Σήμερα Σάββατο βρήκα χρόνο να προχωρήσω λίγο ακόμη με το λύσιμο της ΕΤΑ.
Κατ'αρχήν ένα από τα πρώτα πράγματα που βλέπει κάποιος(ξέχασα να το αναφέρω)στον μηχανισμό είναι πως
μάλλον χρειάζεται ένα καλό σέρβις (μην ξεχνάμε ότι ήταν τοποθετημένος μέσα σε μια ρέπλικα από κινέζικο εργοστάσιο και φυσικά τα κινέζικα εργοστάσια δεν δίνουν και μεγάλη σημασία στο λεγόμενο QC)
Για παράδειγμα δείτε εδώ στο γρανάζι τα ίχνη,απαράδεκτο για μηχανή ρολογιού
Αρκετά ακόμη από τα κομμάτια που βρήκα μέσα δεν ήταν σε κατάσταση "ΕΤΑ" !!!
Προχωράμε με το λύσιμο του μηχανισμού και βγάζουμε τα γρανάζια της ώρας και των λεπτών μαζί με το λεγόμενο
Cannon Pinion,και έπειτα λύνουμε τον καταπληκτικό σε σύλληψη (τον έφτιαξε πρώτη φορά ο Antoine Philippe to 1841)
Μέχρι τότε τα ρολόγια κουρδίζονταν και οι ώρες ρυθμίζονταν με ειδικό κλειδί!!!
Ο μηχανισμός γυμνός από την μπροστινή όψη,λίγα πράγματα έχουν μείνει τα οποία θα τα δούμε μετά
Πάμε τώρα στην πίσω πλευρά όπου έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τα μέρη που είναι υπεύθυνα για το κούρδισμα του μηχανισμού.
Ο μηχανισμός κουρδίζει με δύο τρόπους
1)Χειροκίνητα με το γύρισμα της κορώνας
2)Αυτόματα με την κίνηση του ρότορα
Πως γίνεται όμως αυτό?
Από τα γρανάζια που βλέπουμε στην εικόνα το Crown wheel και το Ratchet wheel είναι υπεύθυνα για το
χειροκίνητο κούρδισμα από την κορώνα.Όταν γυρίζουμε την κορώνα ενεργοποιούμε το crown wheel το οποίο με την
σειρά του μεταφέρει ενέργεια στο rathcet whell που φορτίζει το ελατήριο μέσα στο mainspring barrel.
Το αυτόματο κούρδισαμα μέσω του ρότορα γίνεται διαφορετικά.Αφού το ratchet wheel ενεργοποιείται μόνο με την κίνηση προς την μια πλευρά πρέπει να διασφαλιστεί πως όπως και να γυρίζει ο ρότορας η κίνηση του ratchet wheel θα είναι μόνο προς αυτήν την πλευρά.Αυτό αναλαμβάνουν να το κάνουν τα twin click wheels τα οποία είναι κατασκευασμένα και δομημένα με τέτοιο τρόπο που όπως και αν κινείται ο ρότορας (δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα)η ενέργεια που θα μεταφέρεται στο ratchet wheel από τα twin click wheels μέσω των reduction και transfer wheels θα είναι με την σωστή φορά.
Εδώ βλέπουμε λυμένο τον μηχανισμό αυτόν.
Τέλος για σήμερα έχουμε τα μέχρι τώρα λυμένα κομμάτια