κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
-
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 22, 2015 1:09 am
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
Ξέχασα πολλά πριν, όπως για παράδειγμα τα φώτα που γύριζαν μαζί με το τιμόνι.
Για την ακρίβεια τα δυο εσωτερικά φανάρια της DS από το 1967 και μετά ήταν συνδεδεμένα με την κρεμαγιέρα με τρόπο ώστε όταν έστρεφες το τιμόνι αριστερά, τα δυο εσωτερικά φανάρια έστριβαν και αυτά αριστερά, μάλιστα 7 μοίρες πιο γρήγορα από το τιμόνι, ώστε το φως να φωτίζει το σημείο του δρόμου. Όταν έστριβες το τιμόνι κάθετα το φως έφεγγε επείσης κάθετα ώστε να μπορούσες να δεις μέσα σε ένα γκαράζ ή σε έναν καθετο δρόμο.
Ένα χαρακτηριστικό που τονίζει την φιλοσοφία της DS είναι ότι το όλο σύστημα εξασφαλίζεται από μια χορδή πιάνου. Όταν η τεχνολογία αγγίζει την ποίηση...
Ξέχασα βέβαια και τα πρώτα δισκόφρενα στην ιστορία των αυτοκινήτων.
Κ.
Για την ακρίβεια τα δυο εσωτερικά φανάρια της DS από το 1967 και μετά ήταν συνδεδεμένα με την κρεμαγιέρα με τρόπο ώστε όταν έστρεφες το τιμόνι αριστερά, τα δυο εσωτερικά φανάρια έστριβαν και αυτά αριστερά, μάλιστα 7 μοίρες πιο γρήγορα από το τιμόνι, ώστε το φως να φωτίζει το σημείο του δρόμου. Όταν έστριβες το τιμόνι κάθετα το φως έφεγγε επείσης κάθετα ώστε να μπορούσες να δεις μέσα σε ένα γκαράζ ή σε έναν καθετο δρόμο.
Ένα χαρακτηριστικό που τονίζει την φιλοσοφία της DS είναι ότι το όλο σύστημα εξασφαλίζεται από μια χορδή πιάνου. Όταν η τεχνολογία αγγίζει την ποίηση...
Ξέχασα βέβαια και τα πρώτα δισκόφρενα στην ιστορία των αυτοκινήτων.
Κ.
- markosgr28
- moderator
- Δημοσιεύσεις: 12548
- Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 6:19 pm
- Τοποθεσία: Ηράκλειο, Κρήτης
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 5171 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
Πωπω, τα περισσότερα από αυτά τα είχα ξεχάσει! Αυτό θα πει καινοτομία! Σήμερα σε συστήματα και δυνατότητες είναι όλα σχεδόν ίδια.
-
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2014 11:51 am
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
ένα άλλο κορυφαίο αυτοκίνητο δεν είναι άλλο φυσικά από το audi quattro. αυτό άλλαξε για πάντα την έννοια κίνηση άξονα τροχών που μέχρι τότε όλα τα αυτοκίνητα παρέμεναν συμβατικά με κίνηση σε 2 τροχούς. οι τετρακίνηση προσέθεσε τόνους ενεργητικής ασφάλειας . το μόνο κρίμα είναι πως μέχρι σημερα και αυτή περιορίζεται (τεχνητώς φυσικά) σε μικρή και ειδική μερίδα οχημάτων. κατι το μεγαλύτερο βάρος , κάτι η ευπάθεια του συστήματος κάτι με την κατανάλωση και έτσι περιορίζεται η ευρεία διάδοση του.
επίσης ήταν το πρώτο αυτοκίνητο επιβατικό που χρησιμοποίησε τον υπερστροβιλιστή καυσαερίων (turbo - αρχαίο ελληνικό τύρβη-ταραχή). μέχρι πρότεινως ειχε τα προβληματα του όπως λάδια , καταπόνηση και κατανάλωση. τώρα πια σιγά σιγά οι ατμοσφαιρικοί θα περιοριστούν σε πολύ μικρής χωρητικότητας αλλά πιστεύω πως τουλάχιστον στην ευρώπη θα περάσουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. από την άλλη οι ιάπωνες επιμένουν ατμοσφαιρικά και πραγματικώς έχουν παρουσιάσει αξιοπιστες λύσεις .(suzuki swift sport 1600 - 136 ίππους)
επίσης το μακρινό ξαδερφάκι του ds η citroen xm και γιατί όχι το απλούστερο xanthia με αερόσακο οδηγού.
το πιο ίσως αδικημένο εξάρτημα το οποίο ενώ εξελίχθηκε, εντούτις άλλαξε πολλά χερια και έτσι δεν μπορεσε να χαρίσει σε ένα αυτοκίνητο τον τίτλο της καινοτομίας ,είναι το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. η mazda και renault προσπάθησαν αλλά όχι τόσο όσο έπρεπε. επομένως μπορεί να μην έμεινε κάποιο αυτοκίνητο ως επανάσταση αλλά έμεινε το σύστημα.
επίσης ήταν το πρώτο αυτοκίνητο επιβατικό που χρησιμοποίησε τον υπερστροβιλιστή καυσαερίων (turbo - αρχαίο ελληνικό τύρβη-ταραχή). μέχρι πρότεινως ειχε τα προβληματα του όπως λάδια , καταπόνηση και κατανάλωση. τώρα πια σιγά σιγά οι ατμοσφαιρικοί θα περιοριστούν σε πολύ μικρής χωρητικότητας αλλά πιστεύω πως τουλάχιστον στην ευρώπη θα περάσουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. από την άλλη οι ιάπωνες επιμένουν ατμοσφαιρικά και πραγματικώς έχουν παρουσιάσει αξιοπιστες λύσεις .(suzuki swift sport 1600 - 136 ίππους)
επίσης το μακρινό ξαδερφάκι του ds η citroen xm και γιατί όχι το απλούστερο xanthia με αερόσακο οδηγού.
το πιο ίσως αδικημένο εξάρτημα το οποίο ενώ εξελίχθηκε, εντούτις άλλαξε πολλά χερια και έτσι δεν μπορεσε να χαρίσει σε ένα αυτοκίνητο τον τίτλο της καινοτομίας ,είναι το σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης. η mazda και renault προσπάθησαν αλλά όχι τόσο όσο έπρεπε. επομένως μπορεί να μην έμεινε κάποιο αυτοκίνητο ως επανάσταση αλλά έμεινε το σύστημα.
-
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 22, 2015 1:09 am
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
Τηλέμαχε αφού όπως καταλαβαίνω ξέρεις από τεχνικά αυτοκινήτου, μπορείς να μου εξηγήσεις την ανάγκη ύπαρξης του 4χ4 όταν, όπως έγραψα η DS μπορεί να κινείται στην άμμο ή - μου έχει τύχει - να κόβεις το τιμόνι απότομα με 50 χιλιόμετρα πάνω σε πάγο και να στρίβει σα να είναι επάνω σε ράγιες;
Δεν το συγκρίνω με τα πολύπλοκα σημερινά συστήματα, (είχα αργότερα το ML και την S500), αλλά θέλω να πω μήπως με πιο έξυπνο τρόπο και λιγότερα μέσα η DS έφτανε πολύ νωρίτερα σε αντίστοιχο αποτέλεσμα;
Ξέρεις η αυτοκίνηση έχει σχέση και με το αποτέλεσμα.
Θυμάμαι παλιά σε έναν δρόμο που γυρνούσα καθημερινά σπίτι μου είχε λακκούβες και αμέσως πριν φανάρι.
Η μεγαλύτερή μου διασκέδαση ήταν να βρεθώ πρώτος στο κόκκινο με δίπλα κάποιο καλό αυτοκίνητο (μου είχε τύχει με 745). Ήμουν και πιτσιρικάς, μάρσαρα, έφευγε ο άλλος σφαίρα, αλλά σε 100μ. έπρεπε να κόψει για να μπει προσεκτικά στις λακκούβες, που εγώ πέρναγα αέρα, επιταχύνοντας. Στο αμέσως επόμενο φανάρι, τον περίμενα: "βλέπεις φίλε ότι δεν είναι μόνο τα άλογα;...
Μουείχε τύχει στην Κηφησίας να ανεβαίνω σφαίρα με μια Πόρσε δίπλα και στο φανάρι του Υγεία σε κόκκινο είμαι δεξιά. Το σηκώνω στην επάνω σκάλα, καβαλάω το διάζωμα και φεύγω πρώτος. Ο άλλος έμεινε άναυδος...
Κ.
Δεν το συγκρίνω με τα πολύπλοκα σημερινά συστήματα, (είχα αργότερα το ML και την S500), αλλά θέλω να πω μήπως με πιο έξυπνο τρόπο και λιγότερα μέσα η DS έφτανε πολύ νωρίτερα σε αντίστοιχο αποτέλεσμα;
Ξέρεις η αυτοκίνηση έχει σχέση και με το αποτέλεσμα.
Θυμάμαι παλιά σε έναν δρόμο που γυρνούσα καθημερινά σπίτι μου είχε λακκούβες και αμέσως πριν φανάρι.
Η μεγαλύτερή μου διασκέδαση ήταν να βρεθώ πρώτος στο κόκκινο με δίπλα κάποιο καλό αυτοκίνητο (μου είχε τύχει με 745). Ήμουν και πιτσιρικάς, μάρσαρα, έφευγε ο άλλος σφαίρα, αλλά σε 100μ. έπρεπε να κόψει για να μπει προσεκτικά στις λακκούβες, που εγώ πέρναγα αέρα, επιταχύνοντας. Στο αμέσως επόμενο φανάρι, τον περίμενα: "βλέπεις φίλε ότι δεν είναι μόνο τα άλογα;...
Μουείχε τύχει στην Κηφησίας να ανεβαίνω σφαίρα με μια Πόρσε δίπλα και στο φανάρι του Υγεία σε κόκκινο είμαι δεξιά. Το σηκώνω στην επάνω σκάλα, καβαλάω το διάζωμα και φεύγω πρώτος. Ο άλλος έμεινε άναυδος...
Κ.
- Megalos
- Διαχειριστής
- Δημοσιεύσεις: 43066
- Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
- Τοποθεσία: Athens
- Has thanked: 40162 times
- Been thanked: 8724 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
Έκανες τέτοιες αταξιες ΚωστήCS-VIW έγραψε:Τηλέμαχε αφού όπως καταλαβαίνω ξέρεις από τεχνικά αυτοκινήτου, μπορείς να μου εξηγήσεις την ανάγκη ύπαρξης του 4χ4 όταν, όπως έγραψα η DS μπορεί να κινείται στην άμμο ή - μου έχει τύχει - να κόβεις το τιμόνι απότομα με 50 χιλιόμετρα πάνω σε πάγο και να στρίβει σα να είναι επάνω σε ράγιες;
Δεν το συγκρίνω με τα πολύπλοκα σημερινά συστήματα, (είχα αργότερα το ML και την S500), αλλά θέλω να πω μήπως με πιο έξυπνο τρόπο και λιγότερα μέσα η DS έφτανε πολύ νωρίτερα σε αντίστοιχο αποτέλεσμα;
Ξέρεις η αυτοκίνηση έχει σχέση και με το αποτέλεσμα.
Θυμάμαι παλιά σε έναν δρόμο που γυρνούσα καθημερινά σπίτι μου είχε λακκούβες και αμέσως πριν φανάρι.
Η μεγαλύτερή μου διασκέδαση ήταν να βρεθώ πρώτος στο κόκκινο με δίπλα κάποιο καλό αυτοκίνητο (μου είχε τύχει με 745). Ήμουν και πιτσιρικάς, μάρσαρα, έφευγε ο άλλος σφαίρα, αλλά σε 100μ. έπρεπε να κόψει για να μπει προσεκτικά στις λακκούβες, που εγώ πέρναγα αέρα, επιταχύνοντας. Στο αμέσως επόμενο φανάρι, τον περίμενα: "βλέπεις φίλε ότι δεν είναι μόνο τα άλογα;...
Μουείχε τύχει στην Κηφησίας να ανεβαίνω σφαίρα με μια Πόρσε δίπλα και στο φανάρι του Υγεία σε κόκκινο είμαι δεξιά. Το σηκώνω στην επάνω σκάλα, καβαλάω το διάζωμα και φεύγω πρώτος. Ο άλλος έμεινε άναυδος...
Κ.
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
-
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 22, 2015 1:09 am
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
Είναι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που είναι "ζημιάρικο"...
Θα θυμόσαστε σε πόσες γαλλικές ταιωείες έκαναν διάφορα με τον βάτραχο.
Σε ένα από τα βιβλία που έχω ο πιο γνωστός κασκαντέρ της εποχής διηγείται μια ιστορία.
Έχει τελειώσει το γύρισμα μιας ταινείας και η DS του είναι καλογυαλισμένη.
Όμως από μέσα - μπάχαλο, το αυτοκίνητο ήταν για πέταμα και βέβαια το είχε αποζημειωθεί.
Όπως γυρνάει σπίτι του ένας τύπος του κάνει μια σφήνα στο Champs Elysées.
Ο κασκαντέρ τον προκαλεί και ο άλλος που δεν ήξερε τον παίρνει στο κυνήγι...
Ο δικός μας κατεβαίνει σκάλες, μπαίνει σε πάρκα, πηδάει παγκάκια κ.λπ.
Μετά από ώρα κηνυγητό, ο δικός μας σταματάει στην άκρη. Και τα δυο αυτοκίνητα είναι για πέταμα.
"Τι κατάλαβες; λέει στον άλλο. Εγώ είμαι κασκαντέρ και το δικό μου το πήγαινα για πέταμα. Τώρα πήγαινε και το δικό σου!!!"
Κ.
Θα θυμόσαστε σε πόσες γαλλικές ταιωείες έκαναν διάφορα με τον βάτραχο.
Σε ένα από τα βιβλία που έχω ο πιο γνωστός κασκαντέρ της εποχής διηγείται μια ιστορία.
Έχει τελειώσει το γύρισμα μιας ταινείας και η DS του είναι καλογυαλισμένη.
Όμως από μέσα - μπάχαλο, το αυτοκίνητο ήταν για πέταμα και βέβαια το είχε αποζημειωθεί.
Όπως γυρνάει σπίτι του ένας τύπος του κάνει μια σφήνα στο Champs Elysées.
Ο κασκαντέρ τον προκαλεί και ο άλλος που δεν ήξερε τον παίρνει στο κυνήγι...
Ο δικός μας κατεβαίνει σκάλες, μπαίνει σε πάρκα, πηδάει παγκάκια κ.λπ.
Μετά από ώρα κηνυγητό, ο δικός μας σταματάει στην άκρη. Και τα δυο αυτοκίνητα είναι για πέταμα.
"Τι κατάλαβες; λέει στον άλλο. Εγώ είμαι κασκαντέρ και το δικό μου το πήγαινα για πέταμα. Τώρα πήγαινε και το δικό σου!!!"
Κ.
-
- Δημοσιεύσεις: 192
- Εγγραφή: Πέμ Ιαν 22, 2015 1:09 am
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 44 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
Δείτε και ένα τεστ μεταξύ μιας DS του 1956 και ενός Tesla του 2013!
" onclick="window.open(this.href);return false;
Κ.
ΥΓ. Βλέποντας το βίντεο θυμήθηκα μια άλλη μεγάλη πρωτοτυπία του βάτραχου.
Οι κολώνες που κρτούν τον ουρανό στη θέση του, έχουν ελάζιστο πάχος, περίπου 5-6 εκατοστά αντί για 15+ που έχουν όλα τα αυτοκίνητα σήμερα.
Αποτέλεσμα κλείνεις το ένα μάτι, κλείνεις το άλλο, κανένα νεκρό σημείο...
" onclick="window.open(this.href);return false;
Κ.
ΥΓ. Βλέποντας το βίντεο θυμήθηκα μια άλλη μεγάλη πρωτοτυπία του βάτραχου.
Οι κολώνες που κρτούν τον ουρανό στη θέση του, έχουν ελάζιστο πάχος, περίπου 5-6 εκατοστά αντί για 15+ που έχουν όλα τα αυτοκίνητα σήμερα.
Αποτέλεσμα κλείνεις το ένα μάτι, κλείνεις το άλλο, κανένα νεκρό σημείο...
-
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2014 11:51 am
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
η σύγκριση μεταξύ ενός αυτοκινήτου με κίνηση σε δύο τροχούς εν αντιθέσει με ένα σε τέσσερις είναι το λιγότερο ατυχής.
επειδή τυχαίνει να είμαι όχι απλώς γνώστης αλλά πολύ παραπάνω λόγω εξειδίκευσης μπορώ να απαντήσω σε μερικούς απλούς και βασικούς τομείς .
η χρήση της τετρακίνησης δεν περιόρίζεται μόνο στην κίνηση στην άμμο, ήμουν κάποτε κάτοχος της gs. (έπρεπε να τερματίσεις το ύψος της ρύθμισης για να κινηθείς στην άμμο και με ένα αυτοκίνητο όμως τρακτέρ αφου δεν υπήρχε απόσβεση)
υπάρχει κάτι που λέγεται κίνηση σε χιόνι , σε χαλάζι, σε υγρασία , σε βροχή ,σε ελληνική άσφαλτο.
ο τρόπος που επιμερίζεται η ροπή στους τροχούς είναι διαίρεση του 4 και όχι του 2. επομένως ένα τετράτροχο όχημα με ροπή 400 νιουτόμετρων ανά grad θα επιμερίσει τη ροπή ανα 100 σε κάθε τροχό. όμως αυτό το νούμερο διπλασιάζεται σε ένα δικίνητο όχημα με αποτέλεσμα τα χαζοσπιναρίσματα. επίσης στην τετρακίνηση χρωστάει ο απλός οικογενειάρχης τα συστήματα ευστάθειας ,asr,esp,dsc και κατά δεύτερο χρόνο τον περιβόητο μετατροπέα ροπής που απολαμβάνετε όλοι σας πλέον με την ονομασία msr. παράγωγο σύστημα επίσης είναι και το hill holder, stabilizer το οποίο σε κλίσεις μεγαλύτερες από 7% κρατάει την πέδηση για 3 δευτερόλεπτα αφοτου έχετε αφήσει το αντίστοιχο ποδόπληκτρο.
επίσης η εξέλιξη των λεγόμενων μπλοκέ διαφορικών ή lsd ( limited slip differential) , τόσο τα μηχανικά (haldex,torsen, visco, υγρού μετάλλου,silicon κλπ) όσο και οι προσομοιωτές αυτών (ηλεκτρονικά διαφορικά τύπου eq2,brake distribution,) αλλά και φυσικά το πάγιο πλεόν abs όλα αυτά προσομοιώνουν σε πρωτο βαθμό τη λειτουργία της τετρακίνησης , χαρίσματα εγγενή σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα. εδω μία μικρή παρένθεση. όλα τα προαναφερθέντα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα μπορούν να ενσωματωθούν σε τετρακίνητα με ρυθμισεις όμως πολύ διαφορετικές από ότι σε ένα συμβατικό δικίνητο. έτσι σε ένα τροχοφόρο όχημα με κίνηση στους μισούς τροχούς τα συστήματα αυτά μπορούν να προσφέρουν την υπηρεσία τους μέχρι τα 60 χλμ και στροφή μέχρι 101 μοίρες δηλαδη ίσα ίσα να βοηθήσουν ένα απλό οδηγό να μη βγει πολύ έξω από το δρόμο (χωρίς να γίνονται θαύματα) ,σε ένα τετρακίνητο όχημα αυτά τα περιθώρια διπλασιάζονται και οι μοίρες μικραίνουν ακόμη περισσότερο.
επιπροσθέτως ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στην κατανομή βάρους του αυτοκινήτου.ένα αυτοκίνητο με κινητήρα μπροστά και κίνηση μόνο πίσω μπορεί να φτάσει το 50/50 ισοκατανομή αλλά μέχρι 55/45 πλαγίως ενώ σε ένα τετρακίνητο μπορεί να φτάσει 25/25/25/25. επίσης για το τί εστί πραγματική τετρακίνηση και όχι επιλεκτική τετρακίνηση που χρησιμοποιείται σε εκτός δρόμου οχήματα ,δείτε το συγκριτικό ανάμεσα σε ένα evo x με τετρακίνηση και ηλεκτρονικά διαφορικά και μία πισωκίνητη gallardo των 650 bhp η οποία δε μπορεί να ξεφύγει από το πρώτο. έτσι ενω το πρώτο παραμένει πιστό σε παραβολική τροχιά το δεύτερο αναλωνεται σε "οκτάρια".
καταλαβαίνει κανείς λοιπόν πως η τετρακίνηση μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας όχι μόνο κατακόρυφα αλλά σε ύψη που ποτέ δικίνητα αυτοκίνητα είτε πισωκίνητα είτε προσθιοκίνητα(τα δευτερα ήταν η καταστροφή του αυτοκινήτου) θα μπορούσαν ποτέ να φτάσουν.
τέλος ένας αλλος παραγοντας είναι ο περιοριστής ταχύτητας του κινητήρα, όλοι έχετε πατήσει πεδηση αφήνοντας το γκάζι με ταχύτητα στο κιβώτιο προκειμένου να σταματήσει αποτελεσματικότερα και προοδευτικά το αυτοκίνητο .σε ένα πισωκίνητο ή προσθιοκίνητο μόνο οι δύο τροχοί συμβάλλουν σε αυτό, ενώ όμως στο τετρακίνητο όλοι μαζί.έτσι λοιπόν ενώ σε ένα δικίνητο αυτοκίνητο που σε στοπ πανικού πρέπει να έχει καλό κατανεμητή πέδησης προκειμένου να μην κάνει οκτάρια { και προσεγμένη γωνία scrub radius (συγγνώμη για το πολύ τεχνικό του όρου)}, στο τετρακίνητο ακόμη και αυτοί οι παράγοντες δεν επηρεάζουν τόσο πολύ την απόδοση που σημαίνει πως τα χρήματα που θα σπαταλήσει ο κατασκευαστής για να προσέξει τους προηγούμενους δύο όρους που παρέθεσα (με περιορισμένη αποτελεσματικότητα) μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για να επικεντρωθεί ας πούμε στην παθητική ασφάλεια. έτσι έχεις ένα αυτοκίνητο στην ίδια τιμή και καλλίτερη παθητική ασφάλεια από ένα αντίστοιχης μελετης δικίνητο το οποίο για να φτάσει τα επίπεδα του πρώτου απλώς θα είναι κατα πολύ ακριβότερο.
μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικό παράδειγμα
audi a4 quattro 1996, bmw Ε46 . ίδια τιμή αλλά το ένα τετρακίνητο το άλλο δικίνητο.
επίσης άλλος ο όρος quattro άλλος το 4χ4. το μόνο κοινό που έχουν είναι κίνηση σε 4 τροχούς. και εκεί σταματάει κάθε άλλη ομοιότητα.
επίσης ποτέ με το gs δε έστριψα σε χιόνι απότομα και το αυτοκίνητο να μην έγινε μπαλαρίνα. ούτε καν το νέο c5. και κάτι άλλο . ένα τετρακίνητο όχημα πρέπει να φοράει λεπτά λάστιχα σε γλιστερές συνθήκες όπως όλα τα αυτοκίνητα και πολύ περισσότερο στο χιόνι.
φιλικά Τηλέμαχος
επειδή τυχαίνει να είμαι όχι απλώς γνώστης αλλά πολύ παραπάνω λόγω εξειδίκευσης μπορώ να απαντήσω σε μερικούς απλούς και βασικούς τομείς .
η χρήση της τετρακίνησης δεν περιόρίζεται μόνο στην κίνηση στην άμμο, ήμουν κάποτε κάτοχος της gs. (έπρεπε να τερματίσεις το ύψος της ρύθμισης για να κινηθείς στην άμμο και με ένα αυτοκίνητο όμως τρακτέρ αφου δεν υπήρχε απόσβεση)
υπάρχει κάτι που λέγεται κίνηση σε χιόνι , σε χαλάζι, σε υγρασία , σε βροχή ,σε ελληνική άσφαλτο.
ο τρόπος που επιμερίζεται η ροπή στους τροχούς είναι διαίρεση του 4 και όχι του 2. επομένως ένα τετράτροχο όχημα με ροπή 400 νιουτόμετρων ανά grad θα επιμερίσει τη ροπή ανα 100 σε κάθε τροχό. όμως αυτό το νούμερο διπλασιάζεται σε ένα δικίνητο όχημα με αποτέλεσμα τα χαζοσπιναρίσματα. επίσης στην τετρακίνηση χρωστάει ο απλός οικογενειάρχης τα συστήματα ευστάθειας ,asr,esp,dsc και κατά δεύτερο χρόνο τον περιβόητο μετατροπέα ροπής που απολαμβάνετε όλοι σας πλέον με την ονομασία msr. παράγωγο σύστημα επίσης είναι και το hill holder, stabilizer το οποίο σε κλίσεις μεγαλύτερες από 7% κρατάει την πέδηση για 3 δευτερόλεπτα αφοτου έχετε αφήσει το αντίστοιχο ποδόπληκτρο.
επίσης η εξέλιξη των λεγόμενων μπλοκέ διαφορικών ή lsd ( limited slip differential) , τόσο τα μηχανικά (haldex,torsen, visco, υγρού μετάλλου,silicon κλπ) όσο και οι προσομοιωτές αυτών (ηλεκτρονικά διαφορικά τύπου eq2,brake distribution,) αλλά και φυσικά το πάγιο πλεόν abs όλα αυτά προσομοιώνουν σε πρωτο βαθμό τη λειτουργία της τετρακίνησης , χαρίσματα εγγενή σε αυτού του τύπου αυτοκίνητα. εδω μία μικρή παρένθεση. όλα τα προαναφερθέντα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα μπορούν να ενσωματωθούν σε τετρακίνητα με ρυθμισεις όμως πολύ διαφορετικές από ότι σε ένα συμβατικό δικίνητο. έτσι σε ένα τροχοφόρο όχημα με κίνηση στους μισούς τροχούς τα συστήματα αυτά μπορούν να προσφέρουν την υπηρεσία τους μέχρι τα 60 χλμ και στροφή μέχρι 101 μοίρες δηλαδη ίσα ίσα να βοηθήσουν ένα απλό οδηγό να μη βγει πολύ έξω από το δρόμο (χωρίς να γίνονται θαύματα) ,σε ένα τετρακίνητο όχημα αυτά τα περιθώρια διπλασιάζονται και οι μοίρες μικραίνουν ακόμη περισσότερο.
επιπροσθέτως ειδική μνεία πρέπει να γίνει και στην κατανομή βάρους του αυτοκινήτου.ένα αυτοκίνητο με κινητήρα μπροστά και κίνηση μόνο πίσω μπορεί να φτάσει το 50/50 ισοκατανομή αλλά μέχρι 55/45 πλαγίως ενώ σε ένα τετρακίνητο μπορεί να φτάσει 25/25/25/25. επίσης για το τί εστί πραγματική τετρακίνηση και όχι επιλεκτική τετρακίνηση που χρησιμοποιείται σε εκτός δρόμου οχήματα ,δείτε το συγκριτικό ανάμεσα σε ένα evo x με τετρακίνηση και ηλεκτρονικά διαφορικά και μία πισωκίνητη gallardo των 650 bhp η οποία δε μπορεί να ξεφύγει από το πρώτο. έτσι ενω το πρώτο παραμένει πιστό σε παραβολική τροχιά το δεύτερο αναλωνεται σε "οκτάρια".
καταλαβαίνει κανείς λοιπόν πως η τετρακίνηση μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας όχι μόνο κατακόρυφα αλλά σε ύψη που ποτέ δικίνητα αυτοκίνητα είτε πισωκίνητα είτε προσθιοκίνητα(τα δευτερα ήταν η καταστροφή του αυτοκινήτου) θα μπορούσαν ποτέ να φτάσουν.
τέλος ένας αλλος παραγοντας είναι ο περιοριστής ταχύτητας του κινητήρα, όλοι έχετε πατήσει πεδηση αφήνοντας το γκάζι με ταχύτητα στο κιβώτιο προκειμένου να σταματήσει αποτελεσματικότερα και προοδευτικά το αυτοκίνητο .σε ένα πισωκίνητο ή προσθιοκίνητο μόνο οι δύο τροχοί συμβάλλουν σε αυτό, ενώ όμως στο τετρακίνητο όλοι μαζί.έτσι λοιπόν ενώ σε ένα δικίνητο αυτοκίνητο που σε στοπ πανικού πρέπει να έχει καλό κατανεμητή πέδησης προκειμένου να μην κάνει οκτάρια { και προσεγμένη γωνία scrub radius (συγγνώμη για το πολύ τεχνικό του όρου)}, στο τετρακίνητο ακόμη και αυτοί οι παράγοντες δεν επηρεάζουν τόσο πολύ την απόδοση που σημαίνει πως τα χρήματα που θα σπαταλήσει ο κατασκευαστής για να προσέξει τους προηγούμενους δύο όρους που παρέθεσα (με περιορισμένη αποτελεσματικότητα) μπορεί να τα χρησιμοποιήσει για να επικεντρωθεί ας πούμε στην παθητική ασφάλεια. έτσι έχεις ένα αυτοκίνητο στην ίδια τιμή και καλλίτερη παθητική ασφάλεια από ένα αντίστοιχης μελετης δικίνητο το οποίο για να φτάσει τα επίπεδα του πρώτου απλώς θα είναι κατα πολύ ακριβότερο.
μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικό παράδειγμα
audi a4 quattro 1996, bmw Ε46 . ίδια τιμή αλλά το ένα τετρακίνητο το άλλο δικίνητο.
επίσης άλλος ο όρος quattro άλλος το 4χ4. το μόνο κοινό που έχουν είναι κίνηση σε 4 τροχούς. και εκεί σταματάει κάθε άλλη ομοιότητα.
επίσης ποτέ με το gs δε έστριψα σε χιόνι απότομα και το αυτοκίνητο να μην έγινε μπαλαρίνα. ούτε καν το νέο c5. και κάτι άλλο . ένα τετρακίνητο όχημα πρέπει να φοράει λεπτά λάστιχα σε γλιστερές συνθήκες όπως όλα τα αυτοκίνητα και πολύ περισσότερο στο χιόνι.
φιλικά Τηλέμαχος
-
- Δημοσιεύσεις: 85
- Εγγραφή: Τρί Νοέμ 11, 2014 11:51 am
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: κορυφαιο αυτοκινητο ολων των εποχων ?
μεγάλο ατόπημα που κανείς δεν το ανέφερε μέχρι να προσέξεις εσύ την απουσία ενός τόσο σημαντικού μοντέλου. η αστική κίνηση ποτέ δε θα ήταν η ίδια μετά από αυτό.i palios έγραψε:Eνα αλλο αυτοκινητο που αφησε εποχη ηταν της Αustin Morris το θρυλικο Μινι και γ αυτο μπορουμε να πουμε πολλα.