Σελίδα 2 από 6

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 16, 2010 1:29 am
από VIWOW
Η ακριβής αποτύπωση.

Και τα πνευματικά δικαιώματα προβλέπουν την ύπαρξη πρωτοτυπίας.

Για το λόγο αυτό το στρογγυλό σχήμα το έχουν όλοι και το τετράγωνο, και το coussin.

Αλλά αν έχεις την ίδια κάσα με το Panerai, Luminor και "συμπτωματικά" έχεις την ίδια ασφάλεια της κορώνας και την ίδια στεφάνη και τους ίδιους βραχίονες και σε λένε και Mare Militaris, ε τότε είσαι καρμπόν αντιγραφή.

To Calatrava από το Patrimony παρ' όλα αυτά έχουν σε πολλές τους εκδοχές διαφορές.

Το καυμένο το Laureato, σε τι μοιάζει; Έχεις δει τα πρώτα Laureato;

Το τωρινό σε τι μοιάζει γιατί εγώ δεν καταλαβαίνω. Το ότι έχει στεφάνη 8γωνη;

Δεν έχει καμία σχέση το σχήμα της με του RO.

Εχει δικό του χαρακτήρα και το αναγνωρίζω από μακριά χωρίς περίπτωση να το μπερδέψω με το RO. Είναι σα να πεις ότι μπερδεύεις το σκαραβαίο με την 911 (σε ανομοιώτητα, όχι σε ποιότητα, γιατί είναι εξαιρετίκό ρολόι)

Ποιό TAG σου θυμίζει το SUB; Το Φ1;

Αν βγάλουμε τα λογότυπα δεν τα ξεχωρίζεις;

Εγώ τα ξεχωρίζω. Ενώ το Πανεράι με τη μαιμού, εμφανησιακά δεν τα ξεχωρίζεις και πάνε να σε κοροιδέψουν.

Το Laureato δεν πάει να σε πείσει ότι είναι ΑΡ.

Οι "μικροί" όπως τους αποκαλείς, πάνε να σε ξεγελάσουν.

Μετά οι "μεγάλοι" και να έχουν κάποιο μοντέλο που μοιάζει με κάτι άλλο, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ.

Στέκεσαι στο Laureato και ξεχνάς 100 μοντέλα εντελώς πρωτότυπα της GP και την προσφορά της στο χώρο που είναι τεράστια.

Οι "μικροί" τι έχουν προσφέρει;

Δεν αντιγράφει κανείς "μεγάλος" το Big Pilot της IWC. "Μικροί" όμως, χιλιάδες....

Τώρα αν το Sub έχει επηρεάσει την αγορά, είναι λογικό.

Βρες μου Jeep που να μην έχει "κλέψει" κατι από τα Land ή τα Jeep.

Limo, που να μην έχει πάρει κάτι από την ΜΒ 600.

Το ότι όλοι έχουν τετράγωνη, στρογγυλή ή tonneau κάσα, είναι σαν αν συζητάμε αν τα αυτοκίνητα έχουν λάστιχα ή παρμπρίζ...

Φιλικά

Κωστής

ΥΓ. Το χειρότερο είναι να χρησιμοποιούμε ομοιότητες σε λεπτομέρειες στα μεγάλα ονόματα, για να βγάλουμε "λάδι" τους κλέφτες.

Δημήτρη, περιμένω τις φωτο δίπλα δίπλα το SUB με επώνυμα ρολόγια για να το συζητήσουμε. Βάλε και το Laureato με ότι νομίζεις ότι μοιάζει, να το δω να το καταλάβω.

Ποιός επώνυμος αντέγραψε το Tank ή το Reverso.

Τώρα ότι το ότι ο Franck Muller ξέθαψε το tonneau και έβγαλαν όλοι, είναι όπως τα τελευταία χρόνιο έβγαλαν όλοι 4χ4. Δεν έκλεψε η Porsche το Land Rover. Απλά άνοιξε μια νέα αγορά και όλοι έσπευσαν. Εμπόριο κάνουν.

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 16, 2010 6:49 am
από dimRHO
Το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό δεν ήταν το Sub αλλά τα δεκάδες πιλότων τα οποία όλοι τα αντίγραψαν από παλαιότερα μοντέλα όπως αυτά της IWC και της TUTIMA.

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 16, 2010 1:09 pm
από Blackbird
Εικόνα

Εικόνα


Εικόνα

Εικόνα

Δεν είναι ξεπατικοσούρες. Αλλά αν τα δεις μόνα τους κι όχι διπλά δίπλα για να τα συγκρίνεις και δε σε λένε Κωστή που ασχολείσαι επαγγελματικά με τα ρολόγια, δε θα νομίζεις πως βλέπεις το Sub ή το RO;

Μέχρι ποιου σημείου μπορείς να πεις πως η αντιγραφή δεν είναι απομίμηση αλλά απλώς "επιροή";

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 16, 2010 1:31 pm
από Ilias-G
Αγαπητοί φίλοι,
Θα ήθελα να σχολιασω το ποστ του κ. Κ.Στήκα και να διευκρινήσω και κάποια πράγματα σχετικά με το δικό μου ποστ.
Κατ' αρχας να πω εδώ κατηγορηματικά ότι οι νόμοι περι πνευματικής ιδιοκτησίας και πνευματικών δικαιωμάτων είναι απολύτως σεβαστοί και από εμένα όπως και από όλους μας εδώ μέσα φαντάζομαι.
Επίσης να πω ότι διάβασα πολύ προσεκτικά τόσο το ποστ, όσο και το άρθρο του κ. Κ.Στήκα στο clepsydre. Και θέλω να πω εδώ ότι εν πολλοις συμφωνούμε.
Για να γίνει καθαρό από όλους μας και να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις σχετικά με τους όρους που θα χρησιμοποιηθούν, άλλο απάτη (στην οποία αναφέρομαι εγώ), άλλο παραβίαση των νόμων περί πνευματικής ιδιοκτησίας και δικαιωμάτων (στην οποία αναφέρεται ο κ. Κ.Στήκας στο ποστ του).
Εξηγούμαι επιγραμματικά και απλά: Η απάτη είναι ποινικό αδίκημα, διώκεται αυτεπάγγελτα, προυποθέτει την εμφάνιση ψευδών γεγονότων ως αληθινών με σκοπό την παραπλάνηση ενός τρίτου ατόμου, δόλο από τον δράστη (εξ αμελείας απάτη δεν υπάρχει), και πρεπει να υπάρχει ώφελος οικονομικό ή άλλο απ' αυτή την ενέργεια. Για απάτη δικάζονται μόνο φυσικά προσωπα, όχι εταιρίες και όταν καταδικαστεί κάποιος πάει φυλακή. Η χρηματική αποζημίωση δεν αποκλείεται.
Από την άλλη παραβίαση πευματικών δικαιωμάτων ασκείται με αγωγή στα πολιτικά δικστήρια από φυσικά και νομικά προσωπα εναντίον άλλου φυσικού ή νομικού προσώπου ή προσώπων, ξεκινάει, σταματάει και τελειώνει μόνο με την θέληση των διαδίκων, μπορεί να λυθεί και εξωδικαστικά. Δηλαδή αν μια εταιρια δεν θέλει να ενάγει μια άλλη ζήτημα πνευματικών δικαιωμάτων σε νομικό επίπεδο απλά δεν τίθεται. Στοχεύει δε στην επίτευξη χρηματικής αποζημίωσης του ενάγοντα από τον εναγόμενο. Το βάρος της απόδειξης έχει ό ενάγων. Κανείς δεν οδηγείται στη φυλακή, μόνο πληρώνει.
Να πω εδώ ότι αφορμή για όλη αυτή την "ιστορία" ήταν η απορία που είχα για πολύ καιρό, πού τελειώνει το αυθεντικό, πού αρχίζει η "μαϊμού" και αν και ποιες "γκρίζες" ζώνες υπάρχουν ενδιάμεσα. Έτσι έγραψα τους προβληματισμούς μου στο ποστ του mywatch προσπαθώντας να μάθω ταυτόχρονα από άλλα μέλη πιο έμπειρα απο μένα τι είναι homage,replica, "μαιμού" και πως μπορούμε να τα κατηγοριοποιήσουμε, έτσι ώστε όταν αγοράζουμε ένα ρολόϊ που δεν είναι το πρωτότυπο να ξέρουμε αν είναι ρέπλικα, "μαιμού" ή homage και τελικά να μην έχουμε ενοχές φορώντας το.
Έκανα λόιπόν κάποιες σκέψεις επ'αυτού, χρησιμοποίησα κάποια παραδείγματα φιρμών-μοντέλων που θα κάνω και εδώ, και θεωρησα σωστό να μπει ένα κριτήριο για να διαχωρήσω τις μαιμούδες από τα homages. Κατέληξα ότι πιο ασφαλές κριτήριο για το αν ένα ρολόϊ είναι "μαιμού" είναι η εξαπάτηση ή η απόπειρα εξαπάτησης του υποψήφιου αγοραστή από την εταιρία-πωλητή.
Προσοχή! Μιλούσα τότε και μιλάω και σήμερα για απάτη, όχι για πνευματικά δικαίωματα. Η διαφορά δεν γίνεται άμεσα αντιληπτή αλλά είναι ουσιώδης. Η απάτη αφορά τον τρίτο καταναλωτή, εμάς που αγοράζουμε ένα fake προιόν. Τα πνευματικά δικαιώματα αφορούν τις εταιρείες. Εν ολίγοις εμας σαν καταναλωτές δεν μας αφορά σε πρώτη φάση η παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων μεταξύ των εταιρείων. Αφορά ίσως εκείνες και τι αποζημίωσεις θα πληρώσουν ή μία στην άλλη. Η απάτη αφορά εμάς τους ίδιους που αγοράζουμε το ρολόι ως καταναλωτές. Η τυχόν παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων μεταξύ των εταιρειών ενδεχομένως να μας επηρεάσει σε δεύτερη φάση όταν τυχόν τελεσιδικήσει σε κάποιο δικαστήριο η αγωγή που θα έχει ασκήσει η μια εταιρία κατά της άλλης, έχει αποδείξει την παραβίαση των πνευματικών της δικαιωμάτων και έχει δικαιωθεί από το δικαστήριο επιδικάζοντας της κάποια τυχόν αποζημίωση. Και όλο αυτό "ισχύει" για εμάς και μας καθιστά οιονεί κοινωνούς από την στιγμή που θα το πληροφορηθούμε με κάποιο τρόπο, όχι όμως πριν. Χαρακτηριστική περίπτωση η Πανεραϊ και τα Μαρινα Μιλιταρε. Μέχρι την ευόδωση της αγωγής και την γνώση που είχαμε περί αυτής θεωρούσαμε ότι επρόκειτο απλά για ένα ακόμη homage ρολοϊ και τα αγοράζαμε χωρίς "ενοχές" και "τύψεις", μετά το πράγμα άλλαξε στα μάτια μας.
Επομένως σύμφωνα και με τα παραπάνω, επί της ουσίας και επί του ποστ του Στήκα θέλω να πω ότι:
Όσον αφορά την εικόνα-ζωγραφιά της Μόνα Λίζα, κατά την ταπεινή μου άποψη, πρόκειται για ένα υπογεγραμμένο αντίγραφο του πρωτοτύπου που είναι μοναδικό και εξαιρετικό. Δεν θα μπορούσε ποτέ να περαστεί ως γνήσιο, αλλά ούτε ως fake γιατί απλώς δεν επιχειρείται από τον "ζωγράφο" του να περαστεί ως γνήσιο. Είναι απλώς ένα αντίγραφο όπως υπάρχουν χιλιάδες αντίγραφα, από πίνακες μέχρι ....σοκολατάκια. Αν επιχειρείτο να περαστεί ως γνήσιο, τότε θα επρόκειτο για πλαστογραφία.
Τώρα αν τίθεται θέμα πνευματικών δικαιωμάτων αυτό εξαρτάται από το εάν ο ....Λεονάρντο ή όποιος έχει σήμερα τα δικαιώματά της (π.χ. Λούβρο ??, δεν ξέρω), ασκήσει κατά του αντιγραφέα-καλλιτέχνη αγωγή περί αυτών και δικαιωθεί. Για εμάς όμως τους θαυμαστές του πίνακα και επισκέπτες του Λούβρου, σημασία κυρίως έχει αν το έργο που θαυμάζουμε είναι το αυθεντικό και όχι το πλαστό, δηλαδή να μην εξαπατηθούμε. Δεν ενδιαφερόμαστε πρωτίστως για το εάν και πόση τυχόν αποζημίωση θα πάρει ο έχων τα δικαιώματα της Τζοκόντα από τον αντιγραφέα. Φαντάζομαι έγινα αντιληπτός....
Τά ίδια πάνω-κάτω συμβαίνουν σε όλα τα "προϊόντα" είτε αυτά είναι ρολόγια, μπλουζάκια, τσάντες κλπ.
Όσον αφορά στα ρολόγια τώρα. Εμένα η απορία μου μετά τα τελευταία ποστ επανήλθε, ενώ πίστευα ότι μέσα μου τα είχα "ξεκαθαρίσει", μετά και από την διευκρίνηση-κατηγοριοποίηση που είχε κάνει παλαιότερα ο φίλος Δημήτρης Blackbird. Τώρα όμως χρειάζεται να το επαναβεβαιώσω.
Δηλαδή ποια ρολόγια θεωρούνται μαιμούδες, ποια homages, ποια replicas. Και θα ζητήσω από όλα τα μέλη αλλά κυρίως τους πιο έμπειρους και πιο γνώστες από εμένα και ειδικά τους Κ. Στήκα, Κώστα (Megalos), Δημήτρη ΒΒ, Αντώνη, Μάριο, dimRHO, να μου απαντήσουν στα παρακάτω. Θα παρακαλούσα επίσης να επιχειρηματολογήσουν με λίγα λόγια για να καταλάβω το σκεπτικό τους και το τυχόν κριτήριο που χρησιμοποιούν.
1. Τι είναι "μαϊμού", τι homage, τι replica? Πού σταματά το ένα και πού αρχίζει το άλλο? Πώς και με ποιο κριτήριο μπορεί ο "άσχετος" καταναλωτής να καταλάβει την διαφορά μεταξύ ένος fake και ενός homage??
2. Ο κ. Κ.Στήκας ζήτησε φωτό για να καταλάβει τι εννοούμε. Ορίστε λοιπόν (oι φωτό είναι απο ίντερνετ, ανήκουν στους δημιουργούς-κατόχους τους και δεν είναι τα μόνα παραδείγματα).
Grovana Coral Reef Εικόνα
Steinhart Ocean 1 Εικόνα
σε σχέση Rolex sub Τι είναι? Fake, homage or replica??

Grovana Coral Reef GMT Εικόνα
Steinhart Ocean 1 GMT Εικόνα
σε σχέση με Rolex Master GMT II. Tι είναι? Fake, homage, replica??

Tα δεκάδες τύπου Β-uhr από Archimede, Steinhart, Tourby, Aviator, Parnis και ένα σωρό άλλους
Εικόνα
σε σχέση με το IWC Big Pilot, τα Β-uhren της Laco, Stowa, ή Lange?
"Mαϊμούδες", homages ή ρέπλικες??

Tο δικό μου Poljot Aviator Εικόνα
με το Fortis Flieger auto?? Είναι "μαϊμού", homage, replica ή κάτι άλλο??

Και τέλος για να μην σας κουράζω περισσότερο τι είναι τα τύπου Πανεράϊ & Ρόλεξ sub ρολόγια του φόρουμ μας που έκανε ο Νίκος (warover) και όλα τα custom sterile dial pams που φτιάχνουν διάφοροι κατασκευαστές ανά τον κόσμο??
Εικόνα
Εικόνα
Fake, homages, replicas ή κάτι άλλο??

Περιμένω με πολύ ενδιαφέρον τις απόψεις σας....

Φιλικά Ηλίας

ΥΓ: Να με συμπαθάτε για το μεγάλο ποστ....

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 16, 2010 2:47 pm
από antonis_ch
Εγω πιστευω φιλε Ηλια οτι ολα τα αυτα τα ρολογια που ποσταρες ειναι ρεπλικας...Ειναι σχεδον πανομοιοτυπα με τα πρωτοτυπα αλλα φερουν ονομα αναγνωρισμενης και νομιμης εταιρειας...

Αυτα του φορουμ τα θεωρω homages γιατι δεν αναγραφουν πουθενα Panerai ή Rolex...

Αυτό ειναι FAKE...διοτι αναγραφει στο καντραν Rolex δεν εχει αφησει τπτ που να μην εχει αντιγραψει ο κατασκευαστης του (που βεβαιως-βεβαιως δεν ειναι η Rolex)

[youtube][/youtube]


Εγω παιδια καπως ετσι τα εχω στο μυαλο μου...αν κανω λαθος ας με διορθωσει καποιος πιο ειδικος...

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 16, 2010 3:25 pm
από marios_ch
Και εγώ παιδιά όπως τα λέει ο Αντώνης νομίζω είναι τα πράματα.....!!!!!!

Νομίζω όμως ότι ρεπλικα είναι και η αναβίωση κάποιου παλιού μοντέλου από την ίδια εταιρεία σήμερα.....!!!!!

Στα homeage συμφωνώ ότι είναι η χρησιμοποίηση όλων των στοιχείων κάποιων άλλων πχ κάσα κτλπ κτλπ αλλά να μην γράφεις τπτ ή να γράφεις marios watches πχ......!!!

Στα fake είναι ακριβώς η απάτη ότι δηλαδή δηλώνουν ότι είναι πχ Rolex ή Panerai γνήσιο κτλπ κτλπ με όλα τα χαρακτηριστικά αλλά δεν είναι....
Και όπως διάβασα και από τον κ Στηκα και μου έκανε εντυπωση είναι ότι δεν πληρούν όυτε κανόνες υγείας τα συγκεκριμένα και μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνα...!!!!

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τρί Φεβ 16, 2010 4:42 pm
από VIWOW
Θα απαντήσω εν συντομία και θα επανέλθω, γιατί σήμερα έχω πολύ δουλειά.

Το κύκλωμα των παράνομων ρολογιών είναι μεγάλο και πολύ αποδοτικό για τους επιτήδειους που ασχολούνται.

Γνωρίζοντάς το αυτό καλά, αγαπητέ Ηλία, νομίζω ότι θα έπρεπε να καταλαβαίνεις ότι σε ΚΑΘΕ φόρουμ (όσο μεγαλύτερο, τόσο πιο εύκολα) είναι πολύ απλό να συμμετέχουν άτομα που έχουν συμφέρον ή και συμμετοχή στη διακίνηση παράνομων ρολογιών.

Κατά συνέπεια η προσπάθειά σου να ενημερωθείς από ένα φόρουμ, όπου με εξαίρεση 3-4 που συμβαίνει να είναι γνωστοί, όλοι οι υπόλοιποι δεν έχουν ονοματεπώνυμο, είναι τουλάχιστον επισφαλής.

Οι λέξεις replica και hommage, σημαίνουν αντίστοιχα "αντίγραφο αναφοράς σε κάτι παλαιότερο" (έχει δίκιο ο Μάριος, η Ω το Speed με τους δείκτες σε σχήμα βέλους που μοιάζουν στο παλιό, το ονομάζει replica) και "προς τιμήν".

Η χρήση τους όμως είναι αυθαίρετη και ξεκινάει από τα φόρουμ, όπου κάποιοι προσπαθούν μέσα από τους "κολακευτικούς" τίτλους να "χρυσώσουν το χάπι" της παράνομης δραστηριότητας.

Η σωστή πηγή για να ενημερωθείς για το τι είναι παράνομο και τι νόμιμο, δεν είναι ένας διαδικτυακός τόπος όπου ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει (ή ότι τον συμφέρει), αλλά οι αρμόδιες αρχές της Ελβετικής Ωρολογοποιίας. Την δική τους θέση θα σου μεταφέρω αύριο.

Κατά τα άλλα, όλοι έχουμε έναν μικρό Τριανταφυλλόπουλο μέσα μας.

Το Laureato στην αρχική του μορφή είχε 8γωνη στεφάνη και δεν είχε καμία οπτική σχέση με το RO.

Εικόνα

Όταν ένα ρολόι δεν είναι στρογγυλο ή τετράγωνο, είναι πολυγωνικό και τότε είναι ή 8γωνο, οπότε μοιάζει με το RO, ή 12γωνο, οπότε μοιάζει με το Riviera.

3γωνο δεν έκανε κανείς, 5γωνο, 7γωνο, 9γωνο, 10γωνο, 11γωνο επίσης. 6γωνο, κάτι μου λέει, αλλά δεν θυμάμαι.

Θα επανέλθω, για τα άλλα θέματα που ετέθησαν.

Φιλικά

Κωστής

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 17, 2010 1:34 pm
από eisenberg
Δεν καταλαβαινω γιατι ''κοπτεστε'' τοσο για τις καημενες τις εταιρειες ΥΩ και το ποσο εχουν πληγει τα εσοδα τους και τα πνευματικα τους δικαιωματα απο τα fake,hommage κτλ....αφηστε τες να βρουνε μονες τους την ακρη,εχουν αλλωστε τοσα υπερκερδη πουλώντας 4.000Ε ενα υπεραπλουστευμενο ατσαλινο μοντελο με την αρχαια unitas που μπορουνε να απασχολουν τους καλυτερους δικηγορους του κοσμου.
Αυτο που με ενδιαφερει σαν καταναλωτη ειναι οτι-απ'οσο γνωριζω-τα hommage ειναι νομιμα εφοσον δεν φερουν λογοτυπα ή επιγραφες της πρωτοτυπης εταιρειας.Μου αρκει,τα παραπανω ας τα ψαξουν οι Rolex και η Panerai.....

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 17, 2010 1:53 pm
από Ilias-G
wiwow έγραψε:Η σωστή πηγή για να ενημερωθείς για το τι είναι παράνομο και τι νόμιμο, δεν είναι ένας διαδικτυακός τόπος όπου ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει (ή ότι τον συμφέρει), αλλά οι αρμόδιες αρχές της Ελβετικής Ωρολογοποιίας. Την δική τους θέση θα σου μεταφέρω αύριο.
O.K. Αναμένουμε λοιπόν. Θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα η "επίσημη" αποψή τους. Λάβε μόνο υπόψην σου ότι πολλά, πάρα πολλά ρολόγια που είναι αυτό που λέμε "hommages" (θεωρώ λάθος τον όρο), εγώ τα αποκαλώ ρολόγια-κλώνους, είτε προέρχονται από ελβετικές εταιρίες (π.χ. Grovana), είτε έχουν το χαρακτηριστικό "swiss made" στο καντράν ακόμα και αν η κατασκευάστρια εταιρία δεν είναι ελβετική. Τι συμβαίνει λοιπόν?? Ελβετικές εταιρίες αντιγράφουν άλλες ελβετικές χωρίς συνέπειες?? :?

Παλαιότερα ο Δημήτρης Blackbird είχε δώσει κάποιους ορισμούς των σχετικών κατηγοριών με τους οποίους τότε είχα συμφωνήσει και συνεχίζω να συμφωνώ. Tις φωτό που συνόδευαν το κείμενο δεν τις συμπεριέλαβα για λόγους οικονομίας.
Είχε γράψει:
blackbird έγραψε: Κίβδηλο, κάλπικο, ψεύτικο, μαϊμου, fake, copy, counterfeit.
Είναι εκείνο το ρολόι που προσποιείται πως είναι κάποια γνωστή μάρκα φέροντας το λογότυπό της πάνω στο καντράν (κυρίως) ή και σε άλλα μέρη (καπάκι, κορώνα, μπρασελέ, κλπ.). Μπορεί να είναι χοντροκομμένη αντιγραφή ή τέλειο αντίγραφο. Όλες οι γνωστές εμπορικές εταιρείες υποφέρουν από το φαινόμενο, όπως η Ρόλεξ (κυρίως), η Μπράιτλιν, η Χόιερ, η Ωμέγα, κλπ.

Homage
Είναι η αναπαραγωγή ενός κατειργημένου μοντέλου από έναν άλλο κατασκευαστή. Δε φέρει το λογότυπο του αυθεντικού μοντέλου,αλλά του νέου κατασκευαστή. Συνήθως πρόκειται για κάποιο μοντέλο που έχει "αφήσει" ιστορία και αναπαράγεται "τιμής ένεκεν". Δεν είναι απαραίτητα "ξεπατικοσούρα" του αρχικού μοντέλου και πολλές φορές έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά. Πολλά military ρολόγια έχουν γίνει homage.
Κλασσικό παράδειγμα το Γερμανικό Nav. B-Uhr του 2ου ΠΠ που στην homage έκδοσή του από τη Στάινχαρτ και την Αρχιμέντε έχει άλλο σχήμα κάσας, πιο μικρό μέγεθος, ζαφείρι, άλλη μηχανή, αλλά είναι μέσα στο "πνεύμα" του αρχικού μοντέλου.

Ρέπλικα
Ονομάζεται η ανακατασκευή παλαιότερου μοντέλου από τον ίδιο κατασκευαστή. Δεν έχει απαραιτήτως τα ίδια χαρακτηριστικά.
Όπως το Laco B-Uhr. H Laco ήταν ένας από τους 5 κατασκευαστές του αυθεντικού B-Uhr και πέρυσι παρήγαγε μια ρέπλικα έκδοση στα 55χιλ όπως το αρχικό μοντέλο.

Από 'κει και πέρα υπάρχουν ρολόγια τα οποία είναι αντίγραφα γνωστών μοντέλων από άλλες εταιρείες ή που τα "θυμίζουν" αρκετά, δηλ. έχουν επιρεαστεί.

Φιλικά
Δημήτρης
Αυτά λοιπόν τα τελευταία που δεν μπορούν να μπουν σε κάποια από τις 3 παραπάνω κατηγορίες, γιατί τους λείπει κάποιο στοιχείο-συστατικό των παραπανω κατηγοριών, εγώ τα ονομάζω ρολόγια-κλώνους. Τέτοια θεωρώ ότι είναι αυτά που έχω ποστάρει με φωτό στο προηγούμενο ποστ μου. Τι γνώμη έχετε??
Φιλικά Ηλίας

Re: ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ "PNEVMATIKA DIKAIOMATA"

Δημοσιεύτηκε: Τετ Φεβ 17, 2010 2:22 pm
από VIWOW
eisenberg έγραψε:Δεν καταλαβαινω γιατι ''κοπτεστε'' τοσο για τις καημενες τις εταιρειες ΥΩ και το ποσο εχουν πληγει τα εσοδα τους και τα πνευματικα τους δικαιωματα απο τα fake,hommage κτλ....αφηστε τες να βρουνε μονες τους την ακρη,εχουν αλλωστε τοσα υπερκερδη πουλώντας 4.000Ε ενα υπεραπλουστευμενο ατσαλινο μοντελο με την αρχαια unitas που μπορουνε να απασχολουν τους καλυτερους δικηγορους του κοσμου.
Αυτο που με ενδιαφερει σαν καταναλωτη ειναι οτι-απ'οσο γνωριζω-τα hommage ειναι νομιμα εφοσον δεν φερουν λογοτυπα ή επιγραφες της πρωτοτυπης εταιρειας.Μου αρκει,τα παραπανω ας τα ψαξουν οι Rolex και η Panerai.....
Είναι σαφές ότι ο Αλέκος Φασιανός είναι ένας σημαντικός Έλληνας ζωγράφος, που μάλιστα έχει δημιουργήσει "σχολή".

Το γεγονός ότι πληρώνεται καλά για τα έργα του και προφανώς έχει κερδίσει χρήματα από τη δουλειά του, δεν αποτελεί λόγο για να μην κρίνουμε την ύπαρξη πολλών ζωγράφων που τον μιμούνται ή τον αντιγράφουν.

Σε αυτό δεν θα με επηρρεάσει ότι προφανώς έχει τη δυνατότητα να κινηθεί εναντίον τους νομικά και να πληρώσει έναν καλό δικηγόρο γι αυτό.

Υππαρχει από παλιά αυτή η διάθεσή μας εδώ στην Ελλάδα να θεωρούμε ότι ο δημιουργός κακώς πληρώνεται και αυτό έχει δύο εκφράσεις.

1. Την ευχαρίστηση και τον θαυμασμό που προκαλεί η "πείνα" του καλλιτέχνη (ο Κουν έβγαζε ελάχιστα χρήματα) και αυτό για πολλούς είνα ένδειξη αγνότητας, λες και η σωστή εργασία σε οποιονδήποτε χώρο δεν θα έπρεπε να αμοίβεται. και

2. Την "σκληρότητα" όλων απέναντι σε αυτόν που έχοντας επιτύχει στη δουλειά του βγάζει χρήματα.

Σας φαίνεται απλό να στήσεις ένα επιτυχημένο εργοστάσιο;

Να έχεις δικές σου πρωτότυπες δημιουργίες;

Δεν πρέπει η επιτυχία να επιβραβεύεται οικονομικά;

Η Panerai, έκανε πάταγο στο χώρο του ρολογιού διεθνώς. Δεν θα έπρεπε να έχει κερδίσει χρήματα; Πρέπει να χάσει τη συμπάθειά μας, ή τα δικαιώματά της, για να "τιμωρηθεί" που έβγαλε "πολλά";

Όσα και να έβγαλε ο Φασιανός εγώ θεωρώ κιτς να έχεις στο σπίτι σου ένα έργο με υπογραφή γνωστού ή αγνώστου καλλιτέχνη που μοιάζει με "Φασιανό", αλλά δεν είναι.

Και καλά θα κάνει να βάλει ο Φασιανός τον καλύτερο δικηγόρο και να του πάρει το κεφάλι του αντιγραφέα.

Η μόνη μας ελπίδα στον κόσμο που ζούμε είναι να διασωσουμε τις βασικές αξίες του πολιτισμού μας.

Και η πνευματική ιδιοκτησία είναι βασική αξία, που δεν μειώνεται αν έχεις κερδίσει χρήματα ή δόξα. Όπως και η απλή αξία ότι όποιος δουλεύει αμοίβεται.

Φιλικά

Κωστής