spyoly έγραψε: ↑Τετ Φεβ 14, 2024 11:20 am
Long E του 67
Ενα ρολόι, δημιούργημα της Rolex για την εξυπηρέτηση των αναγκών των χειριστών αεροσκαφών υπερπόντιων πτήσεων, στο περιβάλλον που ανήκει.
Εύγε Σπύρο. Τιμάς τους δημιουργούς και την μάρκα.
Ιστορικό. Μετά τον Β' ΠΠ, και την ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας μεταξύ των ηπείρων, τα ταξίδια έγιναν λιιιιγο πιο πυκνά. Προ του πολέμου, η διάσχιση των ωκεανών γινόταν με πλοία, αλλά μετά, και με την εμπειρία των χιλιάδων ωρών πτήσης του πολέμου που είχαν βελτιώσει και τα πτητικά μέσα και ήταν πλέον και αξιόπιστα, το αεροπλάνο ήταν πλέον το νέο μέσο μεταφοράς.
Η ιδιαιτερότητα του αεροπλάνου ως προς το πλοίο ήταν η ταχεία αλλαγή ζωνών ώρας, και ταυτόχρονα η σχεδόν άμεση επιστροφή στον τόπο αναχώρησης. Κάτι που δεν ίσχυε στα θαλάσσια ταξίδια, όπου υπήρχε όλος ο χρόνος προσαρμογής στις αλλαγές ώρας. Σαν συνέπεια, το ιπτάμενο προσωπικό, αντιμετώπιζε αυτό που αργότερα ονομάστηκε jet-lag, δηλαδή αναστάτωση του βιολογικού του κύκλου, όταν αντιμετώπιζε μακρυές ημέρες ή σύντομες νύκτες. Ταυτόχρονα, χανόταν η αίσθηση του χρόνου στον τόπο αναχώρησης, ή του αναμενόμενου στον τόπο προορισμού.
Με την βοήθεια των ιπταμένων, η Rolex σχεδίασε ένα "εργαλείο" όπου με έναν επι πλέον ωρο-δείκτη και μία 24-ωρη στεφάνη, το ρολόι πλέον είχε την δυνατότητα ενδειξης δεύτερης ώρας σε 24-ωρη ένδειξη. Με την χρήση της, οι "ταξιδιώτες" τηρούσαν το βιολογικο τους ρολόι στην ώρα του τόπου αναχώρησης, ώστε να μην παρασύρονται από τις συνθηκες του ταξιδιού ή του τόπου άφιξης. Ετσι, οι βιολογικές ισορροπίες τηρούντο, ειδικά όταν οι αλλαγές ήταν για σύντομο διάστημα.
Το Rolex GMT Master, πήρε το όνομά του από το χωριό Γκρινουιτς , όπου υπήρχε αστεροσκοπείο, ( Greenwich Mean Time ) όπου είχε ορισθεί - αποφασιστεί σαν το σημείο διέλευσης του μεσημβρινου αναφοράς, δηλαδή μηδεν που καθόριζε την πορεία ανατολικά ή δυτικά, από τις εποχές της εξερευνητικής ναυτιλίας μετά την εφεύρεση του Χάρισον - ( χρονόμετρο ακριβείας ). Το Master απλά από την ονομασία του κύριου ρολογιού των σκαφών, από το οποίο ρύθμιζαν όλα τα υπόλοιπα.
Και οι πρώτες υπερ-ωκεάνιες πτήσεις, ακολουθούσαν την ναυτιλία ( επιστήμη καθορισμού θέσης ) της ναυσιπλοϊας, δηλαδή παρατήρηση ήλιου - άστρων, καλ, δηλαδή, αστροναυτιλία. Τα συστήματα πλοήγησης με δορυφόρους, ήρθαν αργότερα.
Στην "αρχαια" αυτ'ην φωτο, βλέπουμε ένα αεροναυτίλο, που παίρνει άστρα για να καθορίσει την θέση του αεροπλάνου.
Σημ. Η αεροπορία, "μαμά" της αεροπορίας οσον αφορά τις διαδικασίες, δηλαδη πλοήγησης, ορολογίας, φωτισμών πορείας , κλπ όσο και να εκπλήσσει έχει, στις αρχές της τουλάχιστον, πολλά κοινά.