του χεριού και το σύστημα αυτομάτου φαίνεται στις παρακάτω δυο φωτο
Και εδώ η γέφυρα αυτομάτου από την μέσα μεριά
Αφαιρωντας την γέφυρα αυτομάτου βλέπουμε την γέφυρα των ροδών. Ο μεγάλος ονυχωτος πάνω δεξιά είναι του ελατηρίου της ώρας που κουρδίζεται από το σύστημα αυτομάτου με την κίνηση του χεριού ενώ οι τρεις μικρότεροι ονυχωτοι είναι του ελατηρίου του ξυπνητηριού και αυτοί κουρδίζονται με το χέρι. Η τρύπα που βλέπουμε κάτω αριστερά είναι γιατί αφαιρεθηκε το σφυρί
Όταν αφαιρεσουμε και την γέφυρα των ροδών τότε βλέπουμε τις ρόδες της μηχανής, το ελατήριο της ώρας (δεξιά πάνω) και το ελατήριο του ξυπνητηριού (αριστερά πάνω)
Και τέλος η υπόλοιπη μηχανή λυμένη
Τέλος όπου βλέπετε κάποια σκουπιδακια είναι οι βρωμιές που είχε η μηχανή μιας και οι φωτο τραβηχτήκανε πριν γίνουν οι εργασίες.
Αντε και καλο οφθαλμολουτρο