Καυγά θέλεις
Τελικά, το ποτήρι είναι μισο-άδειο, ή μισο-γεματο ?
Λέμε τα ίδια πράγματα, και συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο.
Οταν λέμε κοντό ή μακρύ διαφορικό, εννοούμε αυτό ακριβώς, πόσες στροφές δίνει στην "έξοδο" ανα στροφή εισόδου. Αρα, με ένα μακρύ, στις ιδιες στροφές εισόδου, πάμε πιο μακρυά, με ένα κοντό, πιο κοντά. Αλλά, αυτή η σχέση, δεν αλλάζει με έναν μοχλό. Ειναι σταθερή. Επιλέγεται πχ από αγωνιζόμενους, αν πάνε σε ανάβαση, ή σε πίστα. Ροπές ή ταχύτητα, με δεδομένες τις στροφές εισόδου, από το κιβώτιο σχέσεων. Και αυτή η σχέση μένει ίδια, εκτός και αν αλλάξουμε διαφορικό.
Από την άλλη, από ένα κιβώτιο ταχυτήτων, με στιγμιαία αλλαγή των σχέσεων των γραναζιών, αλλάζουμε την ταχύτητα περιστροφής του άξονα ( στροφές ανα μονάδα χρόνου ) που οδηγεί το διαφορικό. Στιγμιαία. Αυτό κάνει το ρολόι, αλλάζει την οδήγηση της διαφυγής στιγμιαία. Από την ισχύ του ελατηρίου, οδηγεί την κίνηση, σε δύο επιλογές. Στιγμιαία, όχι μόνιμα.
Συμπληρώνω. Αν στην έξοδο του κιβωτίου ταχυτήτων ( σε όχημα παντός εδάφους, νταλίκα, γερανό ανύψωσης, ασανσέρ, τρακτέρ, κλπ ), προσαρμόσουμε άλλο ένα κιβώτιο ταχυτήτων, θα έχουμε επιπλέον δυνατότητα υπο-πολλαπλασιασμού. Σε αυτό αναφέρθηκα, ότι όταν λένε κάποιοι "βάζω κοντά διαφορικά", στην ουσία εμπλέκουν ακόμα μία δυνατότητα μεταβολής ( υπο-πολλαπλασιασμού ), ΠΡΙΝ την είσοδο στο διαφορικό. Στην έκφραση αναφέρθηκα, την στιγμιαία επιλογή, που μετά το πέρας της χρήσης, επαναφέρουμε. Αρα, το βάζω "κοντά", με στιγμιαία επιλογή, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Φυσικά, όπως στις νταλίκες, μπορούμε να έχουμε κιβώτια με 10-12-14 σχέσεις, ολόκληρες ή μισές, σε ΕΝΑ κιβώτιο, αλλά αυτά, σε άλλο κεφάλαιο, γιατι θα μας ......μπανάρουν. Και δεν εννοώ ότι θα μας κάνουν μπάνιο, αλλά, θα μας διώξουν.
Επειδή όμως είμαι ευγενής, από οικογένεια με Γαλλικά και πιάνο, σου αφήνω την δυνατότητα του όπλου της μονομαχίας.