Τι βλέπουν τα μάτια μου

Για τα αυτικικηντα -μηχανες αλλα και αεροπλανα
Άβαταρ μέλους
Megalos
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 42413
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
Τοποθεσία: Athens
Has thanked: 38838 times
Been thanked: 8421 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Megalos »

Εικόνα
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Άβαταρ μέλους
Megalos
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 42413
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
Τοποθεσία: Athens
Has thanked: 38838 times
Been thanked: 8421 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Megalos »

Εικόνα
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Άβαταρ μέλους
Megalos
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 42413
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
Τοποθεσία: Athens
Has thanked: 38838 times
Been thanked: 8421 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Megalos »

θα πω οτι μου αρεσε φοβερα ... ηλεκτρικο βεβαια
Εικόνα
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Άβαταρ μέλους
kalvetfl67
moderator
Δημοσιεύσεις: 1203
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 24, 2022 12:36 am
Has thanked: 1080 times
Been thanked: 1054 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από kalvetfl67 »

Μεγάλη κουβέντα ανοίγει με το ομορφο SUV της VOYAH από την Κίνα
Οι Κινέζοι έχουν μπει για τα καλά στην Ευρώπη και τα επόμενα χρόνια θα αλλάξουν ριζικά την αγορά αυτοκινήτου
Στα ηλεκτρικά οχήματα είναι ηδη 10 χρόνια μπροστα , ενώ κατέχουν παγκοσμίως το συντριπτικό ποσοστό παραγωγής μπαταριών και πρώτων υλών
Φτιάχνουν αξιοπρεπέστατα έως κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε προσιτές τιμές .
Δυστυχώς οι Ευρωπαίοι άργησαν να ξυπν'ησουν και υποτίμησαν τον αντίπαλο . Τώρα που βλέπουν τις εξελίξεις φωνάζουν για παραταση μετα το 2035 , κυρίως οι Γερμανοί
Μόνος αντίπαλος αυτή τη στιγμή των Κινέζων η TESLA
Η ΣΠΑΝΟΣ Α.Ε. φέρνει και το εκπληκτικό SERES 5 ( https://www.global-seres.com/en/s5.php )
Για να δούμε
These users thanked the author kalvetfl67 for the post:
Megalos (Δευ Μαρ 18, 2024 8:11 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
markosgr28
moderator
Δημοσιεύσεις: 12379
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 6:19 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο, Κρήτης
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5138 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από markosgr28 »

Πολύ μεγάλη κουβέντα όντως. Οι Κινέζοι έχουν μπει πολύ δυνατά, όπως πάντα είναι απίστευτοι και τώρα με πολύ εντυπωσιακές κατασκευές. Πάντως δεν μπορώ να δεχτώ ότι μέσα σε λίγα χρόνια μπόρεσαν να πλησιάσουν την αυτοκινητιστική εμπειρία πάνω από ένα αιώνα των Ευρωπαίων και πάνω από μισό των Ιαπώνων. Ως ηλεκτρικοί κινητήρες και κυκλώματα μπορεί να είναι οκ, αλλά στα υπόλοιπα θέλει χρόνο για να δείξει. Όπως και με τα Tesla που ήδη βγαίνουν συνέχεια ένα σωρό προβλήματα. Σε σχέση με τα ηλεκτρικά έχω ενστάσεις επίσης. Δεν υπάρχει υποδομή και η τεχνολογία είναι ακόμα πολύ πίσω, ενώ με την τρέχουσα τεχνολογία δεν υπάρχουν οι πόροι σε παγκόσμιο επίπεδο για να καλυφθεί η ζήτηση. Έρευνες λένε ότι μετά τα 7 χρόνια χρήσης υπάρχει όφελος για το περιβάλλον, όταν στα 10 περίπου είναι η ζωή των μπαταριών. Και στη χρήση όμως, δεν υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια αυτή τη στιγμή για να καλύψει όγκο παρόμοιο με τα θερμικά και δεν υπάρχουν και υποδομές. Π.χ. ένας που μένει Κυψέλη, που θα φορτίσει? Και πρέπει να βελτιωθεί και ο χρόνος φόρτισης, που αυτό ας πούμε ότι θα γίνει στο πέρασμα του χρόνου. Για χρήση από το σπίτι στο γραφείο και πίσω, αν εκεί υπάρχουν φορτιστές καλά είναι και για μια εκδρομή που θέλει απόφαση και σχέδιο αυτήν τη στιγμή (που υπάρχουν σημεία φόρτισης, μέχρι που μπορείς να φτάσεις, που θα πρέπει να περιμένεις κάποια ώρα, τι γίνεται να συμβεί κάτι και αλλάξει το σχέδιο κλπ., π.χ. αν κλείσει ο δρόμος σε ένα ατύχημα και αν μείνεις από μπαταρία, δεν μπορείς να φέρεις σε μπιτόνι, όπως με τη βενζίνη). Υπάρχουν λοιπόν προβλήματα που κάποια η τεχνολογία θα τα αντιμετωπίσει, κάποια δύσκολα ή καθόλου. Προσωπικά δε βλέπω κανένα όφελος για την ώρα στα ηλεκτρικά, ούτε για το χρήστη ούτε για περιβάλλον (αυτό είναι το χειρότερο) στο μέλλον μπορεί αυτό να αλλάξει βέβαια.
These users thanked the author markosgr28 for the post:
Megalos (Δευ Μαρ 18, 2024 8:12 pm)
Rating: 7.69%
Εικόνα
spyoly
Δημοσιεύσεις: 359
Εγγραφή: Πέμ Ιαν 25, 2024 1:09 pm
Has thanked: 447 times
Been thanked: 521 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από spyoly »

Ως χρήστης υβριδικού plug in εδώ και πέντε χρόνια εχω να επισημάνω ότι η Ελλάδα δεν είναι το φιλικότερο μέρος για την ηλεκτροκίνηση.Ομως η ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα των μπαταριών μπορεί σύντομα να φέρουν ανατροπές.Τα τεράστια πλεονεκτήματα των ηλεκτροκινητήρων σε σχέση με τους θερμικους κάνουν πολυ δελεαστική την χρηση των δεύτερων,απλά πιστευω είναι θέμα χρόνου η εξέλιξη τους.Ενδιαφέρον έχουν κάποια στοιχεία για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις αρχές του 20 αιώνα στην Αμερική και την καταλυτική παρέμβαση των πετρελαϊκών εταιρειών στην επιβολή των θερμικών κινητήρων .Ένα σερφάρισμα στο διαδύκτιο δίνει αρκετές εξηγήσεις στο γιατί επιβλήθηκε στην ανθρωπότητα η χρηση θερμικών κινητήρων σε όλα τα μέσα και οι ηλεκτροκινητήρες απλά παρέμειναν σε εξέλιξη 100 χρόνια πίσω……
These users thanked the author spyoly for the post:
Megalos (Δευ Μαρ 18, 2024 8:12 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
kalvetfl67
moderator
Δημοσιεύσεις: 1203
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 24, 2022 12:36 am
Has thanked: 1080 times
Been thanked: 1054 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από kalvetfl67 »

Η Ελλάδα δεν αποτελεί παράδειγμα ομαλής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Τα 2 τελευταία βέβαια χρόνια έγινε μια σημαντική πρόοδος τόσο στα σημεία φόρτισης όσο και στην είσοδο νέων παικτών στην αγορά. Σε άλλες χώρες της Ευρώπης υπάρχουν παντού φορτιστές, στο Παρίσι πριν δύο χρόνια είχε παντού.Οσον αφορά την εξέλιξη των ηλεκτρικών οι Κινέζοι τα εξελίσσουν εδώ και πολλά χρόνια, είναι μπροστά και οι Ευρωπαίοι το ξέρουν. Τρέχουν να προλάβουν αλλά δεν είναι εύκολο.Και σε επίπεδο οδηγικής εμπειρίας οι Κινέζοι είναι πολύ κοντά πλέον, πάντα σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά. Μην τους υποτιμάτε, εξελίσσουν τα πάντα ταχύτατα. Οι μισές Ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν αγοραστεί από αυτούς. Η είναι μεγάλομετοχοι. Δέστε τι έγινε με τα προϊόντα τεχνολογίας. Τους έχουν καταπιεί όλους.
Όσον αφορά τη Tesla, με την μείωση των τιμών κάνει πλάκα σε όλους. Τα προβλήματα έχουν σχεδόν λυθεί ενώ σε όλους σχεδόν τους άλλους τομείς είναι top.
Τα θερμικά θα αντέξουν λίγα χρόνια ακόμα αλλά το μέλλον είναι προδιαγεγραμμένο. Η Xiaomi ετοίμαζει αυτοκίνητο με δυνατότητα 1100 χιλιομέτρων. Η Porsche θα φτάσει φέτος τα 800 και ακολουθούν άλλοι.
Πέρα από το βάρος και την ακτίνα δράσης όλα τα άλλα είναι υπέρ του ηλεκτρικού.
These users thanked the author kalvetfl67 for the post:
Megalos (Δευ Μαρ 18, 2024 8:12 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
Giorgos_I
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: Παρ Ιαν 26, 2024 11:40 pm
Has thanked: 123 times
Been thanked: 383 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Giorgos_I »

markosgr28 έγραψε: Δευ Μαρ 18, 2024 8:27 am ................Προσωπικά δε βλέπω κανένα όφελος για την ώρα στα ηλεκτρικά, ούτε για το χρήστη ούτε για περιβάλλον (αυτό είναι το χειρότερο) στο μέλλον μπορεί αυτό να αλλάξει βέβαια.
Με βρίσκεις απολύτως σύμφωνο. Τα "ηλεκτρικά" είναι μία "νέα μόδα" , που έλκει κάποιους, χωρίς θεωρώ γνώση του θέματος. :sad:

Η ενέργεια που απαιτούν για την φόρτιση και κίνηση, από κάπου προέρχεται. Και εάν δεν είναι από ΑΠΕ, αέρα, νερό, προφανώς παράγεται από πηγές .............που μολύνουν. Απλώς, μολύνουν κάπου αλλού, στα σημεία παραγωγής της ενέργειας αυτής, όπου και η ........υπόλοιπη ενέργεια που χρησιμοποιούμε στο σπίτι ( μαγείρεμα - φωτισμό ) αν θεωρήσουμε ότι πχ η θέρμανση μπορεί να είναι από πχ .....γεωθερμία. :ha: Αλλιως, και η θέρμανση μολύνει, είτε με αέριο, είτε με πετρέλαιο. Γιατί, και η ηλεκτρική θέρμανση αλλα και οι αντλίες θερμότητας - κλιματιστικά, πάλι ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιούν, που και αυτή, αλλού παράγεται, κσι όχι στην πχ Νέα Σμύρνη ή στους Αμπελοκήπους. Να βάλουμε και τις απαιτούμενες γραμμές μεταφοράς ? Απώλειες και ενέργεια απαιτούμενη για την παραγωγή τους - μεταφορά τους - ανέγερση ?

Από την άλλη, δεν βλέπω πολλά μικρά ηλεκτρικά οχήματα, πχ κάποια τύπου Smart, ή εκείνα τα Citroen. Κάτι τέρατα βλέπω, όπως και το κινέζικο, το συγκεκριμένο να είναι 2,190–2,330 kg , και κάτι άλλα αντίστοιχα, με ανάλογο βάρος. Ειναι αυτοκίνητα πόλης αυτά ? ή "ελευθέρου χρόνου" με 250 χιλιόμετρα αυτονομίας ? Το "έργο" ορίζεται απλά από την μάζα Χ απόσταση. ή ενέργεια που καταναλώνεται κατά τη διάρκεια μιας μεταβολής στη κινητική κατάσταση. Είναι δηλαδή το γινόμενο μιας δύναμης επί την μετατόπιση. Αν δηλαδή το βάρος του ήταν το μισό, και η απαιτούμενη ενέργεια θα ήταν η ..........μισή. Αρα, οικολογικό, ΔΕΝ είναι.

Φυσικά, βλέπουμε πολλά, υψηλών προδιαγραφών, αμιγώς ηλεκτρικά, που είναι company cars, από εταιρίες leasing. Οι CEO, κυκλοφορούν με τέτοια, σαν δείγμα της "συμμόρφωσης" προς τα απαιτούμενα. Ασχέτως αν οι "φάμπρικές" τους, αφήνουν τεράστια ίχνη άνθρακα, μόλυνσης, ηχορύπανσης, μόλυνσης των υδάτων - υδροφόρου ορίζοντα.

Και μια και μιλάμε και για κάποιο Κινέζικο, καλό θα ήταν να δούμε και τα αποτελέσματα των crash tests, μια και η εμπειρία έως τώρα είναι κακή.
These users thanked the author Giorgos_I for the post:
Megalos (Δευ Μαρ 18, 2024 8:12 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
Giorgos_I
Δημοσιεύσεις: 318
Εγγραφή: Παρ Ιαν 26, 2024 11:40 pm
Has thanked: 123 times
Been thanked: 383 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Giorgos_I »

markosgr28 έγραψε: Δευ Μαρ 18, 2024 8:27 am
........ Σε σχέση με τα ηλεκτρικά έχω ενστάσεις επίσης. Δεν υπάρχει υποδομή και η τεχνολογία είναι ακόμα πολύ πίσω, ενώ με την τρέχουσα τεχνολογία δεν υπάρχουν οι πόροι σε παγκόσμιο επίπεδο για να καλυφθεί η ζήτηση. Έρευνες λένε ότι μετά τα 7 χρόνια χρήσης υπάρχει όφελος για το περιβάλλον, όταν στα 10 περίπου είναι η ζωή των μπαταριών. Και στη χρήση όμως, δεν υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια αυτή τη στιγμή για να καλύψει όγκο παρόμοιο με τα θερμικά και δεν υπάρχουν και υποδομές.
...............
Η υποδομή, είναι ένα σημείο. Βασικό. Ταξιδεύεις, έχεις υπολογίσει ότι "εκεί" θα χρειαστείς φόρτιση, λές θα σταματήσω για ένα καφεδάκι, WC, και ξεμούδιασμα, μέχρι να φορτίσει και συνεχίζω. Αλλά
* ...τυχαίνει ένα περιστατικό στον δρόμο, και ........καθυστερείς. Ε, σταματημένος, ΔΕΝ καταναλώνω. Λάθος. Με όλα τα συστήματα, A/C, κλπ, η κατανάλωση .......συνεχίζεται. Και αν η καθυστέρηση είναι μεγάλη, ( θυμηθείτε πόσες φορές σας έτυχε περιστατικό που καθυστερήσατε αρκετά ), ........μείνατε.
*...φθάνετε στο σημείο φόρτισης, και έχει και άλλους εκεί, οπότε ο υπολογισμένος χρόνος πολλαπλασιάζεται.
*...φτάνετε στοο σημείο φόρτισης, και είναι σε συντήρηση, ή έχει χαλάσει ο μετρητής - πρίζα - καλώδιο, κάτι τέλος πάντων που κάνει την φόρτιση αδύνατη.

Σενάρια θα πεί κάποιος. Σωστά. Αλλά, πρέπει να τα λαμβάνεις υπ' όψιν. Με εναλλακτικές. Ξαναφορτίζω νωρίτερα, και πιο συχνά, για ασφάλεια ? Ετσι όμως, καταστρατηγείται το σχέδιο ταξιδιού. Και αν φτάσω στο σχετικά πόμερο μέρος, και θέλω να κάνω και μερικές διαδρομές ακόμα, τι θα λέω ? Δεν μου φτάνει η μπαταρία ? ή σαν τα αυτοκίνητα τροχόσπιτα, θα έχω μοτοσυκλέτα ή ποδήλατο μαζί, για να χρησιμοποιώ στον τόπο άφιξης ?

Πάμε τώρα στο όφελος από την χρήση. Ειτε ατομικό, είτε συλλογικό.

Στο ατομικό, απολαμβάνεις την ελευθερία κίνησης, την οικονομία, το μοντέρνο και correct, αλλά, περιορίζεσαι στην αυτονομία, στην ευκολία επισκευής, στο κόστος αντικατάστασης. Χωρίς να υπολογίζουμε πιθανές βλάβες - φθορές, ή επισκευές - πχ ένα κτύπημα στην ανάρτηση, που περιέχει και τον κινητήρα, σε τι θα οδηγούσε ?

Στο συλλογικό, αν στα 7 υπάρχει όφελος ( υποθέτω στο περιβάλλον από την χρήση ) και η ζωή των μπαταριών είναι στα 10, υπολογίσαμε το ενεργειακό αποτύπωμα της κατασκευής των νέων και της ανακυκλωσης των παλαιών ? Φυσικά, ακαδημαϊκή η ερώτηση, δεν περιμένω απάντηση, στην ουσία, και εμένα ερωτώ.

Σαν μηχανικός, με μια κάποια εμπειρία, ΙΜΟ θα έλεγα ότι η ηλεκτροκίνηση, με την έννοια της χρήσης ηλεκτροκινητήρων σαν πηγή κίνησης, έχει πλεονεκτήματα έναντι των θερμικών κινητήρων σε αρκετές εφαρμογές, ( από ασανσέρ - σιδηρόδρομο - ναυτιλία - γερανογέφυρες ) αλλά τουλάχιστον προς το παρόν, στο επίπεδο των εφαρμογών οχημάτων προσωπικής χρήσης, είναι ακόμα μη ωφέλιμη - αποδοτική - αιτιολογημένη.
These users thanked the author Giorgos_I for the post:
Megalos (Δευ Μαρ 18, 2024 8:12 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
kalvetfl67
moderator
Δημοσιεύσεις: 1203
Εγγραφή: Κυρ Ιούλ 24, 2022 12:36 am
Has thanked: 1080 times
Been thanked: 1054 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από kalvetfl67 »

Θα προσπαθησω να απαντήσω σε μερικά από αυτά που τέθηκαν παραπάνω
1. Φυσικά και υπάρχουν μικρα ηλεκτρικα , από Smart μέχρι τι θέλεις (χώρια τα micro cars) . Γιατί δεν τα βλπεουμε συχνά ? Ειναι ακόμα ακριβα και μικρής ακτινας δρασης . Οπότε μόνο για την πόλη σαν 2α-3α . Θα αλλάξει σύντομα
2. Μολύνουν τα εργοστασια που παράγουν ηλεκτρισμό , αλλά εξω από τις ηδη υπερμολυσμένες μεγαλουπόλεις . Οπότε το όφελος για την μεγαλούπολη υπάρχει .
3. Φυσικά και όλα τα Κινέζικα είναι απόλυτα ασφαλή με ***** στη σύγκρουση . Αλλιώς δεν θα επιτρεπόταν επουδενή η είσοδός τους στην Ευρώπη . Οι κανόνες ειναι για όλους
4. Δεν υπάρχει κόστος συντηρησης για τους ηλεκτροκινητήρες . Η αξιοπιστία τους ειναι απειρως μεγαλύτερη από τους θερμικούς .Και η απόδοσή τους το ίδιο. Τα υπόλοιπα μερη του αυτοκινήτου είναι οπως των θερμικών . Το οφελος δε στους χώρους λόγω μικρου μεγέθους των μηχανικων μερων ειναι εντυπωσιακό για αμαξωματα του ιδιου μεγεθους
5. Τα συχρονα ηλεκτρικά ανοιχτου δρόμου εχουν πραγματική αυτονομία 350-500 χιλιόμετρα η οποία και βελτιώνεται ραγδαία. Τα σημεία φόρτισης πλεον υπάρχουν σε κάθε βήμα , δεν απαιτείται ιδιαίτερος προγραμματισμός . Μεχρι το 2025 θα είναι πιο πολλά από τα κλασσικά βενζινάδικα . Αν αφήσεις αναμμενα όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινητου (φωτα , ac κλπ) η μπαταρία θα δίνει ρεύμα για πάααρα πολλές ωρες . Στο δικό μου ηλεκτρικο σκουτερ ξεχασα ανοιχτα τα φωτα φευγοντας ταξίδι μια εβδομαδα και γυρίζοντας βρηκα την μπαταρία στο 30%.
6. Τα σημεία φόρτισης εχουν περισσότερους από εναν πύργους . Η ταχυφόρτιση διαρκει 30 περιπου λεπτα . Τωρα αν εισαι τόσο γκαντέμης και ειναι ολα γεμάτα οκ. Θα περιμένεις λίγο
7. Τα μεγάλα σε μέγεθος αυτοκίνητα είναι πλέον μόδα . Δεν αφορουν μόνο τα ηλεκτρικά . Μια θερμική BMW σειράς 5 φτανει πλέον τα 5,1 μετρα και σχεδόν τα 1800 κιλά . τα παραδείγματα δεκάδες . Φυσικά και υπάρχουν και ηλεκτρικά με νορμάλ διαστασεις . Ευρωπαικά και Κινέζικα . Εγω εχω στοχεύσει το VOLVO EX30 αν μπορουσα να αγορασω τωρα καινουργιο αυτοκινητο (που δεν μπορώ) . Με μηκος 4,30 , 428 ίππους και τετρακίνηση. Στα 50.000 ευρω . Το λές και κελεπουρι
8. Το αυξημενο βάρος ειναι λογικό . Οσο εξελίσονται οι μπαταρίες θα μειωνεται . Δεν θα φτάσει ποτέ το αντιστοιχο χαμηλό των θερμικών. Αλλά μαθαίνεις να οδηγείς αλλιώς .
9. Για μας τους παλιότερους λείπει ο ηχος του κινητήρα . Αυτό με τον τεχνητό ηχο στα ηχεία που εβγαζε ενα Mercedes που οδήγησα είναι σαχλαμαρα .
10. Το κόστος φόρτισης στην εθνική είναι απαραδεκτα υψηλό . Δεν ειναι οικονομικά όσο νομιζουμε σε μεγάλο ταξίδι
11. Η μεταπώληση θα είναι για γέλια . Ποιος θα πληρωσει ένα αυτοκίνητο με μπαταρίες στο τελος τους σε καλή τιμή .
12. Η χρήση τόσο περίπλοκων λογισμικών για το κάθε τι ενέχει κινδύνους . Από κακόβουλους .
13. Η μη πληρωμή τελών , τεκμήρια, επιδοτηση αγορας κλπ θεωρώ ότι ειναι δόλωμα . Οταν πάρουν πολλοί θα πέσει ο πέλεκυς
Αυτά
These users thanked the author kalvetfl67 for the post:
Megalos (Δευ Μαρ 18, 2024 8:43 pm)
Rating: 7.69%
Απάντηση