Reliability under water. The watches under test shall be immersed in water to a depth of 30 cm ± 2 cm for 50 hours at 18 °C to 25 °C and all the mechanisms shall still function correctly. The condensation test shall be carried out before and after this test to ensure that the result is related to the above test.
* Condensation test. The watch shall be placed on a heated plate at a temperature between 40 °C and 45 °C until the watch has reached the temperature of the heated plate (in practice, a heating time of 10 minutes to 20 minutes, depending on the type of watch, will be sufficient). A drop of water, at a temperature of 18 °C to 25 °C shall be placed on the glass of the watch. After about 1 minute, the glass shall be wiped with a dry rag. Any watch which has condensation on the interior surface of the glass shall be eliminated.
Αυτό με άλλα λόγια είναι γνωστό τεστ μεγάλης εταιρίας (η ονομασία του δεν έχει σημασία) με διαφοροποίηση των 50 ωρών για πρακτικούς λόγους .
Η εταιρία αυτή αφού χρησιμοποιήσει το Witschi και το ρολόι αυτό βγεί στεγανό τότε περνάει στο δεύτερο μέρος που είναι το τεστ που αναφέρω .
Το τεστ αυτό σε ειδικά μηχανήματα διαρκεί απο 2 ώρες μέχρι 3 ανάλογα με τις προδιαγραφές στεγανότητας του ρολογιού .
Τώρα αυτό που έχω δει και είναι άξιο αναφοράς .
Το συγκεκριμένο ρολόι να περνάει το τεστ του Witschi και περνώντας στη δεύτερη διαδικασία να αποτυγχάνει παταγωδώς .
Που σημαίνει ότι το Witcshi ΔΕΝ είναι πάντα αξιόπιστο .
Σπάνιο φαινόμενο αλλά μπορεί να γίνει . Μιλάω απο προσωπική πείρα .
Και τώρα να περάσουμε στο ζητούμενο ...
Το Witcshi σε γενικές γραμμές δεν θα σου παρουσιάσει ποτέ πρόβλημα με τα αποτελέσματα του .
Οπότε η διαδικασία της στεγανότητας έχει να κάνει ως εξής .
Παραλαμβάνουμε το ρολόι του πελάτη .
Φροντίζουμε καταρχήν να αφαιρέσουμε μπρασελέ - λουράκι ή καουτσούκ απο το ρολόι .
Ανοίγουμε το καπάκι του ρολογιού .
Αφαιρούμε την μηχανή απο το εσωτερικό της κάσας .
Αφαιρούμε το κρύσταλλο .
Εάν η κάσα μας αποτελείται απο 3 μέρη φροντίζουμε να αφαιρέσουμε όλα τα μέρη μεταξύ τους .
Αφαιρούμε τον λαιμό της κορώνας και αν έχουμε να κάνουμε με χρονογράφο αφαιρούμε τα button του χρονογράφου όπως και την βαλβίδα Ηλίου εάν υπάρχει .
Όλα αυτά τα μέρη μπαίνουν σε ειδικό πλυντήριο υπερήχων με σκοπό να αφαιρεθούν ότι βρωμιές έχει μαζέψει η κάσα μας κατά τη διάρκεια χρήσης απο τον πελάτη .
Στέγνωμα σε ειδικό μηχάνημα της κάσας μας .
Κάπου εδώ και εφόσον είναι κάτι που "επιβάλλει" η εταιρία το ρολόι μπορεί να λουστραριστεί ούτως ώστε να αφαιρεθούν τα σημάδια απο την κάσα και το μπρασελέ .
Η στεγανότητα λέγεται και αλλιώς βασική μερική επισκευή και υπάρχουν εταιρίες που "αναγκάζουν" τον πελάτη να δεχτεί το λουστράρισμα στην παρούσα φάση .
Είναι σημαντικό να έχουν αφαιρεθεί όλα τα εξαρτήματα απο το ρολόι (κορώνα button κτλπ) αφού με αυτά είναι πραγματικά δύσκολο να επιτευχθεί το λουστράρισμα .
Θα έχουμε παρατηρήσει ότι οι κάσες δεν είναι μόνο γυαλιστερές ή μόνο ματ ...
Όλα αυτά εφόσον η εταιρία στην βασική μερική επισκευή περιλαμβάνει και το λουστράρισμα .
Το ρολόι πλένεται πάλι σε ειδικά πλυντήρια για να αφαιρεθούν τα ειδικά σαπούνια που χρησιμοποιούμε για το λουστράρισμα .
Το ρολόι περνάει στην διαδικασία στεγνώματος ούτως ώστε να βεβαιωθούμε ότι οι σχισμές -αιχμές της κάσας δεν έχουν κατακρατήσει κανένα ίχνος νερού (εάν γίνει κάτι τέτοιο τότε πολύ πιθανό μετά απο κάποια απότομη μεταβολή της θερμοκρασίας να παρατηρήσουμε υδρατμούς στο καντράν του ρολογιού μας και να τρέχουμε πανικόβλητοι)
Αφού λοιπόν βεβαιωθούμε ότι το ρολόι μας είναι στεγνό περνάμε στην επόμενη φάση .
Τοποθέτηση λαιμού . Χρησιμοποιείται πάντα ειδική κόλλα για την κατακράτηση του λαιμού επάνω στην κάσα .(η κόλλα διαφέρει απο εταιρία σε εταιρία)
Τοποθέτηση button και βαλβίδας Ηλίου αν υπάρχει .
Τώρα κάποιες εταιρίες παροτρύνουν τα επίσημα σέρβις σε αυτή τη φάση να αποσυναρμολογούν τα button (τα button δεν είναι μονοκόμματα) και να τσεκάρουν την κατάσταση των φλαντζών .
Μην ξεχνάμε ότι το εργοστάσιο ενδέχεται να έχει τα συγκεκριμένα ανταλλακτικά σε στοκ αρκετό καιρό και οπότε με αυτό το τρόπο αποφεύγουμε 2 πράγματα .
Το πρώτο είναι να χρειαστεί ο τεχνικός να ξανανοίξει το ρολόι αφού έχει τελειώσει με τα πάντα γιατί πολύ απλά δεν του βγαίνει στεγανό , και δεύτερο , προσπαθεί η εταιρία με αυτό το τρόπο να προστατέψει το προιόν της και κατά συνέπεια τον πελάτη .
Συναρμολογούμε λοιπόν τα button χρησιμοποιώντας και πάλι κόλλα .
Τοποθετούμε καινούργια φλάντζα κρυστάλλου και πρεσάρουμε το κρύσταλλο επάνω στη κάσα .
Ελέγχουμε αν το κρύσταλλο μας έχει κάτσει ομοιόμορφα επάνω στη κάσα και ότι δεν έχει "μασήσει" όπως λέμε την φλάντζα σε κάποιο σημείο .
Καθαρίζουμε το κρύσταλλο και εσωτερικά την κάσα απο σκόνες που έχουν εισχωρήσει κατά τη διάρκεια της εργασίας μας .
Τοποθετούμε τον μηχανισμό και περνάμε καινούργια κορώνα στον άξονα κουρδίσματος .
Αφού τοποθετηθεί ο μηχανισμός μέσα στη κάσα ελέγχουμε και πάλι το κρύσταλλο εξωτερικά πλέον για σκόνες που πιθανόν μας έχουν ξεφύγει (και είναι σχεδόν σίγουρο αυτό)
Και αν όλα καλά μέχρι εδώ τοποθετούμε καινούργια φλάντζα στο καπάκι του ρολογιού μας και το κλείνουμε .
Μια σκέψη που αξίζει να αναφερθεί εδώ .
Θα έχετε ακούσει πολλές φορές τον τεχνικό "θα σου σιλικονοποιήσω" τις φλάντζες .
Εγώ με αυτή την ιδέα είμαι κάθετος αφού η χρήση σιλικόνης στις φλάντζες φέρνει κάποιους κινδύνους .
Με τις μεγάλες θερμοκρασίες είναι πάρα πολύ πιθανό η σιλικόνη να γίνει "νερό" και να εισέλθει σε τμήματα του μηχανισμού που ΔΕΝ θέλουμε .
Στο εξωτερικό ποτέ δεν με άφησαν να χρησιμοποιήσω σιλικόνη .
Στις εταιρίες που έχω δουλέψει εδώ επίσης .
Οπότε αυτό απο τη μία μπορεί να βοηθήσει στη στεγανότητα του ρολογιού μας μπορεί όμως μετά απο κάποιο διάστημα να δημιουργήσει πρόβλημα στο μηχανισμό πράγμα που ΔΕΝ επιδιώκουμε .
Κάπου εδώ είναι έτοιμο το ρολόι μας να μπει στα μηχανήματα στεγανότητας ...
Αυτή η διαδικασία πρέπει να ισχύει για κάθε ρολόι ορισμένης ποιότητας .
Πλέον οι εταιρίες παρέχουν στα επίσημα σέρβις ειδικά κιτ στεγανότητας (κουτάκι στο οποίο περιέχονται όλες οι φλάντζες του ρολογιού και βίδες εφόσον το καπάκι μας δεν είναι βιδωτό)
Στο μέλλον να πληροφορήσω ότι οι εταιρίες θα παρέχουν στα ολοκληρωμένα σέρβις πέρα απο τα παραπάνω ανταλλακτικά , κρύσταλλο δείκτες και καντράν και ο τεχνικός θα είναι υποχρεωμένος να περνάει στην ολοκληρωμένη αλλαγή αυτών των ανταλλακτικών .
Μέχρι εδώ έχουμε φάει τουλάχιστον 1 ώρα και αν μιλήσουμε και για το λουστράρισμα (εφόσον απαιτείται απο την εταιρία) τότε μιλάμε για τουλάχιστον 1 ώρα ακόμα . Σύνολο 2 ώρες το λιγότερο .
Περνάμε λοιπόν στο μηχάνημα στεγανότητας και ελέγχουμε το ρολόι μας σε συγκεκριμένα bar.
Οι εταιρίες έχουν στείλει στα σέρβις πίνακες που αναφέρουν σε τι τέστ πρέπει να τεσταριστεί το κάθε μοντέλο .
Εάν το ρολόι μετά το τεστ δείξει ότι όλα είναι καλά εκτυπώνεται απο το printer του μηχανήματος που αναφέρει τα bar που τεστάραμε το ρολόι όπως επίσης και το αποτέλεσμα του τεστ .
Είμαστε έτοιμοι να περάσουμε το μπρασελέ - λουράκι - καουτσούκ και να καλύψουμε τις μεταλλικές επιφάνειες του ρολογιού με ειδικά προστατευτικά για αποφυγή σημαδιών όσο το ρολόι θα βρίσκεται στα χέρια μας .
Κάπου εδώ και εφόσον δεν απαιτείται απο την εταιρία παραπάνω τέστ είμαστε έτοιμοι να παραδώσουμε το ρολόι στο πελάτη μας .
Εάν η εταιρία πχ επιβάλλει και τη χρήση δικών της μηχανημάτων βλέπε την αρχή του ποστ μου πρέπει να περάσουμε το ρολόι και απο τα συγκεκριμένα τεστ .
Τα οποία 99% θα δείξουν ότι το ρολόι μας είναι απόλυτα στεγανό .
Στο 1% είναι η πιθανότητα που ενώ το ρολόι μας έχει περάσει το τεστ του Witschi με απόλυτη επιτυχία το δεύτερο τεστ δείχνει το ρολόι μας να ΜΗΝ είναι στεγανό οπότε είμασε αναγκασμένοι να ανοίξουμε το ρολόι και να ανατρέξουμε σε όλες τις προηγούμενες διαδικασίες και να ψάξουμε τι έχει πάει "στραβά" στην εργασία μας .
Όπως όλοι πλέον μπορείτε να καταλάβετε η διαδικασία της στεγανότητας απαιτεί απόλυτο επαγγελματισμό και δεξιοτεχνία διότι είναι ο νούμερο ένα εχθρός (εάν δεν γίνει σωστά) που αύριο μεθαύριο το ρολόι του πελάτη θα γεμίσει νερά ...
Τώρα σωστά μπορεί να σκεφτεί κάποιος ...
"Μα καλά , χρειάζεται όλη αυτή η διαδικασία και η αλλαγή όλων αυτών των ανταλλακτικών που σίγουρα ανεβάζουν το κόστος στα ύψη?"
Και η απάντηση είναι Ναι !
Υπάρχει η απλή εξής περίπτωση και νομίζω όλοι μπορούν να καταλάβουν .
Έρχεται το ρολόι αλλάζουμε μόνο την φλάντζα καπακιού (που οι περισσότεροι ούτε καν αλλάζουν) το ρολόι μας βγαίνει στεγανό και αφού ο πελάτης παραλάβει το ρολόι και κάνει τυχαία χρήση νερού μετά απο κάποιους μήνες το ρολόι ξαφνικά γεμίζει νερά !
Αυτό θα συμβεί διότι τη δεδομένη φάση οι φλάντζες ήταν αρκετά δυνατές ούτως ώστε να περάσει το ρολόι το τέστ στεγανότητας .
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα ισχύει το ίδιο και μετά απο κάποιο χρονικό διάστημα .
Υπεύθυνος όπως πάντα είναι ΜΟΝΟ ο τεχνικός πράγμα που ισχύει .
Αλλά για εμένα ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει τόσο σημαντικές διαδικασίες , άρα έχει ένα μερίδιο ευθύνης .
Γιαυτό όταν οι αντιπροσωπείες παρέχουν βασικές μερικές επισκευές αλλάζοντας όλα αυτά τα ανταλλακτικά είναι υποχρεωμένες να παρέχουν εγγύηση για την στεγανότητα η οποία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΑ !
Και όταν λένε στις εταιρίες ότι το ρολόι πχ χρειάζεται στεγανοποίηση κάθε 2 χρόνια δεν είναι μόνο για να κερδίσουν χρήματα αλλά προσπαθούν να προστατέψουν το προιόν και τον πελάτη απο έξοδα τεράστια την στιγμή που θα μπορούσε να είχε αποφύγει αν είχε κάνει τον τυπικό έλεγχο στεγανότητας όπως προβλέπεται απο την εταιρία ...
Τώρα παραδείγματα "χρησιμοποιώ το ρολόι μου 10 χρόνια χωρίς στεγανοποίηση και δεν έχει πάρει νερά ποτέ" είναι άκυρα για εμένα .
Γιατί όντως μπορεί να ισχύει αυτό για κάποιο προιόν αλλά καλό είναι να βλέπουμε και την άλλη μεριά που λέει ότι όταν στο ρολόι μας περάσουν νερά τότε θα καλεστούμε να πληρώσουμε μεγάλα ποσά όταν θα μπορούσαμε να είχαμε αποφύγει με τον έλεγχο στεγανότητας .
Δεν θα πω κάθε πότε πρέπει να γίνεται στεγανότητα διότι διαφέρει απο εταιρία σε εταιρία .
Θα πω σίγουρα ότι η στεγανότητα είναι καλό να γίνεται ΠΡΙΝ τους καλοκαιρινούς μήνες και ΟΧΙ μετά όπως αναφέρθηκε λανθασμένα προηγουμένως ...
Και επειδή το ποστ είναι τεράστιο μην αρχίσετε να πετάτε ντομάτες ...............
Συγγνώμη για το τεράστιο του ποστ ...