Formula 1

Για τα αυτικικηντα -μηχανες αλλα και αεροπλανα
gerogian
Δημοσιεύσεις: 2906
Εγγραφή: Δευ Φεβ 27, 2012 11:29 pm
Has thanked: 464 times
Been thanked: 2768 times

Re: Formula 1

Δημοσίευση από gerogian »

Η δίκη του Ecclestone έχει ξεκινήσει και η F1 έχει μπει στην πιο περίεργη εποχή


Όπως είναι ήδη γνωστό, την Πέμπτη 24/4 ξεκίνησε η δίκη του Bernie Ecclestone στο Μόναχο. Ο Βρετανός κατηγορείται για δωροδοκία και η δίκη αναμένεται να διαρκέσει μερικούς μήνες. Συγκεκριμένα 26 ημέρες αλλά όχι συνεχόμενες, ώστε να μπορεί παράλληλα ο Ecclestone να «τρέχει» την F1. Έτσι η δίκη αναμένεται να κρατήσει μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Εικόνα
Ο Ecclestone κατηγορείται πως δωροδόκησε τον υπάλληλο της γερμανικής τράπεζας, Gerhard Gribkowsky, με 32 εκατομμύρια ευρώ ώστε να πωληθεί η F1 στον προτιμώμενο αγοραστή του Ecclestone την CVC Capital Partners. Ο υπάλληλος της τράπεζας εκτίει ήδη ποινή 8,5 ετών για διαφθορά και φοροδιαφυγή. Ο δικαστής που τον καταδίκασε είναι ο ίδιος που θα δικάσει τον Ecclestone, o Peter Noll.

Αυτό που θα κυνηγήσει το δικαστήριο είναι να αποδείξει πως ο Ecclestone έδωσε αυτά τα χρήματα ώστε να κρατήσει τον έλεγχο τη Formula 1. Από την άλλη ο Βρετανός θα προσπαθήσει να αμυνθεί. Ήδη από την πρώτη ημέρα της δίκης η νομική ομάδα υπεράσπισης του Ecclestone δήλωσε πως είναι αθώος και πως η δωροδοκία δεν συνέβη ποτέ.

Στη δίκη αναμένεται να καταθέσουν περίπου 40 μάρτυρες συμπεριλαμβανομένου του Gribkowsky. Επίσης θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν ο Ecclestone θα καλέσει τον Max Mosley ως μάρτυρα υπεράσπισης

Από την δική της πλευρά η CVC, η οποία έχει κερδίσει περισσότερα από 6 δις ευρώ τα τελευταία χρόνια, φυσικά θέλει να παραμείνει στο παιχνίδι. Έτσι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Donald Mackenzie, έχει κάνει σαφές ότι αν ο Ecclestone είναι ένοχος θα απομακρυνθεί.
Οι επόμενοι μήνες είναι πολύ κρίσιμοι για το σπορ καθώς ο Ecclestone βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην πόρτα της εξόδου της F1. Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι πρόκειται να κάνει μερικά βήματα πίσω και να πάρει έναν πιο στρατηγικό ρόλο. Ποιος θα αναλάβει να τον αντικαταστήσει όμως; Αρκετά ονόματα έχουν ακουστεί αλλά το όνομα του Christian Horner είναι αυτό που παίζει πιο δυνατά. Κι εδώ έρχεται ο Luca di Montezemolo να παίξει τον δικό του ρόλο. Η Ferrari έχει τη δύναμη να ασκήσει βέτο για το ποιος θα είναι ο αντικαταστάτης του Ecclestone και θα το κάνουν αν ο αντικαταστάτης ακούει στο όνομα Horner. Μια άλλη πρόταση είναι να δημιουργηθεί μια ομάδα ανθρώπων η οποία θα απαρτίζεται από ανθρώπους της F1.
Εικόνα

Το σπορ έχει μπει σε μια κρίσιμη περίοδο και σιγά-σιγά τα μεγάλα αφεντικά επιστρέφουν ξανά στο pitwall. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί αυτή η επιλογή του Montezemolo να θέλει να είναι πιο κοντά στην F1, αλλά και του Ron Dennis που επέστρεψε σε ενεργό ρόλο στη McLaren. Επίσης δεν πρέπει να αφήνουμε στην απέξω την Mercedes με τον Niki Lauda. Πλέον είναι πιο σημαντικό από ποτέ να βρίσκεσαι κοντά στις εξελίξεις.

Σίγουρα δεν θα μας λείψει ο Ecclestone αλλά χωρίς αυτόν το «μαντρί» είναι ευάλωτο στους «λύκους» και υπάρχουν πολλοί…
Άβαταρ μέλους
Megalos
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 42544
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
Τοποθεσία: Athens
Has thanked: 39025 times
Been thanked: 8464 times

Re: Formula 1

Δημοσίευση από Megalos »

παρα πολυ ενδιαφεροντα ολα τα παραπανω Σπυρο για το αθλημα ...το μελλον αβεβαιο θα ελεγα :sad:
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
gerogian
Δημοσιεύσεις: 2906
Εγγραφή: Δευ Φεβ 27, 2012 11:29 pm
Has thanked: 464 times
Been thanked: 2768 times

Re: Formula 1

Δημοσίευση από gerogian »

Εικόνα

Στο τιμόνι ο "Ελ Γκρέκο"

Ελληνικό χρώμα θα έχει το πρώτο ευρωπαϊκό Γκραν Πρι της Formula 1, που θα διεξαχθεί την Κυριακή στη Βαρκελώνη.

Η Lotus αποφάσισε να τιμήσει την επέτειο τετρακοσίων ετών από το θάνατο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, με αποτέλεσμα να σχεδιάσει ένα μονοθέσιο και κράνη ειδικά για την περίσταση.

Συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα του Ρομέν Γκροσγεάν και του Παστόρ Μλαντονάντο θα φέρουν στο πλάι τους την επιγραφή "El Greco 2014. Toledo Spain", και μαζί το σήμα της έκθεσης, που φιλοξενείται από την αρχή του χρόνου στην πόλη, όπου μεγαλούργησε ο Κρητικός ζωγράφος.

Ο ιδιοκτήτης της βρετανικής ομάδας Ζεράρ Λόπεζ που έχει καταγωγή από τη Γαλικία θα επισκεφτεί την Πέμπτη το Πρωθυπουργικό μέγαρο της Ισπανίας, ώστε να κάνει δώρο στον Μαριάνο Ραχόι ένα κράνος στο οποίο είναι σχεδιασμένη η προτομή του "Ελ Γκρέκο", ενώ το ίδιο δώρο θα πάρει και ο βασιλιάς της χώρας Χουάν Κάρλος που τη μέρα του αγώνα θα επισκεφτεί τα γκαράζ των 11 ομάδων.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος



Sent from my iPad using Tapatalk HD
These users thanked the author gerogian for the post:
Megalos (Δευ Μάιος 05, 2014 11:22 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
Megalos
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 42544
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
Τοποθεσία: Athens
Has thanked: 39025 times
Been thanked: 8464 times

Re: Formula 1

Δημοσίευση από Megalos »

Σπύρο ευχαριστούμε για την παρα πολυ ενδιαφέρουσα αυτη ενημέρωση
Πολυ ευχάριστο να τιμούν έλληνες με τέτοιο σπουδαίο τροπο ξένοι
Μας κανει να νοιώθουμε υπερήφανοι
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
gerogian
Δημοσιεύσεις: 2906
Εγγραφή: Δευ Φεβ 27, 2012 11:29 pm
Has thanked: 464 times
Been thanked: 2768 times

Formula 1

Δημοσίευση από gerogian »

Ανθρακονήματα στην F1

Τι είναι τα ανθρακονήματα, ποιες οι ιδιότητές του και ποια η χρήση τους στην F1

Εικόνα

Αυτοφερόμενο πλαίσιο

Στις αρχές της δεκαετίας του εξήντα, ο Colin Chapman , επικεφαλής της Lotus αλλά και του τμήματος σχεδιασμού, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το αυτοφερόμενο πλαίσιο (monocoque) στη Formula 1, τοποθετώντας λεπτές πλάκες γύρω από τις μπάρες του σασί και δίνοντας με αυτή τη νέα τεχνολογία αυξημένη ακαμψία σε αυτό. Αργότερα στη δεκαετία του εβδομήντα, που κυρίως το αλουμίνιο χρησιμοποιούνταν για αυτές τις κατασκευές, όταν αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αρκετό για να αντέξει την κάθετη δύναμη που προερχόταν από τις πτέρυγες, ο John Barnard σχεδίασε και παρήγαγε για πρώτη φορά ένα αυτοφερόμενο σασί από ανθρακονήματα. Ο μηχανικός της McLaren χρησιμοποίησε την αμερικανική εταιρεία Hercules Aerospace για να το παράγει, αφού μέχρι τότε η ομάδα δεν είχε τα υλικά και τις γνώσεις για να το κάνει. Το 1981, οι οδηγοί της McLaren απέδειξαν την ασφάλεια και τα πλεονεκτήματα του νέου σασί, με τον John Watson να τερματίζει δύο φορές δεύτερος και μία φορά πρώτο. Και φυσικά ο Andrea De Cesaris –του οποίου το παρατσούκλι είναι de crasharis- επιβεβαίωσε την ακαμψία τοθ σασί με πολυάριθμες συντριβές εκείνη τη σεζόν.


Εικόνα


Ιδιότητες των Ανθρακονημάτων


Οι ίνες άνθρακα είναι ένα μη ισότροπο υλικό, που εμφανίζει μεγαλύτερη αντοχή κατά μήκος των ινών. Αυτό σημαίνει ότι κατά την παραγωγή ενός φύλλου από ίνες άνθρακα είναι σημαντικό να είναι όλες οι ίνες παράλληλα ευθυγραμμισμένες μεταξύ τους. Κατά συνέπεια, όταν χρησιμοποιείται ένα φύλλο για την παραγωγή ενός μέρους του αυτοκινήτου, οι ίνες πρέπει να είναι ευθυγραμμισμένες με τις δυνάμεις που θα ασκηθούν σε αυτό έτσι ώστε να μπορέσουν να τις διαχειριστούν.

Εικόνα

Κατά μήκος των ινών, τα ανθρακονήματα είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό υλικό σε σύγκριση με το βάρος του. Κατατάσσεται στην κατηγορία των σύνθετων υλικών καθώς αποτελείται από ίνες άνθρακα και ρητίνη που κρατά τη συνοχή αυτών (CFRP-Carbon Fiber Reinforced Plastics). Σε αυτή τη μορφή είναι περισσότερο από πέντε φορές ισχυρότερο από το μέσο χάλυβα και ταυτόχρονα πέντε φορές ελαφρύτερο από αυτόν.
Εικόνα

Χρήση στην F1

Οι ομάδες της F1 χρησιμοποιούν ίνες άνθρακα με προεμποτισμένη εποξική ρητίνη και κυψελοειδές στρώμα αλουμινίου (aluminum honeycomb), που βρίσκεται μεταξύ των δύο στρώσεων των ανθρακονημάτων. Το σασί είναι συνήθως το πρώτο μέρος του αυτοκινήτου που πρόκειται να κατασκευαστεί, λόγω του χρόνου που απαιτείται. Το κύριο σασί αποτελείται συνήθως από περίπου 8 μέρη (πάνελ). Το πρώτο στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας είναι η παραγωγή των καλουπιών. Τα καλούπια κατασκευάζονται από συνολικά 10 στρώσεις προεμποτισμένων -με ρητίνη- ανθρακονημάτων υπό κενό, μέσα σε θαλάμους υψηλής πίεσης και με διάφορες θερμικές κατεργασίες. Στη συνέχεια, καθαρίζονται επιμελώς και προετοιμάζονται για χρήση.

Εικόνα


Η επόμενη φάση είναι η πραγματική κατασκευή των κομματιών του αυτοκινήτου από κομμένα εκ των προτέρων και προεμποτισμένα φύλλα ανθρακονημάτων, τα οποία πολύ προσεκτικά στρώνονται στο καλούπι. Ως εκ τούτου, είναι ζωτικής σημασίας ο προσανατολισμός των φύλλων από ανθρακονήματα να γίνεται σε προαποφασισμένες κατευθύνσεις, προκειμένου να επιτευχθεί η επιθυμητή αντοχή. Συνολικά χρειάζονται 5 στρώσεις ινών άνθρακα για να σχηματίσουν το εξωτερικό κέλυφος του πλαισίου.

Εικόνα

Το επόμενο στάδιο της διαδικασίας είναι η σκλήρυνση των ανθρακονημάτων σε αεροστεγή φούρνο. Η σκλήρυνση γίνεται με έναν αριθμό κύκλων πίεσης και θερμοκρασίας, βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών -2 ώρες και 30 λεπτά με την θερμοκρασία να αγγίζει του 135 βαθμούς και υπό πίεση 6 bar- κατά τους οποίους η ρητίνη που είναι προεμποτισμένη στα ανθρακονήματα, ενεργοποιείται, ρέει μεταξύ των ινών και σκληραίνει. Μόλις το εξωτερικό κέλυφος σκληρύνει και κρυώσει, ένα στρώμα κυψελοειδούς αλουμινίου τοποθετείται με μια λεπτή στρώση ρητίνης, ώστε να εξασφαλιστεί ότι θα κολλήσει καλά στο εξωτερικό περίβλημα. Το κομμάτι μετά επιστρέφει στο φούρνο για σκλήρυνση. Μόλις κρυώσει εκ νέου, τοποθετούνται και πάλι μερικές στρώσεις ανθρακονημάτων με προεμποτισμένη ρητίνη πάνω από το υπάρχον στρώμα, σχηματίζοντας ένα σάντουιτς, και το κομμάτι τοποθετείται για μια ακόμα φορά στο φούρνο.

Εικόνα

Μόλις το κομμάτι έχει υποστεί όλες αυτές τις διεργασίες και είναι έτοιμο, αποστέλεται στο τμήμα ποιοτικού ελέγχου και αξιολόγησης. Εφόσον, αποφασιστεί ότι πληροί όλες τις προδιαγραφές είναι έτοιμο για αγώνα.
These users thanked the author gerogian for the post (total 2):
Georges (Πέμ Μάιος 29, 2014 8:44 pm) • Megalos (Πέμ Μάιος 29, 2014 10:53 pm)
Rating: 15.38%
Απάντηση