Τι βλέπουν τα μάτια μου

Για τα αυτικικηντα -μηχανες αλλα και αεροπλανα
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Megalos
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 42330
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
Τοποθεσία: Athens
Has thanked: 38761 times
Been thanked: 8384 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Megalos »

χαρηκα πολυ να διαβασω ολων σας τις παρατηρησεις ... οι οποιες περισσοτερες ειναι σωστες...
ομολογω οτι το εν λογω αυτοκινητο με εντυπωσιασε πολυ ... οτι δεν ειχε τη γνωστη ταμπλετα στην μεση και ενα μικρο καντραν μπροστα σου , αλλα ενα πινακα απο ακρη σε ακρη με τρεις πινακες ουσιαστικα .
και το πιο εντυπωσιακο φιλοι μου το ταμπλο μειωνεται σε υψος κανοντας τις οθονες μισες ωστε να εχεις απλετη θεα στον δρομον οταν τρεχεις .
και το μεγεθος του με χαλαγε ειδικα για τους δρομους της Αθηνας αν και οπως ειπε ο Γιωργος και στα θερμικα αρκετα ειναι στα 5 μετρα
βεβαια πιστευω οτι μια λυση ειναι τα plug in τα οποια στην πολη σε κανουν να κυκλοφορεις με ηλεκτρισμο και μονον στα ταξιδια εχεις την πισινη του καυσιμου ...
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Άβαταρ μέλους
Giorgos_I
Δημοσιεύσεις: 311
Εγγραφή: Παρ Ιαν 26, 2024 11:40 pm
Has thanked: 118 times
Been thanked: 374 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Giorgos_I »

spyoly έγραψε: Δευ Μαρ 18, 2024 8:41 am Ως χρήστης υβριδικού plug in εδώ και πέντε χρόνια εχω να επισημάνω ότι η Ελλάδα δεν είναι το φιλικότερο μέρος για την ηλεκτροκίνηση.Ομως η ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα των μπαταριών μπορεί σύντομα να φέρουν ανατροπές.Τα τεράστια πλεονεκτήματα των ηλεκτροκινητήρων σε σχέση με τους θερμικους κάνουν πολυ δελεαστική την χρηση των δεύτερων,απλά πιστευω είναι θέμα χρόνου η εξέλιξη τους.Ενδιαφέρον έχουν κάποια στοιχεία για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις αρχές του 20 αιώνα στην Αμερική και την καταλυτική παρέμβαση των πετρελαϊκών εταιρειών στην επιβολή των θερμικών κινητήρων .Ένα σερφάρισμα στο διαδύκτιο δίνει αρκετές εξηγήσεις στο γιατί επιβλήθηκε στην ανθρωπότητα η χρηση θερμικών κινητήρων σε όλα τα μέσα και οι ηλεκτροκινητήρες απλά παρέμειναν σε εξέλιξη 100 χρόνια πίσω……
Σπύρο, και λοιποί, οι ανάγκες παροχής ενέργειας, από τα ........αρχαία χρόνια καλύφθηκαν βασικά από την χρήση του ιστίου ( πανιού ), πχ στην ναυσιπλοϊα και ανεμόμυλους, και στην χρήση ζώων σε πολλές εργασίες. Οπου δεν μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τα προηγούμενα, η "ενέργεια" παρεχόταν από ανθρώπινη μυϊκή εργασία πχ κωπηλάτες.

Με την πρόοδο της μηχανικής αντίληψης, κατασκευάστηκε ο νερόμυλος, που πλέον παρείχε ενέργεια / κίνηση για τις τότε ανάγκες, αντικαθιστώντας μερικώς τους ανεμόμυλους και την ανάγκη διατήρησης ζώων. Αλλά αυτά, στην ξηρά. Στην θάλασσα, η επανάσταση θα ερχόταν αργότερα, όταν τιθασεύτηκε η ενέργεια του ατμού. Που αντικατέστησε πλέον τα "παρωχημένα" είδη ενέργειας, σε ξηρά και θάλασσα. Απλώς, η χρήση ατμού, είχε περιορισμούς, βάρους και .........καυσίμων. Επρεπε η κάθε εφαρμογή, να έχει και τους αντίστοιχους χώρους αποθήκευσης άνθρακα, και πλέον εργάτες για την τροφοδοσία των εστιών των λεβήτων με δαύτον.

Η πραγματική επανάσταση ήρθε με την εφεύρεση των μηχανών εσωτερικής καύσης, ΜΕΚ, που εν αρχή, ο κύκλος λειτουργίας τους παραμένει ο ίδιος. Και τα καύσιμα, λόγω υψηλότερης θερμικής απόδοσης, λιγότερα και καθαρότερα, αναλογικά πάντα.

Οι κινητήρες αυτοί, ήταν μία από τις αιτίες της "απελευθέρωσης" των μεταφορών, σε στεριά - θάλασσα και αέρα. Φανταστείτε αεροπλάνο με λέβητες και ατμομηχανές.

Η χρήση τους όμως, και η διάδοσή τους σε σχεδόν όλες τις εφαρμογές, έφερε και τα επακόλουθα, την αύξηση της μόλυνσης. Και τώρα, ξαφνικά θυμήθηκαν όλοι τους .............καθαρούς ηλεκτροκινητήρες, που όμως απαιτούν ηλεκτρισμό, που δυστυχώς, έχει ένα μειονέκτημα. Δεν αποθηκεύεται εύκολα.

Ετσι, η τεχνολογία των αποθηκών ηλεκτρικού ( συσσωρευτών ), δηλαδή το βάρος / η πολυπλοκότητα / το κόστος / το ποσό ενέργειας ανα μονάδα αποθήκευσης, είναι ακόμα ο περιοριστικός παράγοντας στην ανάπτυξη και διάδοση των μη σταθερών ηλεκτροκινητήρων.

Και η βελτίωση της χωρητικότητας ( τουλάχιστον ), θα απαιτήσει επι πλέον συστήματα ψύξης ( βάρος / πολυπλοκότητα ), δημιουργία νέων υλικών ( κόστος ), που ΙΜΟ, ακόμα δεν είναι "αναγκαστικά" μια και συν-υπάρχουν με τα κλασικά συστήματα καυσίμου. Ποιός θα δώσει τα ποσά που απαιτούνται και θα εμπλακεί σε περιπέτεια, όταν ακόμα μπορεί να το αποφύγει ?

Πλέον ο Μαστρο-Γιώργος, δεν θα μπορεί να συντηρεί / επισκευάζει το ηλεκτρικό, γιατί ούτε την εκπαίδευση θα έχει, ούτε τα αντίστοιχα "εργαλεία" ελέγχου και επισκευής.

Το παιχνίδι πλέον θα παίζεται από τους επίσημους, με όποια χρέωση θα επιθυμούν, και ο καταναλωτής θα βασίζεται αποκλειστικά σε αυτούς.

Οταν πλέον με τους αντίστοιχους νόμους απαγορευτεί η χρήση θερμικών κινητήρων, αναγκαστικά η αγορά ( με την έννοια των πελατών ), θα στραφεί προς αυτήν την λύση, αλλά αυτό, θα το καθορίσουν οι "μεγάλοι" ανάλογα με τα συμφέροντά τους, και δεν θα ρωτήσουν τον απλό χρήστη.

**** Σημείωση. Αυτή η απάντηση, γράφτηκε στις 18.00, πατήθηκε αποστολή, και τώρα που ξαναήρθα για το Master Chef, το βρήκα ..........pending. Μου έχει ξανατύχει να θέλει διπλό πάτημα. Ειναι τυπικό, ή συνέβη μόνον σε εμένα ?
These users thanked the author Giorgos_I for the post:
spyoly (Δευ Μαρ 18, 2024 9:28 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
Megalos
Διαχειριστής
Δημοσιεύσεις: 42330
Εγγραφή: Τετ Μάιος 13, 2009 3:05 am
Τοποθεσία: Athens
Has thanked: 38761 times
Been thanked: 8384 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Megalos »

αυτο με τα συνεργεια που θα ειναι βασικα τα επισημα ειναι ενα θεμα ....
ΥΓ ισως δεν πατηθηκε καλα το αποστολη ... μπορει να συμβει
Το watchfunclub στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Facebook: https://www.facebook.com/groups/118633621493682/
Instagram: https://www.instagram.com/watchfunclub/
Άβαταρ μέλους
Giorgos_I
Δημοσιεύσεις: 311
Εγγραφή: Παρ Ιαν 26, 2024 11:40 pm
Has thanked: 118 times
Been thanked: 374 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Giorgos_I »

kalvetfl67 έγραψε: Δευ Μαρ 18, 2024 5:23 pm Θα προσπαθησω να απαντήσω σε μερικά από αυτά που τέθηκαν παραπάνω
1. Φυσικά και υπάρχουν μικρα ηλεκτρικα , από Smart μέχρι τι θέλεις (χώρια τα micro cars) . Γιατί δεν τα βλπεουμε συχνά ? Ειναι ακόμα ακριβα και μικρής ακτινας δρασης . Οπότε μόνο για την πόλη σαν 2α-3α . Θα αλλάξει σύντομα
2. Μολύνουν τα εργοστασια που παράγουν ηλεκτρισμό , αλλά εξω από τις ηδη υπερμολυσμένες μεγαλουπόλεις . Οπότε το όφελος για την μεγαλούπολη υπάρχει .
3. Φυσικά και όλα τα Κινέζικα είναι απόλυτα ασφαλή με ***** στη σύγκρουση . Αλλιώς δεν θα επιτρεπόταν επουδενή η είσοδός τους στην Ευρώπη . Οι κανόνες ειναι για όλους
4. Δεν υπάρχει κόστος συντηρησης για τους ηλεκτροκινητήρες . Η αξιοπιστία τους ειναι απειρως μεγαλύτερη από τους θερμικούς .Και η απόδοσή τους το ίδιο. Τα υπόλοιπα μερη του αυτοκινήτου είναι οπως των θερμικών . Το οφελος δε στους χώρους λόγω μικρου μεγέθους των μηχανικων μερων ειναι εντυπωσιακό για αμαξωματα του ιδιου μεγεθους
5. Τα συχρονα ηλεκτρικά ανοιχτου δρόμου εχουν πραγματική αυτονομία 350-500 χιλιόμετρα η οποία και βελτιώνεται ραγδαία. Τα σημεία φόρτισης πλεον υπάρχουν σε κάθε βήμα , δεν απαιτείται ιδιαίτερος προγραμματισμός . Μεχρι το 2025 θα είναι πιο πολλά από τα κλασσικά βενζινάδικα . Αν αφήσεις αναμμενα όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινητου (φωτα , ac κλπ) η μπαταρία θα δίνει ρεύμα για πάααρα πολλές ωρες . Στο δικό μου ηλεκτρικο σκουτερ ξεχασα ανοιχτα τα φωτα φευγοντας ταξίδι μια εβδομαδα και γυρίζοντας βρηκα την μπαταρία στο 30%.
6. Τα σημεία φόρτισης εχουν περισσότερους από εναν πύργους . Η ταχυφόρτιση διαρκει 30 περιπου λεπτα . Τωρα αν εισαι τόσο γκαντέμης και ειναι ολα γεμάτα οκ. Θα περιμένεις λίγο
7. Τα μεγάλα σε μέγεθος αυτοκίνητα είναι πλέον μόδα . Δεν αφορουν μόνο τα ηλεκτρικά . Μια θερμική BMW σειράς 5 φτανει πλέον τα 5,1 μετρα και σχεδόν τα 1800 κιλά . τα παραδείγματα δεκάδες . Φυσικά και υπάρχουν και ηλεκτρικά με νορμάλ διαστασεις . Ευρωπαικά και Κινέζικα . Εγω εχω στοχεύσει το VOLVO EX30 αν μπορουσα να αγορασω τωρα καινουργιο αυτοκινητο (που δεν μπορώ) . Με μηκος 4,30 , 428 ίππους και τετρακίνηση. Στα 50.000 ευρω . Το λές και κελεπουρι
8. Το αυξημενο βάρος ειναι λογικό . Οσο εξελίσονται οι μπαταρίες θα μειωνεται . Δεν θα φτάσει ποτέ το αντιστοιχο χαμηλό των θερμικών. Αλλά μαθαίνεις να οδηγείς αλλιώς .
9. Για μας τους παλιότερους λείπει ο ηχος του κινητήρα . Αυτό με τον τεχνητό ηχο στα ηχεία που εβγαζε ενα Mercedes που οδήγησα είναι σαχλαμαρα .
10. Το κόστος φόρτισης στην εθνική είναι απαραδεκτα υψηλό . Δεν ειναι οικονομικά όσο νομιζουμε σε μεγάλο ταξίδι
11. Η μεταπώληση θα είναι για γέλια . Ποιος θα πληρωσει ένα αυτοκίνητο με μπαταρίες στο τελος τους σε καλή τιμή .
12. Η χρήση τόσο περίπλοκων λογισμικών για το κάθε τι ενέχει κινδύνους . Από κακόβουλους .
13. Η μη πληρωμή τελών , τεκμήρια, επιδοτηση αγορας κλπ θεωρώ ότι ειναι δόλωμα . Οταν πάρουν πολλοί θα πέσει ο πέλεκυς
Αυτά
Σαν λάτρης των αυτοκινήτων, θα έλεγα ότι συμφωνώ γενικά σχεδόν σε όλα, με ορισμένες διαφοροποιήσεις, και θα σχολιάσω τις πιο "κτυπητές". Ειδικά στα 11 και 13, θα δούμε τι θα γίνει όταν τα leasing, θα ολοκληρώνουν τα εκάστοτε συμβόλαιά τους, και θα βγαίνουν στην αγορά των "προϊδιόκτητων". Επειδή είχα leasing, ( εταιρικό για πολλά χρόνια ), ξέρω από πρώτο χέρι ότι τα αυτοκίνητά τους δεν συντηρούνται, όλα "βγάζουν" την 3-4-5 -ετία των συμβολαίων με ελάχιστη συντήρηση, και μετά τα ξεφορτώνονται όπως - όπως, σαν ...."σχεδόν αχρησιμοποίητα". Σε μια 3-ετία , με το τυπικό των 45.000 χιλ, ενώ ένα επαγγελματικό, μπορεί να έχει τα πολλαπλάσια, αναλόγως τύπου και πελάτη. Πέτυχα "ολοκαίνουργο", απίστευτης κατάστασης, κλασικό-βενζίνης, που στην 4-τία, με "κοντέρ" στα 60.000 χιλ. είχε κάνει ήδη και το σέρβις των 230.000 χιλ. που τυχαία βρήκαμε ψάχνοντας τα αρχεία συντήρησης του επίσημου. Εχουν να κυκλοφορήσουν πολλά τέτοια. Και το κράτος, μόλις τα % των "άνευ τελών" ανέβουν, θα εφαρμόσει τέλη, όπως έκαναν με τα ΜΗ τεκμήρια, και τώρα πολλά είναι σκεπασμένα στα γκαράζ της περιοχής μου.

Ειχα συναδέλφους, των 1300-1500 Ε / μήνα, που με την κατάργηση των τεκμηρίων από τον Κωστάκη, αγόρασαν Τσερόκι, Νισάν Πατρόλ, ή Σαμπ 2.0 Τ, κλπ, που ήταν τότε της μόδας, για να τα χαρούν και να νοιώσουν "ευκατάστατοι", και με την επαναφορά των διακρίσεων, τα πούλησαν μισοτιμής, ή τα απέσυραν αναμένοντας μια επανα-απόφαση δικαίωσης. :sad:

Στην Ελλάδα, εκτός και αν τραβάς σκάφος / τροχόσπιτο, τα 1800 cc είναι υπεραρκετά ΙΜΟ, ακόμα και μικρότερα με συμπιεστή. Με ένα 1600-1800 και ταξίδια κανεις, και βουνά ανεβαίνεις, και λογικές καταναλώσεις έχεις. Και από την εποχή που επέτρεψαν τα diesel, οι επιλογές είναι πλέον προς αυτήν την κατευθυνση για εμένα, αν κάνει κανείς πολλλααααααααααααα χιλιόμετρα. Αν όχι, και με βανζίνη - αέριο ( μαμά ), καλά είσαι.

Πάμε στον σχολιασμό, με διάθεση ανταλλαγής απόψεων και όχι .......αντιπαράθεσης. :smile:

Μολύνουν τα εργοστασια που παράγουν ηλεκτρισμό , αλλά εξω από τις ηδη υπερμολυσμένες μεγαλουπόλεις . Οπότε το όφελος για την μεγαλούπολη υπάρχει .

Επειδή τα "εργοστάσια" δεν είναι κλεισμένα σε μπαούλο, και οι κινήσεις του αέρα μεταφέρουν την μόλυνση παντού, ειδικά προς την πλευρά που είναι οι τυπικές μετεωρολογικές συνθήκες της περιοχής, το ότι είναι μακρυά, δεν σημαίνει τίποτα, αν δεν έχουν ληφθεί μέτρα μείωσης των ρύπων στην πηγή τους. Κλασικό παράδειγμα το clean air act του 1956, στην Μ. Βρετανία.

Δεν υπάρχει κόστος συντηρησης για τους ηλεκτροκινητήρες . Η αξιοπιστία τους ειναι απειρως μεγαλύτερη από τους θερμικούς .Και η απόδοσή τους το ίδιο. Τα υπόλοιπα μερη του αυτοκινήτου είναι οπως των θερμικών . Το οφελος δε στους χώρους λόγω μικρου μεγέθους των μηχανικων μερων ειναι εντυπωσιακό για αμαξωματα του ιδιου μεγεθους

Φυσικά και υπάρχει κόστος συντήρησης. Αν δεν υπήρχε ανάγκη συντήρησης, δεν θα συντηρούσαμε / επισκευάζαμε την μίζα, τον εναλλάκτη, το μοτέρ του πλυντηρίου ρούχων, τις ηλεκτρογεννήτριες της ΔΕΗ, κινητήρες υποβρυχίων, κοκ. Και ανάλογα με την σπουδαιότητα κάθε μηχανήματος ή την ισχύ, είναι και η περίοδος συντήρησης. Από έδρανα μέχρι συλλέκτες - διατάξεις εκκίνησης.

Τα μεγάλα σε μέγεθος αυτοκίνητα είναι πλέον μόδα . Δεν αφορουν μόνο τα ηλεκτρικά .

Ειναι γεγονός, αλλά είναι τελείως αντι-οικολογικό. Προσωπικά, χρησιμοποιώ ένα πολύ μικρό, το μετρό, και αν χρειαστεί, σε ένα ταξίδι με οικογένεια, ενα μεγάλο. Αν δικαιολογούσα την αγορά ενός καινουργιου, απόλυτα θα επέλεγα ενα diesel, 1400-1600 cc, με συμπιεστή εξάτμισης, που θα έδινε μια πολύ καλή θερμική απόδοση.
These users thanked the author Giorgos_I for the post:
Megalos (Τρί Μαρ 19, 2024 10:02 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
Giorgos_I
Δημοσιεύσεις: 311
Εγγραφή: Παρ Ιαν 26, 2024 11:40 pm
Has thanked: 118 times
Been thanked: 374 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από Giorgos_I »

kalvetfl67 έγραψε: Δευ Μαρ 18, 2024 5:23 pm Θα προσπαθησω να απαντήσω σε μερικά από αυτά που τέθηκαν παραπάνω
1. Φυσικά και υπάρχουν μικρα ηλεκτρικα , από Smart μέχρι τι θέλεις (χώρια τα micro cars) . Γιατί δεν τα βλπεουμε συχνά ? Ειναι ακόμα ακριβα και μικρής ακτινας δρασης . Οπότε μόνο για την πόλη σαν 2α-3α . Θα αλλάξει σύντομα
2. Μολύνουν τα εργοστασια που παράγουν ηλεκτρισμό , αλλά εξω από τις ηδη υπερμολυσμένες μεγαλουπόλεις . Οπότε το όφελος για την μεγαλούπολη υπάρχει .
3. Φυσικά και όλα τα Κινέζικα είναι απόλυτα ασφαλή με ***** στη σύγκρουση . Αλλιώς δεν θα επιτρεπόταν επουδενή η είσοδός τους στην Ευρώπη . Οι κανόνες ειναι για όλους
4. Δεν υπάρχει κόστος συντηρησης για τους ηλεκτροκινητήρες . Η αξιοπιστία τους ειναι απειρως μεγαλύτερη από τους θερμικούς .Και η απόδοσή τους το ίδιο. Τα υπόλοιπα μερη του αυτοκινήτου είναι οπως των θερμικών . Το οφελος δε στους χώρους λόγω μικρου μεγέθους των μηχανικων μερων ειναι εντυπωσιακό για αμαξωματα του ιδιου μεγεθους
5. Τα συχρονα ηλεκτρικά ανοιχτου δρόμου εχουν πραγματική αυτονομία 350-500 χιλιόμετρα η οποία και βελτιώνεται ραγδαία. Τα σημεία φόρτισης πλεον υπάρχουν σε κάθε βήμα , δεν απαιτείται ιδιαίτερος προγραμματισμός . Μεχρι το 2025 θα είναι πιο πολλά από τα κλασσικά βενζινάδικα . Αν αφήσεις αναμμενα όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινητου (φωτα , ac κλπ) η μπαταρία θα δίνει ρεύμα για πάααρα πολλές ωρες . Στο δικό μου ηλεκτρικο σκουτερ ξεχασα ανοιχτα τα φωτα φευγοντας ταξίδι μια εβδομαδα και γυρίζοντας βρηκα την μπαταρία στο 30%.
6. Τα σημεία φόρτισης εχουν περισσότερους από εναν πύργους . Η ταχυφόρτιση διαρκει 30 περιπου λεπτα . Τωρα αν εισαι τόσο γκαντέμης και ειναι ολα γεμάτα οκ. Θα περιμένεις λίγο
7. Τα μεγάλα σε μέγεθος αυτοκίνητα είναι πλέον μόδα . Δεν αφορουν μόνο τα ηλεκτρικά . Μια θερμική BMW σειράς 5 φτανει πλέον τα 5,1 μετρα και σχεδόν τα 1800 κιλά . τα παραδείγματα δεκάδες . Φυσικά και υπάρχουν και ηλεκτρικά με νορμάλ διαστασεις . Ευρωπαικά και Κινέζικα . Εγω εχω στοχεύσει το VOLVO EX30 αν μπορουσα να αγορασω τωρα καινουργιο αυτοκινητο (που δεν μπορώ) . Με μηκος 4,30 , 428 ίππους και τετρακίνηση. Στα 50.000 ευρω . Το λές και κελεπουρι
8. Το αυξημενο βάρος ειναι λογικό . Οσο εξελίσονται οι μπαταρίες θα μειωνεται . Δεν θα φτάσει ποτέ το αντιστοιχο χαμηλό των θερμικών. Αλλά μαθαίνεις να οδηγείς αλλιώς .
9. Για μας τους παλιότερους λείπει ο ηχος του κινητήρα . Αυτό με τον τεχνητό ηχο στα ηχεία που εβγαζε ενα Mercedes που οδήγησα είναι σαχλαμαρα .
10. Το κόστος φόρτισης στην εθνική είναι απαραδεκτα υψηλό . Δεν ειναι οικονομικά όσο νομιζουμε σε μεγάλο ταξίδι
11. Η μεταπώληση θα είναι για γέλια . Ποιος θα πληρωσει ένα αυτοκίνητο με μπαταρίες στο τελος τους σε καλή τιμή .
12. Η χρήση τόσο περίπλοκων λογισμικών για το κάθε τι ενέχει κινδύνους . Από κακόβουλους .
13. Η μη πληρωμή τελών , τεκμήρια, επιδοτηση αγορας κλπ θεωρώ ότι ειναι δόλωμα . Οταν πάρουν πολλοί θα πέσει ο πέλεκυς
Αυτά
Σαν λάτρης των αυτοκινήτων, θα έλεγα ότι συμφωνώ γενικά σχεδόν σε όλα, με ορισμένες διαφοροποιήσεις, και θα σχολιάσω τις πιο "κτυπητές". Ειδικά στα 11 και 13, θα δούμε τι θα γίνει όταν τα leasing, θα ολοκληρώνουν τα εκάστοτε συμβόλαιά τους, και θα βγαίνουν στην αγορά των "προϊδιόκτητων". Επειδή είχα leasing, ( εταιρικό για πολλά χρόνια ), ξέρω από πρώτο χέρι ότι τα αυτοκίνητά τους δεν συντηρούνται, όλα "βγάζουν" την 3-4-5 -ετία των συμβολαίων με ελάχιστη συντήρηση, και μετά τα ξεφορτώνονται όπως - όπως, σαν ...."σχεδόν αχρησιμοποίητα". Σε μια 3-ετία , με το τυπικό των 45.000 χιλ, ενώ ένα επαγγελματικό, μπορεί να έχει τα πολλαπλάσια, αναλόγως τύπου και πελάτη. Πέτυχα "ολοκαίνουργο", απίστευτης κατάστασης, κλασικό-βενζίνης, που στην 4-τία, με "κοντέρ" στα 60.000 χιλ. είχε κάνει ήδη και το σέρβις των 230.000 χιλ. που τυχαία βρήκαμε ψάχνοντας τα αρχεία συντήρησης του επίσημου. Εχουν να κυκλοφορήσουν πολλά τέτοια. Και το κράτος, μόλις τα % των "άνευ τελών" ανέβουν, θα εφαρμόσει τέλη, όπως έκαναν με τα ΜΗ τεκμήρια, και τώρα πολλά είναι σκεπασμένα στα γκαράζ της περιοχής μου.

Ειχα συναδέλφους, των 1300-1500 Ε / μήνα, που με την κατάργηση των τεκμηρίων από τον Κωστάκη, αγόρασαν Τσερόκι, Νισάν Πατρόλ, ή Σαμπ 2.0 Τ, κλπ, που ήταν τότε της μόδας, για να τα χαρούν και να νοιώσουν "ευκατάστατοι", και με την επαναφορά των διακρίσεων, τα πούλησαν μισοτιμής, ή τα απέσυραν αναμένοντας μια επανα-απόφαση δικαίωσης. :sad:

Στην Ελλάδα, εκτός και αν τραβάς σκάφος / τροχόσπιτο, τα 1800 cc είναι υπεραρκετά ΙΜΟ, ακόμα και μικρότερα με συμπιεστή. Με ένα 1600-1800 και ταξίδια κανεις, και βουνά ανεβαίνεις, και λογικές καταναλώσεις έχεις. Και από την εποχή που επέτρεψαν τα diesel, οι επιλογές είναι πλέον προς αυτήν την κατευθυνση για εμένα, αν κάνει κανείς πολλλααααααααααααα χιλιόμετρα. Αν όχι, και με βανζίνη - αέριο ( μαμά ), καλά είσαι.

Πάμε στον σχολιασμό, με διάθεση ανταλλαγής απόψεων και όχι .......αντιπαράθεσης. :smile:

Μολύνουν τα εργοστασια που παράγουν ηλεκτρισμό , αλλά εξω από τις ηδη υπερμολυσμένες μεγαλουπόλεις . Οπότε το όφελος για την μεγαλούπολη υπάρχει .

Επειδή τα "εργοστάσια" δεν είναι κλεισμένα σε μπαούλο, και οι κινήσεις του αέρα μεταφέρουν την μόλυνση παντού, ειδικά προς την πλευρά που είναι οι τυπικές μετεωρολογικές συνθήκες της περιοχής, το ότι είναι μακρυά, δεν σημαίνει τίποτα, αν δεν έχουν ληφθεί μέτρα μείωσης των ρύπων στην πηγή τους. Κλασικό παράδειγμα το clean air act του 1956, στην Μ. Βρετανία.

Δεν υπάρχει κόστος συντηρησης για τους ηλεκτροκινητήρες . Η αξιοπιστία τους ειναι απειρως μεγαλύτερη από τους θερμικούς .Και η απόδοσή τους το ίδιο. Τα υπόλοιπα μερη του αυτοκινήτου είναι οπως των θερμικών . Το οφελος δε στους χώρους λόγω μικρου μεγέθους των μηχανικων μερων ειναι εντυπωσιακό για αμαξωματα του ιδιου μεγεθους

Φυσικά και υπάρχει κόστος συντήρησης. Αν δεν υπήρχε ανάγκη συντήρησης, δεν θα συντηρούσαμε / επισκευάζαμε την μίζα, τον εναλλάκτη, το μοτέρ του πλυντηρίου ρούχων, τις ηλεκτρογεννήτριες της ΔΕΗ, κινητήρες υποβρυχίων, κοκ. Και ανάλογα με την σπουδαιότητα κάθε μηχανήματος ή την ισχύ, είναι και η περίοδος συντήρησης. Από έδρανα μέχρι συλλέκτες - διατάξεις εκκίνησης.

Τα μεγάλα σε μέγεθος αυτοκίνητα είναι πλέον μόδα . Δεν αφορουν μόνο τα ηλεκτρικά .

Ειναι γεγονός, αλλά είναι τελείως αντι-οικολογικό. Ειδικά, όταν κινουνται με ένα - δύο άτομα, ή πάμε τα παιδάκια στο σχολείο, στα Αγγλικά, στο μπαλλέτο. Δύο τόνοι πράμα, που κινείται στα στενά ή στην λεωφόρο. Προσωπικά, χρησιμοποιώ ένα πολύ μικρό, το μετρό, και αν χρειαστεί, σε ένα ταξίδι με οικογένεια, ενα μεγάλο. Αν δικαιολογούσα την αγορά ενός καινουργιου, απόλυτα θα επέλεγα ενα diesel, 1400-1600 cc, με συμπιεστή εξάτμισης, που θα έδινε μια πολύ καλή θερμική απόδοση. Και με τις νέες νόρμες, οικολογικό αναλογικά.
These users thanked the author Giorgos_I for the post:
Megalos (Τρί Μαρ 19, 2024 10:02 pm)
Rating: 7.69%
Άβαταρ μέλους
markosgr28
moderator
Δημοσιεύσεις: 12363
Εγγραφή: Πέμ Ιούλ 16, 2009 6:19 pm
Τοποθεσία: Ηράκλειο, Κρήτης
Has thanked: 23 times
Been thanked: 5134 times

Re: Τι βλέπουν τα μάτια μου

Δημοσίευση από markosgr28 »

Giorgos_I έγραψε: Δευ Μαρ 18, 2024 2:45 pm
markosgr28 έγραψε: Δευ Μαρ 18, 2024 8:27 am
........ Σε σχέση με τα ηλεκτρικά έχω ενστάσεις επίσης. Δεν υπάρχει υποδομή και η τεχνολογία είναι ακόμα πολύ πίσω, ενώ με την τρέχουσα τεχνολογία δεν υπάρχουν οι πόροι σε παγκόσμιο επίπεδο για να καλυφθεί η ζήτηση. Έρευνες λένε ότι μετά τα 7 χρόνια χρήσης υπάρχει όφελος για το περιβάλλον, όταν στα 10 περίπου είναι η ζωή των μπαταριών. Και στη χρήση όμως, δεν υπάρχει διαθέσιμη ηλεκτρική ενέργεια αυτή τη στιγμή για να καλύψει όγκο παρόμοιο με τα θερμικά και δεν υπάρχουν και υποδομές.
...............
Η υποδομή, είναι ένα σημείο. Βασικό. Ταξιδεύεις, έχεις υπολογίσει ότι "εκεί" θα χρειαστείς φόρτιση, λές θα σταματήσω για ένα καφεδάκι, WC, και ξεμούδιασμα, μέχρι να φορτίσει και συνεχίζω. Αλλά
* ...τυχαίνει ένα περιστατικό στον δρόμο, και ........καθυστερείς. Ε, σταματημένος, ΔΕΝ καταναλώνω. Λάθος. Με όλα τα συστήματα, A/C, κλπ, η κατανάλωση .......συνεχίζεται. Και αν η καθυστέρηση είναι μεγάλη, ( θυμηθείτε πόσες φορές σας έτυχε περιστατικό που καθυστερήσατε αρκετά ), ........μείνατε.
*...φθάνετε στο σημείο φόρτισης, και έχει και άλλους εκεί, οπότε ο υπολογισμένος χρόνος πολλαπλασιάζεται.
*...φτάνετε στοο σημείο φόρτισης, και είναι σε συντήρηση, ή έχει χαλάσει ο μετρητής - πρίζα - καλώδιο, κάτι τέλος πάντων που κάνει την φόρτιση αδύνατη.

Σενάρια θα πεί κάποιος. Σωστά. Αλλά, πρέπει να τα λαμβάνεις υπ' όψιν. Με εναλλακτικές. Ξαναφορτίζω νωρίτερα, και πιο συχνά, για ασφάλεια ? Ετσι όμως, καταστρατηγείται το σχέδιο ταξιδιού. Και αν φτάσω στο σχετικά πόμερο μέρος, και θέλω να κάνω και μερικές διαδρομές ακόμα, τι θα λέω ? Δεν μου φτάνει η μπαταρία ? ή σαν τα αυτοκίνητα τροχόσπιτα, θα έχω μοτοσυκλέτα ή ποδήλατο μαζί, για να χρησιμοποιώ στον τόπο άφιξης ?

Πάμε τώρα στο όφελος από την χρήση. Ειτε ατομικό, είτε συλλογικό.

Στο ατομικό, απολαμβάνεις την ελευθερία κίνησης, την οικονομία, το μοντέρνο και correct, αλλά, περιορίζεσαι στην αυτονομία, στην ευκολία επισκευής, στο κόστος αντικατάστασης. Χωρίς να υπολογίζουμε πιθανές βλάβες - φθορές, ή επισκευές - πχ ένα κτύπημα στην ανάρτηση, που περιέχει και τον κινητήρα, σε τι θα οδηγούσε ?

Στο συλλογικό, αν στα 7 υπάρχει όφελος ( υποθέτω στο περιβάλλον από την χρήση ) και η ζωή των μπαταριών είναι στα 10, υπολογίσαμε το ενεργειακό αποτύπωμα της κατασκευής των νέων και της ανακυκλωσης των παλαιών ? Φυσικά, ακαδημαϊκή η ερώτηση, δεν περιμένω απάντηση, στην ουσία, και εμένα ερωτώ.

Σαν μηχανικός, με μια κάποια εμπειρία, ΙΜΟ θα έλεγα ότι η ηλεκτροκίνηση, με την έννοια της χρήσης ηλεκτροκινητήρων σαν πηγή κίνησης, έχει πλεονεκτήματα έναντι των θερμικών κινητήρων σε αρκετές εφαρμογές, ( από ασανσέρ - σιδηρόδρομο - ναυτιλία - γερανογέφυρες ) αλλά τουλάχιστον προς το παρόν, στο επίπεδο των εφαρμογών οχημάτων προσωπικής χρήσης, είναι ακόμα μη ωφέλιμη - αποδοτική - αιτιολογημένη.
Συμφωνώ απόλυτα φίλε Γιώργο με τις απόψεις και τις τοποθετήσεις σου σε όλα τα σημεία. Έτσι είναι ακριβώς.
Εικόνα
Απάντηση