Αυτό που μερικοί ανέφεραν περί διαφορετικών γούστων και διαφορετικές αισθητικές, προκύπτει κατά την γνώμη μου από διαφορετικούς τρόπους σκέψης, αφού επιμένω ότι οι φωτογραφίες γίνονται με το μυαλό και όχι με το μάτι και κατά συνέπεια αντανακλούν το πως σκεφτόμαστε.
Από αρκετά χρόνια υπήρχε μια "αντίδραση" στο φλας, ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Πολλοί θωρούσαν ότι το φλας κάνει λίγο πιο "ψεύτικες" φωτογραφίες. Λίγο "κρύες".
Η πραγματικότητα είναι ότι όλα τα επαγγελματικά φωτιστικά σώματα, έχουν ως ρόλο να αναπαράγουν τις φυσικές πηγές φωτισμού, αλλά με ελεγχόμενο τρόπο.
Το ηλιακό φως από μόνο του δεν οδηγεί πάντα σε αποδεκτά αποτελέσματα. Κατ' αρχάς είπα οτι όσο πιο σημειακός ο φωτισμός, τόσο λιγότερες αντανακλάσεις. Ο ήλιος δίνει σημειακό φωτισμό, αλλά ολόκληρος ο ουρανός που επίσης συμμετέχει ως φωτιστική πηγή σε μια φωτογραφία σε εξωτερικό χώρο, είναι μια τεράστια πηγή φωτισμου που μόνο προβλήματα και αντανακλάσεις δημιουργεί. Στις πρώτες φωτογραφίες δεν υπάρχει καμμία αντανάκλαση στο τζάμι. Στην πρώτη από τις δεύτερες γίνεται της κακομοίρας!! Η φωτογραφία είναι αδύνατον να χρηστμοποιηθεί. Τα χρώματα και το κοντράστ είναι μέτρια. Καμμία σχέση με τα κορεσμένα χρώματα γεμάτα ζωντάνια από τις πρώτες. Το μαύρο του ρολογιού έγινε στον εξωτερικό χώρο γκρι.
Έπρεπε να μείνεις στην χρήση του φλας αλλά να δοκιμάσεις άλλες γωνίες κατεύθυνσης του φωτισμού και ίσως κάποιες αντανακλάσεις, τις οποίες θα μπορούσες να ελέγξεις απόλυτα στο "χειρουργικό" όπως το χαρακτηρίζουν πολλοί περιβάλλον του στούντιο και έτσι να τονίσεις ότι θέλεις εσύ και όχι ότι έτυχε. Στις δεύτερες φωτογραφίες από στην κάσα αντανακλούν τα σημεία που έτυχε, ενώ στις πρώτες θα μπορεσεις εύκολα να τονίσεις αυτό που εσύ θέλεις.
Για το θέμα τώρα των σχετικών θέσεων των δύο αντικειμένων. Αν εγώ φωτογραφίσω 36 στάσεις, αλλάζοντας κάθε φορά την θέση τους, είναι σίγουρο ότι η καλύτερη θα είναι η πρώτη. Συνήθως ξεκινάς με αυτό που σου αρέσει και μετά λες: "να δοκιμάσω και αυτό;" και κάνεις όλα τα κουλά. Αν ξέρεις τι θέλεις η πρώτη σου ιδέα για την φωτογραφία θα είναι η καλύτερη. Αν δεν ξέρεις τι θέλεις δεν πρόκειται η τύχη να σε βοηθήσει. Η καλύτερη θέση είναι η λογική θέση.
Όταν έκανα σχέδιο ο καθηγητής μου μας έλεγε "το ωραίο είναι συγκεκριμένο και κοινό για όλους" Και ρωτούσε "ποια από τις τρεις είναι μια ωραία πόρτα;"
Η σωστή απάντηση για όλους τους ανθρώπους στον πλανήτη αυτό είναι η Γ, γιατί αντιστοιχεί στις αναλογίες του ανθρώπινου σώματος και οι πόρτες φτιάχνονται για να τις περνούν άνθρωποι. Η Α και η Β δεν έχουν καμία λογιή και για τον λόγο αυτό δεν μας αρέσουν ως πόρτες!
Μπροστά στις πρώτες φωτογραφίες σου φίλε eis, οι δεύτερες είναι αυτό που λέμε "λάσπη".
Keep going, λοιπόν στον παλιό τον δρόμο..
Φιλικά
Κωστής