Στη βιβλιοθήκη μου από τη μια είναι τα βιβλια για τα ρολόγια και από την άλλη τα βιβλία για την DS.
Θα μου ήταν πιο ανώδυνο να διαβάσω ότι η Patek έκανε μηχανισμούς για την Jaeger, παρά ότι η DS πήρε την υδροπνευματική από την Traction Αvant!!!!!!!!
H ιστορία έχει ως εξής. Το 1938 ο Andre Citroen αποφάσισε να αντικαταστήσει την Traction Avant και παράγγειλε στον Flaminio Bertoni που είχε σχεδιάσει και την Traction να κάνει ένα αυτοκίνητο με κωδικό AX.
Την υδροπνευματική την σκέφτηκε ο Paul Mages, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του νέου αυτοκινήτου, υπό τον Andre Lefebvre. O Mages, δεν είχε σπουδάσει μηχανολόγος και γι αυτό τόλμησε κάτι που όλοι όσοι έχουν σπουδάσει ήξεραν ότι δεν γίνεται. Είχε μάλιστα κάτω από το τζάμι στο γραφείο του, ένα χαρτάκι που έγραφε "Όλοι ήξεραν ότι δεν γινόταν, εκτός από τον χαζό που δεν το ηξερε και το έκανε"
Προς το τέλος των δοκιμών και όταν οι κατάσκοποι των περιοδικών της εποχής (ΑUTO JOURNAL) είχαν τρελαθεί να παρακολουθούν, χρειάστηκε να γίνει μια δοκιμή της υδροπνευματικής στο κρύο. "Φόρεσαν" λοιπόν μια υδροπνευματική σε μια Traction και την πήγαν στη Σκανδιναβία να την δοκιμάσουν άν θα σηκώνεται στους μείον 30.
Γράφω το περιοδικό μου, αλλιώς θα συμβουλευόμουν τα βιβλία μου, έχω φωτογραφίες από τη δοκιμή αυτή και πως την έκρυβαν για να μην δει κανείς την ανάρτηση.
Λίγους μήνες πριν την παρουσιάσουν, έβαλαν σε μερικά κομμάτια Traction Legere, ένα μέρος μιας πρόωρης μορφής της ανάρτησης μόνο στους πίσω τροχούς και αυτό γιατί προφανώς δεν ήθελαν να κόψουν την έκπληξη.
Η Traction συνεχίστηκε μέχρι το 1957, οπότε υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα με το μέρος της ανάρτησης. Όχι όλο το σύστημα (φρένα, τιμόνι, διεύθυνση, ύψος από το έδαφος, αλλαγή ελαστικών κλπ) Η Traction απέκτησε ανεξάρτητη κίνηση στις 4 ρόδες ένα χρόνο μετά την παρουσίαση της DS.
Τώρα τι λες; Έφτιαξαν την αναρτηση για το αυτοκίνητο που σταματούσαν και του έβαλαν μόνο κάτι λίγο και ατελές ή για αυτο που ξεκινούσαν και το παρουσίασαν πλήρες με όλο το σύστημα;
Το σύστημα έτσι και αλλιώς δεν ήταν έτοιμο ούτε όταν το παρουσίασαν και γι αυτό μετα από λίγα χρόνια άλλαξαν όλο το σύστημα γιατί το υγρό που χρησιμοποιούσαν σκούριαζε τα σωληνάκια!..... Γιατί όλα αυτά τα ανακάλυψαν πάνω στην DS, αφού το είχαν από πριν;
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τον τρόπο που σκέπτεσαι.
Γράφω 1000 πράγματα για ένα αυτοκίνητο (και δεν είμαι ο μόνος που λέω ότι ήταν το πιο επαναστατικό) και εσύ το μόνο που έχεις να πεις είναι ότι το εφτιαξαν (το 1 χιλιοστό) για το προηγούμενο αυτοκίνητο που το σταματούσαν!!!!!!!!!!!!!!!
Να σου στείλω τις εφημερίδες της εποχής που έγραφαν "Voici la bombe Citroen" και εξηγούν την επαναστατική ανάρτηση.
Αν κυκλοφορούσε έστω και 6 μήνες θα την παρουσίαζαν για καινούργια;
Πάντως και να μην σου φτάνουν αυτά που έγραψα, στο top gear, λες να τους κορόιδεψαν και να νόμιζαν ότι η υδροπνευματική ήταν της DS;
Τι να πω;
Με ενοχλεί απίστευτα αυτή η αμφισβήτηση για το προφανές του σημερινού Έλληνα.
Άγγλοι το βγάζουν το αυτοκίνητο το πιο επαναστατικό, εμείς ξέρουμε και άλλα πιο επαναστατικά, αλλά θα τα πούμε άλλη φορά για να μην αδικήσουμε τη θεία μου τη Μέλπω...
Γράψτα, τα αυτοκίνητα να δούμε τι εννοείς. Το μόνο επαναστατικό που βρίσκω στο Mini είναι ότι έχει ρόδες μικρότερες από τις λακκούβες της Αθήνας....
Όσο για το ότι το 80% του μήκους του κλπ, και ο ψύλλος πηδάει 100 φορές το ύψος του, αλλά αυτό δεν τον κάνει αεροπλάνο...
Κωστής
ΥΓ. Πάρε και το wikipedia, και αυτοί δεν ήξεραν για την Traction ότι το είχε πρώτη!!!!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_DS
Το μεταξόνιο της Traction ήταν 2,896 δηλαδή μικρότερο από της DS, Καμία σχέση.
Έχεις δει ποτέ Traction να σηκώνεται ή να είναι κάτω;