Αγαπητέ Γιώργο, πολύ σωστά.
Αγαπητέ Άρη.
Όταν μιλάμε για μια εταιρεία, θα πρέπει να την βλέπουμε σε ένα ιστορικό βάθος και όχι μέσα από το πρίσμα των – ούτε καν καταναλωτών – που γράφουν γι’ αυτήν στα φόρουμ.
Γνωρίζω ότι είσαι ωρολογοποιός, όμως θα έπρεπε να κοιτάξεις την IWC σε ένα μεγαλύτερο βάθος.
Από την εποχή ακόμη που στην Ωρολογοποιία βασίλευε το quartz η IWC είχε την τύχη να έχει στην κεφαλή της τον πολύ σημαντικό (που αργότερα δημιούργησε την Lange από το μηδέν – Gunter Blumlein.
Τότε λοιπόν, όταν όλοι έτρεχαν να προφτάσουν το «τρένο» του ηλεκτρονικού ρολογιού, η IWC παρουσίασε το πρώτο perpetual calendar της αγοράς, ενώ ακολούθησε το perpetual calendar σε συνδυασμό με χρονογράφο και βέβαια το Il Destriero Scafusia, το πολυπλοκότερο ρολόι της εποχής του με τις προηγούμενες δυο πολυπλοκότητες συν minute repeater και tourbillon.
Αυτά τον καιρό που Patek, Vacheron, Jaeger, Audemars έβγαζαν απλά ρολόγια μόνο.
Τον ίδιο καιρό η IWC παρουσίασε το πρώτο ρολόι από τιτάνιο στη συλλογή Porsche Design, αλλά και ρολόγια με κεραμικό υλικό κ.λπ. κ.λπ.
Την τελευταία περίοδο έχει παρουσιάσει αρχικά τον υπέροχο μηχανισμό με φόρτιση 7 ημερών, που «γέννησε» και το υπέροχο perpetual Portuguese, αλλά και πολλούς άλλους μηχανισμμούς.
Το Portuguese Perpetual Calendar 40.000 ευρώ σε πλατίνα και κάπου 24.000 σε χρυσό έχει τη δυνατότητα να καταγράφει σωστά το γεγονός ότι κάθε 4 χρόνια (δίσεκτο) ο Φεβρουάριος έχει 29 ημέρες, ενώ κάθε 100 (2100, 2200, 2300, 2500, 2600 κ.ο.κ.) ο Φεβρουάριος έχει 28 ημε΄ρες παρά το γεγονός ότι η χρονιά διαιρείται με το 4.
Ο λόγος εδώ:
http://clepsydre.gr/products/corocronos ... emerologio" onclick="window.open(this.href);return false;
Αυτό το έφτιαξε ο Kurt Klauss – in house αν αυτό σας ευχαριστεί – και το έχουν μόνο τα Aeternitaw Mega Franck Muller και όχι το 1.500.000 ευρώ Tour de l’Ile Vacheron Constantin, Blancpain 1735 κ.λπ.
Και συζητάμε αν είναι η IWC ΥΩ επειδή υπάρχουν και απλά μοντέλα;
Λόγω της μεγάλης επιτυχίας του γυναικείου μοντέλο 24Hours τα περισσότερα Patek που πουλιούνται ετησίως είναι quartz!!!
Αλλάζει κάτι αυτό στην αξία της Patek;
Και επανέρχομαι σε αυτό που έλεγα:
Γιατί αμφισβητείται η ένταξη της IWC στο χώρο της ΥΩ;
Απλά και μόνο γιατί η IWC έχει εμπορική επιτυχία και έτσι διάφοροι που θεώρησαν ότι τώρα με το Ίντερνετ μπορούν να βγάλουν τα απωθημένα τους την θάβουν επειδή χρησιμοποιεί σε κάποια δημοφιλή μοντέλα βάση Valjoux 7750.
Την βάση αυτή έχει χρησιμοποιήσει ο Papi και για την δημιουργία του Il Destriero Scafusia που τιμάται περίπου 400.000 ευρώ, αλλά και η Porsche Design για να δημιουργήσει το περιβόητο Indicator των 100.000 ευρώ και δεν αποτελούν τα δυο αυτά ρολόγια τα μοναδικά παραδείγματα.
Για το λόγο αυτό έβαλα με κεφαλαία ότι δεν έχει σημασία αν ένας μηχανισμός είναι in house ή όχι.
Ως ωρολογοποιός θα ξέρεις ότι ο 7750 αποτελεί μια απίστευτα σταθερή πλατφόρμα για να κάνεις …παπάδες!!!
Και βέβαια έχει και φινίρισμα η IWC, όμως στα μοντέλα που θέλει, όπως τα minute repeater.
Ας μην ξεχνάμε ότι το φινίρισμα είναι μια τέχνη ή ένα «κόλλημα» αν θές της περιοχής της Γενεύης και για το λόγο αυτό ορκίζονται σε αυτό ο Philippe Dufour, ο Michel Parmigiani ή η Chopard που βρίσκονται στην ίδια γειτονιά.
Η IWC βρίσκεται στο Schaffhausen και εκεί επικρατεί μια πιο λιτή, «γερμανική» αντίληψη.
Δεν παύει όμως η Lange που είναι ακόμη πιο γερμανική να έχει εξαιρετικό φινίρισμα. Τους μηχανισμούς της έφτιαξε δε αρχικά ο αρχιτεχνίτης της IWC, Kurt Klauss.
Τα ρολόγια είναι όμως βιομηχανικά προϊόντα και οι δυο εταιρείες ανήκαν στο LMH και ανήκουν στο Richemont.
Ένας όμιλος που έχει περισσότερους οίκους, φροντίζει το ένα του ρολόι να μην είναι φάτσα απέναντι στο άλλο.
Στην IWC τονίστηκε η αρρενωπότητα και το macho στυλ, ώστε να μην κονταροχτυπιέται με την αδερφή (δεν το γράφω λόγω του «θηλυκότερου» χαρακτήρα των ρολογιών της, αλλά λόγω του κοινού ιδιοκτήτη Jaeger-LeCoultre.
Μετά προέκυψε η Lange η οποία παρουσιάστηκε ως πιο exclusive, πιο ποιοτική, πιο «μηχανική», με καλύτερο φινίρισμα.
Στην Jaeger έκαναν το φινίρισμα των πρώτων γραναζιών της Lange και ο αρχιτεχνίτης Locatelli τηε JLC κατασκεύασε το πρώτο Simplicity του Dufour.
Λες να μην μπορούσαν να δώσουν στα JLC ή στα IWC ακόμη περισσότερο φινίρισμα αν τους εξυπηρετούσε;
Η IWC ανήκει στην ΥΩ, στην οποία δεν είναι όλοι ίδιοι.
Τι σχέση έχει η ιστορία και το παρόν της Patek με αυτό της Vacheron ή της Audemars;
Όμως όλες είναι ΥΩ και στην κορυφή.
Για διαφορετικούς λόγους η κάθε μια.
Ο όρος ΥΩ δεν είναι βραβείο σαν το Νόμπελ, ώστε να δοθεί σε έναν.
Είναι μια «ομπρέλα». Και από κάτω της χωράει πολλούς και διαφορετικούς.
Παρακαλώ ας ποστάρει κάποιος το Portofino του 1939 σε ροζ χρυσό από την πίσω πλευρά να πάθουμε όλοι σοκ – γιατί δεν ξέρω την διαδικασία ανεβάσματος φωτογραφίας…
Φιλικά
Κωστής
ΥΓ. με όλο τον σεβασμο επίσης από την πλευρά μου στο πρόσωπο και στη δουλειά σου - καταλαβαίνεις ότι κάποιος που κάνει τη δουλειά μου αγαπάει τους ωρολογοποιούς - να πω από την πλευρά μου ότι εν ξέρω την Ωρολογοποιία θεωρητικά. Είναι φίλοι μου οι 9 στους 10 μεγάλους ωρολογοποιούς και συζητώ μαζί τους καθημερινά εδώ και 20 χρόνια, έχω επισκεφτεί τα περισσότερα εργοστάσια (μεταξύ των οποίων και της IWC) και έχω σαφή αντίληψη για τον κάθε μηχανισμό. Αν δεν έχω, ένω τηλέφωνο στον Φιλίπ (ευνοεί και η διαφορά ώρας αφού ζει στην Αμερικη) και έχω τα σχέδια και την πλέον επαγγελματική ερμηνεία. Ο Φιλίπ είναι – μεταξύ άλλων ο court expert του Αμερικανικού κράτους. Συνήθως εισηγείται για διαφορές μεταξύ Οίκων Δημοπρατήσεων και ιδιωτών ή μουσείων για την αξία ρολογιών πολλών εκατομμυρίων στα Αμερικανικά Δικαστήρια.
Δεν φτιάχνω βέβαια τις μηχανές, αλλά νομίζζω ξέρεις ότι το ίδιο συμβαίνει και στον τεχνικό διευθυντή της Πατεκ που εμπνέεται και σχεδιάζει τα σημαντικότερα ρολόγια στον κόσμο.
Η δουλειά έχει αλλάξει. Οι σταρ σχεδιάζουν στον υπολογιστή, τα μηχανήματα κόβουν και τα "petites mains" (τα μικρά χέρια) κάνουν την συναρμολόγηση ή το στόλισμα.