markosgr28 έγραψε: ↑Δευ Μαρ 18, 2024 8:27 am
........ Σε σχέση με τα ηλεκτρικά έχω ενστάσεις επίσης. Δεν υπάρχει υποδομή και η τεχνολογία είναι ακόμα πολύ πίσω, ενώ με την τρέχουσα τεχνολογία δεν υπάρχουν οι πόροι σε παγκόσμιο επίπεδο για να καλυφθεί η ζήτηση. Έρευνες λένε ότι μετά τα 7 χρόνια χρήσης υπάρχει όφελος για το περιβάλλον, όταν στα 10 περίπου είναι η ζωή των μπαταριών. Και στη χρήση όμως, δεν υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια αυτή τη στιγμή για να καλύψει όγκο παρόμοιο με τα θερμικά και δεν υπάρχουν και υποδομές.
...............
Η υποδομή, είναι ένα σημείο. Βασικό. Ταξιδεύεις, έχεις υπολογίσει ότι "εκεί" θα χρειαστείς φόρτιση, λές θα σταματήσω για ένα καφεδάκι, WC, και ξεμούδιασμα, μέχρι να φορτίσει και συνεχίζω. Αλλά
* ...τυχαίνει ένα περιστατικό στον δρόμο, και ........καθυστερείς. Ε, σταματημένος, ΔΕΝ καταναλώνω. Λάθος. Με όλα τα συστήματα, A/C, κλπ, η κατανάλωση .......συνεχίζεται. Και αν η καθυστέρηση είναι μεγάλη, ( θυμηθείτε πόσες φορές σας έτυχε περιστατικό που καθυστερήσατε αρκετά ), ........μείνατε.
*...φθάνετε στο σημείο φόρτισης, και έχει και άλλους εκεί, οπότε ο υπολογισμένος χρόνος πολλαπλασιάζεται.
*...φτάνετε στοο σημείο φόρτισης, και είναι σε συντήρηση, ή έχει χαλάσει ο μετρητής - πρίζα - καλώδιο, κάτι τέλος πάντων που κάνει την φόρτιση αδύνατη.
Σενάρια θα πεί κάποιος. Σωστά. Αλλά, πρέπει να τα λαμβάνεις υπ' όψιν. Με εναλλακτικές. Ξαναφορτίζω νωρίτερα, και πιο συχνά, για ασφάλεια ? Ετσι όμως, καταστρατηγείται το σχέδιο ταξιδιού. Και αν φτάσω στο σχετικά πόμερο μέρος, και θέλω να κάνω και μερικές διαδρομές ακόμα, τι θα λέω ? Δεν μου φτάνει η μπαταρία ? ή σαν τα αυτοκίνητα τροχόσπιτα, θα έχω μοτοσυκλέτα ή ποδήλατο μαζί, για να χρησιμοποιώ στον τόπο άφιξης ?
Πάμε τώρα στο όφελος από την χρήση. Ειτε ατομικό, είτε συλλογικό.
Στο ατομικό, απολαμβάνεις την ελευθερία κίνησης, την οικονομία, το μοντέρνο και correct, αλλά, περιορίζεσαι στην αυτονομία, στην ευκολία επισκευής, στο κόστος αντικατάστασης. Χωρίς να υπολογίζουμε πιθανές βλάβες - φθορές, ή επισκευές - πχ ένα κτύπημα στην ανάρτηση, που περιέχει και τον κινητήρα, σε τι θα οδηγούσε ?
Στο συλλογικό, αν στα 7 υπάρχει όφελος ( υποθέτω στο περιβάλλον από την χρήση ) και η ζωή των μπαταριών είναι στα 10, υπολογίσαμε το ενεργειακό αποτύπωμα της κατασκευής των νέων και της ανακυκλωσης των παλαιών ? Φυσικά, ακαδημαϊκή η ερώτηση, δεν περιμένω απάντηση, στην ουσία, και εμένα ερωτώ.
Σαν μηχανικός, με μια κάποια εμπειρία, ΙΜΟ θα έλεγα ότι η ηλεκτροκίνηση, με την έννοια της χρήσης ηλεκτροκινητήρων σαν πηγή κίνησης, έχει πλεονεκτήματα έναντι των θερμικών κινητήρων σε αρκετές εφαρμογές, ( από ασανσέρ - σιδηρόδρομο - ναυτιλία - γερανογέφυρες ) αλλά τουλάχιστον προς το παρόν, στο επίπεδο των εφαρμογών οχημάτων προσωπικής χρήσης, είναι ακόμα μη ωφέλιμη - αποδοτική - αιτιολογημένη.